Mainos

Mitä tänään syötäisiin?

• 422 732
  • 3 713

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Vissiin laitoin vähän turhan tulista chliä.
Sama taisi käydä @Surukukulle kun tuota ohjetta kokeili... Itse olen jokseenkin varovainen chilin kanssa mutta silti olen laittanut ohjetta enemmän chilimauste. Maun mukkaan...

Edit. Minulla siis käytössä tällä kertaa chilimauste (chiliä puolet, loppu paprikaa, valko- ja mustapippuria).

Viimeksi muokattu:

Glove

Jäsen
Näkkärin päällä graavilohta. Jos lohi olisi halvempaa niin en minä mitään leikkeleitä tarvisi kun niitä ei enää HS:n mukaan saisi syödä. Graavilohta vaan.

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Näkkärin päällä graavilohta. Jos lohi olisi halvempaa niin en minä mitään leikkeleitä tarvisi kun niitä ei enää HS:n mukaan saisi syödä. Graavilohta vaan.
No, nythän tuota lohta(-kin) on saanut ihan kohtuu hintaan - ostin pari Hätälän tuomaa Norjan kassilohifilettä Lidlistä, kun halavalla sain...
<aasinsilta>
Yhdestä fileestä sitten teinkin tänään kermaista lohikeittoa ison kattilallisen. Normi perunan, porkkanan, ja sipulin lisäksi laitoin keittoon vähän kukkakaalia ja palsternakkaakin, kun niitä nyt sattui olemaan. Keiton kruunasi puolikkaan sitruunan mehu ja pari desiä (oikeaa) kermaa - hyvää tuli.

Paastainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP & 80-luvun HoNsU
Tein tätä tänään. Vissiin laitoin vähän turhan tulista chliä. Hiki valuu.

Mulle toki toimii, mut äitini pitäis tulla tänään syömään. Ei varmaan ole samaa mieltä.
Kiitos ohjeesta, mielestäni sain chilin osumaan kohdilleen ja pikariisin tilalla käytin täysjyvä pastaa.
Kelpasi vaimolle ja itselle, teinihän syö aina kaiken mitä pöytään laitetaan.

Suosikkijoukkue
Raipen SaiPa
Jääkaapin tyhjennystä viikonlopun edestä. Ekana paprikaa, sipulia ja herkkusieniä pannulle, kevyt suola. Ne sivuun ja 400g jauhelihaa tilalle. Maustetaan hyvin ja jlihan joukkoon sweet baby Ray's hickory & brown sugar bbq soossia (sopii muuten jauhelihaan!) ja sotketaan hyvin. Kaikki yhteen nippuun ja päälle Lempi Jalapeno tuorejuustopurkista pohjat sekä aurajuustokolmion jämät. Herkullinen pannu ja häviää paljon raaka-aineita jotka kohta menisi biojätteisiin.

Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Laitoin leivinuuniin porkkanaa, perunaa, sipulia, valkosipulia, broilerin paisti leikettä ( oli joku sitruunaruoho ja joku muu) sekä pienen pieni pala ihmislihaa saattaa olla joukossa. Saas nähdä mitä tulee.

Masentaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kanaviillokki oli kouluruokasuosikkini, sen kylkiäisenä sai vielä mustaherukkahilloa.

Itse paistoin tänään perunaa ja lohta.
Toki toi on "huijaus" kun koipireisistä teen mutta uppoo muksulle ku väärä raha. Ja itelläkkin oli iso lemppari koulussa ja on loppujenlopuksi ihan tosi helppo tehdä.

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Paistoin kanan filee suikaleita. Sitten keitin pastaa. Kun pasta valmistui heitin purkin Rainbow'n vihreää pestoa pastan sekaan ja lisäsin sitten kanaa. Eli jotain kana-pesto-pastaa.

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Perjantai oli pizzaperjantai. Eli eukko teki pohjat ja sai herra itse taiteilla. Ensimmäistä kertaa about vuosisataan jäi tonnikala pois, kun kaikki meni puolison ja muksujen levylliseen. Hoitu homma kuitenkin ihan jauhelihalla, persikoilla ja salamilla. Meinas tehdä tenkkapoon, mutta onneksi oli vielä sipulia ja valkosipulia kaapissa. Mutta se tärkein eli oregano oli loppu! Onneksi puolison pizzapohja taidot on luokkaa 10+ ja tulee aina onnistuminen

Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Laitoin leivinuuniin porkkanaa, perunaa, sipulia, valkosipulia, broilerin paisti leikettä ( oli joku sitruunaruoho ja joku muu) sekä pienen pieni pala ihmislihaa saattaa olla joukossa. Saas nähdä mitä tulee.
Oli thai basilika ja voi veljet. Sehän oli oikein herkkua.

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Tänään tuli repäistyä ja tein <rummun pärinää> lipeäkalaa!
En voinut vastustaa kiusausta, kun näin kaupassa eilen käydessäni ko. herkkua tarjolla. Lipeäkala on meidän perheen ei_niin_salainen jouluruokapahe, jota näköjään saa jo näinkin varhain kaupoista.
Valmistin kalan höyryttämällä ja sen kaveriksi kuoriperunat ja valkokastike, johon eksyi pari kananmunaakin silputtuna... eli siis munakastike. Lisukkeina olivat etikkapunajuuret ja -kurkut.
Ai herttinen, että osasi olla hyvää... pitkästä aikaa... nam!

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Yhdistetty tyttären synttärit ja isänpäivä -ateria tänään. Eli tylsän perinteisesti pippuripihviä ja valkosipuliperunoita (+salaatti). Perunat meni juuri uuniin ja tytöt saunaan (minä kävin jo). Nuo kun tykkäävät saunoa pitkän kaavan kautta niin varmaan sopivasti kaikki valmista kun nuokin ovat vihdoin valmiita syömään.

Glove

Jäsen
Kaupasta nappasin alennuksessa olleen porsaan sisäfileen, johon ensin pannulla väriä pintaan ja sitten uuniin. Sillä aikaa tyhjensin kaikki kaapeissa olleet vihannekset pannulle. Kukkaakaalia, sipulia, valkosipulia, paprikaa ja yksi chili löytyi tähän paistokseen.

Masentaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Iltapalaksi tänään toasteja jokaisen oman halun mukaan. Kinkkua, pepperonis, sipulia, juustoa, jne. Pitkästä pitkästä aikaa.

Seuraava arkiruoka hyvinkin perinteinen jauhelihakiusaus. Helppoa ja nopeeta.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy