Miten rullaportaissa kuuluu matkustaa?

Miten rullaportaissa kuuluu matkustaa?

  • Rullaportaissa kävellään, koska metro voi jo lähteä

  • Rullaportaissa seistään oikeassa reunassa

  • Rullaportaissa seistään vasemmassa reunassa

  • Rullaportaissa istutaan keskellä portaita

  • Rullaportaat juostaan läpi niin nopeasti kuin mahdollista, minulla on kiire

  • Rullaportaisiin asetutaan mukavasti makuuasentoon nukkumaan, henkilökunta herättää kyllä perillä

  • Rullaportaita kävellään väärään suuntaan, koska vaikeudet vahvistavat

  • Rullaportaita kävellään väärään suuntaan takaperin, varmuuden vuoksi jos joku seuraa

  • Minä en matkusta rullaportailla, rullaportaat matkustavat minulla

  • Liukumalla rullaportaiden välistä metallitasoa pitkin alas pää edellä

  • Kaatumalla naamalleen rullaportaisiin, itkien ja huutaen

  • En ole koskaan kuullutkaan rullaportaista, koska olen maalainen ja/tai kuuro

  • Kyllä


Tulokset ovat nähtävissä vain äänestämisen jälkeen.

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tuolla jossain keskusteltiin siitä miten rullaportaissa kuuluu matkustaa. Koska minä en tiedä niin tarvitsen apua. Auta minua Obi-Wan Kenobi, olet ainoa toivoni.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Asemoidun yleensä liukuportaissa oikeaan reunaan ja jos minulla ei ole mikään kiire minnekään, seisoskelen siinä koko matkan. Aika moni muukin tuntuu noudattavan samaa strategiaa.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Kannattaa tsekata, ettei mene vastavirtaan. Jos tää on kerta maalaisille näin vaikeeta.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Valitsin tuon kiireen ja rullaportaissa juoksemisen mutta toisaalta valitsin myös takaperin kulkemisen jos joku seuraa, mikä taas vaikeuttaa juoksemista, mutta varman päälle pitää ottaa ja pyrkiä toteuttamaan molemmat.

Toivottavasti en päädy tuohon naamalleen kaatumiseen. Itkeä voin hiljaa, mutta en huuda, että varmistan perisuomalaiseen tapaan, ettei kukaan vain huomannut kaatumistani.
 

Wizzö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maximus Lindroth
Vastasin kuten Del Monte mies eli kyllä.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Liukukäytävällä juostaan, paitsi jos on ostoskärryt, niin ne työnnetään asemiin vähän liian keskelle ja sitten nolottaa kun ihmiset ei pääse ohi ja heillä menee sekunteja hukkaan, mutta en perkala ala niitä siitä väkisin sivuun nostelemaankaan.
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Minä en käytä rullaportaita vaan kävelen ihan oikeat portaat, NIH!!
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Jaa-a, mitähän tähän sanoisi. Kun täällä Lahdessa on niin lyhyitä rullaportaita eikä niiden päässä ole edes yhtään metroasemaa niin se ja sama seisooko vaiko juokseeko rullaportaat... Ja väkeä on niin vähän ettei usein edes satu toista ihmistä samoihin portaisiin. Ja jos suureen maailmaan (Helsinki) eksyisin niin en varmaan edes rullaportaisiin uskaltaisi mennä etten seiso väärässä kohdassa ja vielä väärinpäin... ;-)
 

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
En tajunnut kysymystä, kieleni tarttui rullaportaisiin.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Aikoinaan Torniossa oli kaupungin ainoat rullaportaat Öömannin kauppakeskuksessa. Olivat siis pikkukaupungin asukkaalle rullaportaat harvinainen näky.
 

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
WiFi Password: XHeKaJ#72
Eikös näitä kiirehtijöitä varten voisi luoda portaikkoon ruokakauppa-tyylisesti oman "itsepalvelu pikakassan"? Eli sellainen versio liukuportaista, missä ei olisi liukuhihnaa ja saisi itse hoitaa suorituksen. Siis jonkinlaiset manuaaliset liukuportaat, missä saisi kiirehtiä omaan tahtiinsa.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Eikös näitä kiirehtijöitä varten voisi luoda portaikkoon ruokakauppa-tyylisesti oman "itsepalvelu pikakassan"? Eli sellainen versio liukuportaista, missä ei olisi liukuhihnaa ja saisi itse hoitaa suorituksen. Siis jonkinlaiset manuaaliset liukuportaat, missä saisi kiirehtiä omaan tahtiinsa.
Aukko lattiassa? Hidastelijoille köysi.


Aikoinaan Torniossa oli kaupungin ainoat rullaportaat Öömannin kauppakeskuksessa. Olivat siis pikkukaupungin asukkaalle rullaportaat harvinainen näky.
Olisikohan Rauman ainoat vaatekauppa Riverissä. Eli siellä on moni raumalainen opetellut ajamaan liukuportailla, moni ei ole oppinut.
 

Stolk-2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Äänestin seistään oikealla. Monivalinnasta puuttui se vaihtoehto, että kun seistään oikealla, niin vasemmalta pääsevät kiireiset ohitse.

Rullaportaissa ihmetyttää vieläkin se, että pitää pysähtyä ennen rullaportaiden alkua ja arvotaan milleköhän portaalle uskaltaa astua. Siinähän on sitä tasaista kohtaa rullaportaissa ennen kuin se alkaa joka nostaa tai laskea.

Samoin ihmetyttää se, että kun pääsee rullaportaista pois, niin pitää pysähtyä heti. Ei voi kävellä yhtään pidemmälle, vaan pitää pysähtyä rullaportaiden päähän. Eihän ruuhkissa koskaan ketään ole kenenkään takana.
 
Viimeksi muokattu:

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Tä on kylläkin paskavisojen paskin, älä tule mun reviirille!!
 

Alejandro

Jäsen
Vastasin nämä:
  • Rullaportaissa seistään oikeassa reunassa
  • Rullaportaissa seistään vasemmassa reunassa
Perusteluni: Euroopassa seisotaan oikeassa reunassa ja Japanissa vasemmassa reunassa. Koska kosmopoliitti ketjunaloittaja ei tarkentanut, että puhutaanko tässä vain Suomesta, niin piti sitten ottaa ohjat omiin käsiini.
 

ace

Jäsen
Ei ainakaan sillä tavalla kuin Kiinassa, missä saatetaan jäädä sitomaan kengän nauhoja alhaalla heti kun astutaan portaista pois. Nähty ja koettu.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Oikea reuna tietenkin virallinen vastaukseni, mutta Pasilassa ja Tampereella rautatieasemilla tulee joskus juostua, josko junaa vaihdan liian tiukalla aikataululla. Jos tuo juoksu meinaa sisältää tönimistä, jätän sen väliin ja jumitan.

Eli ruksi meni oikeaan reunaan ja juoksuun.

muoks: lisätty tuo oleellinen sana rautatieasema.
 
Viimeksi muokattu:

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Oikea reuna tietenkin virallinen vastaukseni, mutta Pasilassa ja Tampereella tulee joskus juostua
Pasilassa on myös Tripla. Laitureille menevät rullat ovat normilevyisiä ja niissä on nuo etikettisäännöt käytössä. Paitsi silloin, kun maalaiset kansoittavat ne isolla kirkolla käytyään. Mutta sitten on tuo Triplan muut osat. Jotkut noista rullista on niin kapeita, että niissä voi seistä melkein luvan kanssa keskellä. Ohittaminen vaatii aina hiukan yhteistyötä.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Pasilassa on myös Tripla. Laitureille menevät rullat ovat normilevyisiä ja niissä on nuo etikettisäännöt käytössä. Paitsi silloin, kun maalaiset kansoittavat ne isolla kirkolla käytyään. Mutta sitten on tuo Triplan muut osat. Jotkut noista rullista on niin kapeita, että niissä voi seistä melkein luvan kanssa keskellä. Ohittaminen vaatii aina hiukan yhteistyötä.

Joo tässä kelasin vain rautatieasema-käyttäytymistäni. Muualla en näytä kiirettä yhtään. Seison oikealla kaikessa rauhassa. Mutta uskon, että Triplassa tätä näkee enemmänkin.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös