Itseltä mennyt nuo A-maajoukkue edustukset ohitse, eipä niitä näytä olleen edes tilastoituna missään. Sinä siis näit nuo ottelut vieläpä?
Kyllä. MTV:n paketissa näytetään kaikki leijonien pelit, ja näytettiin viime vuonnakin. Tuosta vielä linkkiä uutiseen:
http://www.mtv.fi/sport/jaakiekko/leijonat/uutiset.shtml/2012/11/1651037/koko-leijona-kiekkokausi-mtv-median-kanavilla
Minulla pitäisi olla muistiinpanoja noista otteluista, jos ne näytettiin Suomessa, voin kyllä kaivaa ne (muistiinpanot) esiin. En kyllä muista onko niissä mitään Ristolaisesta.
No nyt löytyi, eli ensimmäistä peliä en nähnyt, mutta siitä eteenpäin pelit televisioitiin.
http://www.mtvtotal.fi/ehc/
Eli siis yksipuoliset pakit kisaavat toistensa kanssa ja monipuoliset toistensa kanssa? Onko näillä myös jokin kiintiö?
Tämä nyt menee jo naurettavaksi! Jos on työtehtävä, johon haetaan kahdenlaista henkilöä, sanotaan vaikka, että toiseen tehtävään vaaditaan taito X ja toiseen Y. Niin mitä itse luulet, katsotaanko se eduksi, jos pystyy suorittamaan kahta eri tehtävää?
Eli siis kärjistäen joukkueeseen mahtuu 4 offensiivista ja 4 puolustavaa puolustajaa. Todennäköisemmin se joka pystyy pelaamaan kahta eri roolia mahtuu joukkueeseen kuin se, jolle käy vain yksi rooli. Eli siis numeroina toisen tulee mahtua neljän pelaajan joukkon toisen kahdeksan (1/4 ja 1/8 -paikkaa).
Jätit myös vastaamatta kysymyksiin.
Tämä ei ollut tarkoituksellista, ilmeisesti tarkoitat näitä kahta kohtaa:
Kyllä sinulla jokin käsitys Ristolaisesta on. Miten muuten voit tehdä tuollaisen erottelun?
Näen kyllä kysymysmerkin, mutta en kysymystä. Juuri kerroin sinulle minun otantani Ristolaiselta pari viestiä taaksepäin, tämän takia tämä vaikutti enemmän vain jankkaukselta kuin kysymykseltä.
Minkä takia Ristolainen kisaisi Mäntylän kanssa mutta ei Laakson?
Ristolainen edelleen kisaa kaikkien kanssa. Toin tämänkin esiin tuossa aiemmin. Sen takia jätin tähänkin vastaamatta sillä tämäkin vaikuttaa vain turhalta jankkaukselta.
En hän minä ole Mäntylästä esittänyt mitään kannanottoa.
Enhän minä näin väittänytkään. Sanoin vain, että jos sinulla on parempaa tietoa siitä miten Mäntylä on tällä kaudella suorittanut maajoukkueessa ja seurajoukkueessaan olen valmis muuttamaan kantani jos tarve vaatii. Itse veikkailen, että et ole nähnyt tällä kaudella kuin maksimissaan muutaman pelin Mäntylältä. Uskaltaisin jopa väittää, että olen nähnyt enemmän pelejä Ristolaiselta, kuin sinä Mäntylältä tämän kauden osalta.
Hyvä keskustelija pystyy myöntämään olevansa väärässä. Hyväksi keskustelijaksi en tosin laske sellaista, joka ilmestyy keskusteluun tekemällä ensimmäiseksi väitteen, jota ei pysty perustelemaan. Tämän jälkeen laittaa sanoja toisen suuuhun ja tämän jälkeen taas vielä vähän pyörtää puheitansa. Tätä kun vielä maustetaan tarpeettomilla keskustelun viemisillä johonkin täysin toiseen keskusteluosioon, voisi joku ajatella kyseessä olevan jo agendan omaava trolli.
Hah! Itse olet vääntänyt Ristolaisesta, eli siis yhdestä pelaajasta, joka ei muuten ole leirityksellä edes mukana, sivu tolkulla. Ja sinä se vasta sanoja toisten suuhun laittelet:
Dissonanssi kirjoitti:
Eli siis yksipuoliset pakit kisaavat toistensa kanssa ja monipuoliset toistensa kanssa? Onko näillä myös jokin kiintiö?
Kyllä minä sen tiedän, että hän ei voi olla. Enhän minä muuta väittänytkään. Kuitenkin Mäenpää on selvästi hyökkäävä puolustaja, joka on usein ongelmissa omissa.
Näinhän se on, että se omassa päässä pelaaminen ei aina Mäenpäälle ole se helpoin asia. Mutta kuitenkin hän oli hyökkäävä puolustaja silloin kun pelasi Hietasen kanssa 2012. Ja ihan yhtälailla Lepistö ja Hietanen ovat enemmin hyökkäviä kuin puolustavia puolustajia. Tai Bratislavassa pelanneet Lepistö-Salmela ja Niskala-Välivaara. Toisin kuin NHL:ssä maajoukkueessa on yleensä laitettu puolustavat ja hyökkävät pakit samohin pareihin. Esimerkkeinä 2013 MM-kisat ja Suomen pakkiparit:
Lepistö-Hietanen
Mäntylä-Laakso (<- omissa papereissa puolustava puolustaja, mutta pelasi ilmeisesti kätisyyden takia hyökkäävässä roolissa, juurikin sen monipuolisen Mäntylän kanssa.)
Väänänen-Jalasvaara
Melart-Kukkonen
2012:
Hietanen-Mäenpää
Väänänen-Järvinen
Salmela-Niskala
Jaakola-Kukkonen
2011:
Salmela-Lepistö
Niskala-Välivaara
Väänänen-Puistola(<- rajatapaus)
Kukkonen-Jaakola
Tätä nyt vähän tarkoitan. Kiekollisille pakeille on tunkua, mutta silti ykkösparista löytyy se Mäenpää. Vai onko hän parasta kiekollista puolustajalaatua, mitä Suomelta on saatavilla? Onko nämä ominaisuudet niin hyviä, että kompensoivat puutteita paremmin, verrattuna monipuolisempiin kandidaatteihin?
Sitten myös niitä kandidaatteja esiin, jotta voin ottaa asiaan kantaa.