Mitäköhän Jalosen pitäisi vielä voittaa, ettei saisi arvostelua pelaajavalinnoista.
Tässäki ketjussa kyllä semmoista vinkunaa siitä että kun ei olla sen hivemindin suosiman vaihtoehdon eli Haulan perässä niin jostain syystä yhtä lätkähistorian kovimmista valmentajista pidetään puoskarina.
Ei sillä, mun mielestä on ihan oikea periaate että myöskään Jukka Jalonen ei ole arvostelun yläpuolella, tai muukaan moderni Leijonien johtohahmo. Mutta mä taas oon kyllä valmis vähän gatekeepaamaan tässä ketjussa esitettyä kritiikkiä, sillä se on suoraan sanottuna tosi kevyesti argumentoitu. "Kotikisois pitää olla nhl-vahvistuksia" ei ole mikään peruste tehdä pelaajavalintoja - tunteisiin vetoaminen on argumenttivirhe. Valitettavasti ei riitä myöskään se että Haula pelasi hienon kauden tehopisteiden valossa, sillä se on semmonen mattivirmasmainen tapa rakentaa joukkue ja täysin kaukana siitä, miten Jalonen joukkueensa rakentaa. Jos toi argumentti itsessään riittäisi (maksimoidaan tehopisteitä kovissa sarjoissa), niin silloin Anton Levtchin pitäisi olla MM-joukkueessa eikä esim Jere Innalan. Ja onneksi ei ole.
Istuuko Haula Jalosen toivomaan sentteriprototyyppiin, selviääkö hän sentterin pelitavallisesta vaatimustasosta, ovatko hänen luontaiset pelivalintansa sen mukaisia mitä Jalosen Leijonissa pitää olla? Entä syöttötaito, luistelunopeus, mailakarvaus, peliasennot? Nää on ne kysymykset mitä siellä oikeasti mietitään - ja uskon vastauksen näihin kysymyksiin olevan kyllä sillä Haula on ihan sairaan hyvä pelaamaan jääkiekkoa. Mutta onko hän niin hyvä että voisi luontaisilta ominaisuuksiltaan istua suoraan joukkueeseen lentokoneesta, niin ettei aikaero ja lyhyt aika joukkueen kanssa näy missään?
Tää on varmaan se tärkein ja vaikein kysymys, ja siksi Haulaa ei olisi kysytty edes jengiin, jos tilanne on se ettei häntä ole oikeasti kysytty. Nähdään, että tää olis hänelle hukkareissu. Näin vaan teoriana.
Lindellin osalta tää sama tasapainokysymys että pystyykö hän dominoimaan suoraan lentokoneesta on varmaan selkeämmin kyllä, sillä suhteensa pelipaikkansa globaaliin tasoon Lindell on mielestäni jopa selkeästi parempi pelimies kuin Haula - ottamatta Haulalta mitään pois! Ja uskon et Hintzin osalta vastaus olis ollut sama kuin Lindellin/Miron/Granlundin kohdalla. Ymmärrän hyvin miks tämmöseen passipolitiikkaan on päädytty jos Esa tulee mukaan. Toki passikäyttö nyt ei ihan optimia ole jos pakkeja tulee lopulta se 9 kpl leimattua, mutta semmoista se on kun jäädään oottamaan NHL-vahvistuksia.
Näin loppuun ni mun mielest näit vahvistuksia kesken kisojen ei oikeesti ees tarvita :D tai jos oisin ite valmentaja niin leimaisin vaan kaikki paikat ennen ekaa peliä nii onpahan yks asia pois päiväjärjestyksestä. Oli niin mahtavaa pari kevättä kun ei ollu tätä urpoa kisapassi-show'ta mitä ois tarvinnu seurata.