Mainos

Mitä tänään syötäisiin?

• 428 391
  • 3 754

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
kuinka monta syöjää siel oikein on,
Neljä meitä oli... Minä, mieheni ja yksi ystäväpariskunta. Ja se mitä uunijuureksistä jää niin voi lämmittää pannulla seuraavaan ruokaan. Ja lihan voi laittaa kastikkeen joukkoon ja syödä pottujen kanssa.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tänään tekaisin cashew-kanakastiketta riisin kera. Ruoka on mukailtu alla olevasta ohjeesta. No ihan hyvää tuo oli...

Viimeksi muokattu:

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Broiskua teillä on!! Eihän kukaan kutsu kiiskeäkään kuhaksi (tämä vertaus boniitti/tonnikala).

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Lämpimiä boniittileipiä juustolla.

D.Santon

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Liiga.
Porsaan sisäfilee ruskean kastikkeen ja perunalaatikon (valmis) kanssa. Tuosta riittää vielä huomiselle. Vaikka itse sanonkin, niin miten ihmeessä onnistuin noinkin mehevän paistin luomaan. Possu tutkittu, possu tuttua, tutunmakuinen possu, tutunnäköinen possu. Oi mitä herkkuja tuli loihdittua.

Glove

Jäsen
Ihan vaan papupataa söin päivällä, mutta nyt on uunissa uusi kokeilu. Kreikkalainen spanakopita eli pinaatti-feta piirakka. Olihan tuo hieman taiteilua tuon filotaikinan kanssa. Saapa nähdä mitä tuosta tulee.

Wizzö

Jäsen
Broileri chili riisi/makaroni pataa. Oli pakko jatkaa makaroneilla kun oli riisit hieman vähissä. Chiliä lipsahti ehkä pikkuisen liikaa mutta ainakin tuo lentsusta tukossa ollut nokka aukesi kerta heitolla.

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Tuli tehtyä tänään kanakeittoa...
Eli ihan normi (liha-)keitto perunoineen, porkkanoineen, sipuleineen, ym. muuten, mutta käytän lihaksi kanan rintafileitä paloiteltuna...

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Ei liity tämänpäiväiseen syömiseen (rouva teki chili con carnea), mutta kysyin tytöiltä, että mitä haluaisivat syödä torstaina jouluaterialla (pidetään minun luona sellainen silloin, kun lapset lähtevät jouluksi perinteiseen tapaan äitinsä kanssa sukuloimaan pohjoiseen) ja vastaus oli että joulukalkkunaa. En ole ikinä moista tehnyt niin olisiko hyviä vinkkejä? (teen kyllä jonkun pienen kinkun myös vaikkei sitä söisikään kukaan muu kuin minä)

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ei liity tämänpäiväiseen syömiseen (rouva teki chili con carnea), mutta kysyin tytöiltä, että mitä haluaisivat syödä torstaina jouluaterialla (pidetään minun luona sellainen silloin, kun lapset lähtevät jouluksi perinteiseen tapaan äitinsä kanssa sukuloimaan pohjoiseen) ja vastaus oli että joulukalkkunaa. En ole ikinä moista tehnyt niin olisiko hyviä vinkkejä? (teen kyllä jonkun pienen kinkun myös vaikkei sitä söisikään kukaan muu kuin minä)

Kannattaa varmaan kysyä tarkennus mitä heidän mielestä se joulukalkkuna tarkoittaa. Faijalla on lähes joka joulu miedosti savustettua kalkkunaa joulupöydässä, mutta toisaalta asuessani Jenkeissä yli 20 vuotta sitten meillä oli joulupöydässä aika vastaava kalkkuna kuin thanks giving dayna. Joka on siis perinteinen uunissa paistettu kalkkuna.

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Kannattaa varmaan kysyä tarkennus mitä heidän mielestä se joulukalkkuna tarkoittaa. Faijalla on lähes joka joulu miedosti savustettua kalkkunaa joulupöydässä, mutta toisaalta asuessani Jenkeissä yli 20 vuotta sitten meillä oli joulupöydässä aika vastaava kalkkuna kuin thanks giving dayna. Joka on siis perinteinen uunissa paistettu kalkkuna.
Lasten isäpuoli kun sattuu olemaan palestiinalainen niin siellä ei ole viime vuosina hirveästi kinkkua syöty (vaikka kuulemma kinkkukin ihan hyvää, mutta kalkkuna kuulemma mehevämpää). Voi olla siis ihan perinteinen uunikalkkuna varmaankin

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk
Sellainen kalkkunarulla on ainakin meidän perheen joulupöydästä löytynyt. Todella hyvää ja on aika lailla omassa jouluruokinnassani syrjäyttänyt kinkun miltei kokonaan.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy