Kyse ei todellakaan ole siitä, että pelaajien tulisi lähteä kisoihin vain viihdyttääkseen kannattajia. Sinne kisoihin pitäisi lähteä sen vuoksi, että haluaa voittaa jotain ja kokee maajoukkue-edustuksen olevan kunnia-asia. Jos sinne lähtee vaikka itseä ei kiinnosta, niin siitä on enemmän haittaa kuin hyötyä.
Ihmiset ovat erilaisia ja jokaisen elämä on kokonaisuutena omanlaista. Minun näkemykseni mukaan olisi hienoa saada vielä mahdollisuus hienoon kauden päätökseen, jos seurajoukkueen pelit loppuvat liian aikaisin, sekä olisi hienoa edustaa omaa maata arvokisoissa. Kaikki eivät ajattele näin, joka on minulle hieman outoa, enkä oikein sitä kykene ymmärtämään. Silti tiedostan sen, että jokaisen elämä ja tilanne on niin erilainen, ettei se ihme ole, vaikka ulkopuolelta ei jotain päätöksiä pysty ymmärtämään.
Minä en todellakaan varmuudella tiedä yhtäkään pelaajaa, jolle maajoukkue ei olisi kunnia-asia, mutta monista pelaajista sellainen tunne jää, kun he ovat kerta toisensa jälkeen jääneet pois kisoista, vaikka julkisuudessa olevien tietojen mukaan estettä osallistumiselle ei pitäisi olla. Varmasti joidenkin kohdalla muita syitä pois jättäytymiselle löytyy, mutta emme vain tiedä niistä. Olen kuitenkin 100% varma, että joidenkin kohdalla maajoukkueen edustamista ei yksinkertaisesti pidetä kunnia-asiana ja siksi ei olla valmiita lähtemään kisoihin.