Mitä olisi SM-Liiga ilman HIFK:ta?

  • 6 536
  • 98

Tunkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flonaldo imee.
Värikäs, mutta erittäin yksipuolinen keskustelu liigasta ilman HIFKiä on ollut kiintoisaa luettavaa. Mielipiteitä on kahta sorttia, perusteluja sitäkin enemmän.

Menneiden päivien väkivaltakohun keskeltä on noussut kaksi mielipidesuuntausta: median paisuttelu ja SM-liigan salaliittoteoria IFK-lisineen. Salaliittoteorian ampuisin alas väitteellä, että pari vuotta sitten liiga muutettiin suljetuksi. Näin estettiin kenenkään putoaminen sarjasta (tänä vuonna HIFK). Median paisuttelun perusteena käyttäisin samaa, kun minulle ehdotetin, kun tiedustelin JOkeri- ja HIFK -painotteisia urheilu- ja tulosruutuja: pääkaupungissa on eniten asukkaita eli katsojia. Asia koskee suurta osaa ihmisistä ja siksi se on merkittävämpi asia kuin esimerkiksi Jyväskylässä sattunut tapahtuma. Toinen syy on ehkä se, että kovasti kiinnostuneet iltapäivälehdet ovat helsinkiläisiä. Oman paikkakunnan asiat ovat mielenkiintoisempia kuin muut.

Suurin osa HIFK:n kannattajista on sitä mieltä, että liigaa ei olisi olemassa tai se olisi vähemmän kiinnostava ilman helsinkiläisiä. Tottakai. Ymmärrän täysin tämän väitteen. Jos oma suosikkijoukkueeni putoaisi liigasta / ei sinne olisi koskaan päätynytkään, maajoukkue olisi ainoa, mitä seurata. Jokerikannattajilla on syynsä kannattaa HIFK:n olemassaoloa. Ennenvanhaan paikallistaistot olivat kauen suola ja peleistä parhaita. Nykyään tilanne on hieman toinen, mutta paikallisvastustaja on tietenkin aina se rakkain vihollinen.

Kuitenkin, vastoin HIFK:n kannattajien erittäin naiivia ja ylikorostetun puolueellista väittelyä, liiga ilman HIFKiä olisi kuitenkin aivan sama liiga kuin mitä se on nykyään. Yksi joukkue ei sitä liigaa tee. Kärpät pelasi vuosi tolkulla alemmissa sarjoissa. Nyt se pelaa liigaa, mutta en näe liigan muuttuneen. Jokerit, lahtelaiset, SaiPa ja Ässät kävivät vuorotellen 1-divisioonassa. Liiga oli ja pysyi, liiga on edelleen. HPK ja Jyp nousivat vasta 1980-luvun lopulla liigaan. Ennen sitä pelattiin aivan onnistunutta SM-liigaa.

Ainoa syy, mihin on tullut vedenpitävät perustelut, on erään espoolaisen kannattajan lausahdus: liigassa ei olisi mitään katsottavaa ilman HIFKiä. Blues-kannattajan sanomana ymmärrän tuollaisen kannan täysin.
 

Hartza

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Viestin lähetti Tunkki

HPK ja Jyp nousivat vasta 1980-luvun lopulla liigaan. Ennen sitä pelattiin aivan onnistunutta SM-liigaa.

Fops pelasi viimeksi SM-liigaa 70-luvulla, mutta kaikesta huolimatta senkin jälkeen on pelattu ihan onnistunutta SM-liigaa. Kiitos Tunkki pelastit päiväni (jälleen kerran):D
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Keksinpä loistavan vertauksen näin iltatuimaan:

SM-liiga ilman HIFK:ta olisi kuin maailman jalkapallo ilman Englantia.

Aika iso mittakaava, mutta taustalta löytyy selkeä analogia, joka koskee sekä maiden välisiä turnauksia, että seuracuppeja. Englanti tuo jalkapalloon omantyylisensä elementin nahkapääfaneineen, lauluineen, ongelma- ja tähtipelaajineen (Läski ja juoppo Gascoigne, siloposki Beckham, dokaava taiteilija George Best, rajaviivaa nenäänsä imevä humoristi-Fowler jne jne). Englanti on futisareenoilla vähän HIFKin tyyliin ongelmallinen tarkkailuluokkalainen, jonka pelitaito on kyllä hyvää, paikoitellen loistavaa, mutta käytös ja muu toiminta aika usein ihmeellistä örveltämistä. Englantia jalkapallossa vihataan tai rakastetaan. Ihan kuin HIFKiä pienen Suomen pienessä jääkiekossa. Urheilu tarvitsee väriläiskiä. Sitä tarjoavat Englanti ja HIFK - joukkueet ja fanit, joihin on vaikea olla ottamatta kantaa. Ja vastaan nyt jo kyllä sille futisfanille, joka kysyy että tajuanhan jalkapallon olevan maailman ykkösurheilu ja tiedänhän että jääkiekkoa pelataan vakavissaan vain noin 10 maassa. Toki toki, mutta samanlaisesta henkisestä yhteydestä on kysymys.

Tottakai liiga olisi liiga ilman HIFKiäkin, mutta kyllä monelle tulisi ikävä tätä häirikköä. Ihan kuin silloin 70-luvulla, kun Englanti putosi futiksen MM-kisoista. Ihmiset kautta maailman, fanit ja jalkapallon ammattilaiset, kommentoivat, että "ei tämä tunnu samalta, mutta ei voi mitään"

Futiksessa olen muuten Argentiina-fani, särmää siinäkin;)
 

ks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,HPK
Eukko luki tämän ketjun ja sanoi jotta tohon sun pitää vastata.Tai muuten....

Siis mitä?HIFK on liigan peruspilareita.Kana pitää kuulemma laittaa uuniin.Mietoon lämpöön.

Siellä se kypsyypi.
 

L-Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Thodin:
"Kun tuo yllä mainittu pelityyli sääntörajoja hipoen yhdistetään taitavaan pelaamiseen niin mestaruus on minkä tahansa joukkueen hallussa. Jos ette usko mitä selitän niin katsokaa HIFK:n joukkuetta keväältä -98."

Olisiko mestaruuden avaimet olleet kuitenkin ennemminkin siinä, että IFK:n materiaali oli aivan ylivertainen muihin joukkueisiin nähden. Lisäksi kun otetaan huomioon aikaisemmin pahimpien haastajien Jokereiden ja TPS:n välivuosi menestyksessä. Jokereilla se ei tosin jäänyt siihen vain siihen vuoteen. (sain ujutettua...)

IFK:n joukkue silloin kuitenkin oli sekä kova että taitava, kuten totesitkin. Siitä olen toki samaa mieltä.

Liiga ilman TPS:ää olisi taasen ehkä jopa mielenkiintoisempi - ainakin mestaruustaistelu.

L-Mies
 

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Viestin lähetti Daespoo
Voi jumalauta sentään...Miten joku HPK fani edes kehtaa tuomita jonkun muun joukkueen faniryhmän kun itse todennäköisesti istuu/seisoo suomen huonoiten käyttäytyvän joukon seassa niinkutsutussa Sikakatsomossa??

Itse seison asiantuntevasti piippuhyllyllä. Sitä paitsi et selvästikään ole perehtynyt tarkemmin sikakatsomon ideologiaan. Sen tarkoituksenahan on nimenomaan sekoittaa vastustajan kuviot hiillostamalla tiettyjä pelaajia, en muista koska se olisi vaatinut omaa joukkuetta tappelemaan tai vahingoittamaan vastustajaa, kuten Nordenskjöldinkadulla.

Minä en häpeile yhtään sanoa että esim. viime kaudella vaadin huutamalla Willmania kentälle kostamaan vastustajan joukkueen sikailijalle ja aivan varmasti joka ikisen joukkueen kannattajista löytyy niitä jotka haluavat jonkun oman jengin ns. kovemmista jätkistä lähettävän pienen viestin sikailevalle vastustajalle.

Nyt puhutaankin aivan eri asiasta. Tietenkin kaikkien joukkueiden fanit innostuvat oman joukkueen kovista taklauksista, jotka kuuluvatkin pelin luonteeseen. Tappeluun yllyttäminen sen sijaan ei kuulu, ja silti olen tavannut sitä täsmälleen jokaisessa ottelussa, jonka olen vanhassa jäähallissa katsonut. Niitä tosin on vain kymmenkunta, joten tulos ei sinänsä ole tilastollisesti kovin merkittävä.

Master Godilla on kyllä helvetin hyvä pokka kun tollasia sammakoita päästelee tosissaan.

Menepä käymään vessassa, ja juttele hetken aikaa sen peilissä olevan tyypin kanssa.
 

seetre

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ingvar Hirdwall
Viestin lähetti Master God


Itse seison asiantuntevasti piippuhyllyllä. Sitä paitsi et selvästikään ole perehtynyt tarkemmin sikakatsomon ideologiaan. Sen tarkoituksenahan on nimenomaan sekoittaa vastustajan kuviot hiillostamalla tiettyjä pelaajia, en muista koska se olisi vaatinut omaa joukkuetta tappelemaan tai vahingoittamaan vastustajaa, kuten Nordenskjöldinkadulla.

Hyvin sekoittivat Mikko Koivun pelin tossa aiemmin syksyllä. Räkiminen, juomapullojen tyhjentäminen vastustajajoukkueen päälle kuuluu ehdottomasti fanikulttuuriin.
Stadin hallissa saa keräillä kamojaan jos kuiskii jotain pleksin välistä vaihtoaitioon.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Nimenomaan, taitaa olla Hämeenlinnassa hieman liian romanttinen käsitys siitä sikakatsomon meiningistä.

En ole henk.koht. hallissa käynyt HPK:n matseja katsomassa mutta broidi oli intin Hämeenlinnassa ja kerto hyviä stooreja sikakatsomon meiningistä.

HPK fanien on aivan turha kritisoida ketään muita faneja, se että haluaa joukkueen poliisin menevän kouluttamaan vastustajaan sikailijaa on paljon lievempää kuin Sikakatsomon parhaat temput.
 

redcougar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liigan Svedut
HML hallista

Lisänä Hämeenlinnassa on vielä ne ärsyttävät palosammuttimet jotka hakkaa jollain v**** muoviputkilla siellä seisomakatsoimoissa kaidetta.

Eikä missään muualla. Vain Hämeenlinnassa.
 

pXi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, EPS
Viestin lähetti Master God
Itse seison asiantuntevasti piippuhyllyllä. Sitä paitsi et selvästikään ole perehtynyt tarkemmin sikakatsomon ideologiaan. Sen tarkoituksenahan on nimenomaan sekoittaa vastustajan kuviot hiillostamalla tiettyjä pelaajia, en muista koska se olisi vaatinut omaa joukkuetta tappelemaan tai vahingoittamaan vastustajaa, kuten Nordenskjöldinkadulla.
Sinä ilmeisesti sitten olet tarkemmin perehtynyt Helsingin vanhan hallin yleisöön,tarkemmin sanottuna fanikatsomoon,koska voit niinkin kovilla perusteilla kuin "olen kuullut" väittää heitä verenhimoisiksi.On aina mielenkiintoista havaita,miten ihmiset muodostavat mielipiteensä pelkästään yksittäisten huutojen perusteella.Tuolla samalla periaatteella sinulla ei menisi kauaakaan mustamaalata kaikki liigapaikkakunnat.On kai se nyt selvää,ettei kenenkään suusta aina tule järkevää tekstiä,mitä sitten?Lätkämatseissa huudetaan välillä älyttömyyksiä,vitunhomot ovat sieltä kuluneimmasta päästä.Tunne ohittaa järjen ja silloin saattaa tulla jotain herkempiä ihmisiä järkyttävää suusta ulos.Pitäisikö niiltä tappeluita toivovilta evätä pääsy jäähalleihin?Tulisiko vaksien poistaa katsomosta ne,jotka uskaltavat taputtaa tappeluille?Sekö on sitä oikeaa toimintaa,että aina pysyy mopo käsissä vaikka väkisin.Pelastetaan maailma,ollaan hiljaa katsomossa,ettei kukaan vaan kirjoita yleisönosastoon,kuinka kiekkokatsomoissa kiroillaan aivan liikaa,miksi valtiovalta ei puutu tähän.

Tiedoksi sitten taas sadannen kerran: taklausten vaatiminen ei tarkoita vastustajan tappamista,se kai on selvää Rinkelinmäelläkin,jossa kuulemma hiillostetaan vastustajan pelaajia erinäisillä huudoilla.Vai otatteko te siellä myös "TAPA SE"-huudot aina kirjaimellisesti?
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Se on sitä ihme suomalaista holhousmentaliteettia että kun kaksi aikusta miestä mittaan toisiaan nyrkeillä niin sitä pitää paheksua ja tuomita kaikki ne jotka tällaisesta tapahtumasta nauttivat lätkäfanit jonkinlaisiksi 'verenhimoisiksi luolamiehiksi'.

NHL:ssä ollaan tässäkin asiassa valovuosia edellä, kun tulee hyvä tappelu niin yhtään persettä ei ole penkissä kiinni vaan yleisö hurraa seisaaltaan ja antaa aplodit hyvän tappelun esittäneille pelaajille.

Kiekkokulttuurissa on vielä Suomessakin paljon opittavaa...
 

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
a) En ole missään vaiheessa sanonut nykyistä sikakatsomon tilaa mitenkään oikeansuuntaiseksi tai järkeväksi. Tyhmiä temppuja mm. tapaus Mikko Koivu yms. Mutta tappeluun se ei pelaajia yllytä; tässä keskustelussahan ei sinänsä puhuttu mitään minkään fanikatsomon paremmuudesta tai huonommuudesta, vaan siitä, minkälaisiin huutoihin olen törmännyt nimenomaan Helsingin vanhassa jäähallissa. Minun nähdäkseni sikakatsomon tyhmät temput eivät millään tavalla liity koko asiaan.

b) Pitäisikö tappeluita toivovilta evätä pääsy halleihin? Ei tietenkään. Eihän mitään ongelmaa ratkaista noin yksinkertaisesti, vaan pitäisi puuttua nimenomaan ongelman syihin. HIFK hankkii itselleen "kovia jätkiä" yleisön vuoksi, koska se on luonut fanikulttuurin, joka suosii kovaa peliä ja tappeluja. Sitten sattuu ja tapahtuu, ja se on mielestäni ongelma, vaikka useimpien mielestä jääkiekko on vain kova peli, eikä tällaisille "onnettomuuksille" (vrt Levokari) voi mitään.

c) Tappeluthan ovatkin ihan ok, jos se tapahtuu spontaanisti, mutta että fanit vaativat omaa "kovaa pelaajaansa" jahtaamaan vastustajan tähtiä, niin hohhoijjaa...

Varmistetaan nyt vielä, että voihan olla totta, että tällaista on tapahtunut vain niissä kymmenessä pelissä, joissa minä olen ollut paikalla.
 

seetre

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ingvar Hirdwall
yli-jumala

ainoa taitopelaaja joka stadin hallissa on tappelun takia käynyt kanveesissa on varis joka kaivo verta omasta nenästään
Muuten tappelut lähinnä toisen jengin apinaa vastaan.
 

Digwiid

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pittsburgh Penguins
Viestin lähetti Master God
Itse seison asiantuntevasti piippuhyllyllä. Sitä paitsi et selvästikään ole perehtynyt tarkemmin sikakatsomon ideologiaan. Sen tarkoituksenahan on nimenomaan sekoittaa vastustajan kuviot hiillostamalla tiettyjä pelaajia, en muista koska se olisi vaatinut omaa joukkuetta tappelemaan tai vahingoittamaan vastustajaa, kuten Nordenskjöldinkadulla.

Nyt puhutaankin aivan eri asiasta. Tietenkin kaikkien joukkueiden fanit innostuvat oman joukkueen kovista taklauksista, jotka kuuluvatkin pelin luonteeseen. Tappeluun yllyttäminen sen sijaan ei kuulu, ja silti olen tavannut sitä täsmälleen jokaisessa ottelussa, jonka olen vanhassa jäähallissa katsonut. Niitä tosin on vain kymmenkunta, joten tulos ei sinänsä ole tilastollisesti kovin merkittävä.

Menepä käymään vessassa, ja juttele hetken aikaa sen peilissä olevan tyypin kanssa.



Suosittele kyllä myös sulle samaa "käyppä vessassa ja katso mitä näät mutta älä puhu mitään vaan katso ja mieti".
 

Digwiid

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pittsburgh Penguins
Viestin lähetti Master God
a) En ole missään vaiheessa sanonut nykyistä sikakatsomon tilaa mitenkään oikeansuuntaiseksi tai järkeväksi. Tyhmiä temppuja mm. tapaus Mikko Koivu yms. Mutta tappeluun se ei pelaajia yllytä; tässä keskustelussahan ei sinänsä puhuttu mitään minkään fanikatsomon paremmuudesta tai huonommuudesta, vaan siitä, minkälaisiin huutoihin olen törmännyt nimenomaan Helsingin vanhassa jäähallissa. Minun nähdäkseni sikakatsomon tyhmät temput eivät millään tavalla liity koko asiaan.

b) Pitäisikö tappeluita toivovilta evätä pääsy halleihin? Ei tietenkään. Eihän mitään ongelmaa ratkaista noin yksinkertaisesti, vaan pitäisi puuttua nimenomaan ongelman syihin. HIFK hankkii itselleen "kovia jätkiä" yleisön vuoksi, koska se on luonut fanikulttuurin, joka suosii kovaa peliä ja tappeluja. Sitten sattuu ja tapahtuu, ja se on mielestäni ongelma, vaikka useimpien mielestä jääkiekko on vain kova peli, eikä tällaisille "onnettomuuksille" (vrt Levokari) voi mitään.

c) Tappeluthan ovatkin ihan ok, jos se tapahtuu spontaanisti, mutta että fanit vaativat omaa "kovaa pelaajaansa" jahtaamaan vastustajan tähtiä, niin hohhoijjaa...

Varmistetaan nyt vielä, että voihan olla totta, että tällaista on tapahtunut vain niissä kymmenessä pelissä, joissa minä olen ollut paikalla.


hohhoijaa pistetään nyt paskan jauhaminen poikki, sovitaan niin että Hämeenlinnassa suomen paras fani-katsomo missä kukaan ei huuda törkyyksiä eikä kiroille saatika että heittää mitään tavaroita pelaajien päälle.

Stadissa ei asu muuta kuin narkareita, raskaajia, hulluja ja verenhimosia HIFK:n faneja. Parempi kun pysyt siellä Hämeenlinnassa niin et kuule mitää rumia sanoja maailmalta. ;)
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Viestin lähetti Daespoo
Nimenomaan, taitaa olla Hämeenlinnassa hieman liian romanttinen käsitys siitä sikakatsomon meiningistä.

En ole henk.koht. hallissa käynyt HPK:n matseja katsomassa mutta broidi oli intin Hämeenlinnassa ja kerto hyviä stooreja sikakatsomon meiningistä.
Sinulla on siis paljon oikeampi käsitys sikakatsomon tarkoituksesta kuin kenellä tahansa 10 tai 20 vuotta Kerhoa kannattaneella, koska veljesi kävi intin aikana katsomassa pelejä Rinkelinmäellä ja kertoi sinulle juttuja sikakatsomosta? Olen vakuuttunut.

:rolleyes:

Redcougar kirjoitti: "Lisänä Hämeenlinnassa on vielä ne ärsyttävät palosammuttimet jotka hakkaa jollain v**** muoviputkilla siellä seisomakatsoimoissa kaidetta. Eikä missään muualla. Vain Hämeenlinnassa."

Hienoa, että edes joku puuttuu tuohon todella vakavaan epäkohtaan suomalaisessa jääkiekkokulttuurissa. Yhdessä katsomossa on nuoria ihmisiä, jotka hakkaavat muoviputkilla kaidetta, ja se ikäänkuin ärsyttää. Kiesus! Pelaajien keskinäisen kunnioituksen puute on pikkujuttu tuon rinnalla. Mikä muu siellä ärsyttää? Se tosiseikka, että ne ihmiset kannattavat väärää joukkuetta?

Ihan oikeasti, keskustelu on ajautumassa todella pahasti sivuraiteelle. Digwiid tuossa jo osoitti, miten keskustelu lopetetaan tyylikkäästi, ilman alentuvaa sävyä.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Yritätkö Designer sanoa että kaikki stoorit mitä broidini sikakatsomon touhuista kertoi eivät voi pitää paikkaansa koska hän ei ole ollut siellä 10-20 vuotta fanina...?

Hän kävi hämeenlinnassa yhden kauden aikana katsomassa lähes kaikki HPK:n kotimatsit (varusmiehethän pääsevät lähes ilmaiseksi sisään siellä) ja kertoi että useassa matsissa homma oli äitynyt aika pahaksi ja huudot sikakatsomossa olivat todellakin pahempia kuin mistä HIFK katsomoa täällä syytetään...
 

redcougar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liigan Svedut
Designer

Usko tai älä, se rupeaa ärsyttämään kun sitä joutuu kuuntelemaan koko matsin korvansa takana. Kun ei ole superihminen niin ei voi mitään..
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Viestin lähetti Daespoo
Yritätkö Designer sanoa että kaikki stoorit mitä broidini sikakatsomon touhuista kertoi eivät voi pitää paikkaansa koska hän ei ole ollut siellä 10-20 vuotta fanina...?
En. Miksi sen noin haluat tulkita? Yritän sanoa, että henkilö, joka on käynyt esimerkiksi noin kauan hallissa katsomassa pelejä on taatusti paremmin perillä sikakatsomon tilasta ennen ja nyt kuin henkilö, joka on kuullut siitä juttuja veljeltään. Varusmiehet muuten pääsivät ainakin ennen lomapuvussa ilmaiseksi sisään seisomapaikoille. Koska veljesi kävi intin?

Redcougar: Omituista, minä en ole tuohon huomiota kiinnittänyt, vaikka kaikki katsomani matsit olen seisomakatsomossa (ei sikakatsomo). Mutta niinhän se on, että eri ihmisiä ärsyttävät eri asiat. Minua ärsyttävät ne, jotka yrittävät huutaa pelin aikana jotain hauskaa. Yleensä tuloksena on "Kruus hame päälle" tai jotain muuta hupaisaa. Mutta kuitenkin, huutelijoilla ja ja kaiteen hakkaajilla on oikeus olla siellä hallissa niin kauan kun eivät riko järjestyssääntöjä tai muuten vaaranna itseään/muita.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Kävi intin viime tai sitä edellisenä vuonna muistaakseni.

Kuten sanoin en tiedä onko kyseinen vuosi ollut sitten jotenkin erityisen paha verrattuna muihin vuosiin (sikakatsomon käyttäytymisen osalta) mutta veljeni sanoi että ei koskaan ole nähnyt niin huonoa käytöstä pääkaupunkiseudun halleissa.

Tietysti pitkäaikainen HPK-fani tietää enemmän mitä tuossa kuuluisassa katsomossa on tapahtunut mutta uskon veljeni olevan objektiivinen sen osalta mitä hän inttivuonna siellä näki ja eikä siinä vaikuta pätkääkään se kuinka monta vuotta matseja rinkulassa on käynyt katsomassa, päinvastoin lienee paljon objektiivisempi kuin pitkäaikaiset HPK-fanit jotka tuntuvat jotenkin romantisoivan sikakatsomon käytöstä saaden sen näyttämään ehkä todellista paremmalta, mene ja tiedä...
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Sitten voi olla, että enää ei varusveijareilla ole halliin ilmaiseksi asiaa lomapuvussakaan. Niin ne ajat muuttuu.

Sikakatsomoon pätee sama kuin laajempiin katsomonosiinkin. Helppoa on leimata koko porukka tiettyyn kastiin muutaman tyypin perusteella. Jos muodostaa mielikuvansa vain kuulopuheiden perusteella, niin kannattaa kuunnella useampaa kuin yhtä tahoa ennen liian pitkälle menevien johtopäätösten tekemistä. Voi saada muussa tapauksessa, lähteen objektiivisuuspyrkimyksistä huolimatta, turhan yksipuolista tietoa.
Eiköhän tullut tämäkin luu jo kaluttua.
 

pokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Minnesota Wild, Manchester United
Hupaisaa....

Etusivulle on nyt avattu jo yhdeksän HIFK:hon liittyvää otsikkoa :) Aika huikea tilanne. Jostakin syystä on sellainen fiilis, että jonkinlainen paniikkinappula on niin pohjassa, kun se vaan menee! Föönin olisi hyvä käväistä täällä....huh.

Keep going HIFK!
 

Jude

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Roosters U15
Re: Hupaisaa....

Viestin lähetti ThaSpot
Jostakin syystä on sellainen fiilis, että jonkinlainen paniikkinappula on niin pohjassa, kun se vaan menee! Föönin olisi hyvä käväistä täällä....huh.

Ei tästä oo niin kovin kauaa, kun rakas Pentti-setämme sanoi, ettei vielä ole aika painaa paniikkinappulaa. Valitettavasri H. Tuohimaa taitaa olla samaa mieltä.

Joulu on taas joulu on taas faxi on täynnä puuroo,
Joulu on taas joulu on taas faxi on täynnä puuroo;
Nyt Pena saa nyt Pena saa faxinsa täyteen puuroo,
Nyt Pena saa nyt Pena saa faxinsa täyteen puuroo

Joulu on taas joulu on taas voi kuinka meill' on hauskaa
Joulu on taas joulu on taas voi kuinka meill' on hauskaa
Lapsilla on lapsilla on aamusta iltaan hauskaa
Lapsilla on lapsilla on aamusta iltaan hauskaa


Hauskaa itsenäisyyspäivää ja pikkujouluaikaa kaikille.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös