Kuulostaa mielenkiintoiselta. Itselleni uppoaa lähes kaikki lagerit, mutta sininen Pirkka, lidlin olut olut ja coop lager jäävät kyllä juomatta.Tänään pääraaka-qineena on Pirkka III-olut. Ehkä kylkeen makkaraa, jos muistaa.
Kuulostaa mielenkiintoiselta. Itselleni uppoaa lähes kaikki lagerit, mutta sininen Pirkka, lidlin olut olut ja coop lager jäävät kyllä juomatta.Tänään pääraaka-qineena on Pirkka III-olut. Ehkä kylkeen makkaraa, jos muistaa.
Coop eli vanha Rainbow jää. Pirkan sininen on periaatteessa sama kuin Sandels.Kuulostaa mielenkiintoiselta. Itselleni uppoaa lähes kaikki lagerit, mutta sininen Pirkka, lidlin olut olut ja coop lager jäävät kyllä juomatta.
Miksi? Läski on olennainen osa tuota ja tuo mukamas "premium" on vain niille ketkä ei osaa hauduttaa!!Tein eilen pitkästä aikaa karjalanpaistia nk. premium-lihoista, jotka ovat isohkoja paloja ilman rasvaa ja mainittavaa sidekudosta - tietenkin mun piti hieman paloitella isoimpia paremmin annospaloiksi.
Valurautapataan tuli lihojen lisäksi porkkanaa, palsternakkaa, kokeeksi kukkakaalta, sipulia ja valkosipulia sekä pieni pala piparjuurta. Mausteeksi suolaa, mustapippuria, laakerinlehtiä ja lipstikaa sekä nesteeksi Coopin alkoton tumma kalja, 0,33l ja hapoksi punaviinietikkaa. Pata muhi liedellä reilun neljä tuntia, jonka jälkeen hieman saostin lientä perunajauhoilla, ettei olisi niin lirua.
Kaveriksi karjalanpaistille tein pottumuusia, kuinkas muutenkaan, johon laitoin niinikään hieman palsternakkaa ja valmiiseen muusiin sekoitin myös hieman raastettua piparjuurta, ei liikaa. Lisukkeena oli (kaupan) hapankaalta, puolukkasurvosta ja loppuja syksyn säilykkeitä.
Kun otsikkossa on sana "tänään", niinpä me syömme tuota ruokaa myös tänäänkin illalla, päivällä kaurapuuroa marjojen kera...
Niin, no... Eihän tuo "premium" minun lanseeraukseni ole vaan tukkuliikkeen ja toki karjalanpaistin voi tehdä noistkin lihoista ihan mainiosti... hauduttamalla, kuten on tapana ja kuten yritin tuossa aiemmassa postauksessa julki tuodakin.Miksi? Läski on olennainen osa tuota ja tuo mukamas "premium" on vain niille ketkä ei osaa hauduttaa!!
Hanaa, luitko minun torstaisen menun ja innostuit?Minäpä tehä näppäsin pitkästä aikaa kananmunakastiketta, kuoripottuja eli tupeksia keitin kylykeen. Hyvvää tuli eikä paljoo maksanu.
En mutta nyt luin, peruna-punajuuripihvejä en oo tehnyt mut vois testata kyl joku kerta niitäkin.Hanaa, luitko minun torstaisen menun ja innostuit?
Oli hyviä. Laitoin mausteeksi mustapippuria ja Provenceyrtti sekoitusta. Olisin kaivannut kylkeen ehkäpä juuri peuran lihaa, mutta meni noinkin.En mutta nyt luin, peruna-punajuuripihvejä en oo tehnyt mut vois testata kyl joku kerta niitäkin.