Mitä tänään syötäisiin?

  • 379 416
  • 3 365

D.Santon

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Liiga.
Itseleivottua, vastapaistettua hiivaleipää. Päälle kunnolla margariinia, kinkkua ja sinappia. Kyytipoikana pari kupposta kahvia. Hyvää on, vaikka itse sanonkin.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Pizzaa. Davigelin valmispullilla mennään tällä kertaa. Savukinkkua, punasipulia, sinihomejuustoa ja tomaattia päällysteiksi. Ja toki reilusti valkosipulia.
 

RauMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Detroit Red Wings
1,6kg picanha Weberin pallossa 53 tjsp asteeseen, lepuutus ja siivuiksi. Chimichurri ja pieni pintasuola päälle.
 

D.Santon

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Liiga.
Pizzaperjantai. Pohja sekä kastike itse tehtyjä, heh. Täytteeksi juustoa luonnollisesti, ja oliiveja, kapriksia sekä salamia. Kyllä tätä vallan syö.
 

Ice71

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Ikävänkantaja, Jerry100, Hereworth
Tuli tuossa kuun alussa ostettua itselle myöhästynyt joululahja, Russell Hobbs Satisfry Air and Grill monitoimikypsennin. Sillä on nyt tullut laitettua kaikki ruoka tämän vuoden puolella. Nyt alkaa jo koneeseen tottua ja tänään sain aikaiseksi viherpippurijuusto täytteiset lihapulla kermaisella tomaattikastikkeella ja spaghettia. Leivoin siihen sivuun Pampushkin(ukrainalaisen valkosipulileivän)
 

Liitteet

  • Lihapullapasta.jpg
    Lihapullapasta.jpg
    123,1 KB · kertaa luettu: 146

Wizzö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maximus Lindroth
Kanakeittoa ja jälkkäriksi rommirusina jäätelöä. Nam.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Maksapihvejä, perunamuusia, pannulla haudutettuja sipulirenkaita, porkkanoita, puolukkasurvosta ja vihersalaattia (jäävuorisalaatti, tomaatti, kurkku, viinirypäle).
 

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Ostin kaupasta tänään tämän Saarioisten Läppä vai mikä olikaan köyhänmiehen ökäpizza. Oli muuten melko huonoa tuotosta. Piti juosta heti paskahuussiin.
 

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kävin tänään äidin luona syömässä ja hän oli tehnyt jo eilen pyynnöstäni suppilovahverokeiton jääkaappiin tekeytymään. Hyvää oli jälleen kerran. Jälkiruoaksi haukkasimme vielä laskiaispullat.
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tänään menulla oli vanha kunnon kasariklassikko härkäruukku pakastimeen viime kesältä unohtuneista pihvilihoista. Lihat suikaleiksi ja kuumalla pannulla pikainen pinta ja sivuun, sipuli ja paketti herkkusieniä paistetaan voissa kasarissa, sekaan lihat, loraus soijakastiketta, purkki kermaa, mustapippurituorejuusto palasina ja hautumaan kannen alla lihan laadusta riippuen joko hetkeksi tai tunniksi. Tällä kertaa riitti hetki kun oli oikein filettä.
 

Wizzö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maximus Lindroth
Kristalin kebab special. Ehdottomasti Turun seudun paras kebula hinta/laatu suhteella mitattuna. Aivan jäätävän kokoinen setti...
 

Zaster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mä söin tänään vispipuuroa. Eikä mitään kaupan valmista, vaan ihan itsetehtyä. En edes muista koska olisin viimeksi vispipuuroa syönyt ja oli muuten hyvää. Uskaltaa kehua, kun minä en ollut se kuka tuon oli valmistanut.
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Mä söin tänään vispipuuroa. Eikä mitään kaupan valmista, vaan ihan itsetehtyä. En edes muista koska olisin viimeksi vispipuuroa syönyt ja oli muuten hyvää. Uskaltaa kehua, kun minä en ollut se kuka tuon oli valmistanut.
Kauhee homma, kerran tehnyt tuoreista puolukoista ja pari kertaa sekamehusta. Hyväähän se on, mutta jösses sitä hommaa.
Sama kuin voitaikina, että ei tartte enää!!
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Lihamureketta, keitettyjä perunoita, korvasienikastiketta, keitettyä kukkakaalia ja vihersalaattia (jääsalaatti, kurkku, tomaatti ja appelsiini).
Jälkiruoaksi karpalokiisseliä, kermavaahtoa ja/tai vaniljajäätelöä.
 
Viimeksi muokattu:

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Ei Savon matkaa ilmanlihapaistia (a.k.a. karjalanpaisti). Uunissa hautuu kuutioidun possun ja naudan lihan lisäksi myös hirveä. Saapi olla siellä reilun kolme tuntia. Lisäksi tarjotaan hautopottuja (kuorineen keitetyt perunat) ja sienisalaattia (suolatuista haaparouskuista). Ja varmaan kehitellään vielä vähän porkkanoita.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tänään lämmitettiin taas leivinuunin. Nyt Uunissa on hautumassa porsaan (talous)kyljyksiä, perunalaatikkoa ja uunijuureksia (sipuli, porkkana, lanttu).
Kun ruuat saa pois uunista niin sinne laitetaan vielä riisipuuro. Aluksi paistettiin kotimaista (esipaistettu) (pakaste)ruisleipä.

Kyljykset (Iisopin mummin ohjeella).
Kyljyksen pinta sivellään sinapilla ja pyöräytetään suolalla maustetussa vehnäjauhoista. Paistetaan pinnat paistinpannulla. Kyljykset laitetaan uunin kestävään astiaan. Kyljykset peitetään melkein kokonaan vedellä ja veteen murustetaan lihaliemikuutio. Haudutetaan uunissa kypsäksi.
 

Glove

Jäsen
Jambalayaa tuli tehtyä. Ohjeessa luki, että yksi jalapeno, mutta kun minulla oli vain yksi habanero niin siitä tuli aika tulista. Mutta sillain hyvällä tavalla.
 

Ice71

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Ikävänkantaja, Jerry100, Hereworth
Vaikka Saksa onkin paska maa, niin hyviä pataruokia sieltä tulee.
Eilen tuli kokeiltua Westfalenin pataa, ja jatkoon meni kirkkaasti.
 

Liitteet

  • Westfalenin pata.jpg
    Westfalenin pata.jpg
    118,2 KB · kertaa luettu: 91

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Jauheliha-kaalikeitto
Pala keräkaalia
Perunoita
Porkkanaa
Purjoa
Naudan jauhelihaa
Lihaliemikuutio
Suolaa

Kaalipala pilkotaan pieneksi ja keitetään lihaliemellä ja suolalla maustetussa vedessä puolisen tuntia. Jauheliha ruskistetaan paistinpannussa. Kuoritut perunat ja porkkanat pilkotaan ja lisätään pilkotun purjon kanssa kattilaan. Keitetään n. 15 minuuttia. Lisätään jauheliha ja keitetään n. 5 minuuttia (kunnes juurekset on kypsiä). Tarvittaessa lisätään vielä suolaa...
 

Glove

Jäsen
Eilen mietin pitkään, että mitä sitä alkaisi kokkailemaan. Olisi mieli tehnyt kokeilla jotain, mitä en ole ennen kokkaillut. Lopulta meni hermot ja päätin, että tänään tehdään lihapullat ja muusi. Ei kuulu sarjaan "en ole ennen tehnyt" mutta kun ei mitään keksi niin turvaudutaan tuttuun ruokaan.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Itse olen pitkästä aikaa innostunut säheltämään leipäjuurien kanssa. Ruis ja vehnäjuuret tehtynä jokunen viikko sitten. Ruisleivät ovat onnistuneet ihan ok. Vaalean leivän kanssa vielä hieman säätämistä, että saa kunnolla osumaan kohdalleen. Pizzaa tein sunnuntaina tuosta vaaleasta juuresta ja se meni melko lailla nappiin. Tänään taas tein uudet taikinat jääkaappiin odottamaan huomista paistoa.

Päivälliseksi puikulamuussia kera broileri-munakoisokastikkeen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös