Yllättyneitä?
Oli ainakin minulle pieni yllätys. Sikäli mikäli nyt jääkiekkoilijan loukkaantuminen koskaan voi olla yllätys. Ristolainen on fyysisestä pelityylistään huolimatta välttynyt urallaan varsin hyvin loukkaantumisilta.
Yllättyneitä?
Ruotsalainen on huhuiltu menevän Sveitsiin kauden jälkeen, joten NHL-sopimuksen päättyminen tähän kauteen ei olisi ongelma kisoihin tulolle. Uskon, että hän pelaa näissä kisoissa.
Samoilla linjoilla. Olisihan se vaihteeksi mukava nähdä taas MM-kisoissa NHL:stäkin vähän isompaa nimeä kuin Määttää tai Lammikkoa.Kyllä tässä toivoisi ison veden takaa hieman vahvistuksia kevään MM-jäille. Menestystä on tullut hienosti eurooppalaisilla, mutta vaihtelun ja viihteen vuoksi kaipaisin osaamista kirkkaimmista valoista.
Tää on mun ainoa tulokulma näihin kisoihin. Peleihin ei kuitenkaan asiaa nykyhinnoilla.kulta tulee Valtteri Filppulalle.
Samoilla linjoilla. Olisihan se vaihteeksi mukava nähdä taas MM-kisoissa NHL:stäkin vähän isompaa nimeä kuin Määttää tai Lammikkoa.
Mukavaa on myös se kuinka paljon suomalaisia menee pudotuspeleihin, sikäli ristiriitainen tilanne. Mutta oishan se kiva saaha Granlund ykkösketjuun säestämään Roope Hintziä Tampereelle, mutta meneehän tuo ex-UFA ketjukin kunhan kultaa tulee ja kunhan se kulta tulee Valtteri Filppulalle.
Samaa mieltä. Onhan se aina hienoa, kun mahdollisimman moni suomalainen pääsee NHL:ssä pudotuspeleihin. Tämä kausi on kuitenkin täydellinen poikkeus. Jalonen on nyt valmentanut tällä pätkällä kolmet kisat, joissa on ollut mukana vain yksi "oikea" NHL-pelaaja. Vähän näistä tulee välikisat mieleen, jos taas olisi melkein koko pelaajisto täynnä samoja Euroopassa pelaavia pelaajia. Ei tuo Jalosen pelityyli euro-pelaajilla kuitenkaan mitään maailman viihdyttävintä ole, vaikka tulos on se tärkein. Ymmärrän myös, että miksi Jalonen valitsee vanhat ja tutut pelimiehet. Fiksuahan se on.Kyllä tässä nyt entisestään toivoisi Dallasin aikaista karsiutumista pudotuspeleistä.
Ehtiikö siltikään ajoissa ennen ensimmäisten passien leimaamista? Ellei nyt satavarmasti ole tiedossa että joukkueet X ja Y on putoamassa ja kaverit tulossa kisoihin, en usko että yli kahta kisapassia jätetään roikkumaan avoimeksi kisojen alkaessa eli putoaa ketä putoaa niin poimitaan pari kirsikkaa kakun päälle ja muut ei yksinkertaisesti mahdu.Sanotaan näin, että mua ei haittaisi vaikka Carolina, Colorado, Dallas, Nashville ja Florida viisikosta edes kaksi putoaisi nopeasti 4-0 otteluvoitoin.
No mitä öljyä? Poikien päätyö on NHL:ssä ja nyt on mieletön mahdollisuus esimerkiksi Colorado - Florida -finaalisarjalle, jota itse ainakin toivon yli kaiken.Onhan Suomen kaltaiselle kiekkomaalle aika lilliputtia, jos NHL:stä odotellaan ja saadaan vain Jokiharjua ja Armiaa. Sanotaan näin, että mua ei haittaisi vaikka Carolina, Colorado, Dallas, Nashville ja Florida viisikosta edes kaksi putoaisi nopeasti 4-0 otteluvoitoin.
No mitä öljyä? Poikien päätyö on NHL:ssä ja nyt on mieletön mahdollisuus esimerkiksi Colorado - Florida -finaalisarjalle, jota itse ainakin toivon yli kaiken.
Leiriryhmään tällä viikolla kuuluneet jaottelisin MM-kisoja ajatellen viiteen kategoriaan seuraavasti.
Varmat: Olkinuora, Ohtamaa, Vatanen, Pokka, Manninen, Hartikainen, Filppula, Pesonen, Björninen
Todennäköiset: Tuohimaa, Friman, Hietanen, Aaltonen, Mäenalanen
Rajatapaukset: Innala, Rajala, Sallinen, Ojamäki
Epätodennäköiset: Westerholm, Kaski, Saarijärvi, Palmu,
Ulkona: Pelli, Maalahti, Erholtz, Petman, Ojantakanen, Nenonen
No jos nyt ajattelee, että Rajala oli olympialaisissa ylimääräisen hyökkääjän roolissa ja nyt MM-kisoihin kilpailutilanne laiturien osalta saattaa tiivistyä, kun änäristä voi tulla useampikin laitahyökkääjä, niin en mitenkään Rajalaa osaa varmaksi kisapelaajaksi laskea.Pitäisin Rajalaa varmana tapauksena.
Vai olisko Roope Hintz mielessä? Nythän on oiva tilaisuus kokeilla miten Aaltonen soveltuisi Filppulan laidalle, jos NHL:stä vielä sentteri saadaan. Olisihan tuo Dallasin nelikko täydellinen lisä leijonamiehistöön. Lisäksi, kun Starsilla ei tule paukut riittämään pitkälle pleijareissa, niin parempi heidän olisi tulla jeesaamaan Filppula kolmen kullan klubiin. Laineen Pate, kun vielä Keklun kanssa saa nimen paperiin, niin mukaan vaan. Armia tai/ja Donskoi sit täydentämään ja saadaan yksi NHL-ketju kasaan eli näin:Tämän viikon maaotteluissa Miro Aaltonen pelasi laitahyökkääjän tontilla Filppulan johtamassa vitjassa. Ainakin itse tulkitsen sen signaalina siitä, että Jalosen ajatuksissa Mannisen, Filppulan ja Björnisen lisäksi MM-sentteriksi kaavaillaan jotain muuta kuin Aaltosta. Olisiko esimerkiksi Juho Lammikko tuloillaan kisoihin?
Tuossa pari viikkoa sitten oli IS:lla (linkki) Lepistöstä juttua ja sen perusteella ei ole maajoukkueesta tullut kyselyä. Olettaisin, että jotain keskusteluja olisi ollut aiemmin tämän kauden aikana, jos Jalonen kumppaneineen häntä joukkueeseen harkitsisivat. Kyllä hän minunkin papereissa mukaan mahtuisi Dallasin jätkien sekaan:Itse nostaisin sen sijaan esiin Sami Lepistön, joka on parin vaisumman kauden jälkeen löytänyt taas peli-ilon ja ollut SHL:n parhaita puolustajia. Leftin pakkien osalta kilpailutilanne ei ole niin kova, joten näkisin hänet mielellään MM-kisoissa ennemmin kuin vaikka Leskisen tai Parikan.