Mitä olisi SM-Liiga ilman HIFK:ta?

  • 6 536
  • 98

Wolves

Jäsen
Mitä olisi SM-Liiga ilman HIFK:ta?

Veikkaisin, että se olisi edelleen SM-liiga.
 

Henkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
SM-liiga ilman HIFK:ta

... olisi suunnilleen yhtä mielenkiintoinen kuin lentopallon SM-sarja.
 

Femma

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Viestin lähetti Digwiid
Niin jos jonkun muun joukkueen pelaaja olisi tehnyt Levokarit niin tuskin olisi tullut noin pitkää pelikieltoa ja noin paljon media tilaa kyseisestä tapahtumasta.

No kun kenenkään muun joukkueen pelaajille ei olis tullut mieleenkään noin raukkamainen teko. HIFK pelaajat osoittavat tässäkin asiassa älykkyystasonsa.

Mutta sarja ilman HIFKiä olisi todellakin Euroopan paras kiekkosarja. Ja ei ole yhden eikä kahdenkaan käden sormilla laskettavissa kuinka monta pelaajaa loukkaantuisi liigassa vähemmän kuin nyt! Minusta HIFK on liigan häpeäpilkku, vaikka onkin kuinka perinteitä tahansa. Jos sama tahti jatkuu niin ehdotan, että HIFK pelit pitäisi kieltää lailla.
 

bigZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Femma


No kun kenenkään muun joukkueen pelaajille ei olis tullut mieleenkään noin raukkamainen teko. HIFK pelaajat osoittavat tässäkin asiassa älykkyystasonsa.

Mutta sarja ilman HIFKiä olisi todellakin Euroopan paras kiekkosarja. Ja ei ole yhden eikä kahdenkaan käden sormilla laskettavissa kuinka monta pelaajaa loukkaantuisi liigassa vähemmän kuin nyt! Minusta HIFK on liigan häpeäpilkku, vaikka onkin kuinka perinteitä tahansa. Jos sama tahti jatkuu niin ehdotan, että HIFK pelit pitäisi kieltää lailla.

Sai ainaki nauraa ku luki ton viestin. Turha yleistää kaikkia pelaajia jos yks pelaaja (Levokari) tekee tollasen teon ja by the way se oli vahinko. Must kyl tuntuu et HIFK:n matseissa ei loukkaannu pelaajia sen enempää kuin muissakaan matseissa. Ja sit viel tost Levokarin tapauksesta. Oon nähny vaikka kuinka usein, että pelaaja tönäisee toisen maalin jälkeen sinne maaliin sisään, Suutarisella kävi vain huono tuuri että osu kehikkoon..
 

mikaw

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
On se nyt kumma kun yhden tapauksen takia syyllistetään (taa) koko joukkue. Taso lähentelee jo klassista IS:n "keskustelupalstaa". En vaan olisi ikinä uskonut, että täälläkin moiseen alennutaan.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Re: Re: Re: Turhaa hapatusta

Viestin lähetti mission16W


Tällä palstalla se vihatuin seura näyttää kyllä olevan TPS...

-Ehkä tavallaan? Minä en ainakaan vihaa Tepsiä. TPS Jortikan aikana on ollut ihan värikäskin ryhmä, mutta se ei herätä minussa ainakaan kovin suuria tunteita. Me, jotka lätkää aktiivisesti seuraamme ja täällä kirjoittelemme, olemme kuitenkin pienen pieni vähemmistö ja meidän kirjoituksistamme ei voi vetää yleisiä johtopäätöksiä.

Kun suurelta yleisöltä kysytään, että mikä seura on väkivaltaisin, on vastaus pomminvarmasti HIFK. Kun kysytään, että mikä seura on menestynein, on vastaus TPS/Jokerit. Ei se ole sattumaa, näinhän se asia on.

Vanhan Lenin kirjoituksessa minua huvitti -ei Tepsiin kohdistuen, vaan ihan yhteen henkilöön- tuo asenne, jonka mukaan HIFK ei ole sen kummallisempi kuin muutkaan joukkueet. Kyllähän kaikki 13 joukkuetta ovat keskenään aika erilaisia. Sitähän voi ihan seuratakin monenlaisista tilastoista: jäähyt, tehdyt ja päästetyt maalit, yleisömäärät, pelaajien määrä erilaisissa maajoukkueissa jne jne......You see. Ja HIFKin maine on väkivaltainen ja se ei johdu mistään harhasta, vaan ihan silkoista tositapahtumista. Tappeluista, selkäänajoista jne. En minä erityisen ylpeä tästä ole, mutta en sitä voi kieltääkään. Eikä kukaan muukaan, joka kiekkoa seuraa. Mieluummin näkisin menestyvän HIFKin kuin tappelevan HIFKin.

Minun suurin toiveeni olisi muuten nähdä yhdistelmä: Jortikka + HIFK! Tästä olen puhunut ennenkin ja valitettavasti taitaa jäädä toteutumatta. Siinä olisi kaksi "värikästä" kimpassa:D
 

Stonecold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
...kuin pihvi ilman pippuria

Välillä sitä on liikaa, jolloin menee maku koko pihvistä tai itseasiassa muita makuja ei enää maista. Sopivasti annosteltuna tuo tarvittavaa särmää kokonaisuuteen.
 

Digwiid

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pittsburgh Penguins
Viestin lähetti Master God


Samaa mieltä! Mitäs tuollaisista leukaluun murtumista ja nuorien pelaajien uran sabotoinneista. Tärkeintähän koko mediamyllyssä on HIFK:n mustamaalaaminen.

Oletko tullut ajatelleeksi, että mainitsemasi asia voisi johtua siitä, että muiden joukkueen pelaajat eivät tee "Levokareja." Ja se, että HIFK nousee esille jääkiekkoväkivallasta puhuttaessa, ei ehkä johdukaan HIFK-vihasta vaan siitä, että kyseinen seura onnistuu aina hankkimaan riveihinsä tuollaisia päättömiä idiootteja faniensa verenhimon tyydyttämiseksi. Sama pätee osittain myös erääseen toiseen helsinkiläisjoukkueeseen, mutta ilokseni olen voinut todeta jonkinlaista kehitystä tapahtuneen joko Hjalliksen tai Summasen korvien välissä. Niin uskomattomalta kuin se kuullostaakin.

No eipä paljon mediaa kiinnostanut Mäkiahoa ja sen tekosia kun herra pelasi kerhossa vai oliko ?? Mutta herra kun vaihto seuraa niin jo alko löytyä vaikka mitä juttua ilta-sanomista.

HIFK-vihasta vaan siitä, että kyseinen seura onnistuu aina hankkimaan riveihinsä tuollaisia päättömiä idiootteja faniensa verenhimon tyydyttämiseksi.

No voi hyvää päivää mikä ihmeen verenhimo ????? Jotenkin tuntuu että sä menet aika yössä nyt kun tollasta kirjoittelet.
 

liverpool

Jäsen
Suosikkijoukkue
EspooBlues & Liverpool
Sanotaan nyt näin että kyllä HIFKin sarjassa pitää olla onhan meille Blues faneille HIFK pelit kauden parhaita!
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Jestas mitä valitusta täälläkin kuulee ja pääsääntöisesti kaikilta maaseutu jengien faneilta ja turkkulaisilta.

Liiga ilman HIFK:ta olisi todella tylsä, jos HIFKin tuoma tunne ja fyysinen asenne otetaan liigasta pois niin jäljelle jää kylmän konemaisia systeemejä ja kahvaavia sumppupuolustus megabore jengejä (ja tietysti pari muuta vaikeasti kategorioitavaa jengiä)

Minä odotan lätkältä tunnetta, ryskettä, vauhtia ja kovaa peliä, HIFK on aina tuonut näitä mukanaan. HIFK:ta vihataan, pelätään, rakastetaan tai halveksitaan mutta ketään se ei jätä kylmäksi.

Jos kaikki jengit toisivat saman mentaliteetin kaukaloon liiga olisi helvetin paljon kiinnostavampi kuin nykyinen Urpon vesittämä koukkukahva neiti liiga.

Nyt olen Blues fanina puolustanut julleja aivan liikaa joten tähän lopetan.
 

Jet-Ace

Jäsen
Re: Re: Re: Re: Turhaa hapatusta

Viestin lähetti JHag


Minun suurin toiveeni olisi muuten nähdä yhdistelmä: Jortikka + HIFK! Tästä olen puhunut ennenkin ja valitettavasti taitaa jäädä toteutumatta. Siinä olisi kaksi "värikästä" kimpassa:D

Minun salainen toiveeni on ollut Harkimo+Jortikka :D

Ja nyt voisi vielä lisätä kolmanneksi pyöräksi Matikaisen :D :D
 

Digwiid

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pittsburgh Penguins
Viestin lähetti Femma


No kun kenenkään muun joukkueen pelaajille ei olis tullut mieleenkään noin raukkamainen teko. HIFK pelaajat osoittavat tässäkin asiassa älykkyystasonsa.

Mutta sarja ilman HIFKiä olisi todellakin Euroopan paras kiekkosarja. Ja ei ole yhden eikä kahdenkaan käden sormilla laskettavissa kuinka monta pelaajaa loukkaantuisi liigassa vähemmän kuin nyt! Minusta HIFK on liigan häpeäpilkku, vaikka onkin kuinka perinteitä tahansa. Jos sama tahti jatkuu niin ehdotan, että HIFK pelit pitäisi kieltää lailla.

On se kiva kun Lahdessa pelataan siistiä ja rehtiä lätkää lähes 20 vuoteen :)
 

nedomansky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
SM-liiga ilman HIFK:ta

No kyseinen sarja olisi stadilaisten kannalta yhtä kiinnostava
kuin jokojokopallon SM-sarja.

Myös landella yleisötulot putoaisivat varmaan 10-15%, jos
IFK siirtyisi nykytasoaan paremmin vastaavaan Mestikseen ;)

Kun näin huonostakin IFKsta riittää näin paljon juttua, mikä
onkaan tilanne, kun joskus saadaan joukkueen kokoonpano
sarjatasoa vastaavaan kuntoon. Ehkä jo 2002-2003?

* Niin, siis jos IFK poistuisi liigasta:
Omalta kannaltani SM-liiga lakkaisi olemasta ja aikaa vapautuisi
muihin puuhiin. MM-kisat olisi varmaan vúoden ainut kiekko-
tapahtuma silloin.
 
Viimeksi muokattu:

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti Daespoo
Jestas mitä valitusta täälläkin kuulee ja pääsääntöisesti kaikilta maaseutu jengien faneilta ja turkkulaisilta.

Liiga ilman HIFK:ta olisi todella tylsä, jos HIFKin tuoma tunne ja fyysinen asenne otetaan liigasta pois niin jäljelle jää kylmän konemaisia systeemejä ja kahvaavia sumppupuolustus megabore jengejä (ja tietysti pari muuta vaikeasti kategorioitavaa jengiä)

Minä odotan lätkältä tunnetta, ryskettä, vauhtia ja kovaa peliä, HIFK on aina tuonut näitä mukanaan. HIFK:ta vihataan, pelätään, rakastetaan tai halveksitaan mutta ketään se ei jätä kylmäksi.

Jos kaikki jengit toisivat saman mentaliteetin kaukaloon liiga olisi helvetin paljon kiinnostavampi kuin nykyinen Urpon vesittämä koukkukahva neiti liiga.

Nyt olen Blues fanina puolustanut julleja aivan liikaa joten tähän lopetan.

-Hyvä kirjoitus Blues-fanilta! Ja aika rehellinenkin. Se, että jotain seuraa/ryhmää vihataan ei välttämättä tarkoita että se haluttaisiin pois kuvioista. Minäkin vihaan Joonas Hytönen Show´ta ja aika usein löydän itseni sen äärestä kiroilemasta että helvetti mitä skeidaa....Jos ei JHS:ää olisi niin mitä mä sitten inhoaisin??

JetAce: Olin ymmärtävinäni, että mr. Jortikka ei kuulu suosikkeihisi. Miksi ei? Äijä on ärsyttävä kyr..naama, mutta kiistatta maan paras lätkävalmentaja, huikeat tulokset. Meille vaan jos ei teille kelpaa:D
 

jokerimies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, jäällä ja nurmella...
naurettavaaaa

Täällä ollaan tekemässä hifkistä hirveetä gansterijengiä. Joopa joo. On se kyllä jännää että jos Hifkin tai Jokerien pelaaja sattuu menettämään malttinsa tai edes vahingossa syyllistyy toisen pelaajan loukkaantumiseen, niin helsinkiläisjoukkueista ollaan heti puhumassa isoon ääneen. Kaikkialla, mediassa, fanien kesken (ei Helsingissä) jne. Aika jännää tosiaan. Muistan erittäin monia tilanteita tältä ja viime kaudelta, jossa Jokeripelaajia ajettiin/koukittiin vaarallissti ja kävi pahoja loukkaantumisia. Mutta arvatkaapa mitä? Ei niitä sen suuremmin jauhettu, maininta lehdessä, ehkä pelikielto, that's it!
Itse asiassa, jos saan sanoa suoraan, niin mua suorastaan vituttaa kun Helsingin ulkopuolella ruvetaan itkemään. Olkaa miehiä! samaa peliä kaikki pelaa, kattokaa peiliin! Naurettavaa pillitystä kaudesta toiseen, teette itsenne naurettaviksi!
Vielä loppupehmennykseksi sanon että en hyväksy väkivaltaa kauakalossa enkä sen ulkopuolella, vaikka pidänkin agressiivisesta pelityylistä. Mutta asiani koskee lähinnä tiettyjen fanien asenne Jokereihin ja Hifkiin.

Terveisiä Nordenskiödinkadulle!

:cool:
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
Perkele, että sai sapen kiehumaan kun luin Iltalehden otsikon "Tyhmä, tyhmempi, IFK". Voi jumalauta. Eikö niillä tosiaankaan ole siellä parempaa tekemistä??!!
Ärsyttää yhden joukkueen leimaaminen täysin.
 

Hartza

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Viestin lähetti -Kantor-
Perkele, että sai sapen kiehumaan kun luin Iltalehden otsikon "Tyhmä, tyhmempi, IFK". Voi jumalauta. Eikö niillä tosiaankaan ole siellä parempaa tekemistä??!!
Ärsyttää yhden joukkueen leimaaminen täysin.

Ei toi vielä mitään. Paljon pahempaa, että suurin osa lukijoista ottaa noi jutut sellaisenaan.
 

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viestin lähetti Digwiid
Niin jos jonkun muun joukkueen pelaaja olisi tehnyt Levokarit niin tuskin olisi tullut noin pitkää pelikieltoa ja noin paljon media tilaa kyseisestä tapahtumasta.

No jaa. Viime vuonna JYP:ssa Sedlak sai muistaakseni 10 pelia huolia laitataklauksesta, jossa kaveri ei edes loukkaantunut pahemmin... Kylla tuo nyt kuulostaa jo Hifki-fanin itsesaalilta. Palatkaa vain siihen aikaisempaan itseironiaan, niita juttuja kun oli oikeastikin hauska lukea.
 

Jet-Ace

Jäsen
Viestin lähetti JHag

JetAce: Olin ymmärtävinäni, että mr. Jortikka ei kuulu suosikkeihisi. Miksi ei? Äijä on ärsyttävä kyr..naama, mutta kiistatta maan paras lätkävalmentaja, huikeat tulokset. Meille vaan jos ei teille kelpaa:D

En minä sentään tosissani ollut.
Mutta olisi se pirun hauskaa päästä tänne kirjoittamaan joka HIFK:n matsin jälkeen ja välissäkin murhaavia lausuntoja HIFK:n valituksista.

Oli vain tuo nimiyhdistelmä aivan liian houkutteleva. Ei se kyllä Penalla varmasti olisi helppoa olla Jortsun pomona. Minä olin aikoinani tilapäisesti Jortsun veljen pomona, ja voin vakuuttaa, että oli siinäkin tekemistä. ;)
 
Viimeksi muokattu:

Digwiid

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pittsburgh Penguins
Viestin lähetti Suomi-Salama


No jaa. Viime vuonna JYP:ssa Sedlak sai muistaakseni 10 pelia huolia laitataklauksesta, jossa kaveri ei edes loukkaantunut pahemmin... Kylla tuo nyt kuulostaa jo Hifki-fanin itsesaalilta. Palatkaa vain siihen aikaisempaan itseironiaan, niita juttuja kun oli oikeastikin hauska lukea.

Ei ole totta että Jypin pelaaja on saanut oikein 10 pelin huilin, saiko se paljonkin huomiota mediassa ???? niin ja haastateltiiko vastapelaajaa urheiluruudussa ??
 

hifk#27

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK.
Voi V#¤¤u!

Viestin lähetti Femma


No kun kenenkään muun joukkueen pelaajille ei olis tullut mieleenkään noin raukkamainen teko. HIFK pelaajat osoittavat tässäkin asiassa älykkyystasonsa.

Mutta sarja ilman HIFKiä olisi todellakin Euroopan paras kiekkosarja. Ja ei ole yhden eikä kahdenkaan käden sormilla laskettavissa kuinka monta pelaajaa loukkaantuisi liigassa vähemmän kuin nyt! Minusta HIFK on liigan häpeäpilkku, vaikka onkin kuinka perinteitä tahansa. Jos sama tahti jatkuu niin ehdotan, että HIFK pelit pitäisi kieltää lailla.


Pelataan neitikiekkoa!JEE!!

Ja jos yks jätkä joukkueessa tekee jotain tyhmää, niin ei se tarkoita sitä, että koko joukkue olisi tyhmä!
Sittenhän samalla periaatteella kaikki jokeri pelaajat olisivat rahan-ahneita paskoja!
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Sarja ilman HIFK:ta olisi sarja ilman paikallisvastustajaa, ja samalla ainoaa joukkuetta jota ihan avoimesti ja aidosti vihaan.
Heidän voittonsa vituttavat ja heidän tappionsa ja vastoinkäymisensä saa minut hykertelemään vahingoniloisena vuosi toisensa perään.

En jaksa edes katsella telkkarista muiden joukkueiden kuin Jokereiden ja HIFK:n pelejä, koska samaan aikaan tulee Valioliigaa. Minä en ole käynyt lähellekkään kaikkien joukkueiden kotisivuilla ikinä, enkä seuraa niistä mitään, mutta naapurin KOFF.netiä seuraan.

Tämä kausi on ollut erittäin hieno. Oma joukkueeni on esittänyt jatkuvasti hyviä otteita, kun taas paikallisvastustajalla menee kaikki päin helvettiä. Olen nauttinut suunnattomasti joka hetkestä ja odottanut kärsimättömänä hetkeä jolloin näen heidän taulukossa pakan pohjimmaisena, mielellään peli pelin ja kausi kauden jälkeen.
Vastoin kun moni muu, niin minä en ole mielissäni, jos naapurikin menestyy. Saan suuremman mielihyvän siitä, että heitä lyödään ja kovaa, jatkuvasti.

SM-liiga ilman paikallisvastustajaa olisi siis helvetin väritön sarja. Sen sijaan itselleni passaisi mainiosti, että liigassa ei pelaisi muita joukkueita kun Jokerit ja HIFK. Muiden tekemiset kun eivät jaksa kiinnostaa pennin vertaa.
 

WPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK , Chicago Blackhawks, Leeds United
Likewise, Mike

No ihan tismalleen samoin koen nykyään itsekin tämän pääkaupungin kiekkoasetelman, paitsi että antipatioideni kohteena on tietysti Jokerit . Jo pelkästään joukkueenne romahtaminen divariin jalkapallossa tuntui ihan aidosti hyvältä, joten olemme Mike samoilla aaltopituuksilla ;)

Toisaalta olen huomannut, että joskus on suhtautumiseni ollut huomattavastikin sopuisampaa, kun on ollut harvinainen tilaisuus olla tekemisissä fiksujen narrifanien kanssa - jotka ovat kokemukseni mukaan valitettavan suurena vähemmistönä Hjalis-leirissä...

Eli jos HIFKiä ei olisi liigassa, seuraisin vain NHL:ää , maajoukkueen arvokisoja ja tietysti HIFKin Mestis-matseja. SM-liigassa kiinnostaisi vain se, että onnistutaanko Jokerit pitämään poissa mestaruusjuhlista, siinä kaikki.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös