Eli sinne pitäisi mennä toteuttamaan valmentajan paskaa peliä jolla ei saavuteta mitään ja sitten vielä olla kiltisti valmentajan syyteltävänä kun hävitään? Pelaajat menevät ihan varmasti mielellään pelaamaan Suomelle kun ilmapiiri joukkueessa on kunnossa ja pelaajat kokevat, että voivat toteuttaa itseään.Ymmärrän toki Marjamäen osuuden näiden kieltäytymisien osalta mutta Suomi-paita päällä ei pelata valmentajalle vaan Suomelle. Valitettavasti tämä totuus on kovin vaikeaa ymmärtää. Uskon myös että Teukka ja Ahonen tämän tietävät. Kiitos pojat.
Miksi loukkaantuminen ei ole todistetusti hyvä syy? Koska lääkärin lausunnot eivät ole julkisesti kokonkansalle jaettuja?Käyty jo useasti muistaakseni tässäkin ketjussa läpi mutta tämä on nyt toinen kerta kun Ristolainen kieltäytyy tulemasta ilman todistetusti hyvää syytä, ja nämä molemmat kerrat ovat olleet nyt Marjamäen aikana.
Mielestäni on aivan normaalia kieltäytyä jostain mitä ei koe oikeaksi ja tällä hetkellä syy on Marjamäki. Miksi vitussa sinä menisit töihin johonkin, josta ei saa juurikaan muuta käteen, kuin paskan fiiliksen? Ei se voi olla niin, että Leijonapaita laitetaan päälle jonkun pakon nimissä....
Minulle on aivan sama onko Ristolainen loukkaantunut vai ei mutta ymmärrän jos jonkun mielestä on erikoista, että hän olisi loukkaantuneena pelannut loppukauden isoilla minuuteilla kun joukkueella ei ole ollut enää mitään panosta. Tällöin yleensä pelaajat, ja varsinkin joukkueen tärkeimmät pelaajat, lähetetään jo toipumaan tai esim. operaatioon vaikka kausi olisi kesken, jotta harjoittelu sitten kesällä kärsisi mahdollisimman vähän.Miksi loukkaantuminen ei ole todistetusti hyvä syy? Koska lääkärin lausunnot eivät ole julkisesti kokonkansalle jaettuja?
Niin ne pelaajatkin tekevät työtänsä ja osa ei halua tehdä sitä Marjamäen alaisuudessa.Näin juuri, mutta pitäisi Laineen tyyliin kertoa oikea syy, jotta vältyttäisiin tässä ketjussa esiintyvältä keskustelulta. Nyt fanien mielestä ainoa syy on Marjamäki, vaikka luultavasti syitä on useampia. Toivoisin hieman selkärankaa pelaajilta, Marjamäki tekee vain työtänsä.
Niin ne pelaajatkin tekevät työtänsä ja osa ei halua tehdä sitä Marjamäen alaisuudessa.
Itseasiassa ovatko töissäkään, pelaajasopimuksethan kuuluvat seuroille ei maajoukkueelle.Niin ne pelaajatkin tekevät työtänsä ja osa ei halua tehdä sitä Marjamäen alaisuudessa.
Nyt saatiin sillekin sitten varmuus. Aho ja Teukka ainoat, keitä tässä enää odotellaan. Heidän päätöksensä ovat Suomen menestyksen osalta, melkoisen isossa osassa.IL tietää kertoa, että Artturi Lehkosta ei nähdä MM-kisoissa. Haluaa kuntouttaa pienet vammansa, jotteivät häiritse seuraavaa kautta. Oliko Lehkosen nimi jo aiemmin vedetty yli?
Niin, puhe oli pelaajien selkärankaisuudesta, kertovat oikean syyn poisjääntinsä
Nyt saatiin sillekin sitten varmuus. Aho ja Teukka ainoat, keitä tässä enää odotellaan. Heidän päätöksensä ovat Suomen menestyksen osalta, melkoisen isossa osassa.
Maajoukkueesta saa päivärahat, matkakorvaukset ja mahdolliset menestysbonukset. Eikä tietysti itse tarvitse maksaa mistään ravinnosta, majoituksesta yms.Itseasiassa ovatko töissäkään, pelaajasopimuksethan kuuluvat seuroille ei maajoukkueelle.
Ruokapalkalla pelaamaan paskaa lätkää. Ja sitten saa lukea lehdistä, kuinka paska oli kisoissa ja katsoa lampaanperseitä oman nimen jälkeen iltapaskojen sivuilla.Maajoukkueesta saa päivärahat, matkakorvaukset ja mahdolliset menestysbonukset. Eikä tietysti itse tarvitse maksaa mistään ravinnosta, majoituksesta yms.
Jos sinulla menee työnjohtajan kanssa sukset ristiin, niin menetkö sinä itkemään toimitusjohtajalle, että tuo on paska johtaja? Minä en menisi, koska periaatteessa valmentaja on tässä tapauskessa oikeassa. Ja uskon kyllä, että kyllä tuolla tiedetään todelliset syyt ainakin osan pelaajiston osalta, miksi sinne ei haluta. Kyllä ne kummolat lukee jatkoaikaa ja tietää todelliset syyt.Näin juuri, mutta pitäisi Laineen tyyliin kertoa oikea syy, jotta vältyttäisiin tässä ketjussa esiintyvältä keskustelulta. Nyt fanien mielestä ainoa syy on Marjamäki, vaikka luultavasti syitä on useampia. Toivoisin hieman selkärankaa pelaajilta, Marjamäki tekee vain työtänsä.
Ymmärrän täysin pelaajia. Kuka haluaa pelaamaan jotain keskialueen tappia ja mahdollisesti loukkaantuu vielä ja sitten vielä kemiat Marjamäen kanssa niin en minä ainakaan menisi. Lisäksi loukkaantuminen saattaa lopettaa uran ja miljoonasopimukset ja Suomihan kohtelee entisiä (ja nykyisiä) jääkiekonpelaajia todella hyvin esimerkkinä Naisleijonien maalivahti joka taistelee nyt Kelan tuista.Kummasti nuorisomaajoukkueet kiinnostavat pelaajia ja kieltäytymisiä tulee aniharvoin, kun katsomot pullistelevat skoutteja. Sitten kun miljoonasopimus on taskussa, niin alkaakin löytyä kaikennäköistä punttikuuria, sormivammaa ja levon tarvetta.
Maajoukkueesta saa päivärahat, matkakorvaukset ja mahdolliset menestysbonukset. Eikä tietysti itse tarvitse maksaa mistään ravinnosta, majoituksesta yms.
En jaksa ymmärtää näitä jokavuotisia kohuja ja itkemisiä pelaajien poisjäännistä. Kenelläkään ei ole mitään velvollisuutta lähteä Skoda Cupiin oman kautensa jälkeen. Samaan kategoriaan menee nämä ajatukset, että ihmiset toivovat ja ilahtuvat siitä, jos esimerkiksi Wild tippuu NHL:n pudotuspeleistä ja pelaajia vapautuu MM-jäille.
Itse toivon pelaajille ensisijaisesti menestystä omissa seuroissaan ja mikäli siellä pelit loppuvat, niin se on sitten plussaa jos ovat maajoukkueen käytettävissä. Vaikka joskus menneinä vuosina Esa Tikkanen tai Teemu Selänne olisi suurin piirtein käsi paketissa tullut MM-kisoihin, niin se ei tarkoita sitä että sen pitäisi olla ennemmin sääntö kuin poikkeus.
Mielestäni kaikki syyt ovat sopivia kieltäytyä MM-kisoista. Suomen kansa on vain täynnä "isämmaalaisia" juntteja, jotka eivät hyväksy muuta kuin vakavan loukkaantumisen. Ei ole ihme, että moni ei suoraan asiaa sano, mikäli ei vain kiinnosta tai esimerkiksi valmennusjohto ei miellytä.
Pelaajat eivät ole selityksissään velkaa kenellekään, eikä heidän tarvitse niitä julkisesti sanoa. Itsestäänselvä asia.
Voin olla väärässäkin, mutta mulle on monenkin pelaajan lausuntojen kautta syntynyt mielikuva siitä että näistä "liiton miehistä" ja heidän pelitavastaan ei pidetä kaikkien pelaajien keskuudessa.
...heittää nykyisen päävalmentajan bussin alle.