Mitä puoluetta äänestät eduskuntavaaleissa?

  • 4 301
  • 75

Mitä puoluetta äänestät eduskuntavaaleissa?

  • Kokoomus

    Ääniä: 79 33,3%
  • SDP

    Ääniä: 31 13,1%
  • Perussuomalaiset

    Ääniä: 57 24,1%
  • Keskusta

    Ääniä: 9 3,8%
  • Vihreät

    Ääniä: 13 5,5%
  • Vasemmistoliitto

    Ääniä: 9 3,8%
  • RKP

    Ääniä: 3 1,3%
  • Kristillisdemokraatit

    Ääniä: 7 3,0%
  • Liike Nyt

    Ääniä: 4 1,7%
  • Muu

    Ääniä: 25 10,5%

  • Äänestäjiä
    237
  • Poll closed .

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Hyvin todennäköisesti sama puolue ja ehdokas, jota olen menestyksellä äänestänyt edellisissäkin vaaleissa. Eli kokoomus ja Sofia Vikman saa ääneni.
 

DarkTower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pool, NHL, MMA, Kärpät
Tämä aina vituttanut itseäni, mitä "puoluetta" äänestät? Mikään puolue ei kiinnosta tippakkaan vaan itse ihminen joka menisi eduskuntaan. Sitten kyseinen ehdokas pitää myötäillä puolueen kantaa kuin aivoton lammas, jolla ei ole mitään omaa tahtoa tai mielipidettä. Hyi helvetti.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
En halua uutta kikyä enkä raataa itseäni muutenkaan tärviölle. Joten äänestän kokoomusta vastaan. Eli taktisesti tämä vaatii äänen joko demareille tai persuille. Vaikea valinta, mutta näistä kahdesta ehkä Marin kakkonen sitten mieluummin. Maksakoot viulut sitten jotkut muut jälkeentulevaiset. Minä en enää jaksa.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Kokoomus? Ei, tuo porvarihomma ei innosta. Muutenkin ihmiset äänestää yleensä ylöspäin eli kaltaiseni alemman keskiluokan väki kuvittelee olevansa ylempää keskiluokkaa ja äänestää Kokoomusta, kun luulevat raukat että kokkareita kiinnostaa heidän etunsa. Ei kiinnosta, niitä kiinnostaa rikkaiden osinkomiljonäärien edut.

Persut? Ei, en ole riittävän ahdasmielinen.

Vihreät? Ei, en ole riittävän avarakatseinen.

Demarit? Ei sekään. Kusevat omiin muroihinsa kerta toisensa jälkeen. Eikä sitä bile-Sannaa nyt oikein jaksaisi enää.

Kepu? Ne ne vasta kuseekin omiin muroihinsa. Nyt tekevät Lintilästä uutta Ahtia vaalien alla. Joku vaalipiirin jäsentenvälinen siinä taitaa olla. Jos Paavo tulisi Savo-Karjalan vaalipiiriin ehdolle niin sitä kyllä äänestäisin, muuten en kepuleita.

Vassarit? No ei. Kusevat aatteensa päälle kun nuolevat vihreitä jotka nuolevat Kokoomusta.

RKP? No fy fan!

Kristilliset? Ehkä ei nyt nekään. Vaikka olenkin vanhoillinen monessa asiassa, niin en raamatullisessa mielessä.

Liike Nyt? Yksi sana: Harkimo. Ei koskaan.

Mitä jää? No ehkä joku sitoutumaton. Tai Aku Ankka tai kirkkovene.
 
Viimeksi muokattu:

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Minulla on muuten ystäviä useammankin eri puolueen kannattajissa. Joskus sitä on ihmetelty. Että miten voin olla ystävä sekä kokoomuslaisen että vassarin kanssa. Helposti. Enemmän pitäisi olla ihmeissään siitä, että mulla on ystävinä myös ihmisiä jotka pitää Elton Johnista tai Popedasta. Poliittinen tyhmyys on aina vähempiarvoista kuin musiikillinen tyhmyys. Joskus siedän sitäkin. Ihminen voi olla hyvä ihminen, vaikka se kuuntelee Scorpionsia tai Aerosmithiä, mutta sillä pitää olla hyviä ominaisuuksia kompensoimaan tuota vammaa.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Offtopicin aloittamisesta on annettu rikepiste.
Ihminen voi olla hyvä ihminen, vaikka se kuuntelee Scorpionsia tai Aerosmithiä, mutta sillä pitää olla hyviä ominaisuuksia kompensoimaan tuota vammaa.
Muuten erittäin hyvä viesti, mutta älä nyt vittu vertaa Aerosmithiä mihinkään ties-mihin. Aerosmith on hieno ja kunnioitettu yhtye.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Muuten erittäin hyvä viesti, mutta älä nyt vittu vertaa Aerosmithiä mihinkään ties-mihin. Aerosmith on hieno ja kunnioitettu yhtye.
Hele-ve-tin köyhän miehen Rolling Stones. Mitään omaa ei koskaan ole ollut, kaikki on kopioitu paremmilta. Jopa laulajan huulet.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Hele-ve-tin köyhän miehen Rolling Stones. Mitään omaa ei koskaan ole ollut, kaikki on kopioitu paremmilta. Jopa laulajan huulet.
Ilmeisesti Aerosmithin 70-luvun tuotanto on jäänyt Pohjois-Karjalassa kuuntelematta. Olisi luullut, että siellä olisi ollut Aerosmithin levyjä edes kirjastossa. Nyt kannattaa ottaa nuo 70-luvun levyt kuunteluun. Ne ovat loistavia. Maailman parasta rockia.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Ilmeisesti Aerosmithin 70-luvun tuotanto on jäänyt Pohjois-Karjalassa kuuntelematta. Olisi luullut, että siellä olisi ollut Aerosmithin levyjä edes kirjastossa. Nyt kannattaa ottaa nuo 70-luvun levyt kuunteluun.
Olen minä kuunnellut ne. En vaan tykkää. Mieluummin kuuntelen Stonesia. Tai AC/DC:tä. Tai Motörheadia. Minä en ole tykännyt Aerosmithistä, koskaan, 40 vuoteen. Tuskin innostun nyt.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Aerosmith on Amerikan Popeda.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Rikepiste annettu räikeän offtopicin jatkamisesta.
Olen minä kuunnellut ne. En vaan tykkää. Mieluummin kuuntelen Stonesia. Tai AC/DC:tä. Tai Motörheadia. Minä en ole tykännyt Aerosmithistä, koskaan, 40 vuoteen. Tuskin innostun nyt.
Pakko sitten kysyä, mikä niissä mättää. Minusta 70-luvun Aerosmith on täydellistä rockia. Toys In The Attic ja Rocks ovat virheettömiä levyjä. Ihan täydellisiä. Myöhemmistä vaiheista voidaan sitten olla montaa mieltä. Mutta ei minusta 70-luvun Eero Sepästä rock parane. Ja Popedaan vertaaminen on jo huumoria. Myönnän toki olevani fanipoika, seinällä on parikin Aerosmith-taulua.

Ja jotta asiassa pysyttäisiin, niin luulen äänestäväni Feminististä puoluetta. Tosin ehkä luulen vain.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Offtopicista on muistettu rikepisteellä.
Pakko sitten kysyä, mikä niissä mättää. Minusta 70-luvun Aerosmith on täydellistä rockia. Toys In The Attic ja Rocks ovat virheettömiä levyjä. Ihan täydellisiä. Myöhemmistä vaiheista voidaan sitten olla montaa mieltä. Mutta ei minusta 70-luvun Eero Sepästä rock parane. Ja Popedaan vertaaminen on jo huumoria. Myönnän toki olevani fanipoika, seinällä on parikin Aerosmith-taulua.

Ja jotta asiassa pysyttäisiin, niin luulen äänestäväni Feminististä puoluetta. Tosin ehkä luulen vain.
No ensinnäkin biisit eivät ole niin hyviä kuin yleiseen uhoon nähden pitäisi. Geneeristä, tylsää hard rockia. Sitten se yleinen vaikutelma. Perry haluaa niiiiiiin kovasti olla Keith ja Tyler haluaa niiiiiiiin kovasti olla Mick että se on lähinnä säälittävää. Haluaahan Mustajärvikin olla Alex Harvey, mutta edes se ei ole näin läpinäkyvää ja surullista.

Ymmärrän tasan, miksi Aerosmithista pidetään. Pidetäänhän amerikkalaisesta kainalopallostakin, ja hodareista, ja Toyota Corollasta. Aerosmith on helppoa pidettävää, jos haluat tarkasti annostellun määrän pseudokapinaa ilman mitään älyllistä twistiä.

Parhailla yhtyeillä ja artisteilla on aina ollut omaperäisyyttä. Joku oma, itse keksitty juttu, jolla on erotuttu edeltäjistä. Beatlesilla oli se. Stones, Who, Dylan, Hendrix. 70-luvulla AC/DC:llä oli se, Motörheadilla oli se. Jopa Thin Lizzyllä oli se. Mikä oli Aerosmithin juttu? Soitetaan laiskasti sinne päin, koska kuvitellaan että se on Stonesin juttu? Vedetään kamaa koska Keith vetää? Stonesin juttu oli aina timantinkova bändisoitto ja nerokkaat biisit. Sitä nämä Aerosmithit, Gunsnrosesit ja muut eivät koskaan tajunneet. Kopioivat vain imagon, pinnan, kun olisi pitänyt keskittyä hiomaan sitä ydintä.
 
Viimeksi muokattu:

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Mielenkiintoista keskustelua eduskuntavaaleista yllä. Täytyykin katsoa oliko Aerosmithin jäseniä ehdolla omassa vaalipiirissä.
Sori, oi ylijumala. Vastasin kun kysyttiin. Olisihan se pitänyt arvata että joku hienohelma tästäkin loukkaantuu.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Ei tapahtunut. Välillä toki vituttaa tuollaiset näsäviisaat kakarat, mutta hankalampien ja älykkäämpienkin kanssa on pärjätty.
 

kehveli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Vai että toinenkin ketju aiheesta...no, oikeastaan ihan kätevää, kun en ole vielä puolueesta ihan varma. @heketsu88 :n äänestyksessä klikkasin Vihreät, niin laitetaan tähän sitten se toinen todennäköinen vaihtoehto, eli Vasemmistoliitto. Vielä jos joku perustaisi kolmannen äänestyksen, niin voisin sinne laittaa Eläinoikeuspuolueen :) Luultavasti noiden kolmen joukosta se ehdokas sitten löytyisi.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Näin ensimmäisen viikonlopun perusteella aika porvarimyönteinen äänestäjäkunta on jatkoajassa. Tässä näkyy varmasti liigapaikkakuntien poliittiset suhteet ja naisten matala suhteellinen osuus.

Ja äänen saa tosiaan käydä tuolla muuttamassakin jos niikseen tulee.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Mitä ihmettä? Kukaan ei ole vielä kertonut äänestävänsä Harkimoita tai Karalahtea.

Tuosta täytyy antaa tunnustus palstalaisille ettei kukaan sentään ole niin alas vajonnut.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Demareissa ei ole ketään sellaista ehdokasta, jota haluaisin äänestää. Toki siellä ehdokkaiden joukossa on Hilkka Ahde, joka asustaa jossain tässä lähistöllä, mutta tokkopa Ogelin asiat niin kovin tärkeiksi muodostuvat tulevassa hallituksessa, että Ahteen ääntä siellä kuultaisiin.

Kokoomuksessa on pari ehdokasta, jotka periaatteessa houkuttavat: Valtonen (joka tulee saamaan helvetisti ääniä muutenkin), Salla Aura (jonka tiedän erikoistuneen tietoturva-asioihin, EU-asioihin sekä googleen, mutta jonka vaaliohjelma ei taida oikein kohdistua minun kaltaisiin ihmisiin) sekä Daniel Sazonov (joka on huomattavasti nuorempi kuin mitä kuvittelin hänen olevan).

Vihreiden listoilla on vaihtoehtona Ohisalo, jonka esiintymistyylistä ja tietyistä mielipiteistä pidän sekä Haavisto, joka on henkilökohtainen suosikkini seuraavaksi presidentiksi. Vihreillä on puolueena muutamia hyviä pointteja, mutta koska näyttää siltä, että he eivät ole hallitukseen menossa, niin taitaa jäädä tämän puolueen äänestäminen väliin.

Vasemmisto ajaa minun kaltaisteni ihmisten (pienituloiset, työttömät, huonosti koulutetut) etuja hyvinkin kärkkäästi, mutta tunnen syvää vastenmielisyyttä kyseistä puoluetta kohtaan, joten heitä en tule äänestämään.

Kepulla on tarjota Kärnä sekä muutama muu edustaja meille helsinkiläisille äänestettäväksi, joten heikoilla ollaan tässäkin suhteessa. Säälistä voisin kepua äänestää, mutten näissä vaaleissa.

Persujen suhteen voin sanoa, että heidän junansa meni asemani ohitse enkä juuri tunne harmitusta asian johdosta. Persut tulevat menestymään näissä vaaleissa huolimatta siitä, etten heitä äänestä. Joskus muinoin koin olevani enemmän persu kuin kokoomuslainen, mutta hiljalleen mielipiteeni ovat laimentuneet nähdyn ja koetun elämän myötä. En jaksa olla mustavalkoinen, vaan haluan nähdä enemmän värejä.

Kristilliset on kepun ohella sellainen puolue, jota voisin periaatteessa äänestää ihan huvikseen. Koska olen piinkova ateisti, kaikki hengelliset asiat ohitan olankohautuksella, mutta täytyy myöntää, että puolueella on hyviä pointteja tietyissä asioissa.

RKP on yhdessä Kristillisten kanssa sellainen puolue, jota voisin myös äänestää, jos vaan heidän agendansa vähänkään enemmän liippaisi minua. Kielimuuri on se tärkein syy, miksi en heitä äänestä.

Liike Nyt onkin sitten sellainen puolue, jota en tasan tarkkaan tule äänestämään. Hjallis on vähiten vituttava Harkimo, mutta kun noita saman suvun jäseniä on eksynyt saman puolueen ehdokkaiksi peräti kolme, niin siinä on kolme aivan liikaa. Kuin jonkinlaisena vitsinä he ovat vielä haalineet Karalahdenkin joukkoihinsa, joten kovinkaan ruusuista menestystä en näe tälle sirkukselle.

En unohtanut VKK:ta tästä listasta. Heillä ei vaan ole minulle yhtään mitään tarjottavaa enkä usko puolueen saavan riittävästi ääniä päästäkseen läpi.
 

Glove

Jäsen
Ei tahdo ehdokasta löytyä. Eikä oikein puolutettakaan. VAikka olisi jonkun puolueen kanssa samaa mieltä jostain niin sitten tulee joku juttu, jonka takia niitä ei voi äänestää. Paskoja kaikki.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Ei tahdo ehdokasta löytyä. Eikä oikein puolutettakaan. VAikka olisi jonkun puolueen kanssa samaa mieltä jostain niin sitten tulee joku juttu, jonka takia niitä ei voi äänestää. Paskoja kaikki.
Pitää vain valita se ehdokas ja puolue, joka on vähiten paska. Täydellistä ehdokasta ei ole olemassa, vaan kompromisseja täytyy tehdä.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Jos lähtisin tuohon taktikointiin, äänestäisin toki SDP:n ehdokasta, mutta olen usein pienempien asialla, miksen nytkin. Vaihdoin tänään torilla pari sanaa Vihreiden jonkun kampanjaduunarin kanssa ja hänelle menin tuon möläyttämään. Vihreiden tuosta yhdestä ehdokkaasta kyllä pidän. Puhuu paljon terveydestä, varsinkin lasten.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös