Siis minulle tämä tieto siitä että UCL on paskaa bisnestä maksu-tv puolella on tullut ihan suoraan Maikkarin toimesta.
Kyllä minä sen uskon että CL on ollut maikkarille paskaa bisnestä mutta olen 100% varma että syy ainakin ensisijaisesti on siinä että oikeuksista on maksettu liikaa eikä siinä että joitain pelejä tulee Yleltä. Ok, toki se että Yle näyttää pelejä voi laskea arvon, mutta silti jalkapalloa seuraavalle on merkittävä lisäarvo siinä että näkee monipuolisesti muitakin pelejä koska tuo Ylen yksi peli peri kierros on kuitenkin pieni määrä joten todella vaikea uskoa että monipuolisella CL tarjonnalla ei pystyttäisi maksu tv:tä myydä, kyse on vain siitä että pitää osata arvioida oikea hinta minkä maksaa. Ylellä selittely kuulostaa minusta enemmänkin tekosyyltä kun todellinen syy on että ei olla osattu oikeaa arvoa arvioida ja ollaan maksettu ylihintaa, en minä väitä että itsekään osaisin tai että se olisi helppoa mutta hinnassa se paskan bisneksen syy kuitenkin on siitä olen varma.
Jotenkin muutenkin nämä selitykset ovat erikoisia, kerran joku maikkarin dirikka sanoi haastattelussa että urheilua on siirtynyt maksu tv:n puolelle koska oikeuksien hinnat ovat nousseet. No miksiköhän ne hinnat ovat nousseet? Jotenkin maagisesti vain itsestään? Vai ehkä urheilu on vain keksinyt pyytää enemmän tyhjästä? Vai onko ehkä siksi että tv yhtiöt ovat keksineet maksu tvn ja heillä on ollut visio että urheilun avulla saadaan myytyä maksu tv:tä joka on sitten lisännyt kilpailua oikeuksista joko on nostanut hintoja joka on johtanut siihen että urheilua on siirtynyt maksu puolelle.
No joistain oikeuksista varmasti maksetaan ylihintaa siksi että saadaan tiettyä statusta urheilun avulla jolla sitten saadaan muuta myytyä (vaikka se itse urheilutuote olisikin tappiollista). Suomessa tämä ei ehkä mitään maagisen onnistunutta ole ollut, mutta esimerkiksi FOX kanavan nousu Yhdysvalloissa alkoi kun se hankki 1994 NFL oikeudet tai SKY aloitti kovan nousun kun 1992 hankki Valioliigan oikeudet.