Demareissa ei ole ketään sellaista ehdokasta, jota haluaisin äänestää. Toki siellä ehdokkaiden joukossa on Hilkka Ahde, joka asustaa jossain tässä lähistöllä, mutta tokkopa Ogelin asiat niin kovin tärkeiksi muodostuvat tulevassa hallituksessa, että Ahteen ääntä siellä kuultaisiin.
Kokoomuksessa on pari ehdokasta, jotka periaatteessa houkuttavat: Valtonen (joka tulee saamaan helvetisti ääniä muutenkin), Salla Aura (jonka tiedän erikoistuneen tietoturva-asioihin, EU-asioihin sekä googleen, mutta jonka vaaliohjelma ei taida oikein kohdistua minun kaltaisiin ihmisiin) sekä Daniel Sazonov (joka on huomattavasti nuorempi kuin mitä kuvittelin hänen olevan).
Vihreiden listoilla on vaihtoehtona Ohisalo, jonka esiintymistyylistä ja tietyistä mielipiteistä pidän sekä Haavisto, joka on henkilökohtainen suosikkini seuraavaksi presidentiksi. Vihreillä on puolueena muutamia hyviä pointteja, mutta koska näyttää siltä, että he eivät ole hallitukseen menossa, niin taitaa jäädä tämän puolueen äänestäminen väliin.
Vasemmisto ajaa minun kaltaisteni ihmisten (pienituloiset, työttömät, huonosti koulutetut) etuja hyvinkin kärkkäästi, mutta tunnen syvää vastenmielisyyttä kyseistä puoluetta kohtaan, joten heitä en tule äänestämään.
Kepulla on tarjota Kärnä sekä muutama muu edustaja meille helsinkiläisille äänestettäväksi, joten heikoilla ollaan tässäkin suhteessa. Säälistä voisin kepua äänestää, mutten näissä vaaleissa.
Persujen suhteen voin sanoa, että heidän junansa meni asemani ohitse enkä juuri tunne harmitusta asian johdosta. Persut tulevat menestymään näissä vaaleissa huolimatta siitä, etten heitä äänestä. Joskus muinoin koin olevani enemmän persu kuin kokoomuslainen, mutta hiljalleen mielipiteeni ovat laimentuneet nähdyn ja koetun elämän myötä. En jaksa olla mustavalkoinen, vaan haluan nähdä enemmän värejä.
Kristilliset on kepun ohella sellainen puolue, jota voisin periaatteessa äänestää ihan huvikseen. Koska olen piinkova ateisti, kaikki hengelliset asiat ohitan olankohautuksella, mutta täytyy myöntää, että puolueella on hyviä pointteja tietyissä asioissa.
RKP on yhdessä Kristillisten kanssa sellainen puolue, jota voisin myös äänestää, jos vaan heidän agendansa vähänkään enemmän liippaisi minua. Kielimuuri on se tärkein syy, miksi en heitä äänestä.
Liike Nyt onkin sitten sellainen puolue, jota en tasan tarkkaan tule äänestämään. Hjallis on vähiten vituttava Harkimo, mutta kun noita saman suvun jäseniä on eksynyt saman puolueen ehdokkaiksi peräti kolme, niin siinä on kolme aivan liikaa. Kuin jonkinlaisena vitsinä he ovat vielä haalineet Karalahdenkin joukkoihinsa, joten kovinkaan ruusuista menestystä en näe tälle sirkukselle.
En unohtanut VKK:ta tästä listasta. Heillä ei vaan ole minulle yhtään mitään tarjottavaa enkä usko puolueen saavan riittävästi ääniä päästäkseen läpi.