Mitä teet kesälomallasi?

  • 5 034
  • 65

Rekka Pinne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Vancouver Canucks
Uimista, kalastusta, syömistä, pelaamista, kavereita ja ihan vaan olemista. Mukavaa.
 
K

Kiekkokatsoja

Hitto, oonko kännissä avanut tällaisenkin ketjun?
ja ketjun perustelu on nollatasolla, joten tästä on laadunvalvonta edennyt.
Myöhemmin sain 3kk kakkua tällaisesta, ja jopa 2 kertaa.

Lomalla on aikaa käydä näkemessä elämän tärkeimpiä ihmisiä. Viettää aikaa siellä täällä, sillä he eivät ole yhdessä paikassa. No sit ois ok laitella kotia, autoa, ja tehdä sitä, mikä jäänyt rästiin.
Tietty pitää lomailla ja antaa palaa..
 
K

Kiekkokatsoja

Kyllä tää lomalla olo on yliarvostettua. Lomalla yleensä hommaan itseni kipeäksi, kuten nyt, ja rahaakin kuluu liikaa.
Oon ryypännyt niin, että on pää kipeä. Oon syönyt niin, että on maha kipeä. Se vielä puuttuisi, että olisin nainut niin, että on muna kipeä. Ei ole ei.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Mitään lomia... Toki jotkut voi tämän työttömyyden katsoa lomaksi. Toki tässä työhakemuksia värkkäillään, huonolla menestyksellä.

Minun mielestäni on harhaluulo että työttömyys on jotain ihmeen lomaa tai sitten työtön ei tosissaan hae töitä.

Muutaman kerran ollut työtön elämäni varrella ja kyllä loma on kaukana työttömyysajasta. Olen itse sanonut että työn haku on se aktiivisen työttömän työ ja mielestäni tuo on totta.

Kyllä siinä töitä ja puuhaa riittää kun lähettelet työhakemuksia. Vielä kun ei voi enää useaan paikkaan edes lähettää sitä helpompaa kirjoitettua hakemusta vaan pitää nettilomakkeisiin kerta toisensa jälkeen täyttää samat tiedot. Ja sitten on toivottavasti vielä niitä työhaastatteluitakin, ja kaiken kukkuraksi niitä voi olla kaukanakin asuinkunnaltasi.

Ja mikä ehkä pahinta, työntekijänä työsi päättyy yhden päivän osalta siihen kun moikkaat työkavereitasi ja suljet työpaikan oven. Työttömänä tuokaan ei käy niin helposti vaan vaikka sovitkin itsesi kanssa että haet töitä päivässä vaikka sen aikavälin kello 8-16 niin työnhaku pyörii ajatuksissasi tuon jälkeenkin ja ne huolet ja murheet... Eli työnhaku ei ole kyllä omasta mielestäni lomaa nähnytkään. Ainakin jos on aktiivinen työnhakija.

Toisaalta, riippuu kai alastakin paljonko niitä avoimia työpaikkoja on. Minun alallani eli keittiöalalla niitä paikkoja on tupannut olemaan aika paljon.

Mutta sitten itse aiheeseen, mitä teen kesälomallani? En tiedä vielä tähän vastausta. Riippuu niin paljon siitäkin mitä silloin saa ja uskaltaa koronankin takia tehdä. Jopa joku pieni reissu Suomen rajojen sisäpuolella olisi kiva. Ehkä Naantaliin, Hankoon tai Raumalle? Jos uskaltaa. Voisi olla sellainen reissu missä lähinnä panostankin tällä kertaa aktiviteettien sijaan ulkoiluun, rannalla oloon, saunomiseen ja uimiseen.

Raumalla on ainakin tosi hieno leirintäalue eli Poroholma Camping, ehkä taas sinne pariksi päiväksi? Rahaa on pieneen reissuun mutta eniten mietityttää tuo koronatilanne.

No, kovin paljoa en halua suunnitellakaan etukäteen kesälomaani. Ettei tule pettymyksiä. Aion lomallani joka tapauksessa nauttia taas elämästä, en suorittaa.

Ja loman pidän joka tapauksessa. Jatkuivat työni sitten tuolla työkokeilupaikalla tai ei. Jos eivät jatku niin pidän kuukauden tauon heinäkuun puolivälin jälkeen kunnes vasta ryhdyn etsimään uutta työtä. No, toivottavasti saan jatkaa tuolla työkokeilupaikalla!
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Mikä vitun kesäloma?

t. pätkätyöläinen
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Minun mielestäni on harhaluulo että työttömyys on jotain ihmeen lomaa tai sitten työtön ei tosissaan hae töitä.

Muutaman kerran ollut työtön elämäni varrella ja kyllä loma on kaukana työttömyysajasta. Olen itse sanonut että työn haku on se aktiivisen työttömän työ ja mielestäni tuo on totta.

Itse en ole ollut - onneksi - päivääkään työttömänä tai lomautettuna, joten omakohtaista kokemusta asiasta ei ole. Tästä huolimatta voin allekirjoittaa tuon mitä sanoit. Avovaimolla on ollut pari lyhyehköä työttömyyskautta määräaikaisuuksien päättymisten jälkeen, ja tuota työnhakurumbaa sivusta seuranneena voin hyvin todeta, että se on kaukana lomailusta. Kyllä, ei "tarvitse" mennä töihin, mutta mitään lomailua se ei ole. Jos hakemukseen haluaa aidosti panostaa, on se helposti muutaman tunnin työ. Sitten stressi, epävarmuus ja odottelu siihen päälle, niin ei se rentouttavaa lomailua ole millään. Siihen päälle vielä tulee helposti huono omatunto, kun mediassa joku satunnainen elämäntapatyötön, joita on oikeasti vain häviävän pieni osa, kehuskelee, ettei työnteko ole häntä varten, mistä seurauksena on kansan syvien rivien syyllistyvät kommentit ja kaikkien työttömien rinnastaminen tuollaisiksi. Toisaalta tekisi mieli edes vähän tehdä jotain hyödyllistä vapaaehtoistyötä tai muuta itseään kehittävää, mutta näitä saatetaan edelleen tulkita esteeksi työn vastaanottamiselle, ja tuet saatetaan katkaista... Ei, kyllä lomailu on jotain aivan muuta. Onneksi työnhaku ei ole meidän taloudessa ollut aikoihin ajankohtaista. Toivottavasti ei hetkeen olekaan...

Mitä tulee ketjun aiheeseen, niin nyt kun on koronatilanteen vuoksi ollut lähes kokonaan kotosalla, niin kesäloman voisi viettää ainakin osittain mökillä. Mihinkään kauemmas ei viitsi vielä lähteä, mutta tuokin riittää ainakin alkuun. Lomaa on parin viikon verran myös elokuun puolivälissä, ja jos silloin olisi koronan suhteen jo parempi tilanne, voisi ehkä harkita lyhyttä kotimaan matkaa. Saa nähdä.

Siitä harvinainen kesäloma, ettei tule oikein reissattua mihinkään. Tänä vuonna jää perinteinen Lapin reissu kokonaan tekemättä. Saaristoon voisi yrittää tehdä ihan loppuvuodesta jonkun viikonloppureissun, jos tilanne sallii. Onneksi tammikuussa tuli omien nelikymppisten kunniaksi käytyä sentään Tallinnassa. Ja maaliskuussa juuri ennen koronaryöpsähdystä päiväreissulla Uumajassa. Ei sen takia harmita edes, ettei ulkomaille oikein nyt pääse...
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mun kesäloma tähän asti pähkinänkuoressa:

Joo tämä oli mullakin ainoana listalla viime viikolla kun lomalla olin. Aika hyvin onnistuinkin, tosin tiskasin pari kertaa ja siivosin oman miesluolani kerran.

Unirytmikin pysyi ihme kyllä aika kohdillaan, ja tänään kun herätys taas oli tuossa seitsemän jälkeen, ei edes tehnyt tiukkaa. Tämä päivä meneekin sitten näitten satojen sähköpostien lukemiseen ja tuskin saa mitään muuta aikaiseksi.

Vielä olis lomapäiviä jäljellä, mutta eipä noita viitsi käyttää kun ei oikein matkustelemaan nyt pääse. Pidetään kesäloma sitten jouluna.
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Muutin hieman lomarahoja vapaapäiviksi, niin sain yhteensä 8 viikkoa lomaa tälle vuotta.

Viisi viikkoa käytän heinäkuussa ja sehän menee kotimaan matkailussa kuten varmaan monella muullakin.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Jotenkin vähän orpo olo kun on 15v putkeen juhannusviikolla ollut ulkomailla ja nyt ei tälläistä tapahdu. No lomatkin ovat vielä jäissä, ehkä sitten syssymmällä.... mun tuurilla tosin silloin iskee koronan seuraava aalto ja aika menee betonikuutiossa *hymiö*
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Uin, nain ja syön... Eipä sitä ihmeempiä. Ehkä noilla selviää.
Mitäpä sit ihminen muuta lomalta kaipaa ;)
No sitäkin tietenkin jossain välissä mutta tärkeimmät ensin... ;-)

Tuo nyt vaan oli sellainen mukaelma yhden kaverini kiteytyksestä yksinkertaisesta elämästä...
Syödään, juodaan, naidaan ja nukutaan
Ja tuo nukkuminen nyt jäi tuosta lomaviestistäni pois... epähuomiossa.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans, Karhubasket KEspoo sekä Crocodiles
No sitäkin tietenkin jossain välissä mutta tärkeimmät ensin... ;-)

Tuo nyt vaan oli sellainen mukaelma yhden kaverini kiteytyksestä yksinkertaisesta elämästä...
Syödään, juodaan, naidaan ja nukutaan
Ja tuo nukkuminen nyt jäi tuosta lomaviestistäni pois... epähuomiossa.
nimenomaan first things first...ja miehen täytyy tehdä mitä miehen täytyy tehdä. ;)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös