MM-jalkapallo 2006: YLE:n kisatiimi

  • 60 594
  • 418

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
eagle kirjoitti:
Hoopi kyllä voisi opetella edes ketä kentällä pelaa. Ja pelaajien pelipaikat. Esim. Emerson on Hoopin papereissa keskuspuolustaja. Samoin Robinho oli taas päässyt kentälle, vaikka ei oikeasti edes pelaa. Joka ottelussa kauhea kasa virheitä.

Kieltämättä Hoopi ei ole tehnyt kotiläksyjään. Pelaajien nimet ja numerot ovat jatkuvasti sekaisin ja muutenkin miehen selostus on aikamoista paskaa. Hoopin mukaan Carlosin veto lähtee jopa 110km/h, itse olen junnuna vetänyt tutkaan 108 joten epäilen että Carlos vetää hieman lujempaa. IS-lehdessä luki että Carlosin potkun huippunopeus on 173km/h. Pois alta siis.
 

steepler

Jäsen
Suosikkijoukkue
chelsea, The Ohio State Buckeyes
Huomaa kyllä että Suomessa perinteisesti suositaan pelkkää selostajan käyttöä ja Hoopi ja kumppanit näin ovat suurimmaksi osaksi selostaneet. Nytkin Hoopi puhua omia pitkiä juttujaan kun voisi heitellä Paatelaiselle kysymyksiä ja ottaa hänta lähetykseen paljon enemmän mukaan.
 

JimmyMac

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pittsburgh Penguins
Speedye kirjoitti:
Hoopin mukaan Carlosin veto lähtee jopa 110km/h, itse olen junnuna vetänyt tutkaan 108 joten epäilen että Carlos vetää hieman lujempaa. IS-lehdessä luki että Carlosin potkun huippunopeus on 173km/h. Pois alta siis.

Jep. Oikea nopeus taitaa olla 110 mph.
 

forrest

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Blue Jackets, Panthers
Speedye kirjoitti:
Hoopin mukaan Carlosin veto lähtee jopa 110km/h, itse olen junnuna vetänyt tutkaan 108 joten epäilen että Carlos vetää hieman lujempaa.

Hoopi on näemmä lukenut Roberto Carloksen pelaajaesittelyn virallisilta MM-kisasivuilta, jossa nopeudeksi kerrotaan 110 km/h, eikä ole sen enempiä asiaa miettinyt.

Lähde: fifaworldcup.com
 

Chintiki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hpk
Eilen kyllä tuli naureskeltua Ranska - Sveitsi ottelussa selostajakaksikolle. Juttu meni jotenkin näin:

- Suominen : Kyllä on varmaan Barthezilla vaikea torjua, kun aurinko paistaa suoraan silmiin, eikä ole edes otsatukkaa edessä, hehheh.

- Kommentaattori (Malinen?) : No, kattos kuka puhuu ...

Pientä piikkiä :)
 

Kuvernööri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Muistaakseni joskus aikoinaan Ronald Koeman tykitti tutkaan jotain 130 km/h, mikä lienee aika lähellä ihmisen maksimirajoja. Tuo 170 ja risat on kyllä täysin mahdoton suoritus jalkapalloilijalle. Roberto Carlos vetää varmasti kovempaa kuin 110. 12-13-vuotiaat junnut pystyvät parhaimmillaan ampumaan jo lähelle sataa pelkällä potkutekniikalla.

Aiheesta toiseen, edelleen peräänkuuluttaisin sitä että Bubi pitää saada selostamaan. Hoopi voi mun puolesta keskittyä haastattelemaan niitä akateemisia ämmiä siellä luuserinurkkauksessa.
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
Kuvernööri kirjoitti:
Muistaakseni joskus aikoinaan Ronald Koeman tykitti tutkaan jotain 130 km/h, mikä lienee aika lähellä ihmisen maksimirajoja. Tuo 170 ja risat on kyllä täysin mahdoton suoritus jalkapalloilijalle. Roberto Carlos vetää varmasti kovempaa kuin 110. 12-13-vuotiaat junnut pystyvät parhaimmillaan ampumaan jo lähelle sataa pelkällä potkutekniikalla.

Aiheesta toiseen, edelleen peräänkuuluttaisin sitä että Bubi pitää saada selostamaan. Hoopi voi mun puolesta keskittyä haastattelemaan niitä akateemisia ämmiä siellä luuserinurkkauksessa.

Mielestäni se ei ole lainkaan mahdoton, tosin vain todella harva pystyy potkaisemaan tuon 170. Tietenkin tuo on potkaistu ns. ideaaliolosuhteissa ja osuma palloon on varmasti ollut täydellinen. Volleystä pallo lähtee muuten yleensä vielä kovempaa kuin normaalista maasta lähtevästä potkusta. Olihan taas paskoja pelejä nuo eiliset seurata, kiitos Hoopin ja Suomisen joiden jalkapallotietämys on ala-asteelaisen tasolla. Tai no, ala-asteelaisetkin tietävät pelaajien nimet ja numerot paremmin.
 

Ruma lapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC
Minä taas peräänkuulutan että Virkkunen selostaa kaikki loput matsit ja Hoopi siirtyy vaikka yötsätti-juontajaksi torjumaan rantapalloja. Hoopia kuunnellessa tulee jopa Bubia ikävä.
 

sixtus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Barcelona
Speedye kirjoitti:
Mielestäni se ei ole lainkaan mahdoton, tosin vain todella harva pystyy potkaisemaan tuon 170. Tietenkin tuo on potkaistu ns. ideaaliolosuhteissa ja osuma palloon on varmasti ollut täydellinen.

170 tuntuu kyllä kovalta, itse uskoisin jonkun 150km/h olevan aika maksimi.

Vuoden 1990 kisoissa Länsi-Saksa-Jugoslavia pelissä, jossa Matthaus kiskasi pitkän kuljetuksen päätteeksi ihan kiukkusen pommin, näytti tutka jos en aivan väärin muista 131km/h. Pallot mm. ovat menneet rutkasti eteenpäin, joten ei tuo 150km/h ainakaan ihan mahdottomalta kuulosta.
 

solamnic76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlos Tevez... siis punaistako pitää kumartaa?
sixtus kirjoitti:
170 tuntuu kyllä kovalta, itse uskoisin jonkun 150km/h olevan aika maksimi.

Koemanin aikana pallot eivät vissiin olleet niin aerodynaamisia kuin nykyään? Uskokaa pois, pallolla on suuri merkitys noissa nopeuksissa.
 

PeZu

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kyllä tuli naurettua eilen Hoopille useita kertoja matsin aikana. Kauhea kasa virheitä ja ukko ihan pihalla tilanteista. Nimetkin meni sekaisin ja siinä samassa myös koko selostus vähän väliä.

- "Ronaldinho syöttää itselleen"
- Brasilian kesiktystilanteesta ei näe, että pallo osuukin Kroatian pelaajan päähän ja siitä päätyviivan yli. Eikä ihmetellyt sen jälkeen kun Brasilia sai kulmapotkun vaikka selosti pallon osuneen Brasialaisen päähän.

Noi nyt tuli tässä heti mieleen. Olihan noita muitakin ihan selviä mokia. Sitten myös ärsytti se, kun alkoi Hoopi puhumaan niitä näitä diiba daabaa ja yhtäkkiä huomaakin, että on lähellä maalintekopaikka niin kauhea "huuto" päälle ja tarina jäi siihen ja taas jatketaan "selostusta". Huoh!!
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
sixtus kirjoitti:
170 tuntuu kyllä kovalta, itse uskoisin jonkun 150km/h olevan aika maksimi.

Vuoden 1990 kisoissa Länsi-Saksa-Jugoslavia pelissä, jossa Matthaus kiskasi pitkän kuljetuksen päätteeksi ihan kiukkusen pommin, näytti tutka jos en aivan väärin muista 131km/h. Pallot mm. ovat menneet rutkasti eteenpäin, joten ei tuo 150km/h ainakaan ihan mahdottomalta kuulosta.

En tiedä mikä tuo IS:n lähde siihen 173km/h on mutta kyllä se voi tottakin olla. Tosin pallo matkaa silloin 47,2 metriä sekunnissa eli on ainakin maalivahdilla tekemistä. Veikkaisin että tuo on kuitenkin mitattu harjoituksissa. Niissähän Carlos vetelee noita vapareita suht paljon. Onko tietoa kuka selostaa Espanja - Ukraina matsin tänään?
 

MasaK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Paska Kaupunni
Speedye kirjoitti:
Onko tietoa kuka selostaa Espanja - Ukraina matsin tänään?


"H-lohkon ottelu Espanja - Ukraina. Selostus Hannu-Pekka Hänninen. Leipzig. Refereras i flerljud av Frank Sjöman." (Telkku.com)

Hoopin hoopoilua taas tiedossa.
 

Mr. Smith

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Canucks
Speedye kirjoitti:
Hoopin mukaan Carlosin veto lähtee jopa 110km/h, itse olen junnuna vetänyt tutkaan 108 joten epäilen että Carlos vetää hieman lujempaa. IS-lehdessä luki että Carlosin potkun huippunopeus on 173km/h.

Bundesliigassa oli mitattu nopeuksia ja parhaimmat olivat:

1. Makaay (Bayern): 137 km/h
2. Borowski (Bremen), Naldo (Bremen), Hanke (Wolfsburg): 136 km/h
5. Blank (K'lautern), van Buyten (Hamburg): 135 km/h

Noihin nähden tuo Carloksen +36 km/h tuntuu aika kovalta. Ja Hoopin "tiedolle" voi vähän hymyillä.
 

zelios

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & Bayern München
Eilisessä pelissä kun Brasilia oli antanut noin 5 harha syöttöä lyhyessä ajassa (lähinnä Ronaldinhon roiskaisut) kehui Hoopi Brasilian syöttöpeliä tyyliin: "pallo liikkuu koko ajan ja 100 %:lla varmuudella pallo suoraan toisen brasilialaisen jalkaan"..Huvittavaa..
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
zelios kirjoitti:
Eilisessä pelissä kun Brasilia oli antanut noin 5 harha syöttöä lyhyessä ajassa (lähinnä Ronaldinhon roiskaisut) kehui Hoopi Brasilian syöttöpeliä tyyliin: "pallo liikkuu koko ajan ja 100 %:lla varmuudella pallo suoraan toisen brasilialaisen jalkaan"..Huvittavaa..

Hoopi jaksoi myös huvittaa loppupuolen kommenteillaan että Kroatian fanit juhlivat extaasissa koska Kroatia häviää vain maalilla ...
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kyllä on surkeata selostusta YLE:llä jalkapallolähetyksissä.

Ainoa, joka ehkä vähän on säväyttänyt on Teemu Virkkunen, muut mitäänsanomattomia ja tylsähköjä.

En käsitä, että näin kuivat selostajat pistetään selostamaan toisinaan kuivaakin lajia. Mielenkiintohan tässä lopahtaa.

Mutta haukkuisin myös tuon pelikellon tässä pystyyn. Mielestäni olisi ihan kiva nähdä esimerkiksi mitä tuo pelikello näyttää. Nyt tuo pelikello on niin pienellä vasemmalla yläkulmassa, ettei siitä saa mitään selvää, jos ei ihan pistä silmiään kiinni tv-ruutuun.
 

Metro4ever

Jäsen
Suosikkijoukkue
Raitin Raukka, Pulu, STL, Töölö, HyRi
Major Julli kirjoitti:
Hoopi jaksoi myös huvittaa loppupuolen kommenteillaan että Kroatian fanit juhlivat extaasissa koska Kroatia häviää vain maalilla ...
Vaikka Brasilia on loistava joukkue, hallitseva maailmanmestari ja mestarisuosikki näissäkin kisoissa, olisi perin suotavaa että HPH ottaisi vihreä-keltaiset lasit pois päästään kun istuu koppiin "selostamaan". Vitutuksen määrä oli melkoinen, kun Kroatia loi maalintekopaikkoja ja Hoopi jaksoi liputtaa brassien puolesta.

Asiavirheitä, asian vierestä molottamista, puolueellisuutta jnejnejne...

Nyt se kaveri pois sieltä kopista ja vaikka Bubi tilalle!!!!
(en olisi muuten ikinä uskonut kirjoittavani noin)
 

Kapo

Jäsen
Minua tuo Virkkunen taktillisineen lähinnä vituttaa. "Joukkue x noudattaa kirjaimellisesti mestaritaktillikko Z:n luomaa ottelutaktilliikkaa. Taktilliset kuviot seuraavat toisiaan..." AAAAARRRGH! Muutaman kerran on tehnyt mieli lähteä Pasilaan? lyömään kyseistä herraa Suomisella kiveksille.
 

Tompse

Jäsen
Kapo kirjoitti:
Minua tuo Virkkunen taktillisineen lähinnä vituttaa. "Joukkue x noudattaa kirjaimellisesti mestaritaktillikko Z:n luomaa ottelutaktilliikkaa. Taktilliset kuviot seuraavat toisiaan..." AAAAARRRGH! Muutaman kerran on tehnyt mieli lähteä Pasilaan? lyömään kyseistä herraa Suomisella kiveksille.

Mielummin noita, kun nukahtelen sohvalle, kun yrittän jaksaa kuunnella Hännisen unettavaa puhetta ja asiavirheitä. Ja Hänninen ei osaa edes pelaajien nimiä, ei se Villa ole mikään vitun Vilja tai Xabi Alonso ei liene Xavi Alonso..

Virkkunen muutenkin eläytyy peliin parhaiten näistä selostajista, se on yksi tärkein asia näissä karkeloissa. Virkkunen saa nämä Tunisia - Saudi-Arabia pelitkin näyttämään/kuulostamaan mielenkiintoisilta omalla panoksellaan.
 

Kapo

Jäsen
Toiset äidistä, toiset tyttärestä... minä en noiden ylimääräisten ällien takia voi edes katsoa Virkkusen selostamia pelejä äänet päällä.

Eurosportilta pitäisi muiluttaa se aina aivan kuutamolla oleva äijä (Loukio?) selostamaan.
 
Viimeksi muokattu:

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Itseäni alkoi eilen suoraansanottuna vituttamaan kisastudion yltiöpäinen Brassi-hehkutus. Meinasi oksetusreaktio tulla viimeistään Bubi-cornerin aikana. Kroatia sivuutettiin lähes täysin ennen ottelua. Huvittavaa: "No niin, ja otappas Mixu hätäisesti sieltä pari kroatian avainpelaajaa tässä pelissä". Just niin... Onhan ne brassit hyviä, mutta ei kaiken tuon hehkutuksen arvoisia kylläkään.
Toivoin koko sydämestäni, että Kroatia olisi eilen yllättänyt tuon ylihype-retkueen.

EDIT: Sen verran lisäystä, että myös eilisen iltaottelun selostus oli ihan arsesta. HPH ja Mixu vetivät niin brasseille päin kuin olla ja voi. "Brasilia sitä ja Brasilia tätä". Sitä paitsi Brassien "maailman parhaat" kärkipelaajat, läski ja Adriano olivat eilen ihan paskoja molemmat. Ronaldinhonkin yliluonnollinen hehkutus meni Hoopolta överiksi.
 
Viimeksi muokattu:
Kuuselan Martilta oikein hyvää kommentointia. Mara tekee havaintoja ja jättää kliseet muille.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Tomze kirjoitti:
Mielummin noita, kun nukahtelen sohvalle, kun yrittän jaksaa kuunnella Hännisen unettavaa puhetta ja asiavirheitä. Ja Hänninen ei osaa edes pelaajien nimiä, ei se Villa ole mikään vitun Vilja tai Xabi Alonso ei liene Xavi Alonso..

Kyllähän ne juuri noin ovat. Villa-nimessä toinen l liudentuu aikalailla j:ksi, ja Xabi äännetään jotakuinkin "shavi".
 

Tompse

Jäsen
Suomalaiseen korvaan, kyllä suomenkieli kuulostaa kivemmalta, kun yritys vääntää nimiä espanjaksi. Suomalaisillehan nuo selostaa. Eli Xabi on suomalaisittain Xabi ja Villa on Villa. Kuulostaa vaan himputin typerältä tommonen, kuitenkaan kun ei olla missään ulkomailla, eikä selosteta ulkomaalaisille, ainakaan pääasiassa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös