Voiko kylmäsavuporosta tehdä huonoa ruokaa?Kylmäsavupororisottoa. Ihan hyvää tästä tuli, pitää vielä miettiä teenko kuitenkaan useammin samaa.
En tiedä, mutta en ajatellut kokeilla asiaa. Tai no jos tarpeeksi kauan kokeilee niin varmaan tulee semmoinen ruoka löydettyä johon se ei sovi, tai tapa valmistaa sitä muuten huonosti.Voiko kylmäsavuporosta tehdä huonoa ruokaa?
Nonni, nyt opintoretkelle FB:n ruokaryhmiin!!Voiko kylmäsavuporosta tehdä huonoa ruokaa?
No hitto, oisinpa tiennyt niin olisin tehnyt lohikeittoa.Kansallisen kalakeittopäivän kunniaksi tänään on tulossa madekeittoa.
Joskus viime syksynä kysyin tekoälyltä miten se tehdään ja saaduilla ohjeilla sain tehtyä ihan hyvää.Ajattelin opetella tekemään itse sellaista pico de callo -tyylistä salsaa. Paras tapa oppia on matkia niitä, jotka osaa. Joten miten te, jotka osaatte, teette sen?
En kyllä kehoita ketään kokeilemaan Carolina Reaperia tai Naga Jolokia edes ruuanlaitossa. Ne ylittävät reilusti miljoonan Scovillen asteikolla ollen tulisimpia chilejä maailmassa. Niistä tehty ruoka ylittää jo kipurajan aika pahasti eikä tuota enää varsinaisesti kulinaarista nautintoa.Tänään Phaal Curry, harmi vaan kun kaupassa ei ollut habaneroa kummempaa. Katsomissani ohjeissa ehdoteltiin Carolina Reaperia ja Naga jolokia, mutta luultavasti olisi jo liian tulista minun makuuni. Tai, mistä minä tiedän kun en ole kumpaakaan koskaan käyttänyt? Tosin viimeksi habaneroa käyttäessäni tuntui jo siltä, että ei paljon tulisempaa voisi syödä.
Minä olen muistaakseni Carolina Reaperia käyttänyt ruuanlaitossa. Naapuri kasvatti aikoinaan chilejä ja kun mun parveke oli parempi kasvatukselle, niin noita siellä kasvoi ja muistaakseni kiitä myös käytin. Voin muistaa väärin ja käytin jotain muuta lajiketta ja tuo vain kasvoi siellä.En kyllä kehoita ketään kokeilemaan Carolina Reaperia tai Naga Jolokia edes ruuanlaitossa. Ne ylittävät reilusti miljoonan Scovillen asteikolla ollen tulisimpia chilejä maailmassa. Niistä tehty ruoka ylittää jo kipurajan aika pahasti eikä tuota enää varsinaisesti kulinaarista nautintoa.
Meillä on kasvatettu nyt parina kesänä Scotsh Bonnet Chocolatea, jonka vahvuus on jossain max. 350'000. Tuon kanssa vielä pärjää hyvinkin, kun se on kuitenkin hedelmäinen ja mehukas tulisuuden lisäksi... ja värikin on kauniin suklaanruskea - toki, niitä on monen värisiä. Olemme käyttäneet niitä harkiten mm. paholaisenhillossa ja enchilladassa.
Ajattelin opetella tekemään itse sellaista pico de callo -tyylistä salsaa. Paras tapa oppia on matkia niitä, jotka osaa. Joten miten te, jotka osaatte, teette sen?
Onhan noita siemeniä myynnissä, joten ihan hyvin on voinut ollakin kyseistä lajiketta. Näiden supertulisten kanssa ja käytössä on hyvä olla kyllä aika kokenut "ruudinpolttaja", että tietää, mitä tekee. Äkkinäinen saattaa mennä lähes shokkiin tuosta suorastaan väkivaltaisesta vaikutuksesta, jossa kipu täyttää koko pään ja jotakin saattaa mennä tunnottomiksi eikä se olo helpotu ihan heti.Minä olen muistaakseni Carolina Reaperia käyttänyt ruuanlaitossa. Naapuri kasvatti aikoinaan chilejä ja kun mun parveke oli parempi kasvatukselle, niin noita siellä kasvoi ja muistaakseni kiitä myös käytin. Voin muistaa väärin ja käytin jotain muuta lajiketta ja tuo vain kasvoi siellä.
Siis olen varma, että niitä kasvoi mun parvekkeella. Se mistä en ole varma, että käytinkö vai enkö.Onhan noita siemeniä myynnissä, joten ihan hyvin on voinut ollakin kyseistä lajiketta. Näiden supertulisten kanssa ja käytössä on hyvä olla kyllä aika kokenut "ruudinpolttaja", että tietää, mitä tekee. Äkkinäinen saattaa mennä lähes shokkiin tuosta suorastaan väkivaltaisesta vaikutuksesta, jossa kipu täyttää koko pään ja jotakin saattaa mennä tunnottomiksi eikä se olo helpotu ihan heti.