Mitä pelejä pelaat juuri nyt?

  • 245 173
  • 1 556

laalki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Philadelphia Flyers
Mulla peliä takana noin 600h tms. Pari vinkkiä:

- Keskity ryhmällä yhteen vahinkotyyppiin. Joko Magic tai physical. Kahteen keskittyminen turhaa ja jakaa vahingontekoa liikaa.

- Joka taistelu on omanlaisensa puzzle. Kokeile, huijaa ja kikkaile. Peli on rakennettu niin että ratkaisuja on useita, usein juuri se pelin ”huijaaminen”.

- Ei ole häpeä etsiä infoa. Optimaalitilanteessa joka taistelussa viholliset ovat samalla tasolla/korkeintaan yhden tason korkeammalla. Valitse oikeat taistelut oikeaan aikaan.

- Stealingia alusta saakka yhdelle hahmolle ja varasta, varasta ja varasta. Kykyjä, panssareita, aseita jne. Muista että yhdeltä myyjältä voi varastaa vain kerran. Aloita keskustelu toisella hahmolla ja varasta toisella. Kun olet varastanut tarpeeksi (ei liikaa), mene hahmolla tarpeeksi kauas.

- Keskustele, tutki jne. Kaikesta saa expaa ja se on tarpeen koko ajan.

Jos haluat voin pistää optimaalista taistelujärjestystä jne.

Nimim. Honor mode soolona läpi ja ei ollut kivaa hetkittäin.

Jukupätkä! Olihan peli.

Ensimmäinen run läpi Classicilla 2xSummoner, Sebille-Ranger ja itse olin tietysti kahden käden ja kovan P:n Parpaari.

Seuraava pitää aloittaa heti kohta, että pääsee kokeilemaan noita Necromancy, Scoundrel jne. buildeja. Taidan pitäytyä Classicissa että voi pitää hajautettua ryhmää, sekä fyysistä & maagista damagea.

Kertaakaan en kauppiailta varastellut, olin varmaan niin tunnollinen loottaaja, ettei tarvinnut. Ja yleensäkin paras tavara löytyi maailmasta. Kokonaisia tarina-panssareita en saanut kasattua kuin sen yhden piraatti-kapteenilta.

Paras läppä tuossa runissa: "Treated like Cattle" -questissa voi pyytää maitoa niiltä morphatuilta lehmiltä, toinen sanoo jotain että ei onnistu, edes tunneta, toinen on vähän suostuvaisempi. Saa ne molemmat takaisin ihmisiksi niin jälkimmäinen oli mies. Ja pieni kuitti perään julkeista ehdotelmista.

9/10 Will play again.
 

Glove

Jäsen
NFl kausi huipentuu kohta puoliin ja minä kaivoin naftaliinista vanhan Cincinnati-saven Madden 21:lle. Puolen kymmentä peliä pelannut tämän viikon aikana ja saldona viisi voittoa. Pitää ruuvata asetuksia vaikeampaa nsuuntaan.
 

Spidy#29

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Falcons, Nhl
Horizon: Zero Dawn tuli pelattua toiseen kertaan läpi ja tällä kertaa tuli loput trophytkin hankittua. Olikin jo ehtinyt unohtaa kuinka mielenkiintoinen tuo maailma oli ja kuinka hyvä tarina tuossa oli avoimen maailman peliksi.

Nyt olisi tarkoitus jatkaa tämän parissa ja pelata ensi kertaa tuo Frozen Wilds -lisäri läpi.

Sen jälkeen tuleekin vaikea päätös kun pitäisi päättää että rupeaako pelaamaan tämän jatko-osaa vai tuota hyvinkin hehkutettua Elden Ringiä. Onko muita ketkä miettii noiden kahden välillä? Varmasti molemmat tulee pelattua mutta kumpi ensin, siinäpä pulma..
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Taskubiljardia.
 
Suosikkijoukkue
HPK
Sen jälkeen tuleekin vaikea päätös kun pitäisi päättää että rupeaako pelaamaan tämän jatko-osaa vai tuota hyvinkin hehkutettua Elden Ringiä. Onko muita ketkä miettii noiden kahden välillä? Varmasti molemmat tulee pelattua mutta kumpi ensin, siinäpä pulma..

Mulla jäi Zero Dawn kesken. Jotenkin ei vaan päässyt siihen tarinaan kiinni, vaikka peli muuten olikin priimaa. En tiedä mistä johtui, mutta ei vaan tullut sellaista fiilistä, että olisi tehnyt mieli pelata loppuun. Varmasti otan uuden yrityksen tuon jatko-osan kanssa.

Tällä hetkellä Elden Ring kiinnostaa kyllä enemmän. En pelannut tuota Demon's Souls PS5 versiota, niin Souls peleistä on vierähtänyt tovi.
 

Expendable

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Tampa Bay Lightning
Tässä odotellaan, että Posti saa raahattua tuon automaatille noudettavaksi. Varmaankin viimeistään huomenissa jo kovassa ajossa.
Mäkään en malttanut arvosteluja odottaa niin tilasin pelin gigantista keskiviikkona. Näyttää vaan jostain syystä toimitusta vasta 10.2. Toivottavasti tulisi ennemmin...
Kävi vielä muutenkin kivasti että hetki tuon tilaukseni jälkeen hinta laski 59,95€->49,95€.
 

ADX_03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Tampa Bay Lightning
Final Fantasy XIV. Pelihän on jo vuosia vanha, mutta nyt vasta jostain syystä annoin tälle mahdollisuuden ja kyllähän tämmöinen MMORPG kolahti. Miksiköhän olen vältellyt tätä vuosia, vaikka WoWia on tullut pelattua se kymmenen vuotta ja muutenkin Final Fantasyt lähellä sydäntä.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Avalanche
Onko kukaan aloittanut Lost Arkin pelaamista? Ainakin Twitchissä aika isoa hypeä kerännyt. Vaikuttaa juuri sellaiselta peliltä mitä itse haluaisin pelata, mutta on varmaankin sellainen aikasyöppö ettei tällä hetkellä pystyisi sitä niin paljoa pelaamaan.
 

Minor

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Iski nostalgia. Seuraavat päivät menee jauhaessa Panzer Generalia DosBoxin kautta.
 

alessi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Markus Nurmi, Leevi Teissala, Lukas Wernblom
Onko kukaan aloittanut Lost Arkin pelaamista? Ainakin Twitchissä aika isoa hypeä kerännyt. Vaikuttaa juuri sellaiselta peliltä mitä itse haluaisin pelata, mutta on varmaankin sellainen aikasyöppö ettei tällä hetkellä pystyisi sitä niin paljoa pelaamaan.

Mä aloitin, ihan hauskaa ollut tähän asti. Tullut D2, PoE, D3 kulutettua niin paljon että Lost Ark on tähän asti ollut melko miellyttävä. Siitä tosin ei ole hajua, kun on aikaisemmin p2w-peliksi tituleerattu, että paljonko sitä p2w on nyt oikeasti karsittu Euroopan puolella - en ole ihan end-gameen vielä päässyt. Suosittelen kokeilemaan kuitenkin, tänään F2P -launch. Eipä siinä mitään menetä. Levutus on ollut todella lineaarista ja tylsää mutta itse PoE ja Diabloja pelanneena tiedän että se "content" aukeaa vasta maksimilevulla.
 

Expendable

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Tampa Bay Lightning
Dying Light kakkosta muutama tunti pelattuna. Vielä ei oikeen ole päässyt peliin sisään, mutta eiköhän se tästä. Kiipeily on kyllä aika haastavaa ainakin aluksi kun stamina ei ole kovin kummoinen.
 

laalki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Philadelphia Flyers
Kingdom Come: Deliverance

Pari kertaa läpi pelanneena ja vanhana Manowar-fanina tuli yllätyksenä että tämmöistäkin on:

Kingdom Come
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
@Tifosi Pelaa ne ’kultaiset’ pääjuonitehtävät siihen asti että olet ns. Saaren eteläpuolelta edennyt keskiosaan. Siinä vaiheessa tiiät jo onko sun juttu vai ei. Harmaat tehtävät tuo xp jne ja avaa vähän saaren tapahtumia miehityksen aikana. Sinisistä saa lähes pakollisia taitoja sitten.

Kuulostaa tosin siltä että tän tyylilajin pelit ei tosiaan ole sun juttu.
Noniin nyt on lopputekstit katsottu ja kaikki sivutehtävätkin tehty ja koko saarirypäs vapautettu eli kyllähän se alkoi sitten maistua oikein kunnolla.

Juoni ei yltänyt ihan huippusuorituksiin mutta ehdottomasti keskivertoa kovempaa.
Taisin pari kyyneltäkin pyyhkiä kun kakkoschapterin päätteeksi paettiin hevosella sinne pohjoiseen...

Ehdoton helmi mutta odotukset oli vähän kovempia kun porukka on huudellut että oli vääryys kun TLOU2 voitti vuoden pelin samana vuonna. Toki täysin erilaisia pelejä joten sanoisin että mahdoton vertailla mutta juoni on tärkein kriteeri itselleni näin elokuvien rakastajana joten TLOU2 on kingi.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@Tifosi
Hieno homma. On totta ettei noita kahta peliä voi edes vertailla koska pelaamisen kulku täysin vastakohtaiset. Vuoden pelissä sitten vaan valitaan se kaikkein paras selkeästi kaikista kategoiroista, äidit& tyttäret juttuja.

Isompi ja tärkeämpi on se että sait itse pelistä kuitenkin irti, sanoisinko, enemmän kuin kiitettävästi. Jo pelkästään se, että vedit ns kaiken läpi kertoo riittävästi.

Pollen kuolema on tosiaan hemmetin kova iski ja hienosti toteutettu. Otti pumpusta. Samoin tarinanloppu, Jinin valinta ja Shimuran kohtalo. Visuaalis-äänimaailmallisesti silkkaa täydellisyyttä itselleni. Ja mä olen äärimmäinen TLoU2 fani.

Yunan ja Jinin tarina toivottavasti saa jtkoa vielä. Jatko-osa tulossa kuitenkin.

Btw, kai pelasit Iki saaren dlc:n?
 

Konteksti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tuli illalla hakattua Dying Light 2 päätarina päätökseensä ja kokonaisuudessaan jäi positiiviset fibat pelistä.

Graaffisesti parannukset jatko-osassa oli luonnollisesti isot, sillä olihan edellisen osan julkaisusta kulunut vuosi poikineen (2015).

Tarinallisesti peli sai ainakin allekirjoittaneen koukkuun ja lopulta tuo ensimmäinen osa lisäreineen jäi minun papereissani tämän varjoon. Ensimmäistä osaa ei tarvitse tätä varten pelata läpi, sillä kuvitteellinen Harranin kaupunki lähinnä mainitaan pariin otteeseen sivulauseessa.

Haastavammaksi tämän tekee tosiaan se, että kykyjä on karsittu paljon ja alussa esim. stamina ei tahdo riittää korkeampiin rakennuksiin kiipeämiseen. Kykyjä saa kuitenkin kehitettyä hyvin tarinan edetessä ja pelityyli on aika vapaa. Mitään sivutarinoita ei periaatteessa tarvitse tehdä, mutta pelissä on paljon valintatilanteita, jotka vaikuttavat minkä lopputuleman pelistä saat. Mallia menetkö Ärrälle ja pistät kivitalon kiinni lottokuponkeihin vaiko menet töihin ja kerrytät hiljalleen kinkkua leivän päälle. Pelissä on viisi erillaista lopputulemaa, joihin valinnat vaikuttavat.

Yö oli tässä mielestäni merkittävämmässä roolissa, kuin edeltäjässään, jonka likimain pystyy pelata suoriutumalla safe houseihin ja nukkumalla yön yli. Öisinhän siis zombeja muistuttavat olennot muuttuvat nopeiksi, voimakkaammiksi ja veemäisemmiksi ja tilanne on päällä enemmän kuin usein. Toisin kuin edeltäjässään, jos tässä haluaa kehittää välineistöään (vaikkapa nyt medipackeja), joudut keräämään kuolleiden pudottamia trophyja ja oman havainnon mukaan näitä saa vain öisin. Liikaa spoilaamatta oman haasteensa tuo myös omalla meterillä seurattava aikaraja, joka vähenee pimeässä tai tietyn aineksen kanssa kosketuksissa olemalla ja noutaja tulee jos ei tule toimittua asian eteen ajoissa.

Kuriositeettinä omalla läpipeluullani en ampuma-aseisiin törmännyt, kun ensimmäisessä osassa näitä oli varastoksi asti.

Viikko alkanee ja jatkunee jääneiden sivutehtävien perkaamisella, kun odottelee loppuviikosta koittavaa Horizon Forbidden Westin julkaisua.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
@Tifosi
Hieno homma. On totta ettei noita kahta peliä voi edes vertailla koska pelaamisen kulku täysin vastakohtaiset. Vuoden pelissä sitten vaan valitaan se kaikkein paras selkeästi kaikista kategoiroista, äidit& tyttäret juttuja.

Isompi ja tärkeämpi on se että sait itse pelistä kuitenkin irti, sanoisinko, enemmän kuin kiitettävästi. Jo pelkästään se, että vedit ns kaiken läpi kertoo riittävästi.

Pollen kuolema on tosiaan hemmetin kova iski ja hienosti toteutettu. Otti pumpusta. Samoin tarinanloppu, Jinin valinta ja Shimuran kohtalo. Visuaalis-äänimaailmallisesti silkkaa täydellisyyttä itselleni. Ja mä olen äärimmäinen TLoU2 fani.

Yunan ja Jinin tarina toivottavasti saa jtkoa vielä. Jatko-osa tulossa kuitenkin.

Btw, kai pelasit Iki saaren dlc:n?

Pari suurehkoa tarinakohtaa hankasi pahasti vastakarvaan.

Kaani ja tämä petturiolkihattu keskustelevat puolivälissä peliä että aavetta on mahdoton tappaa joten on keksittävä jotain muuta. No he kolkkaavat tämän tajuttomaksi ja vaativat tätä antautumaan ja käskemään koko saarta antautumaan.... Eikös se olisi siinä ohessa ollut helppo laittaa kylmäksi?
Samansuuntaisesti ekan chapterin päätteeksi Kaani jättää enon tyrmään "nääntymään" vaikka on tietoinen että aave tulee kovaa vauhtia lähemmäs.

Nuo pisti vituttamaan.
Toinen ei ole niinkään juonen etenemisen kannalta tärkeä mutta sitäkin kliseisempi, eli kun mennään hakemaan sitä isän haarniskaa vanhasta kodista. Siellä saadaan hetkeksi vanha taloudenhoitaja kaveriksi joka on estänyt väkivalloin rosvojoukkoja tekemästä tuhojaan. No tämä sitten kuolla kupsahtaa puolessa tunnissa ilmeisesti vanhuuteen ja sopivasti maisemia katsellen.

Mutta joo sain pelistä kyllä rahoilleni täydellisesti vastinetta. Visaalisuus oli tosiaan ihan huippuluokkaa.
Myös tuo tuulinavigointi oli nerokas uudistus kun rdr2 ja gta-peleissä tulee usein tuijotettua sitä minimappia.

Ja kyllä, Iki myös läpäisty. Hieno uusi vihu siinäkin eli tämä "noituri" joka pitää aina ensimmäisenä taisteluissa käydä nujertamassa.

Amatöörimäisesti antaisin 9/10
 

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura
Varmaan pitää Telltale-veitsi terottaa, koska The Wolf Among Us 2 on tulossa. Tekisi niiiin mieli pelata taas se ykkönen, mutta pitänee säästää kunnes tuo toinen tulee.

Niin hyvää noir-taidetta koko peli. Suosittelen.

Aivittu mä olen odottanut Telltalen comebackkia. TWAU, Batmanit ja etenkin Walking Deadit ovat olleet suosikkipelejäni. Mahtavaa!
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pari suurehkoa tarinakohtaa hankasi pahasti vastakarvaan.

Kaani ja tämä petturiolkihattu keskustelevat puolivälissä peliä että aavetta on mahdoton tappaa joten on keksittävä jotain muuta. No he kolkkaavat tämän tajuttomaksi ja vaativat tätä antautumaan ja käskemään koko saarta antautumaan.... Eikös se olisi siinä ohessa ollut helppo laittaa kylmäksi?
Samansuuntaisesti ekan chapterin päätteeksi Kaani jättää enon tyrmään "nääntymään" vaikka on tietoinen että aave tulee kovaa vauhtia lähemmäs.

Nuo pisti vituttamaan.
Toinen ei ole niinkään juonen etenemisen kannalta tärkeä mutta sitäkin kliseisempi, eli kun mennään hakemaan sitä isän haarniskaa vanhasta kodista. Siellä saadaan hetkeksi vanha taloudenhoitaja kaveriksi joka on estänyt väkivalloin rosvojoukkoja tekemästä tuhojaan. No tämä sitten kuolla kupsahtaa puolessa tunnissa ilmeisesti vanhuuteen ja sopivasti maisemia katsellen.

Mutta joo sain pelistä kyllä rahoilleni täydellisesti vastinetta. Visaalisuus oli tosiaan ihan huippuluokkaa.
Myös tuo tuulinavigointi oli nerokas uudistus kun rdr2 ja gta-peleissä tulee usein tuijotettua sitä minimappia.

Ja kyllä, Iki myös läpäisty. Hieno uusi vihu siinäkin eli tämä "noituri" joka pitää aina ensimmäisenä taisteluissa käydä nujertamassa.

Amatöörimäisesti antaisin 9/10
Siinä Kaanin ja Ruyzon pläänissä varmaan oli ajatus ettei haluta marttyyria. Kaanin luultavasti haluttiin ajattrlevan ettei saarelaiset joko a) usko siihen kuolemaan tai sitten seuraavat esimerkkiä aka uusi Ghost tulisi esiin tjsp.
Taloudenhoitajan koko tarina oli vähän hölmö ja lähinnä varmaan laitettiin että olisi joku järkevä syy saada kunnialliselle samuraille myrkkynuolet. Mutta ihan tyhmä sen stoori oli silti, siitä samaa mieltä. Shimuran jättäminen oli varmasti lähinnä siksi että saatiin tarinaan sitä eno-veljenpoika ja samurai-ghost draamaa. Ei haitannut sinänsä mua. Plus mietin että Kaanin älykkyyttä sen verran hehkutettiin että kaipa tuo halusi friktiota noiden kahden välille.

Mua vitutti eniten se, että Tsushiman alkuperäiset samurait olivat jotain 80-100kpl poppoo. Sitten hups, shogunilta jeesiä ja yhtäkkiä ovat lähes tasaväkisessä matsissa mongolien kanssa. Koko alkupeli perustui Kaanin jengin sikamaiseen ylivoimaisuuteen.
Toinen kohta oli se Ruyzon petos. Muuten ihan loogista mutta miksei niiden sakkia ohjattu vaan Kultaiseen Temppeliin sapuskalle? Tehneet siitä tukikohtaa? Hölmöä, että ovat nälissään ja toisaalta KT ilman mitään suojaa. Musta se Ruyzon petos olis asiallinen käänne mutta enemmän se olisi maistunut esim. Katkeruutena, kostona ettei päässyt samuraiksi. Kaanilta lupaukset kunniasta ja asemasta olisivat toimineet mulle paremmin tuossa maailmanajassa.

Mutta aivan huikea peli. Toinen läpipeluu menossa nyt ja juuri sain Ikin päätökseen. Hard tasoll aika perkeleestä noi shamaanitappelut…
 

SteelGate

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Ilves, Bruins, HC Davos, Tunturi-Kiekko
Aloittelin pelaamaan tänään ennen töihin lähtöä Uncharted 4:sta, kun bongasin sen CDON.comin Black Friday -myynnistä. Ihan lupaavalta vaikuttaa, kuten aikaisemmatkin pelisarjan osat.
Mitvit, yli viisi vuotta pelasin em. peliä, sillä vasta pari päivää sitten tuli pelattua läpi Uncharted 4?! En sitten kovin usein ole peliä pelaillut, kun noin kauan kesti..

Seuraavaksi kai Uncharted 1:n pariin, joka on vielä pelaamatta. Tuon sai ladattua joskus PS Storen kautta jonain ilmaisvesiona ja mukana tuli myös Uncharted 2 ja 3.
 

masa90

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Nhl
Final Fantasy 10 pelin alla onkohan kuudetta kertaa?

Game Passista otin työn alle, ajattelin pelata tuon läpi vielä ennen kuin hoitaisin 10-2 mitä en ikinä olekaan pelannut läpi. Hetken aikaa tuntui siltä että nälkä kasvaa syödessä ja pelaisin nuo lähes kaikki sivutehtävät, mutta (ainakin tällä hetkellä) loppui kiinnostus kuin seinään.

Pitää pelata vielä nuo lopun tapahtumat läpi, pääsin juuri ilma-alukselle.
 

Konteksti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kävipä niin, että Posti kiikutti Horizon Forbidden Westin tänään ja nyt sitten ensitestauksessa. Alun perusteella saa mitä odotti. Meille pelivalokuvausta harrastaville tämä on aarreaitta. Pitäisi vaan malttaa mennä nukkumaan, jotta jaksaa aamulla nousta Suomen ottelua katsomaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös