Vikidiviimenen
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- NHL, Liiga, Leijonat, U20,
Tsekki on kyllä Suomelle vittumainen vastus. Muistuu mieleen karmaisevat puolivälierätappiot 2015 ja 2018 (U20).
Jep, Tsekki osaa teatterin ja oksettavan pelaamisen. Muistan sen 2015 puolivälierän, kun Suomi teki maalin, jonka sokeat dumarit sitten Tsekin selittelyjen jälkeen hylkäsi ja antoi Suomelle jäähyn. Sillä jäähyllä Tsekki sitten ratkaisi pelin.Tsekki on kyllä Suomelle vittumainen vastus. Muistuu mieleen karmaisevat puolivälierätappiot 2015 ja 2018 (U20).
Näin pitkän sarjan jälkeen voidaan pitää Suomen kisoja jo onnistuneina eikä loppu enää laske arvosanaa.
Mihin aikaan Suomi pelaa torstaina?
Mielenkiintoista nähdä onko alkuläpsyttelyjen perusteella ylihypetetyistä pelaajista (Lundell/Ruotsalainen) mihinkään,
On nää kaks olleet kuitenkin selkeästi vaarallisimmat uhat hyökkäyssuuntaan ja ratkoneet isoilla suorituksilla vikat kolme matsia eli Saksa, Latvia, Kanada.
Kyllä siinä hieman hypetyksen aihetta on kuitenkin, varsinkin kun Lundellin yllä leiju kaikenlaisia epäilyksiä kevään jäljiltä. Tehnyt ison kv-tason läpimurron.
Ovat olleet parhaat suomalaiset, mutta yhtään ratkaisuottelua ei ole pelattu, joten ennen jumalaksi julistamista täytyy tulla tulosta myös ratkaisupeleissä. Tai sitten vaatimustasoa laskettu rajusti, jos jumalaksi pääsee Liigan runkosarjan ja EM-kisojen alkusarjan perusteella.
Kukin arvottaa asioita tavallaan, minä arvostan joukkueen kehittymistä yhä paremmaksi. Tiukan pleijarin häviäminen jollain satunnaisella tavalla ei vaikuta tähän arvostukseen vähentävästi. Toki on selvää, että mestaruus yms. nostaa arvosanaa entisestään.Mitähän vittua. Runkosarjaläpsyttelyillä ei ole muuta tekemistä kisojen kanssa kuin se, että edes päästään oikeisiin peleihin. Välieräpaikka on Suomelle AINA vähimmäistavoite. Jos sinne ei päästä, niin ollaan epäonnistuttu.
Huomenna sitten nähdään onko joukkueesta mihinkään. Mielenkiintoista nähdä onko alkuläpsyttelyjen perusteella ylihypetetyistä pelaajista (Lundell/Ruotsalainen) mihinkään, nouseeko uusia ratkaisijoita viime kisojen Mörön tapaan vai lähdetäänkö vaan kotiin, kun ei saada mustaa verkkoon ja Olkinuora ei ole mikään Kevin Lankinen.
Itse kuitenkin luotan spekuloinnistani huolimatta, että huomenna tehdään tarvittavat maalit vaikka Turusen perseen kautta ja kisojen vähimmäistavoite saavutetaan.
En olis julistamassa jumalaksi ja kyllä, onnistumiset ratkasupeleissä vaikuttaa lopulliseen arvosanaan.
Oon kyllä vähän sitä mieltä, että pelaajia ja turnausta voi arvioida myös katkasupelin tuloksesta riippumatta. Se on kypsää urheiluanalyysiä.
Näin pitkän sarjan jälkeen voidaan pitää Suomen kisoja jo onnistuneina eikä loppu enää laske arvosanaa.
Ratkaisupeleissä sattuman merkitys on valtava, joten pelkästään esim. puolivälierän lopputuloksen perusteella joukkueen lyttääminen on idiotismia..ja osoittaa sanotaanko tietynlaista kyvyttömyyttä ymmärtää kokonaisuuksia..Ovat olleet parhaat suomalaiset, mutta yhtään ratkaisuottelua ei ole pelattu, joten ennen jumalaksi julistamista täytyy tulla tulosta myös ratkaisupeleissä. Tai sitten vaatimustasoa laskettu rajusti, jos jumalaksi pääsee Liigan runkosarjan ja EM-kisojen alkusarjan perusteella.
Kyllä minun arvosana laskee aika lailla jos Suomi häviää Tsekille. Tuloksista siellä kuitenkin viime kädessä pelataan ja viimeksi kun tarkistin, Suomi oli kisoissa puolustavana mestarina. Jos puolustava mestari jää puolivälieriin, on se aina pettymys pelattiin millä tyylillä tahansa.
Minua Suomi ei ole missään vaiheessa täysin vakuuttanut, toki kisoissa on nähty miten tasaista lätkä itse asiassa on kun parhaat ovat poissa.
Tästä olen sen verran erimieltä, että Suomen ei ole tarvinnutkaan vakuuttaa ketään vielä tässä vaiheessa. Toistaiseksi on riittänyt nykyinen peli ja seuraavaksi pitää pelata paremmin kuin vastustaja, todennäköisesti myös paremmin kuin aiemmissa peleissä.
Jos oikein ymmärsin, niin sieltä tulee vastaan Venäjä tai Kanada. Mutta tuossa lienee toki mahdollista muutkin vaihtoehdot, jos altavastaajat onnistuvat voittamaan omat ottelunsa. Esim. jos Saksa voittaa Sveitsin tai Slovakia USA:n.Mites tuo kaavio menee? Jos tänään klaarataan Tsekki niin kuka on vastassa lauantaina?
Isolla todennäköisyydellä ROC (Venäjä), mutta voi olla joku muukin olettaen, että altavastaajat pudottavat USA:n ja/tai ROC:in. Kanada, jos molemmat Suomen edeltä tippuvat, mutta jos vain toinen niin kaiketi voittaja parista Sveitsi-Saksa.Mites tuo kaavio menee? Jos tänään klaarataan Tsekki niin kuka on vastassa lauantaina?
Suomi on samoilla askelmerkeillä kuin v. 2019, silloin 16 pistettä, nyt 17 pistettä, silloin maaliero 22-11, nyt 19-10. Eli hyvin samantapaiselta vaikuttaa: puolustus pitää, hyökkäys kisojen keskitasoa. Jotenkin Ruotsia vastaan kaivettiin peräti 5 maalia, nyt siihen ollaan päästy Norjaa vastaan. Arvelen, ettei Tshekkiä vastaan tule maali-iloittelua, mutta mistä sen tietää.Kyllä minun arvosana laskee aika lailla jos Suomi häviää Tsekille. Tuloksista siellä kuitenkin viime kädessä pelataan ja viimeksi kun tarkistin, Suomi oli kisoissa puolustavana mestarina. Jos puolustava mestari jää puolivälieriin, on se aina pettymys pelattiin millä tyylillä tahansa.
Minua Suomi ei ole missään vaiheessa täysin vakuuttanut, toki kisoissa on nähty miten tasaista lätkä itse asiassa on kun parhaat ovat poissa.
Suomi on samoilla askelmerkeillä kuin v. 2019, silloin 16 pistettä, nyt 17 pistettä, silloin maaliero 22-11, nyt 19-10. Eli hyvin samantapaiselta vaikuttaa: puolustus pitää, hyökkäys kisojen keskitasoa. Jotenkin Ruotsia vastaan kaivettiin peräti 5 maalia, nyt siihen ollaan päästy Norjaa vastaan. Arvelen, ettei Tshekkiä vastaan tule maali-iloittelua, mutta mistä sen tietää.
Pienet marginaalit: löytääkö maalivahti vielä hiukan lisää terävyyttä otteisiinsa, itse asiassa koko teemana onkin lite bättre. Kaski voisi viimein osua viivalta, joku muukin voisi nousta sankariksi. Turha tuosta joukkueesta on odottaa yhtä maalintekijää joka matsiin, vaan maalitkin tehdään kollektiivisesti, tänään jotkut nostavat tasoaan, lauantaina taas toiset. Jos hyvin käy, mestaruudenkin ratkaisee joku kiekkoduunari ja hänestä tulee julkkis joksikin aikaa.
Se on minulle isoin kysymys löytyykö hyvän peruspelaamisen päälle se ylimääräinen tekijä, joku joka ylittää itsensä. Kaikki on toki mahdollista.
Tämä on kaikki ihan totta, mutta aina kun Suomi on mestaruuksia juhlinut, joukkueessa on ollu x-tekijä jonka ympärillä on pyörinyt hurmos ja joka on inspiroinut koko muuta porukkaa parempiin suorituksiin. Viime kisoissa se oli Kaapo Kakko, vuonna 2011 Mikael Granlund, nyt tällaista tekijää ei välttämättä ole.
Se on minulle isoin kysymys löytyykö hyvän peruspelaamisen päälle se ylimääräinen tekijä, joku joka ylittää itsensä. Kaikki on toki mahdollista.