Tähän täytyy tarttua sen verran että itse olen 25 vuotias ja monikaan frendi ei käy hallilla. Välillä saan houkuteltua jokusen kaverin hallille (vaikka varmasti tulevat enemmän hengailun ja oluen vuoksi) mutta harvassa on mun ikäiset tutut jotka matseissa käy.
edit; olen myös miettinyt, että miksi helvetissä TPS ei rummuta vaikka joka kotipelin yhteydessä siitä, että opiskelijat pääsee kympillä kotimatseihin? Täysin käsittämätöntä. Pienintäkään mainintaa ei missään, vaan tämä pitää itse tietää
Sama juttu paitsi, että olen 31-vuotias. Ei taida kukaan puolituttu omasta ikäryhmästä käydä peleissä. Korostuu lähinnä töissä, että siellä lähinnä vittuillaan, että onko TPS voittanu ja oks tänää Jukureita vastaa peli. Ihan turha saada peliin käymään, vaikka Gatoradessa lounaalla usein käydään. Kellekkään ei tuu edes mieleen, että tämän täyden lounaspassin vaihtaisi ilmaiseen matsilippuun. Vanhoja pelituttuja silloin talloin näkee hallilla mutta ei muita. Eikä muita edes saa vaikka kysyy. Enkä varmaan itekkään kävis, jos en ois pelannu kiekkoa.
Ja se täytyy kyllä todeta, että 20-40vuotiaita ei kyllä yritetä mitenkään markkinoida peliin tai saada kiinnostumaan kiekosta, jotta kävisi jatkossa. Sama oikeastaan pätee koko suomeen. Ainoat mainokset joita itsekkin kohtaa niin on väsyneet twiitit ja facebookissa, että tänään ois peli.
Sitä en tiedä, että miten tämä ikäluokka saadaan hallille. Mutta väittäisin, että pohja on siinä että pitää saada kiinnostumaan itse pelistä ja sitten seurasta. Tässäkin toimii 'network effects', varmasti useampi hallille lähtee jos frendit kysyy ja sitä kautta tuo lisäarvoa matsissa käymiselle. Toki, jos siellä pelissä on 2000-4000 hallissa, johon mahtuu 11820 niin tunnelmaa ei saa millään eli satunnaiselle katsojalle jää taatusti paska kokemus. Ja jos seura ei toissaan kiinnosta vaan haluaa katsoa jääkiekkoa niin eise TPS:n voittokaan todennäköisesti takaisin tuo jos itse tapahtuma ei viihdy..
Ja mitä tapahtumaan tulee niin se harmittaa itseä eniten, että jos pelin ottaa pois niin ei siellä hallissa tapahdu mitään. Ainut mitä voit tehdä, on juoda ylihintaista olutta ja syödä ylihintaista ruokaa. Etkä edes kovin viihtyvässä tilassa kun isot valkoiseksi maalatut tiiliseinät valtaavat tilan. Akustiikkakin aika huono, että vaikea pelissä tai käytävillä kenenkään kanssa puhua. Toivoisin siis, että TPS panostaisi tuohon ottelutapahtumaan niin pelin sisällä kun tauoilla.
Ei ihmiset tule enää pelkästään katsomaan jääkiekkoa, sen voi tehdä kotonakin. He haluavat viihtyä ja rahalleen vastinetta.