AHL on tarpeen joissain tapauksissa, mutta ei olisi palvellut Armiaa mitenkään. Hänen ominaisuuksilla varustettu pelaaja tarvitsee varmasti jonkun määrän AHL pelejä alle, mutta tässä kohtaa kausi AHL:ssä ei olisi vienyt Armiaa eteenpäin. Hänen tyyppiset pelaajat tulevat käytännössä junnuliigoista suoraan NHL:ään tai sitten eivät. Ymmärrän, että kädettömät rouhijat lähtevät hakemaan pelipaikkaa AHL:n kautta.
Armia ei olisi viime syksynä missään tapauksessa pystynyt taistelemaan NHL paikasta, joten parempi pelata yksi kausi SM-liigassa isossa roolissa. Ja samaa mieltä oli Buffalon johto, Armiahan pelasi NHL-sopimuksella Porissa.
Mä olen eri mieltä ja Mikael Granlund on hyvä perustelu vaikka ei Armian kanssa ihan samalainen pelaaja olekaan. Taitopelaajista on kyse kuitenkin. Ei Granlundkaan ole mikään kädetön rouhija, mutta on saanut AHL-pelien myötä lisää oikeanlaista suoraviivaisuutta ja kovuttakin peliinsä. Hän itsekin sanoi yllättyneensä, miten nopeaa peli NHL:ssä (kapeassa kaukalossa) on.
Epäilen vahvasti, että Armia joka tapauksessa seuraa Granlundin jalanjälkiä rapakon takana. Huomataan, ettei taidoistaan huolimatta pärjää ja lähetetään oppimaan AHL:ään suoraviivaisuutta ja kovuutta.
Sasha Barkov on varmaan sellainen pelaaja, joka voi breikata suoraan NHL:ään: iso, vahva ja taitava, mutta Armiasta ei todennäköisesti ole siihen. Ja olen mielelläni väärässä, jos Joel breikkaakin.
Ja sori ot, tämähän keskustelu on ihan väärässä ketjussa.