Miten määritellään oikea puolue?
Tässä yhteydessä määrittelin oikeiksi puolueiksi kaikki muut eduskunnassa edustettuina olevat puolueet. Miksi? Vastaus viimeisen lainauksen jälkeen.
Ainakin nämä "kolme suurta", joista ilmeisesti ainakin osa on ns. oikeita puolueita, ovat yksi iso vitsi eivätkä edes itse sitä tajua. Ei mitään linjaa, ei mitään sanottavaa, ei mitään mielipiteitä.
Uskaltaisin olla eri mieltä. Itse olen ainakin suht selvät linjat löytänyt kyseisten puolueiden ajamista asioista.
Ainakaan niitä ei uskalleta sanoa kun puoluekuri (AY-liike/MTK/teollisuus ja rahavalta) kieltää, tai pelätään äänestäjien suuttuvan. Perseennuolijoita kaikki tyynni, yksi iso soittolista. Poliittinen versio äänitapetista, joka on siivottu niin steriiliksi ärsyttävyyden pelossa että se ärsyttää.
Voisiko tällä ja aiemmin mainitsemallasi linjalla olla jotain yhteneväisyyttä? Tottakai se ärsyttää hieman, että esimerkiksi SAK tukee demareita ja vasemmistoliittoa niin voimakkaasti. Toisaalta sitähän se on. Pääpiirteittäin ovat samaa puljua. Mitä sitten?
Sinänsä olen kanssasi samaa mieltä, että Keskustan nykyistä menoa en ymmärrä ja rinnastan sen lähes perussuomalaisiin. Hymyillään ja nuoleskellaan joka suuntaan, mutta todellisuudessa näytetään aina jollekkin persettä. Samoin hieman ärsyttää Vihreiden luonnonystävä-look. Todellisuudessahan tuo puolue on kaukana luonnonystävistä.
Olkoonkin Perussuomalaisista kukin tahollaan mitä mieltä hyvänsä, ainakin siellä suunnalla uskalletaan sanoa että asiat on perseestä silloin kun ne on, eikä vaan hyssytellä ja toivota ettei kansa huomaa mitään.
Tähän juuri viittaan tällä "oikea puolue" -termillä. Perussuomalaiset ovat kuin tämä saatanan roskalehdistö johon kuuluvat nämä iltapäivälehdet, seiskat, ohot, hymyt sun muut. Riepotellaan asioilla, irroitetaan asiayhteyksistä, arvostellaan, mutta sitten ei ole kuitenkaan tarjolla itsellä mitään (realistista) ratkaisua.