Sitähän se on. Ennen aikuiset urheili, vanhempieni ikäiset. Nyt siellä hiihtää ja tekee maaleja lasteni ikäiset.Ja pikkupoikana ne jääkiekkoilijat tuntui vanhemmilta kuin mitä olivatkaan. Nyt vanhempana sitä on tajunnut vasta että pelaaja-ura luodaan sittenkin aika nuorena.
Aloitetaan omalta kohdalta eli rytmitän ajan pääasiallisesti normaalin kalenterin kautta vuosiin ja kuukaudet miellän jonkinlaisia lohkoina hieman Trivial Pursuit-kiekon tyyliin. Siinä olen käsittääkseni erikoinen tapaus, että omassa mielessä vuosi muistuttaa muutoin kellotaulua, mutta tammikuu on kello yhdentoista ja kahdentoista välillä eli vuosi kulkee vastapäivään. Tunnit ja minuutit koen pääasiassa janana, joka etenee vasemmalta oikealle, samoin kuin ihmisen eliniän, joka starttaa selkeästi jostain ja etenee janana kohti yhtä selkeää päätepistettään.
Sori, astuin vahingossa ja tyhmyyttäni varpaillesi.
Sori, astuin vahingossa ja tyhmyyttäni varpaillesi.Miten koet ajan?
Muistaakseni täällä JA:ssa keskusteltiin tästä joskus vuosia sitten, mutta en valitettavasti löytänyt ko. ketjua tai mainintoja pitkällisenkään etsinnän jälkeen ja siksi uskaltauduin avaamaan ketjun tälle mielenkiintoiselle aiheelle. Aikaa voi käsitellä puhtaasti fysikaalisena suureena tai...keskustelu.jatkoaika.com
@Moderaattorit
Pitäisikö ko. ketjut yhdistää?
Pyörivätkö vuodenajat päässäsi kuin kello vai kuulutko janaihmisiin? Tämän se saattaa kertoa sinusta
Ihmiset visualisoivat vuodenaikojen kulun hyvin eri tavoin. Aivotutkija kertoo, mikä voisi selittää sen, miksi toiset ovat kelloihmisiä ja toiset janaihmisiä.www.is.fi
Tuo on kyllä sinänsä jännä, että aika harvoin tapaan muita ihmisiä, joilla vuosi "kulkee vastapäivään".
Minun elämässä aikaa on mennyt jonkin verran alle 50 vuotta. Aikaa on jäljellä varmaan joku 20-30 vuotta. Aika hukkanhan tuo on mennyt. Eikä minulla kyllä ole mitään suunnitelmia, miten tuon lopun käytän.
Koen että kolme kuukautta on pidempi aika kuin yksi kuukausi.
Kolme kuukautta töissä on kymmenen kertaa pidempi aika kuin kuukausi lomalla.Koen että kolme kuukautta on pidempi aika kuin yksi kuukausi.
Ilman liikettä aika menettää merkityksensä. Mennään eteenpäin.