Itse en KHL:n pelaajia aivan huipusti tunne, katson lähinnä Jokereiden pelejä ja muita pelejä sieltä täältä. Tässä on joitakin havaintoja ja tietoja.
No Voinovin tiedätkin, lensi Kingsistä ulos tällä kaudella. Venäjän kärkipakkeja, oli hyvä pelaaja NHL:ssäkin. Pelasi loppukauden Pietarin SKA:ssa, eikä saanut parastaan itsestään irti.
Anton Belov on pelannut ainakin Oilersissa NHL:ää. SKA:n kärkipuolustajia, vahva kahteen suuntaan, enemmän kuitenkin puolustava puolustaja. Parhaimmillaan NHL tason puolustaja.
Chudinov on myös SKA:n puolustaja, kiekollinen sellainen. Euroopan kärkipakkeja, olen skeptinen riitäisikö taso NHL:ssä vakioroolissa. Right.
Denis Denisov on loistava yleispuolustaja. Moskovan TsSKAn kapteeni. Suht kokenut kaveri, Nikita Zaitsevin pakkipari.
Nikita Zaitsev on parempi kuin yksikään venäläinen puolustaja NHL:ssä. Pelasi tällä kaudella väärässä liigassa tasonsa puolesta. Siirtyy Torontoon kesällä. Täysi paketti, hyvä kiekollisena mutta enemmän kahden suunnan puolustaja kuin neljäs hyökkääjä. Osaa myös puolustaa ja pelata fyysisesti vaikka ei ole mikään järkäle. Vahva laukaus, hyvä luistelu. Right. Todennäköisesti ykkösparin puolustaja Leafsissa seuraavien vuosien kuluessa.
Tuossa on tietoa ainakin joistakin nimistä, veikkaisin että kaikki pelaavat MM-kisoissa.
Hyviä havaintoja. Noiden viiden mainitsemasi puolustajan lisäksi on vielä muutamia ihan hyviä nimiä tarjolla.
Montrealin
Aleksei Jemelin on tietysti varma nimi lopulliseen joukkueeseen. SKA:n
Jegor Jakovlev on niin ikään minun papereissani mukana. Ollut kaksissa edellisissä MM-kisoissa mukana ja kuuluu SKA:n luottopuolustajiin. Ja sitten on vielä Detroitin NHL-puolustaja
Aleksei Martsenko, joka nousi vähän varkain Detroitin vakiomiehistöön tällä kaudella. Hänellä ei taida olla maaotteluita tilillään edes nuorten maajoukkueista, joten hän on ainakin itselleni täysi kysymysmerkki. KHL:n mestarijoukkue Magnitogorskin luottopuolustaja
Viktor Antipin edustaisi tässä puolustuksessa nuorempaa kaartia, mutta on pienestä koostaan huolimatta hyvä kamppailija ja luotettava puolustaja muutenkin.
Tuossa on jo yhteensä yhdeksän nimeä, joista joku putoaa vielä ulos. Sanoisin melkeinpä, että joku noista SKA:n kavereista jää rannalle. Jos itse saisin valita, niin jättäisin Belovin pois. Lopullinen puolustus olisi siten suunnilleen seuraavanlainen:
Voinov - Jemelin
Zaitsev - Denisov
Tshudinov - Antipin
Martsenko - Jakovlev
Noissa pareissa menisi kätisyydet sikäli nappiin, että jokaisesta parista löytyisi left ja right.
Venäjä tiettävästi odottaa NHL:n toiselta kierrokselta vielä apuja, joten jos puolustukseen tulee Orlov tai Nesterov tai molemmat, niin Tshudinov luultavasti ensimmäisenä tulilinjalla. Tai sitten Martsenko.
Zaitsevilta odotan näissä kisoissa paljon. Aivan loistava puolustaja kyseessä ja tulee tekemään hienon NHL-uran alkaen ensi kaudesta. Toronton fanit tulevat rakastumaan tähän puolustajaan.