Mitä puoluetta jatkoaikalaiset kannattaa?

  • 6 825
  • 106

Mitä puoluetta tai kenen edustamaa aatesuuntaa jatkoaikalaiset kannattaa?

  • Kansallinen Kokoomus

    Ääniä: 126 38,9%
  • Perussuomalaiset

    Ääniä: 7 2,2%
  • Vihreät

    Ääniä: 43 13,3%
  • Suomen Kristillisdemokraattinen Puolue

    Ääniä: 1 0,3%
  • Suomen Sosialidemokraattinen Puolue

    Ääniä: 32 9,9%
  • Kansallinen Rintama

    Ääniä: 2 0,6%
  • Suomen Kommunistinen Puolue

    Ääniä: 6 1,9%
  • Vasemmistoliitto

    Ääniä: 21 6,5%
  • Ruotsalainen kansanpuolue

    Ääniä: 9 2,8%
  • Suomen Keskusta

    Ääniä: 22 6,8%
  • Sitoutumaton

    Ääniä: 37 11,4%
  • Kansallissosialistit

    Ääniä: 5 1,5%
  • Joku muu?

    Ääniä: 13 4,0%

  • Äänestäjiä
    324

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Viestin lähetti sham69
kontulan gallup kysyy:

Mitä puoluetta tai muuta poliittista liikettä jatkoaikalaiset kannattavat?
Hyi vittu, en niin sitten mitään. Ei ole olemassa yhtään poliittista puoluetta tahi liikettä, jonka ideologian tai toiminnan voisin sataprosenttisesti allekirjoittaa. Poliitikot saunan taakse, saatana. Oksettaa.
 

Monte-Cristo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Sens, sympatiat Kerholle
Re: Re: mauri:

Viestin lähetti Andrej


No nyt minä olen kaiken nähnyt: Paasivirran tuotoksia käytetään lähdeviitteenä.

EDIT: Tai jos kyseessä oli vitsi, se oli kieltämättä hyvä.

Minä repesin, kun viitteen näin.

Ja repeän uudestaan, jos kyseessä ei ollut vitsi.

Ai pojat...
 

Viikate

Jäsen
Suosikkijoukkue
Diskos, JYP, KooKoo, HeKi
Viestin lähetti juudas
Onneksi vaaleja ei ratkota täällä (en sano tätä gallupin tulosten perusteella vaan näiden kirjoitusten).

Sanos muuta... Mutta näillä kaikilla tyypeillä on kuitenkin vaaleissa käytössään yksi ääni eli saman verran kuin vaikka...no...Georg Henrik von Wrightilla. Demokratian varjopuolia...
 

Woman In Red

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Älkää ihmeessä ainakaan äänestäkö...

...jos poliitikot oksettavat; valta ja yhteiskunnan varat kelpaavat kyllä jaettavaksi äänestävien piirien kesken.

Vielä parempi, jos tylsä (politiikka sucks, mä luin iltapäivälehdestä, että kaikki ne vaan kähmii ja osa vielä toisiaan) puoluejärjestelmä lopetetaan kokonaan. Me fiksut virkamiehet pääsemme lopultakin käyttämään valtaa kunnolla, eivätkä jotkut äänestäjilleen vastaavat houkat poliitikot yritä muuttaa asioita tai saada aikaan kompromisseja. Huraa.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Vihreet on tosi pop, kun ne tietää niin paljon asioista. Taino, ei mulla muuten pakosti olis mitään sitä porukkaa vastaan, mutta kun ei vaan yksinkertasesti voi tajuta sitä heidän ydinvoimalogiikkaansa.

Edellisissä eduskuntavaaleissa annoin ääneni NuSuille (vai keitä olikaan, en ees muista). Ihan vaan sen takia, kun ehdokkaana oli Pelit-lehden toimittaja :)

Niin ja sitten oli se ÖDP jolle jo jokunen kannattaja muistaakseni täältäkin löytyi
 
Viimeksi muokattu:

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
N.S.D.A.P

On oma vaihtoehtoni,mutta ikävä kyllä sitä ei ole enää olemassa.
Tottapuhuen en kannata mitään puoluetta,mutta tuosta kyseisestä olen kyllä lukenut melkolailla.

SIEG SHALOM!!!!!:D :D :D
jos joku ymmärtää vitsin.
 

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
Re: Kansallissosialismi

Viestin lähetti Cannibal
Elikkä joo, hieman huumorilla sanoisin kansallissosialistit. Eli Nazi.

Tunnuslauseena tietysti: Ein Reich, ein Volk, ein Führer.

Ja puhdistustyöt aloitetaan rautatientorin seudulta. Työ tekee vapaaksi ;)

Cannibal:

Kyllä työ tekee todellakin vapaaksi,mutta puhdistus työt aloitetaan kuitenkin Hifk:n johtoryhmästä.Sinun vastuu alueeseen tulee kuulumaan Suomen SA joukot(Suvi Alas),jotka aloittavat tämän toimen.Minun ja Monten johdettaviksi tulevat SS(Suomen Saattohoito joukot)

Yhdessä kohti valoisampaa ja kurinalaisempaa tulevaisuutta!!!!

Ps:Monte,jos sulta löytyy pyöreät rillit,niin saat johtaa meidän joukkoja.Lisäksi ehdotan täten Rööriä propaganda ministeriksi.
 
Viimeksi muokattu:

Bob77

Jäsen
Remonttiryhmä?

Vai joko tuo haudattiin eduskunnan kukkapenkkiin??
Viime Pressan vaaleissahan niillä ainakin oli se helvetin Kuisma ehdokkaana...:confused:
 

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viestin lähetti SaiPa2000
Ääneni on mennyt lähes aina eduskunnan vähemmistöön kuuluville puolueille.

Minulla aani on mennyt aina eduskunnassa vahemmistona olevalle puolueelle, mutta se johtuu myos siita, etta yhdellakaan puolueella ei ole eduskunnassa yli sataa paikkaa... Saivartelen, myonnan, ei saa ottaa vakavasti.

Oma puoluekantani on mysteeri, koska en ole sitoutunut pysyvasti mihinkaan. Minulla ei ole siihen tarvetta eika halua. Aaneni menevat kuitenkin enemman oikealle kuin vasemmalle. Toisaalta oikeiston vastapainona on hyva olla olemassa toimiva vasemmisto. Jotkut sanovat, etta tama vastakkaisasettelu oikeisto-vasemmisto olisi aikansa elanyt, mutta rohkenen olla toista mielta varsinkin silloin, kun kyse on jostain periaatteellisesta kysymyksesta, vaikkapa maanpuolustuksesta. Esimerkiksi taannoinen kadenvaanto uudesta siviilipalveluslaista jakoi mielipiteet edukunnassa suorastaan klassisesti oikealle ja vasemmalle. Periaatteelliset kysymykset ovat taas minulle ratkaisevia aanestysvalinnan suhteen, koska arkipaivan kysymyksista lahes jokaisella puolueella on terveita ajatuksia joita voisi kannattaa. Ihannepuoluetta ei siis minulla ole. Yksi oli aika lahella, mutta se kuoli viime eduskuntavaaleihin...

ps. Paasivirtaa kaytetty lahdeviitteena! Heh...
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Heh, kyllä minäkin pariin otteeseen naureskelin kun näin että Sälli85 perustaa mielipiteensä Paasivirran teksteihin.

Oma mielipide politiikasta on vähän kaksijakoinen. Toisaalta tekisi mieli ottaa kantaa - ja otankin - mutta toisaalta tuntuu siltä että politiikka on aivan turhaa kun köyhät köyhtyvät ja rikkaat rikastuvat nyky-suomessa riippumatta siitä ketä siellä eduskunnassa on. Olen nähnyt monia nuoria ehdokkaita suurine lupauksineen pyrkimässä Arkadianmäelle tyyliin "Kun pääsen sinne niin lupaan järkätä lisää rahaa köyhille ja työttömille" ja sitten kun siellä ollaan niin mitään ei enää kuulukaan. Yksittäisen ihmisen vaikutusvalta on sekä eduskunnassa että sen ulkopuolella jokseenkin olematon.
 

WPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK , Chicago Blackhawks, Leeds United
Ei ole helppoa...

Vasemmistossa ja vihreissä minua tökkii näiden ulkopoliittinen asennoituminen (länsi on aina väärässä). Oikeistossa taas mättää sisäpoliittinen suuntautuneisuus (kaverille ei jätetä, rikkaat rikastukoot ja loput tehköön mitä lystää) ja Keskustassa aluepoliittinen painotus (ensin maaseutu, sitten muut).

Kaikesta huolimatta olen käynyt aina äänestämässä. Annan ääneni aina jollekin tavalliselle rivikansalaiselle (ja tuo ääni kylläkin ohjautuu lopulta puolueensa ääniharavoille, jotka voivat olla just näitä karttamiani julkkiksia...).

Ei ole helppoa, ei :confused:
 

Eisenhower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, sympatiat myös Ilvekselle
Kokoomusta äänestän, jollei ole kavereita ehdokkaina. Puolueen jäsenkin olen, vaikka välillä tuo meno vituttaa...

Ike
 

JiiGeePee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Pallo & Raha
En taida varsinaisesti kannattaa juuri mitään puoluetta, äänestän yleensä henkilöitä. Mutta ääni meni Kokoomukselle, vaikka RKP/SFP ja Keskustakin on joskus äänen tainneet pressavaaleissa saada...
 
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki , Liverpool ,sympatiat HPKlle
En kannata mitään puoluetta . Vaaleissa olen aina äänestänyt henkilöä en puoluetta . Tosin olen aina pyrkinyt äänestämään ns. poliitikkoa enkä julkkista sen verran tosissani olen vaalit ottanut sama on pätenyt myös presidentinvaaleissa .
 

Janos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ÄTPPOMK
LLP

Eli tietysti Luonnonlain Puolue, mummini on ollut heidän ehdokkaanakin kahdessa viimeisissä vaaleissa!
 

peruna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Olen ihan kokoomus nuorten aktiivi, joten ääneni menee Kokoomukselle. Outoa, kuinka ihmiset osaa olla kateellisia. Onko tosiaan niin paha asia, jos osa ihmisistä menestyy paremmin kuin muut? Tämä taas luo kilpailu, kun nämä menestyjät motivoi huonompia. En hyväksy absoluuttista köyhyyttä, mutta suhteellista köyhyyttä tulee aina olemaan.

Liito-oravien pelastajat ovat saannet aika paljon ääniä. Mistäköhän se johtuu?

Janos, mitä tämä oikein on?????
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
En voi vastustaa kiusausta, kun kerran tilaisuus on ihan aktiiviselta politiikkaan osallistujalta kysyä.
Peruna: Minkälaisia muutoksia sinun mielestäsi tulisi tehdä nykyiseen opintotukijärjestelmään, ja miksi?
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Vaikka opiskelija olenkin ja opintotuella elelen, niin en millään voi käsittää näitä kommunisteja/vasemmistoliittolaisia joiden mentaliteetti on rahat pois rikkailta ja annetaan käyhille.

Iso osa "rikkaista" on kuitenkin omalla koulutuksella ja työllään ansainnut omaisuutensa ja nimenomaan palkkatulojen progressiivinen verotus nykytasolla on suorastaan sikamaista ryöstöä - samoin kuin tuloihin suhteutetut sakot. Suomessa on verotuksen takia käytännössä mahdotonta rikastua töitä tekemällä - kiitos sosialistit.

Jos joku haluaa jättää itsensä kouluttamatta ja jää työttömäksi, tai kituuttaa jossain paskaduunissa, niin 90% näistä ihmisistä saisi katsoa peiliin ennen kuin alkavat marista kuinka vaikeaa heillä on.

Jos on lusikalla annettu, niin ei voi kauhalla ottaa.

-ipa rules

P.S. Niin Kokoomusta olen aina äänestänyt ja äänestän, ellei joku todella hyvä ehdokas satu eksymään jonkun toisen puolueen listoille.
 

juntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viestin lähetti Designer
En voi vastustaa kiusausta, kun kerran tilaisuus on ihan aktiiviselta politiikkaan osallistujalta kysyä.
Peruna: Minkälaisia muutoksia sinun mielestäsi tulisi tehdä nykyiseen opintotukijärjestelmään, ja miksi?

Jos jotain pitää tehdä niin osa tuesta lainaksi jonka voi maksaa ilman korkoja takaisin. Mä en todellakaan ymmärrä miksi veronmaksajien on maksettava aivan julmetun kallis koulutus ja sitten vielä opiskelijoiden eläminenkin. Olin toki kiitollinen siitä kaikesta kun opiskelin, mutta ihmettelin asiaa jo silloin. Itse tosin sain aika helvetin vähän opintotukea koska olin töissä opiskeluaikanani.

"SDP ja suklaata mummoille"
 

acidjam

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC Milan
juntti:

Ööh... ei kai ongelma ole siinä, miksi opintotukea pitää maksaa.
Opiskelijat, eli tulevaisuuden veronmaksajat kuittaavat opintotukea tullakseen tulevaisuudessa työntekijöiksi, veronmaksajiksi.

Sitten, kun nykyiset veronmaksajat jäävät eläkkeelle, nuo ammoisten aikojen opiskelijat, sittemmin veronmaksajat maksavat noiden eläkkeelle jääneiden sairaalakulut, dementialääkkeet, taksikyydit verenpaineenmittaukseen jne.

Eli opiskelijat kyllä maksavat itsensä takaisin tulevaisuudessa...
Itse en muuten opintotukea saa. Puolustelusta ei ole kysymys...

Mutta itse en kyllä ymmärrä noita järjettömiä korvauksia työttömille. Fiksumpaa olisi maksaa vaikka puoli vuotta työttömyyskorvausta, ja jos ei ole työpaikkaa löytynyt, toisinsanoen työnteko alkanut kiinnostamaan, niin rahahanat voisi vaikka sulkea. Tai ainakin kääntää paljon pienemmälle.

EDIT: pääsi unohtumaan tuo vastaus alkuperäiseen kysymykseen, kun selitti kaikkea muuta. Vastaus on tasan turha,
eli en kannata mitään puoluetta, mutta tulipa nyt sekin mainittua.
 
Viimeksi muokattu:

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Viestin lähetti juntti
Jos jotain pitää tehdä niin osa tuesta lainaksi jonka voi maksaa ilman korkoja takaisin. Mä en todellakaan ymmärrä miksi veronmaksajien on maksettava aivan julmetun kallis koulutus ja sitten vielä opiskelijoiden eläminenkin.
No siksi, että opiskelijat rakentavat ja ylläpitävät yhteiskuntaa sitten valmistuttuaan. Ja opiskelijat ovat ihmisiä, heidänkin pitää syödä ja asua. Lainaahan joutuu jo ottamaan, jos ei käy opiskelun ohella töissä, ja siitä pitää korkokin maksaa. Miten muuten on mahdollista, että niin moni opiskelija löytää töitä opintojen oheen maassa, jossa työttömyys on näinkin korkea? Ihme juttu.

Veronmaksajista puheenollen, opiskelijat maksavat veroja.
 

Viikate

Jäsen
Suosikkijoukkue
Diskos, JYP, KooKoo, HeKi
Viestin lähetti acidjam
Mutta itse en kyllä ymmärrä noita järjettömiä korvauksia työttömille. Fiksumpaa olisi maksaa vaikka puoli vuotta työttömyyskorvausta, ja jos ei ole työpaikkaa löytynyt, toisinsanoen työnteko alkanut kiinnostamaan, niin rahahanat voisi vaikka sulkea. Tai ainakin kääntää paljon pienemmälle.

Suosittelen iltalukemiseksi sosiologikaksikon Kortteinen - Tuomikoski kirjaa "Työtön - Tutkimus pitkäaikaistyöttömien selviytymisestä". Siinä on nähdäkseni varsin hyvin tuotu esille, miksi suhteellisen korkeata työttömyysturvaa on perusteltua maksaa. Kirja on iltalukemiseksi hyvä siksikin, että se on huomattavan ohut läpyskä ja sisältää mielenkiintoisia pitkäaikaistyöttömien haastatteluja.
 

acidjam

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC Milan
Viikate:

Tuota noin..

Ei sinulla olisi kiinnostusta brieffata tuota teosta, kertoa pääkohtia, tai edes selittää jollain tavalla noita ko. kirjan väitteitä...

Olen nimittäin melkoisen laiska lukemaan. Varsinkin noita yhteiskunnallisia asioita pohtivia teoksia. Mutta kuitenkin haluaisin tietää, millä tavalla on perusteltua maksaa niinkin suurta työttömyyskorvausta, kuin nykyään maksetaan.

Tiedonhaluinen ihminen, jolla ei ole asennetta lukea, yep, that's me.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös