Mitä puoluetta jatkoaikalaiset kannattaa?

  • 6 825
  • 106

Mitä puoluetta tai kenen edustamaa aatesuuntaa jatkoaikalaiset kannattaa?

  • Kansallinen Kokoomus

    Ääniä: 126 38,9%
  • Perussuomalaiset

    Ääniä: 7 2,2%
  • Vihreät

    Ääniä: 43 13,3%
  • Suomen Kristillisdemokraattinen Puolue

    Ääniä: 1 0,3%
  • Suomen Sosialidemokraattinen Puolue

    Ääniä: 32 9,9%
  • Kansallinen Rintama

    Ääniä: 2 0,6%
  • Suomen Kommunistinen Puolue

    Ääniä: 6 1,9%
  • Vasemmistoliitto

    Ääniä: 21 6,5%
  • Ruotsalainen kansanpuolue

    Ääniä: 9 2,8%
  • Suomen Keskusta

    Ääniä: 22 6,8%
  • Sitoutumaton

    Ääniä: 37 11,4%
  • Kansallissosialistit

    Ääniä: 5 1,5%
  • Joku muu?

    Ääniä: 13 4,0%

  • Äänestäjiä
    324

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Raipe
Viestin lähetti SaiPa2000
Ja Sauli Niinistö, joka varmaan Paavon avulla keksii jonkinlaisen veron kohtapuoleen.

Kuulostaa hieman siltä, ettei Maaseudun Tulevaisuudessa ole ollut tarpeeksi juttua Ahosta....

Eihän Ahon ja ja Keskustan kannattaminen mikään synti ole - mutta saatanan suuri häpeä:D
 

Abu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, Jokerit
Ohjenuorana on, että vasemmalle ei ääni ikinä mene, eikä sen puoleen kyllä keskellekään, paitsi presidentinvaaleissa näitä kantoja voi hieman tarkistaa, silloin valitaan persoona eikä puoluetta. Nykyisistä puolueista ei sitä omaa oikein löydy, mutta Kokoomus, jos joku pitää valita.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Politiikka ei kiinnosta...

Minulla ei ole minkään puolueen jäsenkorttia, on vain HIFK:n kausikortti, ajokortti, kirjastokortti, lähiaikoina paljon joulukortteja, luottokortteja, pankkikortteja ym.
Mainittakoon tosin että kuulun UVSK:hon, siis Uuniperunan Vastustajien Suomen Koalitioon ja Vapauttakaa Perunalastut ry:hyn...
 

Vesso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KTP, Ketterä
Viestin lähetti Sistis
Kyllä se Kokoomus on minunkin äänet saanut sen jälkeen, kun Nuorsuomalaiset lakkautettiin. Tosin pressan vaaleissa en äänestänyt Uosukaista, kun en pitänyt hänen Karjala takaisin-puheistaan...

Kaikkihan me haluaisimme olla kokoomuslaisia, mutta taloudelliset realiteetit vetävät toisaalle. Huvittavimpiahan ovat AMK-laiset oikeistomieliset nuoret toivot, jotka kuvittelevat olevansa matkalla yläluokkaan tajuamatta, että maailma on muuttunut ja opinto-ohjaajan puheet ovat katteetonta roskaa.

Eihän ihminen tiedä olevansa demari ennekuin on 1,5 lasta, asuntolaina ja neljän viikon kesäloma päällimäisen mielessä jo elokuun lopussa.
 

Thexder

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Atlantis
Eiköhän Vihreä liitto ole se ainoa puolue, jota tällä hetkellä voi äänestää. Suomen vaalisysteemi merkitsee sitä, ettei täällä äänestetä henkilöä, vaan puoluetta. Tämä tarkoittaa sitä, että jos vaikka äänestäisin jotain fiksua nuorta Kokoomuslaista, voi Mäki-Hakolan kaltainen ****pää päästä läpi mun äänellä.

Kaikista puolueista löytyy ihan fiksuja tyyppejä, joita voisi ehkä äänestääkin, mutta Vihreät on ainoa, jonka riveistä ei löydy kovinkaan montaa sammaloitunutta konservatiivia.

Ennen kallistuin aika voimakkaasti vasemmalle, mutta iän myötä asenne on aika paljon muuttunut. SDP ja Vasemmistoliitto ovat aivan liian suuressa määrin AY-liikeen käsikassaroita, mistä en pidä. Keskusta taas ei aja minulle tärkeitä asioita. Kristillisdemokraatit vielä vähemmän. Kokoomuksen arvot (koti, uskonto ja isänmaa) ovat aika kaukana omistani, mutta toisaalta heidän talouspolitiikka on ihan siedettävää, se tosin voisi olla vähän vihreämpää...

Vihreiden hyviä puolia on ympäristön puolustaminen ja harkittu sosiaalisuus, mikä ei vastusta aatteen takia mm. yksityistämistä. Paras puoli on kuitenkin se, ettei mikään asia ole vihreille tabu. Niin ja tietysti ryhmäkurin puuttuminen on plussaa. Huonoa vihreissä on lähinnä liika feministisyys, johon en helposti samaistu.
 

zeitgeist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tavoitteelliset pikkuseurat
Noin paljon kokoomuslaisia...outoa! Eikös se jo käy perusteeksi vastustaa kyseistä puljua, että siihen kuuluvat Helkovaara ja Kummola:)!!
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Olenkos minä demari?

Presidentin vaaleissa äänestin Tarja-tyttöstä, ihan jo senkin puolesta että sillä on niin mukava etunimi.

Vaan olen minä senpuoleen aina pressanvaaleissa äänestänyt demaria; ensin Manua -88 ja sitten -94 Sahtisaavea.

Enkä kyllä duunarina voi itseäni oikein keskustalaiseksi enkä kokoomuslaiseksikaan laskea. Kristilliseksi minä kiroilen ihan liikaa ja teen muutakin syntiä, viherpiipertäjää minusta ei saa tekemälläkään enkä kommunistikaan ole.

Kyllä kai minä sitten demari olen.
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Ihan vain tiedoksi..

..ettei Sitoutumattomat ole mikään puolue! :o sit. merkitään puoluekannan perään esimerkiksi keskusta (sit.)
 

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti sham69
kontulan gallup kysyy:

Mitä puoluetta tai muuta poliittista liikettä jatkoaikalaiset kannattavat?

eipä noista puolueista voi enää oikein erottaa "aatetta" - tuntuvat ajavan samoja asioita kaikki tyyni - "pienen ihmisen asialla ovatten, eikös juu". en kannata mitään puoluetta, vaan yksittäistä kansanedustajaa tai paikallistason poliitikkoa, jos sellainen järkeä käyttävä löytyy. joissakin vaaleissa on jopa löytyny.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Mitä helvettiä? Ei ollenkaan natseja vaihtoehtona...? No, otetaan sitten joku muu:D
 

Cannibal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Kansallissosialismi

Elikkä joo, hieman huumorilla sanoisin kansallissosialistit. Eli Nazi.

Tunnuslauseena tietysti: Ein Reich, ein Volk, ein Führer.

Ja puhdistustyöt aloitetaan rautatientorin seudulta. Työ tekee vapaaksi ;)
 

tsei_tsei

Jäsen
Jep. Joka vaaleissa on mennyt ääni eri puolueelle, joten sitoutumattomaan ruksin laitoin. Kommariksi olisi varmaan pitänyt laittaa, että saataisiin tasapainoa tähän tilanteeseen. Oikealle en kyllä tule äänestämään kuin korkeintaan presidentinvaaleissa. Demaritkaan eivät kyllä miellytä eduskunta- ja kunnallisvaaleissa juuri vaalitavan takia. Niissä äänestän varmaan jatkossakin vasemmistoliiton tai vihreiden listalla olevia.

Tähän mennessä puolet äänistäni ovat kantaneet hedelmää, eli äänestämäni ehdokas on päässyt kehiin. En muuten ole kertaakaan vielä äänestänyt miestä. Oikeastaan voisinhan äänestämäni henkilöt tässä mainitakin, vaikka vaalisalaisuus maassa onkin, eli: Elli-Maija Pöllänen (vas.) viime eduskuntavaaleissa, Elisabeth Rehn ja Tarja Halonen pressan vaaleissa ja sitten Rosa Meriläinen kunnallisvaaleissa. Halosesta tuli siis pressa ja Meriläinen on kunnallisvaltuustossa.

Joku veti muuten mukaan vuoden 1918 tapahtumat. Täytyy asiaan palata, kun juuri luen (tai olen loppusuoralla) Täällä pohjantähden alla. On muuten hyvä kirja ja suosittelen kaikille. Antaa mielestäni hyvää lisäkuvaa tuosta ajasta. Toki kirja on kuvattu punaisten näkökulmasta ja vähän väkisinkin lukija astuu punaisten puolelle. Näin kävi ainakin omalla kohdallani, vaikka varmaa on se, että olisin punaisten puolella muutenkin ollut.

Varsin mielenkiintoinen aihe muuten koko vuoden 1918 tapahtumat. Olen asiaan jonkin verran perehtynyt, ja vieläkin tuntuu monien ihmisten käsityksissä paistavan valkoisten propaganda ja joillakin myös punaisten propaganda. Punaiset tosin eivät paljon päässeet historiaa kirjoittamaan - harvemminhan ne hävinneet.

Täällä pohjantähden alla antaa muuten hyvän kuvauksen punakaartin erittäin heikosti organisoidusta toiminnasta ja sotilasjohdon puutteesta.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Sen verran vielä lisäystä, että itsellänikin on jäänyt aina äänestys eduskuntavaaleissa väliin, jostain syystä. Pressanvaaleissa ja kunnallisvaaleissa olen kyllä ilmaissut kantani aina.
 

Wolves

Jäsen
Viestin lähetti t4


Kuulostaa hieman siltä, ettei Maaseudun Tulevaisuudessa ole ollut tarpeeksi juttua Ahosta....

Eihän Ahon ja ja Keskustan kannattaminen mikään synti ole - mutta saatanan suuri häpeä:D

En ole yksissäkään vaaleissa äänestänyt Niinistöä, Lipposta saatikka sitten Ahoa. Ääneni on mennyt lähes aina eduskunnan vähemmistöön kuuluville puolueille. Kaikille muille paitsi Kristillisille, Kommunisteille ja...well you do the math...
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
En kannata mitään puoluetta, mutta lähimpänä arvomaailmaani on Vihreiden käsitykset asioista.

Tuskinpa muuten olisi Kokoomus ykkösenä vastaavassa gallupissa jos se toteutettaisiin ovensuukyselynä ennen lätkämatseja...
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Viestin lähetti JanJ
Kokoomus näyttää saaneen ääniä eikä ihme.
Katsokaa vaikka heidän sivuaan!!

Perkele! Kantani muuttui heti.
 

SÄLLI 85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, New York Rangers, HIFK, Suomi
Keskusta,

vaikka Jäätteenmäki äänestikin homolain puolesta. ( Minulla ei ole mitään henkilökohtaista seksuaalisia vähemmistöjä vastaan, mutta en kuitenkaan hyväksy sitä että ne saavat virallistaa suhteensa. ) Sitä paitsi asiahan on niin että maaseudulta se ruoka tuodaan. Luen Ilkan ja Maaseudun tulevaisuuden päivittäin.
Kirjastossa
;)
 

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Re: Keskusta,

Viestin lähetti SÄLLI 85
... Minulla ei ole mitään henkilökohtaista seksuaalisia vähemmistöjä vastaan, mutta en kuitenkaan hyväksy sitä että ne saavat virallistaa suhteensa...
;)

kuule, sälli; eikö toi sustakin tunnu jotenki ristiriitaselta kommentilta? musta ainakin tuntuu, että homot ja lesbot on saanu kärsiä jo ihan riittävästi. mitä se on keneltäkään pois, jos joku muu elää toisella tapaa kuin minä tai on erilainen kuin minä? tää nyt poikkee alkuperäsestä aiheesta, mutt ku jotenki alkaa väsyyn; annetaan jo olla. laki on jo hyväksytty.
 

SÄLLI 85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, New York Rangers, HIFK, Suomi
mauri:

No, niin kuten sanottu mulle on aivan sama mitä kaksi äijää tai kaksi muijaa tekee yhdessä omassa (tai toisen) kodissa, mutta ei niiden tartte todellakaan saada oikeutta mihkään rekisteröintiin.
Ja jos niille adoptio-oikeus annetaan voi vaan koittaa arvailla millaisia lapsia niistä tulee. Tod. näk. samanlaisia. Tai mielenvikaisia. Ja ajattele minkä pilkan kohteeksi ne joutuu esim. koulussa. Lue vahä faktaa. täältä
Ja itse yritän mahdollisuuksien mukaan pysyä poissa politiikasta.
 
Viimeksi muokattu:

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Re: mauri:

Viestin lähetti SÄLLI 85
Lue eritoten tämä

Harvinaisen osuvaa tekstiä.
Mitäköhän arvon kynäilijälle nyt sitten kuuluu?
 

J.Pursey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NyR, Chelsea
Viestin lähetti JHag
Mitä helvettiä? Ei ollenkaan natseja vaihtoehtona...? No, otetaan sitten joku muu:D

Ei ole natseja ? mutta parikin isänmaallista vaihtoehtoa eli Kansallinen Rintama ( kansainvälinen liike joka tunnetaan maailmalla nimellä NATIONAL FRONT sekä hiukan vanhempi organisaatio eli Kansallissosialistit eli vanha Aatun puolue!)

Joidenkin punaisten viherpipertäjien mielestä ko. organisaatiot ovat rasistisia natsijärjestöjä.

SOSIALIDEMOKRATIA ON SAIRAUS, JOSTA VOI PARANTUA sham69, 1998
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös