Tuo riski on toki olemassa, mutta itse näen että etenkin nyt kun Rantanen on mukana, ei Laineen tarvitsisi kantaa sitä ykköstykin viittaa. Alkulohkoissa tulee heittopusseja, joissa ketsuppipulloa saa auki eli en niin suurta huolta tässä näe.Olen varmasti vähemmistössä mutta toivon, ettei Laine tule kisoihin. Perusteluina se, että ei varmasti ole täydessä pelikunnossa ja paineet maalintekoon kotikisoissa (ja kotikaupungissa) ovat valtavat. Tämä johtanee isolla prosentilla floppaamiseen eli väkisin yrittämiseen ja siitä ei ole kuin haittaa muulle joukkueelle.
Saa vapaasti olla eri mieltä mutta itse näen asian näin. Rantanen on riittävä megatähti Suomen nippuun.
Eri mieltä. Viimeiset mahdolliset seiskapelit pelataan 16.5. mikä tarkoittaa että 4 ensimmäistä alkulohkopeliä jää väkisinkin väliin. Otteluohjelma on kuitenkin sinänsä suosiollinen, että kolme viimeistä peliä on Unkari, Itävalta, Tanska, joissa on hyvä ajaa sisään joukkueeseen vielä tuoreita tulokkaita. Joka tapauksessa kyseessä olisi niin kovia pelaajia, että parissa pelissä ehtisi hyvin päästä joukkueeseen sisään. Viime vuonnakin taisi Dallasin pojat liittyä mukaan juuri vitospeliin.Varmaan tuossa on ratkaisevaa, että sarja menisi nopeasti poikki, ei mistään seiskapelistä oikein enää ehtine.
Menestymisen kannalta en pidä tätä otteluohjelmaa hyvänä. Ensin kolme kovaa peliä ja sitten läpsytellään loput ennen kuolemanpeliä. Vaatii paljon joukkueelta, että alkusarjasta päästään beast modeen tosipelien alkaessa. Myös maalivahtipelin osalta pelaava ykkönen ratkaistaan kolmessa ekassa matsissa. Luulisi, että Suomi olisi otteluohjelmaan voinut vaikuttaa kotikisoissa, koska tuskin tällaista ohjelmaa on ainakaan valmennus toivonut.Otteluohjelma on kuitenkin sinänsä suosiollinen, että kolme viimeistä peliä on Unkari, Itävalta, Tanska, joissa on hyvä ajaa sisään joukkueeseen vielä tuoreita tulokkaita.
Eipä taideta enää änärin tokalta kierrokselta enään ketään tämän jälkeen odottaa odottaa. Sentteriä ehkä jos sitäkään.
Tätä samaa olin kommentoimassa. Aivan eri puolilta maailmaa Kaarina ja Nousiainen.
En tiedä onko edes kotijoukkueella mahdollisuus vaikuttaa otteluohjelmaan (ehkä omien pelien alkamisaikaan, mutta ei varmaan siihen missä järjestyksessä joku kohdataan?), mutta hyvää tuossa on se, että jenkit kohdataan heti alkuun. Itsekin olisin viimeiseen lohkopeliin kaivannut kovempaa vastusta (esim Tshekki viime kisoissa), mutta täytyy vain toivoa että Tanska tarjoaa tuossa kovempaa vastusta.Menestymisen kannalta en pidä tätä otteluohjelmaa hyvänä. Ensin kolme kovaa peliä ja sitten läpsytellään loput ennen kuolemanpeliä. Vaatii paljon joukkueelta, että alkusarjasta päästään beast modeen tosipelien alkaessa. Myös maalivahtipelin osalta pelaava ykkönen ratkaistaan kolmessa ekassa matsissa. Luulisi, että Suomi olisi otteluohjelmaan voinut vaikuttaa kotikisoissa, koska tuskin tällaista ohjelmaa on ainakaan valmennus toivonut.
Kyllä ne odottaa, toissa päivänä Lehtinen juuri kommentoi asiaa. Dallasiin kohdistunee nyt suurimmat odotukset. Sunnuntainahan sen sitten näkee, kuinka monta passia jätetään leimaamatta. Veikkaan että kaksi.Eipä taideta enää änärin tokalta kierrokselta enään ketään tämän jälkeen odottaa odottaa. Sentteriä ehkä jos sitäkään.
Itse olen taipuvainen sanomaan että Rantaselle pitäisi antaa C vaikka olisi kaikki parhaat mukana. Barkov, Granlund, Aho ja Heiskanen voivat jakaa A:tItse heittäisin Rantaselle jopa C:n rintaan. Kaikki kunnia Anttilalle ja Ohtamaalle, mutta nyt on nuorison aika näyttää. Parhainta olisi, jos Anttila ja Ohtamaa itse sanoisivat Jaloselle, että nyt annetaan nuorimmille kapun natsat. Vähän samalla tavalla kuin Kukkonen antoi Kärpissä Ohtamaalle kapteenin natsat. A menee mun papereissa Määtälle sekä joko Lehtoselle tai Manniselle. Veikkaan kuitenkin, että eiköhän Anttila ja Ohtamaa kapteenistosta löydy, enkä pistä siitä pahitteeksi.
Ei nyt mennä asioiden edelle, vaan annetaan miehen antaa näytöt viimeisissä EHT-peleissä. Siellä on kuitenkin Mörkö ja kumppanit kamppailemassa kisapasseista. Voihan se olla, että Mikko palaa maanantaina maitojunalla Coloradoon.Mielenkiintoista nähdä, miten Rantasen taso riittää näissä kovissa kansainvälisissä peleissä. Alussa lienee rotaatiopelaajana ja saanee hajavaihtoja. Passin leimaus lienee kuitenkin selviö jo kisojen alusta saakka.
Kyllähän se joo viimeksi teki 8 peliin 11 pistettä MM-kisoissa. Mutta alkaako ikä painaa jaloissa? Miten ne kotikisojen paineet vaikuttaa? Uskon, että aloittaa nelosessa Anttilan opissa (siinä Mäenalasen stunttina) ja Mörkö sitten mahdollisesti antaa siunauksen, että voiko poikaa laittaa ylempiin kenttiin ja ylivoimalle.Mielenkiintoista nähdä, miten Rantasen taso riittää näissä kovissa kansainvälisissä peleissä. Alussa lienee rotaatiopelaajana ja saanee hajavaihtoja. Passin leimaus lienee kuitenkin selviö jo kisojen alusta saakka.
Olen varmasti vähemmistössä mutta toivon, ettei Laine tule kisoihin. Perusteluina se, että ei varmasti ole täydessä pelikunnossa ja paineet maalintekoon kotikisoissa (ja kotikaupungissa) ovat valtavat. Tämä johtanee isolla prosentilla floppaamiseen eli väkisin yrittämiseen ja siitä ei ole kuin haittaa muulle joukkueelle.
Saa vapaasti olla eri mieltä mutta itse näen asian näin. Rantanen on riittävä megatähti Suomen nippuun.
Alkaa rosteri vaikuttamaan siltä että pudotaan puolivälierissä Sveitsille. Onhan se nähty että Suomen pitää lähteä kisoihin mestisjoukkueella jos kultaa meinataan voittaa.
Vakavasti ottaen, juuri tämä Ranen ja Laineen ikäluokka on näyttänyt että he osaavat voittaa myös ennakkosuosikin asemassa.
Minä taas mietin, että voisiko olla jokin sitkeämpi flunssa tai paskainen räkätauti, josta vielä viime vuonna puhuttiin Koolla alkavalla nimellä. Mene ja tiedä näistä, mutta toivottavasti Laine kisoissa nähdään.Mikä on tuo huhu Laineen rakkaushuolista? Siis itellä ei ole mitään käsitystä eikä sinällään asia kiinnosta paskan latia mutta voin sanoa kun ite pistin lusikat jakoon ekasta pitkästä suhteesta niin ei siinä kiinnostanut paljon mikään muu kun juopottele useampaan viikkoon. Ja Pate kun ei perkele edes juopottele.
Ite vaan mietin että kun tuossa on oltu niin kryptisiä ja vaivaantuneen oloisia kerrottaessa että en ihmettelisi jos kyse olisi sydänmurheista. Sikäli jos tuommonen juttu pitää paikkaansa.
Kunhan mietin, muiden rakkauselämät ei muuten kiinnosta edes vähää alusta.
No kannattaako sitä aina lähteä pahimman kautta kelailemaan? Ennemmin näen mahdollisuuksia kun on Laineen tasoinen laukaisu-uhka olemassa.Olen varmasti vähemmistössä mutta toivon, ettei Laine tule kisoihin. Perusteluina se, että ei varmasti ole täydessä pelikunnossa ja paineet maalintekoon kotikisoissa (ja kotikaupungissa) ovat valtavat. Tämä johtanee isolla prosentilla floppaamiseen eli väkisin yrittämiseen ja siitä ei ole kuin haittaa muulle joukkueelle.