Mitä valtiota kannatat jalkapallon EM-kisoissa?

  • 18 587
  • 204

Mitä valtiota kannatat jalkapallon EM-kisoissa


  • Äänestäjiä
    517
  • Poll closed .

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
Lisäpisteet siitä, että Saksalaiset kokeilevat hanakasti kauempaa. Fringsin ja Schweinin kaukokuteja odotellessa. "Jumalan vasara" Pander ei valitettavasti mahtunut joukkueeseen.

Tämän minäkin allekirjoitan. Rakastan kaukovetoja ja Saksa on ollut aina kärkäs näitä hevosenpotkuja kokeilemaan.
 

Niksuli_

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa ja Dallas Stars.
Saksaa minä hunttaan. Sen tähdellisempää syytä en keksi, osittain varmaankin parin symppispelaajan, Klosen ja Ballackin takia.
 

kovalev

Jäsen
Ruotsia aina.
Siihen on kolme syytä ; Zlatan, Henke + vilpitön ilo siitä, että ainakin jotkut pohjoismaat menestyvät.
Viime MM-kisoissa yllätyin huomatessani symppaavani myös Italiaa, mutta se olikin paras Italia koskaan ja Pirlon pelistä voi oppia aina jotain uutta ajatellen myös omaa, elämää suurempaa puulaakikautta.
 

Makopide

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo FOREVER, Liverpool
Hollantia edelleenkin. Joukkue on pelannut aina iloista hyökkäävää futista ja siitä minä pidän.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Italiaa ja Ranskaa, Italia ja Ranska on käytännössä ihan tasoissa (Zidanen aikaan Ranska lievästi ykkösenä). Tsekki tulee sitten näiden jälkeen kolmoissuosikkina.

Ja inhokkikin löytyy, itsekkäiden ja kiukuttelevien diivojen luvattu maa Hollanti. Eiköhän sitä saa taas kerran nauraa näiden räpellykselle.
 
Viimeksi muokattu:

kovalev

Jäsen
Saksa.

Vituttaa näiden latinomaiden sukellus&kieriskely kentällä ja se että munattomat tuomarit eivät juuri koskaan anna kortteja näille runkkareille jotka kierivät nurmessa kuin polveen ammuttuna.

Hollannilta löytyy pari Van Persettä myöskin.

Olen samaa mieltä, mutta aikoinaan Saksaa edusti myös sellainen kilpasukeltaja, että huh. Nimeä ei varmaan tarvitse kirjoittaa, kun sekin tekee pahaa.

Toista se oli tämän kaverin kanssa ;
http://www.youtube.com/watch?v=PAaNUVKWBmM
 

Viljuri

Jäsen
Jos Zidane vielä pelaisi, niin kannattaisin näistä ei-anglomaista Ranskaa. Kun samanlaista maestroa ja päätä muita pidempää esikuvaa ei ole tarjolla näissä kisoissa, niin täytyy vielä miettiä lisää.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Italia since 1990. Tällä kertaa ei liene menestystä tulossa, koska perinteisesti flopataan hyvien MM-kisojen jälkeen.

Inhokkina tietysti kalinat, mutta ne neppailee nyt muualla kuin alpeilla. Ruotsistakaan en tykkää, lähinnä kateussyihin vedoten.
 

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mitä ihmettä? Laittaako joku oikeasti jonkun muun maan Suomen edelle missään tahansa kansainvälisessä lajissa?
No jalkapallossa tilanne on hankala koska Suomi on valovuosia jäljessä maailman kärkeä. Ei ole välttämättä kiva kannustaa sitä huonoa joukkuetta?
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kun suosikkijoukkueeni, Englanti, ei ole mukana, täytyy turvautua varasuosikkeihin. Ne ovat järjestyksessä Espanja, Hollanti ja Saksa.
Mulla on aika vaikeaa, kun ei nuo varasuosikitkaan ole kisoissa.

Oma top 5:

1. Suomi
2. Englanti
3. Skotlanti
4. Wales
5. P-Irlanti

Eli hieman on nyt kinkkinen paikka. Antaa siis pelin näyttää.
 
Viimeksi muokattu:

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Mulla on aika vaikeaa, kun ei nuo varasuosikitkaan ole kisoissa.

Oma top 5:

1. Suomi
2. Englanti
3. Skotlanti
4. Wales
5. P-Irlanti

Eli hieman on nyt kinkkinen päivä. Antaa siis pelin näyttää.


Noista voisi päätellä, että seuraat aktiivisesti myös Valioliigaa? Toivottavasti ei haittaa, että sielläkään parhaat pelaajat eivä pääsääntöisesti tule noista listalla mainituista paikoista. Sami Hyypiä tietysti poikkeus:)
Englannin futiskulttuuri on jo vuosia ollut hirveää kuraa. Muutama huippuseura, joiden pelaajamateriaali suurimmaksi osaksi ulkomailta. Myös maajoukkueen pelit ovat koko ajan huonompia, viimeisimpänä tietysti tämä täydellinen kisoista tippuminen (josta kisajärjestäjät varmasti iloisia).
Hassua oikeastaan, että englantilaisten itsensä lisäksi suomalaiset tuntuvat olevan ainoita maailmassa, joille "brittifutis" on maailman parasta. Seurajoukkueilta toki loistavia saavutuksia, mutta lonkalta neljän suuren isoimmat tähdet: C.Ronaldo, D.Drogba, E. Adebayoor, F.Torres.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
(josta kisajärjestäjät varmasti iloisia).
En ota muuhun osaan tekstissäsi kantaan (koska meni ohi otsakkeen) paitsi tähän. Olet nimittäin väärässä. Sveitsissä nimittäin oltiin pettyneitä Englannin karsiutumisesta, lieveilmiöistä huolimatta.
 

rivet

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Canadiens, ManU
Saksan puolella kisoissa olen, pettymys on jos Saksa ei kisoja voita. Ja jos Saksa ei voita niin sitten on ihan sama ketä voittaa.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mulla on aika vaikeaa, kun ei nuo varasuosikitkaan ole kisoissa.

Oma top 5:

1. Suomi
2. Englanti
3. Skotlanti
4. Wales
5. P-Irlanti

Kylläpä on aika lähellä omaa listaani, vaihdetaan vaan Englannin ja Skotlannin paikkaa. Itse kun olen tällaisen "vähän rajumman" pelin ystävä niin on sääli että mukana EM-kisoissa ei ole oikeastaan yhtään tuon tyylistä joukkuetta. Joukkuetta jossa on Colin Hendryn tyylisiä niittokoneita kentällä ja joilla on aina yritystä vähintäänkin 200 %. Ei sillä niin väliä osaako pelaajat kikkailla ja onko kuviot huippuluokkaa, pääasia että kentällä on asennetta ja yritystä.
 

Bob Rambo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, AC Oulu
Symppisjengejä on useampi, mutta ehdoton ykkönen on Turkki. Ihan vain sen takia, että pelaavat vittumaista ja kovaa peliä, jota valitettavan harvoin näkee fudiskentillä nykyään. Seuraavina symppiksinä tulevat sitten Tsekki ja Ruotsi.
 

archieG

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Slavia Praha
Ei ole varmaankaan yllätys, että täältä lähtee sympatiat Tshekille. Niinkuin aina Suomen poissa ollessa. Kakkosena on useampiakin vaihtoehtoja, ehkä kuitenkin Hollanti karvanverran edellä muita.

Ykkösinhokki ilman muuta Turkki, Venäjän peesatessa.
 

sjuttonde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, bostonilaiset, italofutis
Italia on oma varsinainen suosikkijoukkueeni,mutta toivoisin mestaruutta kovasti myös joko Portugalille tai Hollannille. Italiahan voitti tässä hiljattain maailmanmestaruuden joten heidän heikompi menestyksensä ei olisi katastrofi. Myös Epsanjan pärjääminen olisi varsin positiivista. Ja Ruotsiahan pitää myös aina kannustaa kun Suomi ei pelaa. Myös tsekkien pelaamista olen monesti ihaillut. Eli loppujen lopuksi sympatioita riittää aika monelle maalle. Joten loppujen loppujen lopuksi aika sama kuka sen mestaruuden nappaa.
 
Viimeksi muokattu:

Mac^

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara & Suomi lajista riippumatta
No jalkapallossa tilanne on hankala koska Suomi on valovuosia jäljessä maailman kärkeä. Ei ole välttämättä kiva kannustaa sitä huonoa joukkuetta?

No, kaksi tasapeliä MM-nelosta ja EM-kakkosta vastaan. Kotivoitto oli jopa lähellä. Vai että valovuoden... No jäljessä toki ollaan, mutta ei vl
alovuotta. Mahtaako Suomi olla FIFAn rankingissa korkeimmalla oleva ei-arvokisoihin-päässyt maa? Tilanne on hankala... jep jep. Kyllä mun mielestä pitäisi lajissa kuin lajissa olla Suomen puolella, tai ainakin joukkuelajeissa. Mielipiteensä toki kullakin, mutta en sille kyllä mahda mitään, että tällainen pistää vähän kiehahtamaan. Tämä on juuri sitä ajattelua, mikä tekee Suomen jalkapallon tasosta esimerkiksi Ruotsia niin paljon huonomman. Se, että täällä on kylmä jne. on täyttä paskaa, katsokaa länsinaapureitamme.
 
Viimeksi muokattu:

SGD

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei raha kiekkoa
No jalkapallossa tilanne on hankala koska Suomi on valovuosia jäljessä maailman kärkeä. Ei ole välttämättä kiva kannustaa sitä huonoa joukkuetta?

Tämä selittää miksi Kärppien kannattajia ei näkynyt ja kuulunut missään vielä kymmenen vuotta sitten...

Ei se ole yhtään hankala. Omaa joukkuetta on kiva kannustaa, oli se sitten kuinka paska tahansa. Mikään taso tai menestys ei vaikuta siihen millään tavalla. Tai ehkä joillain, mutta ei tosiaankaan kaikilla.

Otsikon kysymykseen: Saksa. Puola kakkosena jo senkin takia ettei menneissa karsinnoissa ollut yhtään Suomea parempi keskinäisissä peleissä.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse kannatan kisoissa tietenkin Ruotsia. Yleensä kannatan Ruotsin ohella Englantia, mutta kun menivät nyt sössimään. Länsinaapuriamme kannattaisin vaikka Suomi olisikin kisoissa mukana ja pelaisi Ruotsia vastaan. Eihän se suosikki sillä vaihdu, että pääseekö Suomi kisoihin vai ei.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Länsinaapuriamme kannattaisin vaikka Suomi olisikin kisoissa mukana ja pelaisi Ruotsia vastaan.
Ei sillä, että asia sinänsä minulle kuuluisi tai sillä olisi suuremmin väliä, mutta ihan uteliaisuudesta kysyn, että mistä tuo voimakas Ruotsi-fanituksesi johtuu? Monessa ketjussa törmännyt siihen, että puolustelet ruotsalaisia ja ylistät niitä ja ehkä pientä negaatiota suomalaisuutta kohtaankin havaittavissa.
 

Vee_-

Jäsen
No jalkapallossa tilanne on hankala koska Suomi on valovuosia jäljessä maailman kärkeä. Ei ole välttämättä kiva kannustaa sitä huonoa joukkuetta?
Tälle on olemassa myös oma nimityksensä. Gloryhunterismi.

Toki voi olla välillä ikävää, ettei se oma suosikkijoukkue taistelekaan aina mestaruudesta. Siinä suhteessa jääkiekko on suomalaisille helpompi laji "fanittaa", kun siellä (sattuneesta syystä) ollaan lähes aina top4:ssä. Mutta väittäisin, että nykyään Suomenkin maajoukkue kykenee taistelemaan joka ottelussa voitosta, oli vastassa mikä tahansa joukkue maailmasta. Tietenkin tasoerot näkyvät, mutta on otettava realiteetit huomioon ja tajuttava, ettei sitä menestystä hetkessä ilman tukea rakenneta. Paitsi ehkä Oulussa?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös