MM 2008 - Kisajoukkue tällä hetkellä?

  • 701 744
  • 3 046
Tila
Viestiketju on suljettu.

Lampinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Jere Lassilan joukkueet
Mielipiteitä on monia, mutta minun mielestäni Kontiola,Lepistö, Tukonen ovat Leinoa/Pesosta parempia pelaajia.

Kontiola on loistava pelaaja sitä kukaan ei voi kiistää, mutta Tukonen parempi kuin Leino tai Pesonen? :D

Phoenix, Florida, Tampa ja Islanders ovat varmoja tippujia joista saataisiin hyökkäykseen lisää voimaa. Joten jos tämän päivän tilanteen mukaan pitäisi laittaa pelaajat muottiin niin se näyttäisi tältä:

Peltonen-OJokinen-JJokinen
Leino-Immonen/Pirnes-Pesonen
Bergenheim-NKapanen-Hentunen
Laaksonen-Hahl-Nieminen

Hyökkäyksessä on suuri määrä ?merkkejä ratkaisukentissä. Pystyykö Peltonen ja JJokinen pelaamaan sillä tasolla mitä ykkösessä täytyy? Kuka on kakkossentteri, Jake vai Essi?


Puolustukseen ei varmoja tippujia ole, mutta Buffalolla ja Edmontonilla on hirveä urakka, jos pleijareihin meinaavat itsensä laittaa. Joten lasken omiin papereihin Pitkäsen ja Lydmanin mukaan.

Pitkänen-Lydman
Salmela-Väänänen
Laatikainen/Berg-Niinimaa

Euroopasta varmimmat lenkit on Väänänen ja Niinimaa, mutta ottaisin myös Salmelan mukaan. Jumalauta se äijä on taidetta! Salmela on niin dominoiva puolustaja, että ihmettelen suuresti jos Berg tai kukaan muukaan ajaa hänen ohitseensa kisakoneeseen Euroopasta. Rohkeasti Anssille kiekollista roolia. Ottaisin ryhmään myös toisen parivaljakosta Laatikainen-Berg.

Lehtonen
Toskala
Rämö/Toivonen

Maalivahtiosasto on kunnossa, joten ei mitään hätää sielä puolella.
 

eh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Frank Turner Hockey Club
bergenheim, hentunen, kallio, peltonen, Jokiset, salmelainen (mahd. dallasin pojat, selänne, filppula, ruutu), Osala ja Hyvönen. Varalle voisi vielä leimata P.Wirtasen
Kalliohan on jo itse kieltäytynyt kisapaikasta. Olisi kyllä kiva kuulla ihan pelaaja kerrallaan, millä perusteella Hentunen, Salmelainen, Osala ja Hyvönen menevät Leinon ja Pesosen edelle. Pelkästään se, että ovat joskus pelanneet Pohjois-Amerikassa ei riitä perusteluksi.
 
Suosikkijoukkue
Leijonat, Oulun Kärpät
Mikseivät Leino ja Pesonen voi pelata kolmoskentässä hyökkäävää kiekkoa? Ei kukaan valmentaja ole niin sokea, että laittaisi kyseiset herrat pelaamaan jarrukenttään, mutta samalla herää kysymys, että kuinka monta jarrukenttää Suomi oikein tarvii?

Kyllä tietenkin voivat, en minä sitä kielläkkään. Mutta miten radikaali muutos se tulee olemaan, kun molemmat ovat pelanneet joukkueidensa ykkösketjussa suurilla peliminuuteilla ja sitten MM-kisajoukkueessa joutuvatkin pelaamaan pienemmillä minuuteilla. Tuottaako se maaleja? En tiedä.
 
Viimeksi muokattu:

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Olen!

bergenheim, hentunen, kallio, peltonen, Jokiset, salmelainen (mahd. dallasin pojat, selänne, filppula, ruutu), Osala ja Hyvönen. Varalle voisi vielä leimata P.Wirtasen.
Salmelainen? Wirtanen? POFfeissa jatkavat Selänne ja Filppula?

En voi kyllä käsittää, miten saat jostain Salmelaisesta tai Wirtasesta paremman miehen hyökkäävään rooliin kuin Pesosesta tai Leinosta. Itse asiasta liigasta löytyy paljon muitakin potentiaalisempia kavereita ko. rooliin. Eikä Osalaa, vaikka positiivinen yllätys ehdottomasti onkin, voi todellakaan rankata Pessin tai Leinon tasolle edes, saatika sitten edelle. Silmät auki!
 

Taitopelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, New York Rangers
Olen!

bergenheim, hentunen, kallio, peltonen, Jokiset, salmelainen (mahd. dallasin pojat, selänne, filppula, ruutu), Osala ja Hyvönen. Varalle voisi vielä leimata P.Wirtasen.
Nyt kyllä täytyy sanoa, että jos unohdetaan Suomen suurimmat tähdet (Selänne, Olli Jokinen, Filppula, Ruutu, Koivut jne.), niin en kyllä montaa pelaajaa nostaisi Leinon tai Pesosen edelle, kun puhutaan hyökkäystaidoista. Sitä paitsi on hyvin epätodennäköistä, että Suomi saisi kovinkaan monta noista parhaimmista pelaajista kisoihin, joten Leinolle ja Pesoselle löytynee ilman muuta paikka. Tomi Kallio ei kisoihin ole tulossa ja hänet on aikaisemminkin katsottu niin monet kerrat ja tiedetään, ettei hänestä ole suurten pelien ratkaisijaksi. Bergenheimin hyökkäystaitoja en pidä Leinon tai Pesosen tasolla, mutta kolmos- tai neloskenttään hänet voisi istuttaa. Salmelaisen näytöt eivät myöskään ole sillä tasolla, että menisi aiemmin mainitun kaksikon ohitse. Hyvönen on puolestaan aika samalla viivalla, jos verrataan Leinoon ja Pesoseen.

Ville Leino sekä Janne Pesonen ovat varmasti myös tulevaisuudessa Suomen maajoukkueen vakionimiä, joten tässä vaiheessa heidät olisi hyvä istuttaa maajoukkueessa, enkä pitäisi sitä minään suurena riskinä. Pesosen potentiaali myös maajoukkueessa on nähty maalien kera. Oskar Osalahan on varmasti yksi tulevia NHL-pelaajia ja potentiaalinen nimi jatkossakin maajoukkueessa, mutta tällä hetkellä hän ei ole vielä sillä tasolla että rahkeet aivan MM-kisoihin riittäisi. Raamikkaana miehenä tosin hänellekin jotain duunia kisoissa voisi löytyä vaikka maskimiehenä.

Sen kummemmin en ota vielä kantaa maajoukkuepelaajien valintoihin, koska se on vielä turhan aikaista. Vasta SM-liigan pudotuspelien päätyttyä ensimmäisiä spekulaatioita voi kunnolla heittää, mutta lopullisestihan tietysti tuo NHL ratkaisee sen, ketkä Suomen joukkueessa pelaavat ja ketkä eivät. Mutta sen uskallan jo sanoa, että esimerkiksi Janne Pesosen potentiaali maalintekijänä (joita Suomessa ei tosiaan ole liikaa) on korkeampi kuin esimerkiksi Antti Miettisellä tai vaikkapa Jussi Jokisella, joten miksi jättää sitä hyödyntämättä. Mutta katsotaan nyt rauhassa tilanne loppuun ja mietitään sitten, kenet kisoihin kannattaa valita ja mihin rooliin.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Riita poikki!

Olen sitä mieltä että Leinoa tai Pesosta Kanadaan kannata lähettää. Ymmärrän toki myös vastakkaisen mielipiteen, ovathan nämä jäbät kuitenkin loistavasti tällä kaudella pelanneet. Pelitapoja on tasan yhtä paljon kuin meitä "katsomovalmentajiakin"
Oli miten oli, minä - eikä kukaan muukaan tällä palstalla- päätä kuka kisoihin lähtee tai on lähtemättä. Keskustelufoorumeiden antia on se että ollaan asioista erimieltä. Henkilökohtaisesti en ole koskaan ollut mikään "myötäilijä".
Valitettavasti keskustelu aiheesta on mennyt hieman jankkaamiseksi ja asioiden toistamiseksi ja olen mielestäni sanonut jo sanottavani enkä näe syytä jatkaa keskustelua ennenkuin siihen saadaan jotain uutta.

Loppujen lopuksi minulle on aivan sama että kuka siellä 2/3-kentän laidalla pelaa. En ole sitä tyyppiä joka kääntää takkinsa jos joku tietty suosikki/inhokki pelaaja kisoissa pelaa - tai ei pelaa.
 

Kaspo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Riita poikki!
Sinulta kysyttiin perusteita - vihellät riidan poikki. Susta tuntuu?
Loppujen lopuksi minulle on aivan sama että kuka siellä 2/3-kentän laidalla pelaa. En ole sitä tyyppiä joka kääntää takkinsa jos joku tietty suosikki/inhokki pelaaja kisoissa pelaa - tai ei pelaa.
Veikkaanpa että täältä ei kauheasti noita takinkääntäjiä löydy. Suurin osa varmaan toivoo Suomen mahdollisimman hyvää menestystä, ja siksi toivovat parhaita miehiä oikeisiin rooleihin.
 

Fordél

Jäsen
Kyllä tietenkin voivat, en minä sitä kielläkkään. Mutta miten radikaali muutos se tulee olemaan, kun molemmat ovat pelanneet joukkueidensa ykkösketjussa suurilla peliminuuteilla ja sitten MM-kisajoukkueessa joutuvatkin pelaamaan pienemmillä minuuteilla. Tuottaako se maaleja? En tiedä.

Uskon, että peliajan väheneminen ei ole mikään ongelma. Kyllä he tiedostavat oman paikkansa joukkueessa ja pienempi rooli pleijareiden suuren rasituksen jälkeen on varmasti ihan tervetullut. Lisäksi alemmissa kentissä saa pelata paineettomammin mikä sopii varmasti heille, koska kokemusta ei juurikaan ole. Ja mitä haastatteluja olen esim. Leinolta kuullut niin halua maajoukkueeseen on ja kun vielä on tuttu valmentaja niin eiköhän se oikea rooli löydy; sekä joukkueen että Leinon kannalta. Ja vielähän ei ole kirkossa kuulutettu millainen on esimerkiksi kakkosylivoima kisoissa. Kyllä Leinolla on täydet saumat päästä pyörittämään sitä.

Pesosen näen tasapainoisempana pakettina enkä kanna huolta hänen mahdollisesta onnistumisesta kisoissa. Sen sijaan Leinon kohdalla laittaa mietityttämään, että miten fyysisempi peli sopii hänelle? Joka tapauksessa Leinon kaltaista dominointia ei ole liigassa nähty pitkään aikaan, joten kyllä mun mielestä ansaitsisi kisapaikan. Suomella on ihan tarpeeksi hentusia, tukosia yms. mutta sitä potentiaalia, mikä Leinossa on, Suomella ei ole monesti ollut edes mahdollista saada käyttöön kisoissa. Sisältää riskiä, mutta vielä enemmän potentiaalia.
 
Suosikkijoukkue
Leijonat, Oulun Kärpät
Joka tapauksessa Leinon kaltaista dominointia ei ole liigassa nähty pitkään aikaan, joten kyllä mun mielestä ansaitsisi kisapaikan. Suomella on ihan tarpeeksi hentusia, tukosia yms. mutta sitä potentiaalia, mikä Leinossa on, Suomella ei ole monesti ollut edes mahdollista saada käyttöön kisoissa. Sisältää riskiä, mutta vielä enemmän potentiaalia.

Tässä olen 100% samaa mieltä. Molemmat pelaajat (Pesonen, Leino) ovat kyllä ansainneet kisapaikkansa. Ei ainoastaan Sm-liiga näyttöjen perusteella, vaan myös onnistumisilla EHT-turnauksissa. Molemmat taistelevat kisapaikasta loppuun asti. Vain Vahvistukset isolla v:llä heikentävät molempien kisapaikkaa. (Ja Vahvistuksilla tarkoitan Teemu Selännettä, Jere Lehtistä, Tuomo Ruutua ja varauksin Niglas Hagmania.)

Otit esille Leinon fyysisyyden tai tarkemmin, sen mahdollisen puuttumisen. Tämä asia on myös mietityttänyt minua ja kysymys kuuluukin: Onko Leino tarpeeksi fyysinen pelaaja kevään peleihin? Nimittäin ei pelkillä käsillä voiteta kanadalaisia. Se on taisteltava tulella tulta vastaan. Ja tässä asiassa tarkoitan fyysisyyttä.
 

Leicester

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Hiljaisten seiväshyppääjien kerho
Yksi nimi, jota ei ihme kyllä ole näkynyt täällä on Jukka Voutilainen. Kaveri on kuitenkin Elitserienin runkosarjan voittajan HV:n ykköshyökkääjä.

Jonkun verran olen elitserienin playoffeja seurannut ja lähinnä Timrån otteita niin Riku Hahl on kyllä ehdoton valinta kisajoukkueeseen. Kaveri tekee töitä koko kentän alueella. Pärssinen on keskenkuntoinen ja Pyörälässäkin on potentiaalia, mutta pieni hormonikuuri tekisi terää.
 

Kynä

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Lyhyehköä kommentointia minultakin, maalivahdeista aloittaen:

Suomalaisia veräjänvartijoita on rapakon takana tätä nykyä niin paljon, että mikään itsestäänselvyys ei kolmosmaalivahdin Euroopastan tulon tarvitse enää olla. Kokeneemmat kaverit Markkanen ja Wallinheimo eivät kisapaikkaa nyt ole mielestäni ansainneet, joten haastajiksi jäisikin enää vain Vehanen ja Niemi. Näistä sijoittaisin nyt Vehasen edelle, mutta hänetkin vain varamiehen varamieheksi. Vaan tsemppiä molemmille ensi vuotta varten. Näin ollen, lähtisin samalla kolmikolla kuin valtaosa täällä: Toskala-Lehtonen-Rämö, ja alustavasti juuri tässä järjestyksessä. Miikan perään en kyselisi kuin entisenlaisella vireellä ja uudenlaisella motivaatiolla. Jos Toskala jää pois, niin Norre tilalle.

Pakistoon on tulossa Lydman, Pitkänen ja Koistinen, ja kaikki ottaisin mieluusti. Pelituntumattomaan Teppoon, niin suosikkini kuin onkin, en valitettavasti niin jaksa luottaa. Jos Lepistö tai Niskala vielä AHL:sta vapautuu, mahtuisivat molemmat alustavasti mukaan. Mutta perusryhmään jäisi näin ollen neljä paikkaa eurooppalaisille pakeille, ja nämä myöntäisin järjestyksessä herroille Väänänen-Niinimaa-Laatikainen-Lehtonen. Salmela jäisi vielä varamieheksi. Laatikainen on mielestäni debyyttinsä ansainnut. Pakkipareiksi siis:

Pitkänen-Lydman
Laatikainen-Koistinen
Niinimaa-Väänänen
Lehtonen

Senttereiksi lähtökohtaisesti kahteen ensimmäiseen ketjuun NHL:stä O.Jokinen ja N.Kapanen. Petri Kontiolan ottaisin kolmossentteriksi, jos vain AHL:stä vapautuu, siihen asti paikka menköön Jarkko Immoselle. Nelosen keskelle Hahl ja varamieheksi Santala.

Laitureitakaan ei NHL:stä runkosarjan jälkeen paljoa vapaudu. Mukaan ottaisin hetimiten Peltosen, jos vain jalka on kunnossa, Bergenheimin ja Jussi Jokisen. Pihlströmiä odottaisin minäkin farmista nelosketjuun. Leinon ja Pesosen pudottamista en vakavasti edes harkitsisi, sillä kyllähän tässä on kaksi poikkeuksellista timanttia MM-tason joukkueeseen ja tämän hetken SM-liigaan. Uskoisin, että herrat ovat kahden vuoden päästä NHL:n kautta kisajoukkuetasoa, joten eiköhän ajeta heidät samantien SM-liigan kautta sisään. Muille paikoille Euroopasta mahtuvat myös Laaksonen av-spesialistiksi (13.hyökkääjä), Hyvönen yllätyskorttina, Hentunen luottovalintana ja Pihlman ehkäpä omana kotiinpäin vetonani. Jos Hyvönen ja Pihlman menee makukysymyksinä/hutikuteina metsään, nousevat ehkäpä Koivisto ja Osala seuraavaksi esille. Mutta tämän hetken ketjuni tekisin näin:

J.Jokinen-O.Jokinen-Hyvönen
Peltonen-N.Kapanen-Hentunen
Leino-Immonen-Pesonen
Bergenheim-Hahl-Pihlman
Laaksonen

Ja kuten huomataan, tässä on huomioitu vain tällä hetkellä NHL:n playoffeista ulosjäävät joukkueet ja huomioimatta on myöskin mahdolliset AHL-tulokkaat. Muutoksia tulisi siis varmasti minunkin näkökulmieni mukaan, mutta tämä näin runkona. Jos jo runkosarjan jälkeen Lepistö vapautuisi, Lehtonen ulos. Niskala Niinimaan tilalle, Kontiola Immosen ja Pihlström Pihlmanin.

Muutoin uskoisin roolituksen toimivan, mutta vahvistukset eivät silti olisi pahasta. Mv-osasto jälleen kerran kunnossa, samoin duunarilaiturit. Toinen tehosentteri tekisi hyvää, samoin n. 2 kovaa vahvistusta pakistoon.

Euroopasta siis tässä vaiheessa joukkueessani peräti 12 pelaajaa, joista 7 SM-liigasta. Arvokisojen ensikertalaisia Rämö, Laatikainen, Leino, Pesonen, Immonen ja Pihlman. Oliskos Hyvönenkin? Ja jos siis AHL:n puoleen katsotaan, niin koko trio Lepistö-Niskala-Pihlström, vain Konnalla debyytti jo takana.
 

MacInnis

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, Kärpät, Shefki Kuqi
Otit esille Leinon fyysisyyden tai tarkemmin, sen mahdollisen puuttumisen. Tämä asia on myös mietityttänyt minua ja kysymys kuuluukin: Onko Leino tarpeeksi fyysinen pelaaja kevään peleihin? Nimittäin ei pelkillä käsillä voiteta kanadalaisia. Se on taisteltava tulella tulta vastaan. Ja tässä asiassa tarkoitan fyysisyyttä.

En usko että Leinon kohdalla tässä on mitään ongelmia. Leino on vahva jässikkä ja viihtyy loistavasti kulmaväännöissä ja suojaa kiekkoa erinomaisesti. Enemmän epäilyttää Pesonen. Miten Pesonen pärjää kun aika ja tila käy vähiin?
 

Fordél

Jäsen
En usko että Leinon kohdalla tässä on mitään ongelmia. Leino on vahva jässikkä ja viihtyy loistavasti kulmaväännöissä ja suojaa kiekkoa erinomaisesti. Enemmän epäilyttää Pesonen. Miten Pesonen pärjää kun aika ja tila käy vähiin?

Mielestäni Leinon pelityyli vaatii enemmän tilaa ja aikaa kun taas Pesonen on suoraviivaisempi. Itse näksin Pesosen roolin maajoukkueessa lähes puhtaana maalintekijänä, hyökkäysten päättäjänä.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Mielestäni Leinon pelityyli vaatii enemmän tilaa ja aikaa kun taas Pesonen on suoraviivaisempi. Itse näksin Pesosen roolin maajoukkueessa lähes puhtaana maalintekijänä, hyökkäysten päättäjänä.

Nimenomaan. Pesonen on tästä kaksikosta se suoraviivaisempi, ehkä myös fyysisempi osapuoli. Ja suomalaiseksi Pesonen on myös poikkeuksellinen ratkaisija, kuten ansiokkaasti toitkin esille. Jannellahan on myös se kolmoskenttäläisen kyky ärsyttää vastustaja raivon partaalle, nähtiinhän se EHT:lläkin ;)

Vaikka ei siinä, uskoisin kyllä Leinonkin pärjäävän ihan mukiinmenevästi kunhan vain tottuu siihen, että kiekosta pitää ehkä vähän herkemmin luopua. Kuitenkin jos pelkästään näkemieni EHT-pelien perusteella arvioisin, sanoisin Pesosen sopineen mj-peleihin jotenkin luontevammin. Voi johtua värilaseistakin, myönnän.
 

eh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Frank Turner Hockey Club
Apen ja Tamin kisajoukkueet Ylen sivuilla. Päivttävät joukkueitaan kerran viikossa.
Ovatkohan nuo ihan vakavissaan. Jos siis saisi valita kaikista mahdollisista suomalaispelaajista parhaan mahdollisen joukkueen, Ape ottaisi mukaan Teemu Aallon (pakkipari Teemu Aalto - Joni Pitkänen ja kommentti "Pelaava ja puolustava pakki rinnakkain" ovat tahattoman koomisessa ristiriidassa keskenään), Tami jättäisi Valle Filppulan pois.

No, unelmoidahan aina voi. Jos edes puolet esitetyistä NHL-pelaajista olisi käytettävissä...
 

Ioota Rhoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Broad Street Bullies
Apen ja Tamin kisajoukkueet Ylen sivuilla. Päivttävät joukkueitaan kerran viikossa.

Loistava osoitus taas siitä kuinka tarkasti nämä professorit seuraavat nykyjääkiekkoa ja ymmärtävät lajista ja pelaajista. Tamin lista on hyvin Tamimainen ja ehkä jotenkin puolusteltavissa, mutta Apella taas kourallinen maukkaita WTF-kommentteja sekä nimiä.
 

Viltsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Loistava osoitus taas siitä kuinka tarkasti nämä professorit seuraavat nykyjääkiekkoa ja ymmärtävät lajista ja pelaajista. Tamin lista on hyvin Tamimainen ja ehkä jotenkin puolusteltavissa, mutta Apella taas kourallinen maukkaita WTF-kommentteja sekä nimiä.

No laitettiinpa näitä "unelmajoukkueita" valitsemaan kuka vaan, niin ne samat noin 15-18 pelaajaa löytyvät jokaisen listoilta joukkueen rungoksi. Loput ovat makuasioita, kuten tässäkin nähdään.
 

Afinogenov

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Sabres
No missäs muualla minä sitten huutelisin asiasta? Eikös tämä ole keskustelupalsta missä saa sanoa mielipiteensä? Niin minä ainakin olen ymmärtänyt.
Pihalla on baanaa huutaa, mutta pointtini oli lähinnä se että miksi et halua nähdä Marko Anttilaa Suomen maajoukkueen leiriryhmässä ? Niin minäkin olen käsittänyt että tämä on keskustelupalsta jonne saa sanoa mielipiteensä.

Sinun mielipiteesi ei sinänsä muuta minun mielipidettäni tästä tyypistä, että voit olla ihan vapaasti mitä mieltä lystäät.
Edelleenkään hän ei mielestäni kuulu leiriryhmälle.
No olemmekin sitten eri mieltä.
 
Suosikkijoukkue
Leijonat, Oulun Kärpät
Tämän päivän Iltalehdessä on että Lehtosen mieli tekisi kisoihin, mutta sopimustilanne mietityttää. Lehtosen sopimushan loppuu tähän kauteen.

Toivottavasti kaikki esteet poistuvat ja saadaan Kärppä kisoihin !

Lähde: http://www.iltalehti.fi/jaakiekko/200804017459278_jk.shtml

Toivottavasti Lehtonen saa uuden sopimuksen ja sitä myötä Kärppä saataisiin maalinsuulle myös maajoukkueeseen. Jos Toskala kieltäytyy, niin Norrena toiseksi maalivahdiksi ja Rämö kolmanneksi.

By the way, tämän ketjun nimen voisi muuttaa muotoon MM 2008-Suomi
 

Hellox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Sport, Zlatan Ibrahimovic, Jose Mourinho
Noniin, nyt on Numminenki sitten saanut peliluvan ja voi hyvinkin olla mukana joukkueen mukana kisoissa. Valmennusjohto oli Iltalehden mukaan antanut vahvasti sellaista vihiä, että melkein kaikki pelaajat, jotka kisoissa nähdään ovat Pohjois-Amerikasta, AHL:stä eritotes nämä herrat; Lepistö, Niskala, Kontiola ja Pihlström, joita myös itse olen keskusteluissa mukaan kaavaillut. Eli eipä Euroopasta ole varmaankaan pääsemässä kuin kolmos&nelosketjuun yhteensä sellaiset neljä jannua (Hahl, Leino/Pesonen, Hentunen) ja pakeista tuskin nähdään kuin Niinimaa ja Väänänen (varauksella Lehtonen/Berg).
Myös Pitkäsen Jonin kiinnostusta kisoja kohtaan voi saada pian vastauksen. Edmontonikin tippui nyt varmasti PO:sta, mutta MTV3:sen mukaan Pitkäsellä on jonkinnäköinen nivusvamma. Tähänkö sitten tällä kertaa meni Jonin kisat ..?
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Intoa tuntuu ainakin Bergiltä löytyvän kisoihin, mutta esteenä taitaa vain olla vapautuvat (paremmat) änäri ja euro pakit.


Siitä olen samaa mieltä, ettei Akihiton tämän kauden näytöillä mennä MM-joukkueeseen, tosin meneehän sinne yleensä muutkin vanhoilla näytöillä, mutta ihan mielenkiinnosta kysyisin, että ketkä nämä paremmat Europakit ovat? JP Laamanen vai Ilkka Mikkola? Kenties molemmat?

Itse en juurikaan keksi parempia Euroopassa pelaavia puolustavia puolustajia.
 

Lampinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Jere Lassilan joukkueet
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös