Miten koet ajan?

  • 11 507
  • 90

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Eniten mietin onko aikaa edes olemassa. Ihminen ainakin kovasti haluaa sitä mitata. Ehkä se on se loputon tarve selittää sellaisiakin asioita, joille ei tule koskaan olemaan selitystä.
 

Glove

Jäsen
Minun elämässä aikaa on mennyt jonkin verran alle 50 vuotta. Aikaa on jäljellä varmaan joku 20-30 vuotta. Aika hukkanhan tuo on mennyt. Eikä minulla kyllä ole mitään suunnitelmia, miten tuon lopun käytän.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Ja pikkupoikana ne jääkiekkoilijat tuntui vanhemmilta kuin mitä olivatkaan. Nyt vanhempana sitä on tajunnut vasta että pelaaja-ura luodaan sittenkin aika nuorena.
Sitähän se on. Ennen aikuiset urheili, vanhempieni ikäiset. Nyt siellä hiihtää ja tekee maaleja lasteni ikäiset.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers

@Moderaattorit

Pitäisikö ko. ketjut yhdistää?


Aloitetaan omalta kohdalta eli rytmitän ajan pääasiallisesti normaalin kalenterin kautta vuosiin ja kuukaudet miellän jonkinlaisia lohkoina hieman Trivial Pursuit-kiekon tyyliin. Siinä olen käsittääkseni erikoinen tapaus, että omassa mielessä vuosi muistuttaa muutoin kellotaulua, mutta tammikuu on kello yhdentoista ja kahdentoista välillä eli vuosi kulkee vastapäivään. Tunnit ja minuutit koen pääasiassa janana, joka etenee vasemmalta oikealle, samoin kuin ihmisen eliniän, joka starttaa selkeästi jostain ja etenee janana kohti yhtä selkeää päätepistettään.

Tuo on kyllä sinänsä jännä, että aika harvoin tapaan muita ihmisiä, joilla vuosi "kulkee vastapäivään".

Sori, astuin vahingossa ja tyhmyyttäni varpaillesi.

Älä nyt jaksa fiksu mies leikkiä marttyyriä ja uhriutua. :D

Hyvä ketjunavaus sinulta erittäin mielenkiintoisesta aiheesta ja satuin vain muistelemaan, että jostain tällaisestä olin saattanut itsekin kirjoitella vuosia sitten.
 
Viimeksi muokattu:

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao

@Moderaattorit

Pitäisikö ko. ketjut yhdistää?




Tuo on kyllä sinänsä jännä, että aika harvoin tapaan muita ihmisiä, joilla vuosi "kulkee vastapäivään".
Sori, astuin vahingossa ja tyhmyyttäni varpaillesi.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Musiikkimiehenä @Evil osannee arvostaa hyvin tuotettuja taideorkestereita. Siltä saralta löytyy mm. Klamydia-niminen ajatushautomo, joka johtajansa, taiteilija Jokisen johdolla syväluotaa aikaa seuraavasti:

 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Minun elämässä aikaa on mennyt jonkin verran alle 50 vuotta. Aikaa on jäljellä varmaan joku 20-30 vuotta. Aika hukkanhan tuo on mennyt. Eikä minulla kyllä ole mitään suunnitelmia, miten tuon lopun käytän.

Aika (!) samoissa mennään, mulla toki aikaa menny jo vähän yli 50 vuotta. En koe elettyä elämääni hukkaan heitetyks. Paljon on tullut koettua ja nähtyä ja maailmaakin jonkin verran kierrettyä. Vaikka olenkin vähän rutisijaluonne, niin koen tähän astisen elämäni olleen vähintään kohtuullisen hyvää aikaa, kun oikein mietitään. Toki molemmat vanhempani kuolivat melko nuorina, mutta noiden yli päästyäni, elämä on kulkenut toistaseks suht mallillaan.
Valitettavan nopeesti tää aika täällä kuitenkin tuntuu menevän. Just eilen oli hyvässä kunnossa fyysisesti, mutta nyt alkaa oikeesti tajuamaan, että enää ei ole se nuori orhi, joka pysty kaikkeen maailmassa. Taaksepäin katsoessa aika on mennyt todella nopeesti, mutta eteenpäin katsoessa ja eläkettä odottaessa toi vajaa 15 vuotta tuntuu todella loputtomalta. Sehän on kevyesti yli keskimääräisen suomalaisen elinkautisen.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Ilman liikettä aika menettää merkityksensä. Mennään eteenpäin.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Koen ajan koeaikana kokemaan aikaa. Koe aika!
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Mä koen ajan silleen, että sekunti tai vaikka päiväkin on melko lyhyt aika, mutta, sanotaanko, kolme kuukautta on jo pitkä aika. Kolme kuukautta ja koulujen kesälomat alkaa. Mitähän silloin tapahtuu?
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Arkena töissä siihen että kello on 15 tuntuu kestävän aina pieni ikuisuus. Viikonloppuna taas kello on 15 tulee yllättävän nopeasti.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Näin työttömänä olen pannut merkille sellaisen asian, että valitettavan nopeasti päivä ja ylipäänsä viikko sujahtaa ohitse, kun päivät pysyvät enimmäkseen samanlaisina. Ollessani keikkaduunissa ja myös koulussa ajankulu taas hidastui niin, että tunti oikeasti tuntui tunnilta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös