MM 2017 – kieltäytymiset, niiden paheksunta ja ymmärtäminen

Tila
Viestiketju on suljettu.

Henkka

Jäsen
Katselin ihan mielenkiinnosta Leijonat inside dokumenttia. Siellä Late jututti Teuvoa ja Late pisteli Teuvolle sanoja suuhun ja muutenkin nollasi isolla kädellä jotta voi osoittaa 3-4 kentän paikkaa. Teuvo pyöritteli silmiä. Ihmekkös tuo kun ei oikein MM-kisat maistu.

Juu ja Lehterän jalkanopeutta arvosteli ja nyt pitäisi sitten tulla Jorin tulla pelastamaan Suomen kisat. Jännä nähä miten käy.
 
Juu ja Lehterän jalkanopeutta arvosteli ja nyt pitäisi sitten tulla Jorin tulla pelastamaan Suomen kisat.

Minä uskon Lehterän tietävän itsekin varsin hyvin, että hän on hidas luistelija. Tuskin hän siitä nokkiinsa ottaa, että Marjamäki tuollaisen itsestäänselvyyden sanoo ääneen.

Samassa pätkässä Marjamäki myös kehuu vuolaasti Jorstin pelisilmää, ulottuvuutta ja kykyä pysyä kiekossa.
 
Viimeksi muokattu:

obi-wan

Jäsen
Rasmus Ristolainen huolissaan Leijonien pelistä: ”Tulee rumaa jälkeä” « Leijonat

Tämä on jotenkin vastenmielistä, kun nämä "väsymyksen" takia kieltäytyneet kommentoivat maajoukkueen edesottamuksia jostain lomailunsa lomasta. Sen verran voisi olla kunnioitusta, jos ei itse viitsitä lähteä edustamaan maajoukkuetta, että ei suolata niitä, joille leijonapaidan kantaminen on kunnia eikä ylimääräinen paha.

Ei se ihan välttämättä kunnian kautta lähde. Taitaa moni olla omalla agendalla tuolla. Onnistut ja saatat saada isomman tilin.

Jatkossa ennen kisoja vala lipulle ja Persujen jäsenyys.
 

Laitela

Jäsen
Olen hyväksynyt porukan jättäytymisen Marjamäen joukkueesta, mutta kun kerran on kieltäydytty, niin tarvinneeko tuota ruveta päivittelemään, että kylläpä menee huonosti. Tietoinen sohaisu taas ampiaispesään.

Toisaalta mediahan se on miehen kimppuun käynyt ja kysellyt.
 
Viimeksi muokattu:

Barney

Jäsen
Rasmus Ristolainen huolissaan Leijonien pelistä: ”Tulee rumaa jälkeä” « Leijonat

Tämä on jotenkin vastenmielistä, kun nämä "väsymyksen" takia kieltäytyneet kommentoivat maajoukkueen edesottamuksia jostain lomailunsa lomasta. Sen verran voisi olla kunnioitusta, jos ei itse viitsitä lähteä edustamaan maajoukkuetta, että ei suolata niitä, joille leijonapaidan kantaminen on kunnia eikä ylimääräinen paha.
Mitä Ristolaisen olisi sitten pitänyt tuohon kysymykseen vastata? Ristolainen sanoi käytännössä sen, minkä jokainen eilisen pelin nähnyt voisi sanoa. Olisiko Ristolaisen pitänyt vastata "en kommentoi" vai kehua Suomen pelaamista? Tuossakin uutisessa on taas nykymedian tapaan asetettu raflaavaa otsikko, jotta ihmiset, jotka jaksavat lukea uutisista vain otsikot, pääsevät kritisoimaan Rassea.
 

Wire

Jäsen
Minä uskon Lehterän tietävän itsekin varsin hyvin, että hän on hidas luistelija. Tuskin hän siitä nokkiinsa ottaa, että Marjamäki tuollaisen itsestäänselvyyden sanoo ääneen.

Samassa pätkässä Marjamäki myös kehuu vuolaasti Jorstin pelisilmää, ulottuvuutta ja kykyä pysyä kiekossa.

Itse ainakin johtajana haen posin kautta. Ammattireiskat kun tietää omat heikkoutensa sanomattakin...

Toisaalta jossa tykkää negailla niin mikäs siinä
 
Mitä Ristolaisen olisi sitten pitänyt tuohon kysymykseen vastata? Ristolainen sanoi käytännössä sen, minkä jokainen eilisen pelin nähnyt voisi sanoa. Olisiko Ristolaisen pitänyt vastata "en kommentoi" vai kehua Suomen pelaamista? Tuossakin uutisessa on taas nykymedian tapaan asetettu raflaavaa otsikko, jotta ihmiset, jotka jaksavat lukea uutisista vain otsikot, pääsevät kritisoimaan Rassea.

Yksinkertaisesti pitäisi ymmärtää jättää vastaamatta.
 
Rasmus Ristolainen huolissaan Leijonien pelistä: ”Tulee rumaa jälkeä” « Leijonat

Tämä on jotenkin vastenmielistä, kun nämä "väsymyksen" takia kieltäytyneet kommentoivat maajoukkueen edesottamuksia jostain lomailunsa lomasta. Sen verran voisi olla kunnioitusta, jos ei itse viitsitä lähteä edustamaan maajoukkuetta, että ei suolata niitä, joille leijonapaidan kantaminen on kunnia eikä ylimääräinen paha.

Ehkä pelaajat ovat laskeneet, että jos Suomi konttaa tänä keväänä Marjamäen johdolla oikein kunnolla, silloin ensi kaudeksi saadaan maajoukkueeseen mieluisampi valmentaja. Sitten voi lähteä Tanskaan hyvillä mielin edustamaan Leijonia, ja jos NHL-pelaajat ovat olympialaisissa mukana, sielläkin on kivempi pelata, kun ei ole Late koutsina. Jättäytymällä pois tämän kevään kisoista maamme eliittipelaajat nostavat heikon tuloksen ja täten myös valmentajanvaihdoksen todennäköisyyttä.

Itse ainakin johtajana haen posin kautta. Ammattireiskat kun tietää omat heikkoutensa sanomattakin...

Kuulostaa järkevältä periaatteelta. Parhaiten työntekijän heikkoudet kehittyvät, kun pomo ei esitä niistä kritiikkiä.

Ikävästi Marjamäki tuossa dokumentissa myös sanoi Ville Pokalle puhelimessa, että hänen urheilullisuutensa ei ole ihan sitä mitä sen pitäisi olla. Pokka myönteli vastaukseksi mutta kyllä siitä saattoi tulla Villelle paha mieli, joten parempi olisi ollut jättää sanomatta.
 
Olen hyväksynyt porukan jättäytymisen Marjamäen joukkueesta

Nyt kun erikseen mainitset jättäytymisen Marjamäen joukkueesta niin kai ymmärrät että Marjamäki ei eroa mitenkään minkään huippumaan valmentajasta MM-kisojen ja lähihistorian suhteen? Että on pelaajia keitä ei vaan kiinnosta.
 
Rasmus Ristolainen huolissaan Leijonien pelistä: ”Tulee rumaa jälkeä” « Leijonat

Tämä on jotenkin vastenmielistä, kun nämä "väsymyksen" takia kieltäytyneet kommentoivat maajoukkueen edesottamuksia jostain lomailunsa lomasta. Sen verran voisi olla kunnioitusta, jos ei itse viitsitä lähteä edustamaan maajoukkuetta, että ei suolata niitä, joille leijonapaidan kantaminen on kunnia eikä ylimääräinen paha.

Otsikon luettuani itsekin ajattelin, että hyi vittu. Mutta kommentit olivat kuitenkin oikeasti sen verran neutraaleja, etten osaa tästä mieltäni pahoittaa.
 

Laitela

Jäsen
Nyt kun erikseen mainitset jättäytymisen Marjamäen joukkueesta niin kai ymmärrät että Marjamäki ei eroa mitenkään minkään huippumaan valmentajasta MM-kisojen ja lähihistorian suhteen? Että on pelaajia keitä ei vaan kiinnosta.
Parempi olis syyn olla vain paska valmennus. "Ei kiinnosta" ei ole mikään syy. Jos itse olisin valkku ja pidempi pesti, niin jäisi nuo "ei kiinnosta-äijät" kaikista karkeloista pihalle. Oletan että kyseisiä tyyppejä ei ihan hirveästi sentään ole. Sen verran törmäisivät ideologiat, että kiinnostuksen puutetta on vaikea hyväksyä, sillä mielestäni leijonapaidan kantaminen on kunnia-asia ja sitä kannetaan aina kun kynnelle kyetään. Toki ehtona se, että asiat joihin voidaan Suomessa vaikuttaa, siis valmennukseen, hankitaan pätevät äijät, joilla on kokemusta ja tulevat pelaajien kanssa toimeen ja omaavat pelisilmää.
 

msg

Jäsen
. Sen verran törmäisivät ideologiat, että kiinnostuksen puutetta on vaikea hyväksyä, sillä mielestäni leijonapaidan kantaminen on kunnia-asia ja sitä kannetaan aina kun kynnelle kyetään.

Kukas sä näistä Pariisissa konttaavista leijonista oletkaan?
 

Laitela

Jäsen
Kukas sä näistä Pariisissa konttaavista leijonista oletkaan?
Heh, hyvin sanottu. Ehkä parempi muotoilla leijonapaitaa kannettavan silloin, kun ollaan kunnolta ja henkiseltä tilalta semmoisella tasolla, että voidaan alkaa puhumaan itse jääkiekon pelaamisesta.

Pariisin yön kautta paita päälle, viinat ja huorat kainalossa kentälle. =D
 
Nyt kun erikseen mainitset jättäytymisen Marjamäen joukkueesta niin kai ymmärrät että Marjamäki ei eroa mitenkään minkään huippumaan valmentajasta MM-kisojen ja lähihistorian suhteen? Että on pelaajia keitä ei vaan kiinnosta.

Kummasti ruotsalaisia alkoi yhtäkkiä kiinnostaa ihan eri lailla, kun Mårts poistui koutsin paikalta.
 
Rasmus Ristolainen huolissaan Leijonien pelistä: ”Tulee rumaa jälkeä” « Leijonat

Tämä on jotenkin vastenmielistä, kun nämä "väsymyksen" takia kieltäytyneet kommentoivat maajoukkueen edesottamuksia jostain lomailunsa lomasta. Sen verran voisi olla kunnioitusta, jos ei itse viitsitä lähteä edustamaan maajoukkuetta, että ei suolata niitä, joille leijonapaidan kantaminen on kunnia eikä ylimääräinen paha.
Kummallinen näkökulma. Mun mielestä Rasmus on Leijonalauman jäsen, vaikka ei MM-kisoissa nyt pelaakaan. Ja jos edes Leijonalauman jäsenet ei omaa äänioikeutta, niin mitä hittoa me jatkislaiset täällä höpötetään? Kaiken lisäksi Rasse heitti tuossa vain ihan perus jargoniat paskan pelin jälkeen...Joukkue oli unessa ja täytyy pystyä parempaan, tai tulee hätä... Eikö tämä ole ihan itsestään selvä asia.

Leijonalauman hyvinvointi on tärkeä asia ja ainakin itse odotan, että johtavat pelaajat pitävät laumasta huolta. Vaikka sitten joskus täytyisi ns. nousta jotain pelaajaa tai valmentajaa vastaan.
 
Sellaista tarinaa tuli kyllä omiinkin korviin, että se on juuri Marjamäki näiden kieltäytymisten syynä. World cupissa ollut ilmeisesti "vähän" erimielisyyksiä ja siksi hiukkasen tulehtuneet välit (osalla pelaajista).
 
Sellaista tarinaa tuli kyllä omiinkin korviin, että se on juuri Marjamäki näiden kieltäytymisten syynä. World cupissa ollut ilmeisesti "vähän" erimielisyyksiä ja siksi hiukkasen tulehtuneet välit (osalla pelaajista).

Olen kuullut myös väitteitä siitä, että osa pelaajista olisi ilmoittanut suoraan Marjamäelle World Cupin jälkeen, että jatkossa ei tarvitse sitten enää soitella. Pitää paikkaansa tai ei, niin merkittäviä ongelmiahan tuolla on joka tapauksessa.
 
Jääkiekko on Suomessa ykköslaji ja kansallinen sarjamme ja maajoukkue sen näyteikkunoita. Liiga on katsojamääriltään suosituin ja ainoa ammattilaissarja maassamme. Leijonat toistaiseksi suosituin maajoukkueemme. Nämä ristolaiset ym. jotka haluavat saada hyvän kesän alleen voidakseen keskittyä paremmin seuraavaan kauteen NHL:ssä ovat itsekkäitä. Maajoukkue on kunnia-asia. Jos puhutaan esim. maajoukkueesta ja MM-kisoista niin koko lajille olisi mainiota peeärrää se, että kaikki parhaat, joilla on mahdollisuus osallistua kisoihin olisivat paikalla. Lajin suosio kansainvälisesti kasvaisi pikkulajista suurten joukkoon.

Sama asia on nähty jo pienoiskoossa mm. Suomessa. Suomessa edelliset sukupolvet ovat luoneet näille ristolaisille mahdollisuuden nousta parikymppisenä miljonääriksi paljon helpommin kuin esim. monessa muussa lajissa tai maassa. Suomalainen kiekkoinfra jäähalleineen, junnusarjoineen, valmennus ja maajoukkue ovat antaneet ristolaisille mahdollisuuden siihen missä he nyt ovat. Liettuassa samassa asemassa on koripallo. Tähtipelaajat ovat erityisasemassa, mitä lajin suosioon tulee. Se, että joutuisi raskaan kauden jälkeen pelaamaan muutaman ottelun jääkiekkoa maajoukkueessa on aika helppo tapa osallistua tämän lajin aseman pitämiseksi siellä mihin edelliset sukupolvet ovat sen nostaneet... Tietenkään mikään pakko ei ole maajoukkueessa pelata, jos katsoo, että oma etu menee edelle.

Jos nämä ristolaiset esimerkiksi asuisivat sotiemme veteraanin naapurissa ja veteraani pyytäisi palvelusta esim. kauppakassien kantamisessa niin en ihmettelisi, jos vastaus olisi "Kanna pappa itse kassisi... mulla ei ole mitään velvollisuutta auttaa". Joku toinen voisi ajatella olevansa kiitollisuuden velassa ja vastaisi joka kerta, vaikka hieman väsyneenäkin... "Autan mielelläni...".
 

passenger

Jäsen
Jääkiekko on Suomessa ykköslaji ja kansallinen sarjamme ja maajoukkue sen näyteikkunoita. Liiga on katsojamääriltään suosituin ja ainoa ammattilaissarja maassamme. Leijonat toistaiseksi suosituin maajoukkueemme. Nämä ristolaiset ym. jotka haluavat saada hyvän kesän alleen voidakseen keskittyä paremmin seuraavaan kauteen NHL:ssä ovat itsekkäitä. Maajoukkue on kunnia-asia. Jos puhutaan esim. maajoukkueesta ja MM-kisoista niin koko lajille olisi mainiota peeärrää se, että kaikki parhaat, joilla on mahdollisuus osallistua kisoihin olisivat paikalla. Lajin suosio kansainvälisesti kasvaisi pikkulajista suurten joukkoon.

Sama asia on nähty jo pienoiskoossa mm. Suomessa. Suomessa edelliset sukupolvet ovat luoneet näille ristolaisille mahdollisuuden nousta parikymppisenä miljonääriksi paljon helpommin kuin esim. monessa muussa lajissa tai maassa. Suomalainen kiekkoinfra jäähalleineen, junnusarjoineen, valmennus ja maajoukkue ovat antaneet ristolaisille mahdollisuuden siihen missä he nyt ovat. Liettuassa samassa asemassa on koripallo. Tähtipelaajat ovat erityisasemassa, mitä lajin suosioon tulee. Se, että joutuisi raskaan kauden jälkeen pelaamaan muutaman ottelun jääkiekkoa maajoukkueessa on aika helppo tapa osallistua tämän lajin aseman pitämiseksi siellä mihin edelliset sukupolvet ovat sen nostaneet... Tietenkään mikään pakko ei ole maajoukkueessa pelata, jos katsoo, että oma etu menee edelle.

Jos nämä ristolaiset esimerkiksi asuisivat sotiemme veteraanin naapurissa ja veteraani pyytäisi palvelusta esim. kauppakassien kantamisessa niin en ihmettelisi, jos vastaus olisi "Kanna pappa itse kassisi... mulla ei ole mitään velvollisuutta auttaa". Joku toinen voisi ajatella olevansa kiitollisuuden velassa ja vastaisi joka kerta, vaikka hieman väsyneenäkin... "Autan mielelläni...".

Veteraanit mainitttu!! Talvisota! Rintamakarkurit! Vittu mitä paskaa... Naurettavia oikaisuja pelkkien olettamusten perusteella. Alkaa saada jo koomisia sfäärejä nämä "totuudet" pelaajien syistä olla pois. Yllä oleva lainaus on jo sitä luokkaa, että olen varmaan astumassa johonkin miinaan tässä :D
 
Viimeksi muokattu:
Rasse olisi ollut tänään parempi kuin Jaakola kaukalon kaikissa paikoissa.
 
Rasmus Ristolainen huolissaan Leijonien pelistä: ”Tulee rumaa jälkeä” « Leijonat

Tämä on jotenkin vastenmielistä, kun nämä "väsymyksen" takia kieltäytyneet kommentoivat maajoukkueen edesottamuksia jostain lomailunsa lomasta. Sen verran voisi olla kunnioitusta, jos ei itse viitsitä lähteä edustamaan maajoukkuetta, että ei suolata niitä, joille leijonapaidan kantaminen on kunnia eikä ylimääräinen paha.

Rassesta on hyvää vauhtia tulossa uusi jonipitkänen.....
 
Rassesta on hyvää vauhtia tulossa uusi jonipitkänen.....

Jos luit kyseisen haastattelun etkä pelkkää otsikkoa, asiayhteys oli tämä: "Jos Suomi pelaa samalla lailla, niin rumaa jälkeä tulee. Tshekki on kuitenkin hyvin vaarallinen joukkue. Toivottavasti pojat ovat hereillä ja pelaavat paremmin, Ristolainen toivoi." Mielestäni tuo on varsin neutraali ilmaisu, jossa todetaan lähinnä itsestäänselvyyksiä: jos peli ei parane Ranska-ottelun jälkeen, huonosti käy.
 
Jos luit kyseisen haastattelun etkä pelkkää otsikkoa, asiayhteys oli tämä: "Jos Suomi pelaa samalla lailla, niin rumaa jälkeä tulee. Tshekki on kuitenkin hyvin vaarallinen joukkue. Toivottavasti pojat ovat hereillä ja pelaavat paremmin, Ristolainen toivoi." Mielestäni tuo on varsin neutraali ilmaisu, jossa todetaan lähinnä itsestäänselvyyksiä: jos peli ei parane Ranska-ottelun jälkeen, huonosti käy.
Jep, pitää paikkansa mitä sanoit. Jotenkin tulee vaan mieleen jonipitkänen. Taitava isokokoinen pakki, joka pelasi Suomen aikuisten maajoukkueessa yhden? turnauksen. Ehkä vähän tuli ylireagoitua. Ratkaisihan Rasse mahtavalla maalillaan junnujen MM-kullan 2014. Toivotaan, että hänestä ei tule jonipitkästä.
 
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös