Esim. Mikael Granlund ja Valtteri Filppula taitavat mennä MM-kisalaiturien paikkoja jaettaessa Michael Keräsen, Olli Palolan, Pekka Jormakan ja kumppanien edelle, jos tällaiseen vertailuun joudutaan.
Tuohan on aivan päivän selvä seikka, että edelle menee tai pitäiskö sanoa menisi. Kun itse puhun tästä hetkestä niin en laske mukaan sellaisia miehiä joita ei ole mukaan vahvistettu.
Granlundin päävammat ovat mahdollinen este kisoihin lähtemiselle, Haulasta ja Koivusta ei ole mitään vahvistettua tietoa ja eihän noista kukaan ole vielä edes lopettanut kauttaan.
Kun keskelle on heittää Kontiolaa, Jokista ja Lehterää niin olen edelleen melkovarma, että mahdollisesti mukaan tullessaan noista NHL miehistä pelaa laidassa kaikki jotka eivät ole puhtaasti senttereitä. Ja niitä puhtaita senttereitä noista miehistä on Koivu.
C/W miehiä ovat Haula,Granlund ja Filppula
Jos sieltä tuo Koivu tulisi niin muuttuu mahdolliseksi, että myös Lehterä löytää itsensä laidalta, koska nelosesta tullaan kaiketi rakentamaan vähän vähemmän offensiivinen. Toivoisin kuitenkin Lehterän pelaavan keskellä, vaikka sieltä tulisi kaikki loputkin NHL-miehet mukaan. Se lienee vaikea vaihtoehto jos Koivu ottaisi oman paikkansa ykkösen keskeltä ja Konna sekä OJ miehittävät kaksi muuta paikkaa kolmesta ensimmäisestä. Näistä kolmesta, siis Konna,OJ,Lehterä on Lehterä kuitenkin helpoin laitaan siirrettävä mikäli oikein ymmärrän. Kontiolaa ei neloseen laiteta ainakaan siinä tapauksessa jos Aaltosta suunnitellaan viereen. Lehterällekään se ei ole oikea paikka.
Sanoisipa Ruutu ja Filppula Jees, tänks mä lähden mukaan. Helpottuisi homma kummasti.