Mainos

Miten saadaan yleisömäärät nousuun?

  • 740 856
  • 3 722

PPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
En ymmärrä tätä paskahalvausta, joka tästä yleisömäärästä saatiin joka puolelle. Liigakierroksen 2. suurin yleisömäärä ja joka paikassa kitistään.

Ehkä jossain muussa on vika kuin Tepsissä? Miten olis ihan yleisesti Liigan kiinnostavuus? Tälläsiä asioitakin kannattaa joskus miettiä.

Niin paitsi että kuvien perusteella paikalla näytti pikemminkin olleen 360 katsojaa eikä 3600. Pitäisikö Tepsin siirtyä johonkin pienempään halliin? Vieläkö Kupittaalla pelataan?
 

M.O.R.O

Jäsen
Suosikkijoukkue
1922
Niin paitsi että kuvien perusteella paikalla näytti pikemminkin olleen 360 katsojaa eikä 3600. Pitäisikö Tepsin siirtyä johonkin pienempään halliin? Vieläkö Kupittaalla pelataan?
Ei kannata kaikkiin kuviin uskoa sokeasti..
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Niin paitsi että kuvien perusteella paikalla näytti pikemminkin olleen 360 katsojaa eikä 3600. Pitäisikö Tepsin siirtyä johonkin pienempään halliin? Vieläkö Kupittaalla pelataan?
Ei noissa Jatkoajan kuvissa niin kamalan tyhjältä näytä. Toki somessa kiertää kuva ennen ottelua ja toinen kun on viisi sekuntia pelattu, niin ymmärrettävästi niissä näyttää tyhjältä, kun porukkaa valuu vielä sisään.
 

eCiuj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Niin paitsi että kuvien perusteella paikalla näytti pikemminkin olleen 360 katsojaa eikä 3600. Pitäisikö Tepsin siirtyä johonkin pienempään halliin? Vieläkö Kupittaalla pelataan?
TPS ei ole ikinä pelannut liigakiekkoa Turkuhallissa niin pienen yleisömäärän edessä (kotona ainakaan), että kaikki olisivat mahtuneet Kupittaalle. Modernissa Turkuhallissa on huomattava määrä ravintola- ja aitiopaikkoja, josta seurata peliä.

Näen, ettei ongelmana ole tyhjien penkkien määrä vaan täytettyjen penkkien määrä. Viiden ottelun kierroksella kokonaisyleisömäärä alle 20000 mukaan lukien hallitsevan mestarin kotiavaus. Trendi ei ole vain Turussa, Turku nyt vain sattuu kiinnostamaan ja rikkomaan uutiskynnykset koska TPS. Liiga ei myy tuotteena, eikä tähän yksittäisen seuran markkinointipanos pysty vaikuttamaan.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
HPKn vastaavassa ketjussa spekuloitiin, että hyvät haravointikelit vaikuttavat yleisömääriin. Tämäkin kannattaa ottaa huomioon.

Mutta liigan puolesta harmittaa, koska TPS on tärkeä osa koko tuotetta. Jos TPS ei myy, niin on koko liigassa tuotteena vikaa ja tämähän oli jo selvä. TPSllä on kuitenkin mielestäni tehty hyvää työtä brändin kanssa, nimimiehiä, upea halli ja hienoja otteita kaukalossakin. Eiköhän se siitä kauden aikana vielä elvy, onnea matkaan.
 

Emu1

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
TPS:ssän tuote on kunnossa ja viihdyttävää peliä. Liigan kiinostavuus ei vaan ole niin korkealla, että sinne jaksaa mennä kattomaan syyskuussa tiistaina Tps-Sport peliä. Jos peli pysyy samanlaisena niin kyllä alkaa vuoden vaihteen jälkeen hallilla olemaan joka pelissä se vähintään 5000
 

Hauntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, TPS, Varjomodet
TPS ei ole ikinä pelannut liigakiekkoa Turkuhallissa niin pienen yleisömäärän edessä (kotona ainakaan), että kaikki olisivat mahtuneet Kupittaalle. Modernissa Turkuhallissa on huomattava määrä ravintola- ja aitiopaikkoja, josta seurata peliä.

Eikös nykymuotoinen Kupittaa vedä sen 3000 ihmistä? Kyllä TPS on ainakin minun muistikuvieni mukaan jotain säälipoffeja pelannut alle 3k yleisömäärällä. Ja luultavasti monenakin tiistaina, on ilmoitetut luvut sitten mitä vain.
 

PPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Eikös nykymuotoinen Kupittaa vedä sen 3000 ihmistä? Kyllä TPS on ainakin minun muistikuvieni mukaan jotain säälipoffeja pelannut alle 3k yleisömäärällä. Ja luultavasti monenakin tiistaina, on ilmoitetut luvut sitten mitä vain.

Tiistaipelit Kupittaalle ja viikonloppuisin sitten Taifuunissa.
 

Wanhajalka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Isot Totovoitot, Gracefull Swamp
Eikös tuo ottelutapahtuma ole hyvinkin siedettävällä tasolla kaikilta osin!? Selkeästi panostettu tapahtumaan, ja joukkuekin pelaa hyvin. Ehkei vain yleinen mielenkiinto erilaisten ulkoisten syiden vuoksi riitä yleisölle. Mitä TPS:n pitäisi ottelutapahtumaan lisätä, jotta yleisöä tulisi enemmän? Tuntuu myös, että media tarttuu jokaiseen Tepsiä koskevaan asiaan kiinni luoden negatiivisen mielikuvan. Milloin valmennus on ronkasta, milloin tanssitytöt puuttuu, milloin mitäkin. Normaaleja asioita bisneksessä, joista tehdään höpö höpö -"kohuja". Aika vähän on näkynyt mediassa positiivisia juttuja, kun kausi on lähtenyt hyvin liikkeelle.
 

Oadie

Jäsen
Ei noissa Jatkoajan kuvissa niin kamalan tyhjältä näytä. Toki somessa kiertää kuva ennen ottelua ja toinen kun on viisi sekuntia pelattu, niin ymmärrettävästi niissä näyttää tyhjältä, kun porukkaa valuu vielä sisään.
http://static.iltalehti.fi/smliiga/turku1209vp_sm.jpg

Siitä vaan laskemaan. Tuossa kuvassa on varmaan n. 300-350 ihmistä. Peliä pelattu jo jonkin verran, ja tuskin kaikki olivat nakkeja hakemassa tai ahtautuneet aivan piukkaan toiselle puolelle.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jokainen noista kuvista otettu suunnasta, mistä ei näe C-katsomoa lainkaan. Edelliskausilla muistaakseni juurikin C-puoli on vetänyt enemmän porukkaa kuin tuo ylihintainen A-katsomo. Paikalla olleet voivat valoittaa oliko siellä C-puolella yhtä tyhjää.
 

Hopeavarjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tosiasia on se, että ainoat alle 20€:n liput arkipeleihin on tarjolla tuohon D-päätyyn tai riveille 1-4, mistä pelin katsominen on tottumattomalle aika tuskaa. Tarjonta on siis hyvin suppeaa.

Yhä useampi lienee valinnut ruutu-palvelun, semminkin jos alakatsomon pääty ei ole se suotuisin paikka. Tähän kun lisää oletuksena apaattisen alle 4000 katsojan luoman tunnelman, ei valinta ole vaikea. Näin ollen ennakkolipunmyynti ei juuri koskaan saavuta pistettä, jossa päästäisiin siihen tavoiteltuun tilanteeseen, että yläkatsomo aukaistaisiin. Ongelmahan tässä on myös se, että se Ruutu-palvelu toimii myös viikonloppuna, eikä se voi olla heijastumatta yleisömääriin.

Syitä on varmasti muitakin, mutta mielestäni tällä joukkueella ja esityksillä pitäisi päästä edes niihin muutaman vuoden takaisiin arkipelilukemiin, jolloin reilu 3000 katsojan lukemia alkoi tulla tilanteessa, jossa joukkue oli menettänyt kaikki mahdollisuudet ja yleisön luottamuksen. Yksittäisiä heikkoja lukemia tulee väkisinkin jo pelien määrän vuoksi, mutta kyllä tämä kierre pitäisi saada jollain keinoin katkaistua, jossa yli 4000 katsojaa on jo hyvä suoritus. Joukkue sen ansaitsisi!

Oliko muuten Tappara-pelissä G-katsomo avattu pelipäivänä vai oliko porukkaa ryöminyt sinne ilman paikkalippua? Myös F-pääty oli suljettu vielä torstai-iltana, siitä huolimatta siellä oli varsin hyvin väkeä varsinkin kolmannessa erässä.

Paljonkohan tuollaisessa 3600 katsojan lukemassa on täyden hinnan (ml. opiskelijat ja työttömät) maksaneita irtolippulaisia?
 

MAKE #89

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
En tiedä kannattaisiko tuota hinnoittelua muuttaa oikein radikaalisti näihin ennalta arvattavan nihkeisiin yleisöpeleihin? Tuntuu vain siltä, että tällä "kaikki pelit saman arvoisia"-periaatteella luovutetaan jo suosiolla näiden tiistaipelien suhteen ja tyydytään noihin 1/3-täyttöasteen katsomoihin. Jos laittaisi vaikka osaan peleistä ihan reippaan alennuksen, tyyliin parhaat paikat A- ja C-katsomoissa 15-20 euroa ja alennetuissa kategorioissa max 10 euroa, ja markkinoisi niitä aktiivisesti, niin päästäisiinkö vaikka sinne 5000 paikkeille? Meinaan vain että tuollaisella täyttöasteella on varmasti vaikea saada koko tapahtumasta kannattavaa, kun lippuja ei mene kaupaksi ja oheismyyntikin jää surkeaksi, kun edes yrityskausareilla ei vaivauduta paikalle. Puhumattakaan tuosta imagotappiosta, kun näinkin hyvin alkaneen kauden suurin puheenaihe on taas kerran puolityhjä halli. Tyhjä halli on pahin antimainos koko tapahtumalle.

Onhan Tepsillä ollut silloin tällöin jotain yksittäisiä alennuskampanjoita (yleensä tämän jokasyksyisen "kriisin" seurauksena), mutta ne ovat nimenomaan satunnaisia ja jäävät usein jopa huomaamatta kuluttajilta. Pari kautta sitten oli tämä alennusmaanantai tms., jolloin sai halvemmalla lippuja jos osti ne tyyliin viikkoa etuajassa, mutta johonkin tuokin kampanja katosi.

@Hopeavarjo Kyllä F-katsomo oli jo aika hyvissä ajoin auki, samoin G-katsomon TPS-pääty oli jo ennakkomyynnissä auki viimeistään pelipäivänä. Tämäkin on kyllä sellainen juttu, jota pitäisi parantaa. Itse ainakin vihaan kaikkea epävarmuutta ottelutapahtumaan liittyen, juuri näitä että tietyt katsomot avataan vain kysynnän noustessa yms.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
En tiedä kannattaisiko tuota hinnoittelua muuttaa oikein radikaalisti näihin ennalta arvattavan nihkeisiin yleisöpeleihin? Tuntuu vain siltä, että tällä "kaikki pelit saman arvoisia"-periaatteella luovutetaan jo suosiolla näiden tiistaipelien suhteen ja tyydytään noihin 1/3-täyttöasteen .......Puhumattakaan tuosta imagotappiosta, kun näinkin hyvin alkaneen kauden suurin puheenaihe on taas kerran puolityhjä halli. Tyhjä halli on pahin antimainos koko tapahtumalle

Tämä on totta. TV-kuvassa nuo tyhjät alarivit, ehkä noin 5-6 ensimmäistä riviä, ovat aika karun ja masentavan näköisiä kun ne irvistelevät tyhjyyttään ympäri kaukaloa. Asia vielä korostuu Gatoradella, kun punaiset penkit loistavat tyhjyyttään kotisohville asti. Eipä voisi huonompaa mainontaa antaa ottelua seuraaville, että "eipä tämä ketään muutakaan kiinnosta". Juuri noille penkkiriveille pitäisi mielestäni panostaa kovalla kädellä todella pilkkahintaisilla lipuilla tämän brändinkin takia. Sama ongelma on ympäri liigaa, kuten eiliselläkin kierroksella Hakametsässä ei tamperelaisia juuri alarivit napanneet, toinen päätykin ammotti tyhjyyttään. Tuntuu tosiaan kuitenkin, että media hanakasti tarttuu vain Turun tapauksissa näihin yleisömääriin, vaikka alkuviikon pelit poikkeuksetta vetävät huonosti ympäri Suomen.

Minkälaista yhteistyötä TPS tekee seuran sisällä isossa kuvassa muiden lajien kesken? Olisiko tuonne alariveille saatavilla salibandyn tai futiksen puolelta junioreita vanhemmat mukana seuraamaan ottelua ja täyttämään tuolit? Ja todella halpaan hintaan.

Tepsin pitäisi edelleen panostaa laajemmin maakunnan ihmisiin, jos itse turkulaisista ei ole hallille. Saloon ja Somerollekin asti urheilukansa on lähes poikkeuksetta aika TPS-henkistä, joten siellä olisi sitä "nukkuvaa rahaa" ja asiakaskuntaa tarjolla sen kun vähän panostettaisiin jollain yhteiskyydeillä matseihin ja takaisin. Ja sitten jos ei kannata, niin siinähän sen huomaisi. Forssassa alkaa jengi olla aika HPK-myönteistä, joten forssalaiset kannattaa ehkä jättää kerholle. Tällä samalla taktiikalla Jukurit on roudannut ihmisiä Mikkeliin matseihin ympäri lääniä siinä missä Kärppien ja ex-toimari Junnon Pohjois-Suomen haltuunotto on jo käsite.

Kaiken kaikkiaan on todettava, että mitä kauemmas liiga on ajautunut sieltä "Euroopan kovimmasta sarjasta" kasvattajasarjaksi, niin sitä enemmän se tuntuu yleisömäärien perusteella paikkakunnasta riippumatta vaikuttavan yleiseen mielenkiintoon vieläpä ottelumäärien lisääntyessä. Vaikka kuinka hoettaisiin liigan norsunluutornista sitä, että liigassa kasvaa nyt moni tulevaisuuden tähti, niin ei suomalainen penkkiurheilukansa ole ehkä niin urheilukulttuurillista, että täyttäisivät tuolla verukkeella stadionit illasta toiseen. Sarjanousijan katsomot pullistelevat yleisöstä koko ekan kauden, mutta sitten palataan arkeen, kun uutuudenviehätys on ohitse. Tämä trendi ei ole hyvä, kun ihmisten vapaa-ajasta tapellaan eri sektoreiden kesken kovempaa kuin koskaan.
 

Mas@

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Lassi Etelätalo
Olin juuri tulossa vuodattamaan samaa kuin pari edellistä nickiä. Mikä ihme siinä on ettei voida niitä tälläkin hetkellä halvimpia paikkoja halventaa oikein roimasti, esimerkiksi puolet pois? Kyllä kai tyhmempikin ottaisi halliin vaikka 5000 kympin katsojaa kuin 2000 20 euron katsojaa, ihan jo tunnelman kannalta. Oheismyynti huomioiden kate olisi varmasti parempi. Tuo mahdollistaisi opiskelijoiden ja muuten vaan nuukien ihmisten saapumisen halliin. Ei tää voi olla näin vaikeeta, hei!
 

-TMA-

Jäsen
Olin juuri tulossa vuodattamaan samaa kuin pari edellistä nickiä. Mikä ihme siinä on ettei voida niitä tälläkin hetkellä halvimpia paikkoja halventaa oikein roimasti, esimerkiksi puolet pois? Kyllä kai tyhmempikin ottaisi halliin vaikka 5000 kympin katsojaa kuin 2000 20 euron katsojaa, ihan jo tunnelman kannalta. Oheismyynti huomioiden kate olisi varmasti parempi. Tuo mahdollistaisi opiskelijoiden ja muuten vaan nuukien ihmisten saapumisen halliin. Ei tää voi olla näin vaikeeta, hei!

Tätäkin on pari kertaa täällä pyöritelty eli tuo hinta ei ole aina se ratkaiseva tekijä matsiin tulemisen suhteen ison massan osalta - kysynnän hintajousto on aika joustamaton eli kysynnän muutos on suhteessa pienempi kuin hinnan muutos. Tuossa varmaan vuosi takaperin Eskola myös totesi, että usein lippukampanjoilla tms. halliin saapuneet kuluttavat myös suhteessa merkittävästi vähemmän muihin palveluihin eli myöskään oheismyynnistä sitä menetettyä tuloa ei saada.

Tämä laskutoimitus ei tietenkään huomioi tunnelmaa ja sen myötä tulevaa yhteisöllisyyttä sekä positiivista markkinointia tulevia otteluita ajatellen.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
@-TMA- ]

Ymmärrän tämän, eihän nyt pihi-peruspertti mitään aio ostaa, koska elinkautis-säästäminen. Tiedän, että tämä katsojatyyppi myös hengittääkin käytännössä vain sisäänpäin, säästääkseen uloshengityksen energiaa. Silti, yleisen näkyvyyden kannalta tällaisetkin pihistelijät olisi hyvä saada istutettua viljasiillon alarivin penkeille jollain naurettavalla hinnalla, sillä koskaan ei tiedä että jos tuote miellyttääkin, tämä sama pihipatu on tulossa uudestaan. Kenties jo ystävänsä kanssa, joka rohkenee jo vilkaista kahvijonoonkin päin. Ymmärrän, että senkin että kaikki syyt yleisökatoon eivät vain johdu suoraan Tepsistä, vaan yleisesti lajin kiinnostavuudesta. Viimeaikaiset päähän ajamiset ynnä muutkin teurastamiset, jolla kausi on "komeasti" aloitettu, vaikuttavat todennäköisesti myös negatiivisesti myös Tepsin yleisömääriin, vaikka sillä Palloseuran kanssa ei ole mitään tekemistä. Jotain olisi silti tehtävä, että ihmiset saataisiin halliin. Katastrofikaudet ovat joko jäädyttäneet perusturkulaisten kytköksen Tepsiin täysin tai sitten kaupungissä ei vieläkään tajuta, että jäällä esitetään parhaimmillaan vähän toisenlaista tavaraa kuin kausilla 2010-2015.
 

Alec

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Pakko tulla komppaamaan TMA.ta, että onhan noita alennuskampanjoita ollut matseihin ja vaikutus on ollut minimaalinen. Muistutuksena vielä se yksi peli muutama vuosi sitten, johon pääsi sisään täysin ilmaiseksi. Katsojamäärä oli silti 3000 luokkaa.
Eli kysymys tuskin on että otatko hallille 5000 kympin katsojaa kuin 2000 20 euron katsojaa, vaan otatko 2500 kympin katsojaa kuin 2000 20 euron katsojaa.

Ikävä fakta taitaa olla, että jääkiekko-ottelu tapahtumana ei enää riitä liikauttamaan peruskuluttajaa kotisohvalta. Kaikki pienetkin asiat jo puoltaa sitä että ei sieltä telkkariruudun äärestä kannata poistua.
- Toimisto on auki niin mahdottomina aikoina, ettei normaali työssä käyvä ihminen edes pääse käymään siellä ostamassa kausaria. Moni firma jakaa kulttuurirahaa, jolla kausarin pystyy ostamaan, mutta tällä valuutalla ostos pitää tehdä paikan päällä. Toimisto kun on auki vain virka-aikaan, niin sinne on välillä todella vaikea päästä. Tuskin kukaan alka pekkasta siihen tuhlaamaan että pääsee ostamaan kausarin. Lisäksi tuo palvelu toimistolla on täysin ala-arvoista.
-> Ratkaisu: Toimisto auki yhtenä päivänä viikosta virka-aikojen ulkopuolelle. Lisäksi toimiston tantoille lyhyen oppimäärän koulutus aiheesta asiakaspalvelu.

- Parkkeeraus: Parkkeerauksesta valitetaan paljon, että hallilla hirveät ruuhkat ja pois ei pääse. Tämä ei yksinkertaisesti pidä paikkaansa. Peli kun loppuu, niin autolla pääsee ulos viidessä minuutissa. Eikä tämän vuoksi tarvitse edes lähteä paria minuuttia ennen matsin loppua juoksemaan autolle. Ja jos luoja suo ja halli on joskus täynnä, niin ota se 15min ruuhkassa seisominen hymyssä suin vastaan. Ei se halli ihan joka päivä täynnä ole. Totta puhuakseen autossa on ihan mukava istua, kun voi samalla kuunnella Auran aaltojen jälkilähetystä ja lehdistötilaisuutta.
Se mikä se ongelma on, on se posketon 6 euron parkkeerausmaksu. Ihnan ensinnäkin tuo 6 euroa on paljon. Parkkeeraus 30 kotiotteluun maksaa enemmän kuin ostamani kannattajakausari!? Tämä on joillekin iso kynnys lähteä matsiin. Bussi on aina vaihtoehto, mutta monelle se tarkoittaa kahdella bussilla menemistä kiertäen keskustan kautta. Vaiva = mielummin kotisohva. Lisäksi tuon 6 euroa voi maksaa vain käteisellä. Kuka kantaa nykyaikana käteistä mukana? Joka päivä kun matsiin lähtee täytyy muistaa aina ensin ajaa jonnekin pankkiautomaatille nostamaan käteistä.
-> Ratkaisu: Kausikortin kylkeen vapaaehtoinen kiinteähintainen parkkikortti (kohtuullisella hinnalla). Tällä palkittaisiin niitä kausariin panostavia ja voisi jopa lisätä kausarimyyntia (tässä tapauksessa kuitenkin parkkitulojen kustannuksella, mutta voisi olla sen arvoista)

Nykyihminen on niin mukavuudenhaluinen ette yksikin pieni este matsiinlähdön välissä saa jo harkitsemaan muita vaihtoehtoja. Kieltämättä tuo Ruutu on pakettina todella houkutteleva ja helppo, toisin kuin peliin paikan päälle tuleminen. Itse ottelutapahtumahan ja fasiliteetit on TPS.llä todella hyvillä kantimilla. Uusi burger-baari toimii tehokkaan nopeasti ja ruoka on hyvää. Hintakin on kohdallaan. Kaljajuottoloista saa tilattua kaljat etukäteen eli ei tarvitse jonotella. Alakerran lasten maailma on joka perheenisän unelma. Oma 3v lapsi ei edes halua poistua hallilta, kun alakerrassa on niin paljon tekemistä.
Kuinka moni edes tietää tuosta alakerran lasten leikkipaikasta. Tiedän että siitä kuulutellaan erätauoilla, mutta eihän kukaan mainoksia kuuntele. Itsekin tiesin että hallilla on jossain lasten leikkipaikka ja luulin että tämä olisi joku pallomeri jossain hallin nurkassa. Kyllä loksahti suu auki kun astuin rappuset alas joren luolaan. Tätä paikkaa kannattaisi aktiivisesti mainostaa lapsiperheille. Youtube-esittely s-postilla kaikille kenen s-posti löytyy rekisteristä, mainoslehtiset postiluukusta, juttua Turkkariin. Jääkiekko vielä monesti koetaan tapahtumana, johon vain perheen mies lähtee joko yksin tai kaverien kanssa. Minusta olisi hyvä koittaa saada mainosta ulos, että Turkuhallissa on tällä hetkellä tekemistä ihan koko perheelle.

Melkosta tajunnan virtaa mutta lyhennettynä: Ottelutapahtuma on hyvä ja kun TPS vielä voittaakin useammin kuin häviää, niin tuoltahan jopa nykyisin poistuu hymyssä suin. Se suurin este on se kynnys saada aikaiseksi lähteä peliin. Tämä on se kohta johon pitäisi panostaa ja tehdä se mahdollisimman helpoksi.
 

Booyah

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS
Hyviä pointteja @Alec

Toimisto voisi tosiaankin olla joskus myöhempäänkin auki. Pelkkää aamuvuoroa tekevä ei koskaan pääse siellä käymään.
Asiakaspalvelu on mielestäni ollut parina viime kertana oikein hyvää, joten ehkä porukka siellä on vaihtunut?

Pysäköinti. No, mielestäni 90€:n parkkikausari ei ollut pahan hintainen sijoitus. Mutta jos ei ole kausaria, niin tuo käteisen mukana olosta huolehtiminen on ihan helvetin raskasta. Ei ne korttipäätteet nyt niin paljoa maksa, etteikö niitä voisi sijoittaa 1/sisäänajoportti. Poistumisruuhkat otti kunnolla kupoliin vain CHL-peleissä, kun avoinna oli vain 1 portti.

Tuo lasten leikkipaikka on kyllä semmoinen, josta pitäisi tehdä tv-mainos, turkkariin iso mainos ja pistää se sähköpostiesittely jokaiselle, joka postituslistalta löytyy! Työkavereita olen houkutellut peliin, mutta vastaus on aina "mutku muksut". Tästä leikkimaailmasta eivät olleet kuulleetkaan. Ekan pelin jälkeen tulivat vielä erikseen kehumaan kuinka hieno paikka oli ja tulevat varmasti uudestaan. Arkipeleissä haastetta pienten lasten kanssa tuo tietenkin myös alkamisaika tai lähinnä pelin päättymisaika. 5-vuotiaan kun tuo 21.30 kotiin, iltapesut ja muut säädöt, niin aamuherätys tarhaan voi olla aikamoinen kiirastuli. Voimia vaan tarhantädeille ja -sedille.

Ruuasta sen verran vielä, että mun mielestä ne burgerit on kohtuu kamalia, samoin ranskalaiset. Joskus suoraan töistä tullessa olisi ehkä kiva syödä jotain "kunnon" ruokaa järkihintaan, esim. lihapullia tai kinkkukiusausta. Eikö tällaista joskus ollut tarjolla? Joka kerta päädyn syömään niitä nakkeja sitten, useimmiten ne on sentään lämpimiä.

Lukeudun kuitenkin niihin helppoihin asiakkaisiin, jotka tulee sinne peliin, jos suinkin vain pääsee. On mullakin kanavapaketti, että nään ne vieraspelit, mutta kotipeliä en kotisohvalta katsoisi, ellen olisi sairaana. Pitäisköhän niiden kotipelien esittäminen sitten estää kuten jenkeissä, enpä tiedä. En usko kuitenkaan, että lipun hinnalla on niin suurta vaikutusta siihen, että viitsiikö peliin raahautua. Syyt on todellakin niissä mukavuustekijöissä.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Hyviä pointteja @Alec
Ruuasta sen verran vielä, että mun mielestä ne burgerit on kohtuu kamalia, samoin ranskalaiset. Joskus suoraan töistä tullessa olisi ehkä kiva syödä jotain "kunnon" ruokaa järkihintaan, esim. lihapullia tai kinkkukiusausta. Eikö tällaista joskus ollut tarjolla? Joka kerta päädyn syömään niitä nakkeja sitten, useimmiten ne on sentään lämpimiä.

Tämä. Perinteisestihän sitä tarjotaan mitä halutaan eli mitä menee kaupaksi. Profiililtaan peruskiekkokatsoja on hieman vatsakas mies, joka ei kitsastele roskaruoaksi luokiteltavan ruoan kohdalla hallimiljöössä, kun hänelle nälkä yllättää. Toisaalta, ilmiö, jossa hallille rynnätään melkein suoraan töistä (siis ne harvat) on nousussa ja ihmisten tekee mieli juurikin ihan peruslaatuista kotisafkaa mitä se nyt kellekin ikinä on, mutta kuten juuri vaikka makaronilaatikko, kiusaukset, liharuoat. Lisäksi liikuntabuumi on saanut kansaa ajattelemaan vähän sitä mitä tuosta luukusta alas työntää, joten olisi oiva mahdollisuus tarjota tällaista kotiruokaakin sen pizzaslice-mätön lisäksi. Tuskin olisi kallis haku jonnekin kulmaan tällainen kioski. Ei nyt varmasti liity enää yleisömääriin ainakaan välittömän suoraan, enemmänkin ottelutapahtumaan, mutta nykyinen urheilukuluttaja voi olla niin pikkutarkka, että nämäkin asiat painavat vaakakupissa. "Mitään en ole syönyt ja peliin pitäisi lähteä. Mitäs siellä tarjotaan? Ai niin, HK:n nakkeja. Käyn kaupan kala-altaan kautta ruutuplussan ääreen".
 

-TMA-

Jäsen
Se mikä se ongelma on, on se posketon 6 euron parkkeerausmaksu. Ihnan ensinnäkin tuo 6 euroa on paljon. Parkkeeraus 30 kotiotteluun maksaa enemmän kuin ostamani kannattajakausari!? Tämä on joillekin iso kynnys lähteä matsiin. Bussi on aina vaihtoehto, mutta monelle se tarkoittaa kahdella bussilla menemistä kiertäen keskustan kautta. Vaiva = mielummin kotisohva. Lisäksi tuon 6 euroa voi maksaa vain käteisellä. Kuka kantaa nykyaikana käteistä mukana? Joka päivä kun matsiin lähtee täytyy muistaa aina ensin ajaa jonnekin pankkiautomaatille nostamaan käteistä.
-> Ratkaisu: Kausikortin kylkeen vapaaehtoinen kiinteähintainen parkkikortti (kohtuullisella hinnalla). Tällä palkittaisiin niitä kausariin panostavia ja voisi jopa lisätä kausarimyyntia (tässä tapauksessa kuitenkin parkkitulojen kustannuksella, mutta voisi olla sen arvoista)

Pysäköinninvalvonta ja liikenteenohjaus on TPS:n hallussa, mutta vastaan silti. Kuten tuossa jo aiemmin todettiinkin niin Tepsillä on myynnissä 90 euron parkkikortti ja näköjään A- ja C-katsomoiden kausikorttien (ei alarivit) ostajille oli jo tarjolla parkkikortti etuna tai kahvikuponkeja (linkki myös Tepsin sivulle).

Alakerran lasten maailma on joka perheenisän unelma. Oma 3v lapsi ei edes halua poistua hallilta, kun alakerrassa on niin paljon tekemistä.
Kuinka moni edes tietää tuosta alakerran lasten leikkipaikasta. Tiedän että siitä kuulutellaan erätauoilla, mutta eihän kukaan mainoksia kuuntele. Itsekin tiesin että hallilla on jossain lasten leikkipaikka ja luulin että tämä olisi joku pallomeri jossain hallin nurkassa. Kyllä loksahti suu auki kun astuin rappuset alas joren luolaan. Tätä paikkaa kannattaisi aktiivisesti mainostaa lapsiperheille. Youtube-esittely s-postilla kaikille kenen s-posti löytyy rekisteristä, mainoslehtiset postiluukusta, juttua Turkkariin. Jääkiekko vielä monesti koetaan tapahtumana, johon vain perheen mies lähtee joko yksin tai kaverien kanssa. Minusta olisi hyvä koittaa saada mainosta ulos, että Turkuhallissa on tällä hetkellä tekemistä ihan koko perheelle.

Kyllä, aivan upea tuote ja kestää vertailua Euroopan tai rapakon takaisiin areenoihin niin puitteiden kuin palvelunkin osalta. Ihan hyviä lukemia tuolla on ollut jo nykyisellään eli yli 300 lasta käy parhaillaan jo nyt per matsi. Markkinointia voi aina parantaa ja informatiivisessa muodossa varsinkin. Eiköhän tästäkin ole otettu koppi ja homma paranee kauden edetessä. Tällaisen infon löysin viime kaudelta Tepsin sivuilta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös