Mielestäni Fox on monessa asiassa oikeassa. Pitäisi löytää rohkeutta muuttaa hinnoittelua, jotta hallin täyttöaste saataisiin paremmaksi. Samalla nykyisestä avokätisestä ilmaislippujen jakamisesta pitää luopua, koska se syö ruokkivaa kättä. Olen odottanut, että joku liigaseuroista uskaltaisi ottaa käyttöön NHL-tapaisen systeemin, jossa lähes kaikki paikat myytäisiin kausikortteina ja kausikorteista voisi irrottaa yksittäisiä otteluita jälkimarkkinoille (lippupalvelu/ticketmaster resale). Turussa tämä olisi toki tarvinnut tehdä jo menestyksen aallonharjalla, sillä nykyisillä suorituksilla hallia lienee vaikea saada mainoslakanoista huolimatta täyteen, vaikka lippuja jakaisi ilmaiseksi kauppatorilla.
Mutta teoriassa siis esim. runkosarjan kausikortti A- ja C-katsomoon 300 €, B- ja D-katsomoon 200 € ja yläkatsomot 100 €. Kannattajaseisomakatsomo 55 €.
Olen täysin samaa mieltä. Ennen tämänkin kauden alkua laskeskelin kausikorttien hintoja ja normaalihintaisen kausikortin hankkimista oli vaikea perustella, koska otteluita jää helposti väliin 5-10 kappaletta kiinnostuksen ollessa korkeallakin. Tuossa vaiheessa on jo vähintään yhtä kannattavaa tulla matseihin irtolipuilla ja tuotteen ollessa nykyisessä kunnossa jokainen irtolipuilla matseja katsova jättänee otteluita väliin enemmän kuin kausikorttihankintaa suunnitellessaan ajatteli.
Kausikorttien hintojen rajussa laskemisessa on varmasti omat riskinsä, mutta tälläisen kauden jälkeen kausikorttilaisia ei lisää saada muilla keinoilla kuin hinnanalennuksilla. Varsinkin yläkatsomot loistavat arki-iltoina (ja tällä kaudella viikonloppuisinkin) niin punaisina, että haluaisin nähdä TPS:n kokeilevan rohkeasti keinoja täyttää ainakin yläkatsomoita kausikorteilla. Toki minulla on tässä omakin lehmä ojassa, mutta mikäli Mr. Foxin laskelmat alle 120:sta myydystä kausikortista yläkatsomoon pitävät paikkaansa, voidaan hinnoittelua pitää mielestäni epäonnistuneena.