Miten aiot boikotoida Venäjää?

  • 132 387
  • 821

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Intelin mikrosirujen syömisen lopettaminen on kyllä muistakin syistä hyväksi, jätän Googlen hommaksi kertoa miten.

Niissä on ymmärtääkseni harvinaisia raaka-aineita, joista saattaa tulla pula?

Todettakoon loppuun, että eivät ne Hesen (tai muidenkaan pikaruokaloiden) purilaisetkaan pidemmän päälle kovin terveellisiä ole.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
En usko että boikotoinniksi riittää Teboililla tankkaamisen välttäminen, vaan pitäisi välttää tankkaamista yleensäkin niin kauan kuin sota riehuu. Ainakin vähentää ihan minimiin. Vähenevä kysyntä tiputtaisi öljynhintoja ja sitä kautta näännyttäisi Venäjän sotakonetta.

Toki jonkinlaista euroopanlaajuista solidaarisuusliikettä se varmaan vaatisi onnistuakseen. Ja hallituksilta kannustimia öljynkäytön vähentämiseen, kun eivät nyt näytä olevan halukkaita heti lopettamaan öljyn ostoa tai lyömään venäläiselle öljylle korkeaa tuontiveroa.
 

Bay

Jäsen
Itse en ainakaan osta mitään venäläisiä tuotteita. Tämä on helppo päätös kun en muista koskaan mitään venäläistä tuotetta ostaneeni aikaisemminkaan kun en juo vodkaa, aja Ladaa enkä tarvitse AK-47:aa. Muita venäläisiä tuotteita ei tule edes mieleen.
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Itse en ainakaan osta mitään venäläisiä tuotteita. Tämä on helppo päätös kun en muista koskaan mitään venäläistä tuotetta ostaneeni aikaisemminkaan kun en juo vodkaa, aja Ladaa enkä tarvitse AK-47:aa. Muita venäläisiä tuotteita ei tule edes mieleen.

Eli et sitten mitään näistä johdettuja käytä:

"Suomi tuo Venäjältä enimmäkseen energiatuotteita, kaivannaisia ja peruskemikaaleja."

Kova jannu...

Että silleen...
 

Bay

Jäsen
Eli et sitten mitään näistä johdettuja käytä:

"Suomi tuo Venäjältä enimmäkseen energiatuotteita, kaivannaisia ja peruskemikaaleja."

Kova jannu...

Että silleen...
Arvasin että joku mainitsee jotain öljyyn liittyvää :) Joo, tarkoitin tunnistettavaa tuotemerkkiä. Mistä sitä kaikkien ainesosien alkuperää tietää jossain deodorantissa.

Että tolleen..
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Mistä sitä kaikkien ainesosien alkuperää tietää jossain deodorantissa.

Ennen sotaa oli toki Suomenkin kaupoissa tarjolla Roistovaltiossa tehtyä Rexonaa, jossa tuoksuu ammuttu Anna Politkovskaja, paskaksi muutaman kerran pommitettu Groznyi ja sotakentäksi muutetut Itäisen Ukrainan maakunnat.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Bay
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, ManU, BM, RM, PuhtiPois
Voi nyt helvetti - lounaspaikassa vitutti riittävästi, kun juomalasit on IKEA mutta kun että made in Russia. Niin lähden kävelemään...
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна

Ei tuo Kärnä ole penaalin terävin kynä, mutta Hese Salmela on kyllä omaa luokkaansa. Soitellut kansanedustajalle ja uhkaillut tekevänsä rikosilmoituksen hänestä.

”Soitto kuitenkin liittyi Kärnän julkiseen kritiikkiin Hesburgerin toiminnasta Venäjällä. Hän on kritisoinut sosiaalisessa mediassa yrityksiä, jotka jatkoivat toimintaansa Venäjällä – muun muassa Hesburgeria ja Fortumia.

Kärnän mukaan Heikki Salmela oli puhelimessa ollut tuohtunut yritykseen kohdistuvasta kohusta ja vedonnut Hesburgerin olevan vain suomalainen pieni perheyritys.

– Minä sanoin, että ettehän te ole pieni suomalainen perheyritys vaan kansainvälinen hampurilaisketju. Ymmärtäisin huomattavasti paremmin vaikeudet vetäytymisen kanssa, jos kyseessä olisi pieni perheyritys, Kärnä toteaa.”

Noh. HeZe ollut pannassa jo ennen tätäkin.
 

hege

Jäsen
Täytyy sanoa, että suomalaisista yrityksistä olen erityisen pettynyt Fortumin selkärangattomuuteen Venäjältä poistumisen osalta, monelle muulle se onnistuu vaikka maksaakin mutta ei valtio-omisteiselle Fortumille. Minun vaikea hahmottaa mitkä on ne mystiset velvoitteet mitkä tätä estää ja miten niiden painoarvo voi olla niin suuri ettei voida lopettaa sotarikoksia tekevän valtion tukemista. Täytyy toivoa, että joku selvittäisi toimittaako Fortum esimerkiksi sähköä Venäjän puolustusteollisuuden käyttöön.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Pitääkö tämä ymmärtää niin, ettei yksikään sähkömyyjä halua roistovaltion etäpesäkkeen kanssa tehdä sähkökauppaa?
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Täytyy sanoa, että suomalaisista yrityksistä olen erityisen pettynyt Fortumin selkärangattomuuteen Venäjältä poistumisen osalta, monelle muulle se onnistuu vaikka maksaakin mutta ei valtio-omisteiselle Fortumille. Minun vaikea hahmottaa mitkä on ne mystiset velvoitteet mitkä tätä estää ja miten niiden painoarvo voi olla niin suuri ettei voida lopettaa sotarikoksia tekevän valtion tukemista. Täytyy toivoa, että joku selvittäisi toimittaako Fortum esimerkiksi sähköä Venäjän puolustusteollisuuden käyttöön.
4.5 miljardia sijoituksia. Fortum otti valtion ohjeistamana itäriskiä ja hyvin kosahti tuulettimeen.
 

lihaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kai pakko on boikotoida Stolishnaja votkaa. Lantringiksi on valittava näitä vedellä laimennettuna pirtuja.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Viimeeksi tänään jätin venäläiset suolakurkut kaupan hyllyyn, enkä mene enää Pietariin ikinä, vaikka hieno kaupunki onkin.
 

12961

Jäsen
Viimeeksi tänään jätin venäläiset suolakurkut kaupan hyllyyn, enkä mene enää Pietariin ikinä, vaikka hieno kaupunki onkin.
Paras (ainakin Suomessa myytävä) purkki ”venäläisiä” suolakurkkuja on muuten viime vuodet ollut Puolassa valmistettu.

Lukisikohan noissa jatkossa vaikka fermentoitu suolakurkku?
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна

Rispekt. Halpa-Halli lähettänyt Venäjällä valmistettuja tuotteita Ukrainaan tai myynyt halvalla isoja eriä joiden tuotot lähetetty Ukrainaan. Toimitusjohtajan mukaan yhtään Venäjällä valmistettua tuotetta ei tule myyntiin. Satojen tuhansien eurojen tappiot.
 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kuinka voi boikotoida?
  • Venäjällä käynyt kaksi kertaa, viimeksi 2013
  • En ole ostanut venäläistä huipputekniikkaa kuten sinkkiämpäreitä (jonnet ei muista) tai muutakaan venäläistä
  • Sähköni on täysin fossiilivapaata - ainakin sähköyhtiön mukaan, joten ei voi ole Venäjältä
  • En ole koskaan äänestänyt Tuomiojaa, Kontulaa tai Yrttiahoa tai muita vastaavia
  • Polttoainetta autoihin tankataan muualta kuin Teboililta
  • Kirkasta viinaa en juo - ellei väkisin tarjota, mutta lupaan etten venäläistä viinaa ota, vaikka ilmaiseksi saisi
En siis aio vaan boikotoin jo, vuodesta 2013 (pyydän anteeksi, että kävin Viipurissa).
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Pitääkö tämä ymmärtää niin, ettei yksikään sähkömyyjä halua roistovaltion etäpesäkkeen kanssa tehdä sähkökauppaa?

Tulee mieleen se, kuinka Venäjä jossain kohdassa ilmoitti, että kaasutoinitusten maksut otetaan vain ruplina ja Venäjän määräämällä kurssilla.

Itse olen miettinyt, että tässä voitaisiin tehdä samalla tavalla: myydään sähköä, mutta vaaditaan maksu itse määritellyllä euron kurssilla, joka sattuu olemaan aluksi vaikkapa... 50-kertainen normaaliin nähden.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Vaikka Teboil nousikin "ilmiselvimpänä" boikotointikohteena lukuisille suomalaisille, kyllä bensa näyttää edelleen käyvän kaupaksi kun pari päivää sitten lenkillä ollessani katselin kylmäaseman menekkiä. Vieressä olevasta St1-asemalta menovettä vielä sai täysin samaan hintaan, joten ilmeisesti Teboilin kanta-asiakasedut ovat kaikesta huolimatta houkuttelevia.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös