Mitä tänään syötäisiin?

  • 373 836
  • 3 332

Jari66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ukraina
Yksinkertainen kysymys joskus äärettömän vaikea vastattava. Eli mitä teillä tänään syödään. Toiveissa olisi, että tästä ketjusta olisi hyötyä aiheen kontekstin ongelmissa kamppaileville. Ja mielellään ainakin lievien perusteluiden kera.

Eli tänään meillä tehdään ja syödään kuoriperunoita ja makkarakastiketta. Kombinaatio on ihan helvetin hyvä ja kulinaristinen kunhan sitä ei tee ihan joka päivä. Ja makkaranhan tulee olla tietenkin HK:n sinistä. Riittoisaa isommallekin porukalle kunhan kattilakoko on oikein valittu.

Jatkakaa halutessanne.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Minä laitan lounaaksi rehellistä lihamakaronilaatikkoa ja illalla syön blinejä. Ensimmäisen oluen, Pilsner Urquell, avasin juuri.

Päivitys: lihamakaronilaatikosta tuleekin modifioitu liha-mac&cheese-laatikko koska jääkaapista löytyi mozzarellatanko.
 
Viimeksi muokattu:

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Teen tänään ison satsin broilerilaatikkoa, josta riittää syötävää moneksi päiväksi. Siihen tulee kilo perunasipulisekoitusta, kilo broileria, kaksi pakkausta pekonia, kaksi purkkia ruokakermaa ja mausteeksi suolaa sekä mustapippuria. Aterioidessa testaan vielä, että sopiiki makea chilikastike broilerilaatikon kanssa.

Täältä löysin ohjeen, vaikka minun määräni ovatkin suurempia: Pokerisivujen KOKKIKOULU | Pokerisivut.com foorumi
 

Laakamato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers (Jokerit)
Jauhelihaa herneillä eli hernekeittoa jossa hitosti lihaa. Nam...
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Päivällä liikenteeseen, joten lounas taitaa olla mallia "Hese". Illalla kurpitsa-chorizo-kirsikkatomaattipastaa.
 

kimbe66

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Saksanhirvikäristystä. Olisin ostanut poroa, mutta lähikaupan poronkäristyslihat oli niin jumalattoman isossa paketissa, etten viitsinyt.

Niin ja lisukkeena käristykselle on pottumuusi tietenkin.

Kyllä tätäkin syö ihan mielellään.
 

kekkis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Leijonat, Vapaa Ukraina
Ajattelin paistaa lehtipihvejä naudan sisäpaistista, röstiperunoita ja vaikka vähän ruskistaa sipulia kaveriksi. Siihen ruokajuomaksi kylmä Sandels, niin talttuu nälkä (ja jano).
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Olisin ostanut poroa, mutta lähikaupan poronkäristyslihat oli niin jumalattoman isossa paketissa, etten viitsinyt.
Näitä poronkäristyslihoja on muuten paljon eritasoisia. Joissain enemmän paistia, joissain enemmän lapaa. Kannattaa tsekata jos kilohintoja vertailee.
 

Chespa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Jää-Ahmat & HPK
Roiskeläppä. Sisältää lihan kaltaisia ainesosia.
 

Hunni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Valkosipulikermaperunoita, uunilohta sekä fetasalaattia. Aiemmin päivällä tein jo ison kasan karjalanpiirakoita. Koko päivä mennyt enemmän tai vähemmän ruuan parissa. Kokonaisuuden voi pilata ainoastaan ruokajuomana nautittava alkoholiton olut. Noh, kaikkea ei voi saada.
 

Kaulasuoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kreikka
Tänään syödään kanaa kermakastikkeessa. Ja sehän onkin mulla täällä valmiina.
 

lasaleiko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Täällä lähtee valmistumaan broileririsotto. Eikä tule mitään kasviksia/vihanneksia sekaan, ne kuuluvat salaatin sekaan lisukkeeksi semmoset. Todella yksinkertasta, mutta myös todella hyvää.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Päivällä söin appilassa, joten en ole vielä tehnyt mitään kotona. Kohta laitan kylläkin patonkitaikinan kohoomaan aikuisten iltapalaksi. Kera homejuston, naudanleikkeen sekä salaatin noita nautimme. Mulla myös olut kuuluu valikoimiin, vaimolla alkoholiton vaihtoehto.

Huomenna meillä syötäisiin niinku karjalanpaistia ja pottumuussia. Keitinveteen tehty muussi. Jos joku tekee kermaan, niin kokeilkoon ihmeessä hyvin suolattuun keitinveteen seuraavaksi. Voita muussaukseen mukaan ja tulee ainakin mun mielestäni parempaa kuin kermalla jatketusta. Hyvää sekin on toki.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Itsetehtyä lihapiirakkaa. Hyvää ja suhteellisen kevyttäkin vrt moni muu yhtä hyvä ruoka... suosittelen koittamaan!
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Tuli syötyä eilen tehtyä currykanaa. Kanaa, kasviksia ja currykastike sekaan. Eilen se meni riisin kanssa, tänään muusin kanssa.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Iso paprika puoliksi leikattuna pitkittäin ja siivottuna / hlö. Kuppeihin tomaattipyrettä, aurajuustoa, kinkkua, hiukan mustapippuria ja päälle raastettua emmentalia. Lisukkeeksi jäävuorisalaattia, fetajuustoa, punasipulia ja oliiviöljyä. Ja olutta.
 

scholl

Jäsen
Mä söin kreikkalaisia lihapullia. Eli siis kun katsoin aamupäivällä miesten syöksyn niin tein lihapullat valmiiksi ja laitoin perunat valmiiksi veteen. Sitten kun tulin treenaamasta, piti laittaa vain se hanikka päälle, että perunat tulevat keitetyiksi. Se syöminen oli hyytyneenä paljon helpompaa, kun ei tarvinnut valmistaa kuin salaatti. Joku voi kysyä mitä tarkoittaa kreikkalainen lihapulla, no minun tapauksessani laitoin sinne fetaa ja paprikaa sekaan, joten ton fetan takia kutsun kreikkalaiseksi. Mausteet eivät ole sillä tavalla stydejä kuin Kreikassa jossain vastaavissa safkoissa, mutta tosiaan feta oli se pointti tässä. Tuo hyvää makua.
 

scholl

Jäsen
Voita muussaukseen mukaan ja tulee ainakin mun mielestäni parempaa kuin kermalla jatketusta. Hyvää sekin on toki.

skoijaatko? Itse en ole koskaan kuullut, että muusissa olisi ollut kermaa. En pidä sitä mahdollisena edes. Itse en ikinä söisi muusia, jossa on kermaa.
 

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
Tein tuossa juuri tortilla-setit, eli jauhelihan sekaan papuja tölkistä ja valmistacomausteet, salaadit ja kurkut ja tomaatit ja fetaa tai aurajuustoa sekä tietysti tortillat, täyttää hyvin, ei ole edes kovin kallista (kunhan ostaa Rainbow-versiot) ja kaippa tää suht terveellistäkin voisi olla. Maistuu erinomaiselta.
 

lapa78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lexaa
Kerrassaan upea ketjunavaus! Toivottavasti porukka muistaa kirjoittaa tänne myös ensi kuussa. Välillä on meinaan kaupassa pää kohtuullisen tyhjä, kun yrittää miettiä mitä ruokaa tekisi.

Tänään täällä syötiin naudan sisäfilepihvit ja fetasalaattia.
 

Hereworth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Joni Puurula, Flyers
Väsäänpä tässä lihamakaronilaatikkoa, lihaliemi-munamaidolla. Mukaan pilkon myös salamitangon. Antaa kivan, savuisen sivumaun tuohon laatikkoon ja tuo hyvää vaihtelua tuohon klassikkoruokaan (Jossa siis ei sinälläänkään ole mitään vikaa). Päälle vielä juustokuorrutus ja avot, ruokapuoli ratkaistu ainakin tiistaihin asti.
 

Jari66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ukraina
Vaikka tämän ketjun alkuperäinen tarkoitus ei ollut antaa neuvoja ruoanlaitossa aika moni on laittanut ehdolle makaronilaatikkoa. Kokeilkaapa laittaa sinne sekaan mustaa koskenlaskijaa. Voin luvata että toimii.

Nam, todennäköisesti huomenna on pakko taipua tekemään tätä.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Wienerleikettä ranskalaisilla ja bearnaisekastikkeella. Ohessa vähän lehtisalaattia, kurkkua ja valkosipulinkynsiä.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Kuten kaikki tosi urheilijat myös minä kävin ABC-liikennemyymälässä syömässä Cajun Burger-aterian. Hemmetisti suolaa ne olivat tunkeneet tuohon hampurilaiseen. Ranskalaiset olivat parhaat mitä olen ikinä syönyt. 4/10 ylisuolaisen burgerin takia.

-Tinke
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Pakasteesta naudan sisäfilettä, pottumuussia ja perus ruskeaa kastiketta. Lisukkeina slaisseja hapankurkuista ja etikkapunajuurista. Perunamuusi on Apetit valmiskamaa pakkasesta...aivan helkkarin hyvää staffia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös