Mitä olisi SM-Liiga ilman HIFK:ta?

  • 6 536
  • 98

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Näin on...

Viestin lähetti -Kantor-
Perkele, että sai sapen kiehumaan kun luin Iltalehden otsikon "Tyhmä, tyhmempi, IFK". Voi jumalauta. Eikö niillä tosiaankaan ole siellä parempaa tekemistä??!!
Ärsyttää yhden joukkueen leimaaminen täysin.

Olen samaa mieltä; ei osoita suurtakaan journalistista otetta Iltalehden toimittajalta esittää tapahtunut noin räikeän puolueellisesti. Minne on kuopattu objektiivisuus, jonka myötä lukijoilla olisi mahdollisuus muodostaa OMA mielipide tapahtuneesta? Urheilu-uutisointia koskee samat journalistiset lainalaisuudet ja säännöt kuin mitä tahansa muutakin uutisointia. Toimittajan olisi hyvä hiljentyä hetkeksi alansa pelisääntöihin. Huolimatta siitä, että olen Suutarisen puolesta pahoillani, en hyväksy yleisön johdattelua. Kyllä ihmisillä riittää aivokapasiteettia muodostaa mielipiteensä ihan itse.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Säälittävä nysväysliiga, jotain lähinnä ringetteen ja naisjääkiekkoon verrattavaa kananmunat kainaloissa-meininkiä.

Viestin lähetti sniper2001
Raivostuttaa tuollaiset idiootit tyyliin Levokari, Ruutu, Mäkiaho, Nielikäinen, Vihko jne. Kyllä on kaikki totaalisia aaseja, ja saavat kyllä ansioidensa mukaan...
Näin on, nimittäin kannatella mestaruuspokaalia. Ruutu on sen jo tehnyt ja muutkin mainitsemasi nimet seuraavat kohta perässä.

Jokaiselle ansionsa mukaan. Ja arbeit macht frei, jne.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Mitä olisi SM-liiga ilman HIFK:ta? Kiintoisa kysymys, mutta ajatelkaapa: Mitä olisi HIFK ilman Matikaista?

....no, se oli vain toiveunta.

Hauskat kirjoitukset Mike ja WPK. Näinhän se homma on ja sanon kuten tunnettu narrifani General Njassa: HIFK ja Jokerit tarvitsevat toisiaan. Vähän niinkuin USA ja NL aikanaan. Tai niinkuin Suomi ja Ruotsi.
 

ks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,HPK
Valitettavasti täytyy ajan kulukseenn kirjoitaa tähän ketjuun.Ihmisillä on kummallinen tapa hajottaa asioita.

Saatana,ei ole liiga mitään ilman Hifkiä.Hifkin imagon loi edesmennyt Kalle ja hänen tukenaan Rantasilaus.Olihan siellä muitakin jotka nousivat tähdksi näitten siivellä.

Eikä ole liiga mitään ilman porilaista hulluuttakaan.
 

Tarmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
En jaksa edes katsella telkkarista muiden joukkueiden kuin Jokereiden ja HIFK:n pelejä, koska samaan aikaan tulee
Valioliigaa. Minä en ole käynyt lähellekkään kaikkien joukkueiden kotisivuilla ikinä, enkä seuraa niistä mitään, mutta naapurin KOFF.netiä seuraan.

Joidenkin mielestä meillä täällä Suomessa on vain yksi kaupunki!!!

-Heja Sverige-:confused:
 

railwayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät (& Devils)
mode91, aika hyvä heitto ja vieläpä totta kaiken lisäksi.

Sen mitä minä olen Oulussa HIFK:n ja Jokereiden esityksiä nähnyt, niin näistä seuroista HIFK on pelannut puhtaammin. On totta, että joku Nielikäinen on ollut yksittäinen pelaaja, jonka otteet ovat kieltämättä olleet sääntöjen vastaisia tai ainakin siinä sääntöjen rajamailla. Sen sijaan Jokeri-peleissä näkee paljon enemmän korkeita kyynärpäitä, poikittaisia mailoja ja huitomista. Tämä on se mitä olen omin silmin nähnyt ja voi olla, että Jokereilla on hampaankolossa jotain Kärppiä vastaan, jolloin se heijastuu otteissa. Minun silmissä HIFK:sta on tullut helsinkiläisseuroista se sympaattisempi.

Tälläkin kaudella HIFK on vastustajana paljon mielenkiintoisempi kuin muutamat vähemmän perinteitä omaavat seurat, sarjasijoituksista huolimatta. Tosin myös TPS, Jokerit, HPK tai Tappara kiinnostaa, joten hyvä sarjahan meillä on ja kunhan NHL:stä alkaa pelaajia tulla takaisinkin päin sitä vauhtia kuin niitä menee, niin sarja sen kun paranee.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Minun mielestäni on ihan kivaa, että HIFK on liigassa. Jos ei olisi, niin sitten muut joukkueet olisivat liigan johdon kanssa salaliitossa jotain toista joukkuetta vastaan, ja se joukkue saattaisi olla Kerho. Ja se taas ei olisi kivaa.
 

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En tiedä millainen olisi liiga ilman HIFK:ta. Mutta maailma ilman Turkua olisi paljon mukavampi paikka elää.
 

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Viestin lähetti Digwiid


No eipä paljon mediaa kiinnostanut Mäkiahoa ja sen tekosia kun herra pelasi kerhossa vai oliko ?? Mutta herra kun vaihto seuraa niin jo alko löytyä vaikka mitä juttua ilta-sanomista.


Kyllähän mediaa kiinnosti samalla tavalla Mäkiahon temput silloinkin, Tulosruudussa ja Ilta-Sanomissa hehkutettiin tuuletteluja tappelun jälkeen. Kyse on lähinnä siitä, kiinnostaako helsinkiläisiä Kehä III:n ulkopuoliset tapahtumat. Sitä paitsi keskustelun lähtökohtanahan oli HIFK:n, ei siis yksittäisten pelaajien mustamaalaaminen. Olen kuitenkin toistakymmentä vuotta Hämeenlinnassa pelejä katsellut, eikä mieleeni muistu todella idioottimaisia tekoja kuin kaksi: Tomas Jelinekin poikittainen maila Ville Sirenin niskaan joskus 90-luvun alussa ja Timo Peltomaan potku Ilpo Kauhasta päähän playoffeissa 90-luvun puolessa välissä. Sen sijaan IFK hankkii jatkuvasti tällaisia idiootteja riveihinsä, enkä ihmettele kyllä yhtään sen mainetta.


No voi hyvää päivää mikä ihmeen verenhimo ????? Jotenkin tuntuu että sä menet aika yössä nyt kun tollasta kirjoittelet.

No jaa... Helsingin vanha jäähalli on täsmälleen ainoa halli, jossa minä olen kuullut yleisön suureen ääneen vaativan tappelua tai vastustajan "hoitelemista" nimenomaan Mäkiaholta, Tom Laaksoselta ja mitä kaikkia niitä nyt onkaan ollut. Että se ihmeen verenhimo.
 

rossoblu

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Tätähän pitäisi kokeilla!

Viime vuonna Iltalehti järjesti Gallupin, aiheesta "Pitäisikö väkivaltajoukkueet sulkea SM-liigasta?". Selvä enemmistö vastasi kysymykseen myöntävästi ja jäinkin kiinnostuneena odottamaan jatkokysymystä: "Mitä nämä väkivaltajoukkueet ovat?" Jostain kumman syystä tätä kysymystä ei kuitenkaan koskaan esitetty...

Nyt kun kiistatta ainakin yksi väkivaltajoukkue on löydetty, pitäisi se ilman viivyttelyä sulkea sarjasta. Kuka lähtee laatimaan asiasta addressia? Lupaan oman allekirjoitukseni välittömästi.

Tommy?
 

Digwiid

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pittsburgh Penguins
Viestin lähetti Master God


Kyllähän mediaa kiinnosti samalla tavalla Mäkiahon temput silloinkin, Tulosruudussa ja Ilta-Sanomissa hehkutettiin tuuletteluja tappelun jälkeen. Kyse on lähinnä siitä, kiinnostaako helsinkiläisiä Kehä III:n ulkopuoliset tapahtumat. Sitä paitsi keskustelun lähtökohtanahan oli HIFK:n, ei siis yksittäisten pelaajien mustamaalaaminen. Olen kuitenkin toistakymmentä vuotta Hämeenlinnassa pelejä katsellut, eikä mieleeni muistu todella idioottimaisia tekoja kuin kaksi: Tomas Jelinekin poikittainen maila Ville Sirenin niskaan joskus 90-luvun alussa ja Timo Peltomaan potku Ilpo Kauhasta päähän playoffeissa 90-luvun puolessa välissä. Sen sijaan IFK hankkii jatkuvasti tällaisia idiootteja riveihinsä, enkä ihmettele kyllä yhtään sen mainetta.



No jaa... Helsingin vanha jäähalli on täsmälleen ainoa halli, jossa minä olen kuullut yleisön suureen ääneen vaativan tappelua tai vastustajan "hoitelemista" nimenomaan Mäkiaholta, Tom Laaksoselta ja mitä kaikkia niitä nyt onkaan ollut. Että se ihmeen verenhimo.

Niin teidän hallissa ei varmaan kukaan huutele yhtään mitään, kaikki istuu siellä kuin paska tatit ja taputtaa vaan silloin kun kerho tekee maalin jos silloinkaa. Eikö teillä ole se kuuluisa sika katsomo ??
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Voi jumalauta sentään...Miten joku HPK fani edes kehtaa tuomita jonkun muun joukkueen faniryhmän kun itse todennäköisesti istuu/seisoo suomen huonoiten käyttäytyvän joukon seassa niinkutsutussa Sikakatsomossa??

Minä en häpeile yhtään sanoa että esim. viime kaudella vaadin huutamalla Willmania kentälle kostamaan vastustajan joukkueen sikailijalle ja aivan varmasti joka ikisen joukkueen kannattajista löytyy niitä jotka haluavat jonkun oman jengin ns. kovemmista jätkistä lähettävän pienen viestin sikailevalle vastustajalle.

Master Godilla on kyllä helvetin hyvä pokka kun tollasia sammakoita päästelee tosissaan.
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Eniten yleisöä

Miksi IFK:lla on kautta aikain eniten yleisöä vieraspeleissä?

A. Maalaiset tulevat katselemaan "Helsingin herroja"
B. IFK jakaa vapaalippuja vieraspeleissä
C. Ruåttalaiset tulloo
D. Ylivoimaisesti kiinnostavin joukkue
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti Daespoo
Voi jumalauta sentään...Miten joku HPK fani edes kehtaa tuomita jonkun muun joukkueen faniryhmän kun itse todennäköisesti istuu/seisoo suomen huonoiten käyttäytyvän joukon seassa niinkutsutussa Sikakatsomossa??

Minä en häpeile yhtään sanoa että esim. viime kaudella vaadin huutamalla Willmania kentälle kostamaan vastustajan joukkueen sikailijalle ja aivan varmasti joka ikisen joukkueen kannattajista löytyy niitä jotka haluavat jonkun oman jengin ns. kovemmista jätkistä lähettävän pienen viestin sikailevalle vastustajalle.

Master Godilla on kyllä helvetin hyvä pokka kun tollasia sammakoita päästelee tosissaan.

-Niin, joukkueen poliisi on kaveri, jota sivistynyt kannattaja kravatti tiukalla inhoaa ja ihmettelee miksi tällaisia meille oikein hankitaan. Joukkueen poliisi on myös kaveri, jota tämä sama sivistynyt kannattaja kiljuu naama punaisena kentälle, kun oman jengin kultakypärää on käyty telomassa.
Miksei ihmiset tajua, että poliisi on ystävä:D Sitähän meille jo koulussa opetettiin ja minä ainakin hengitin paljon turvallisemmin mielin katsomossa, kun Caloun pelasi meillä ja jengistä löytyi tarpeen tullen Ruutua (samasta ketjusta jopa), Mäkkäriä, Karalahtea...Oli ikäänkuin Janilla vakuutus kunnossa ja uskalsi tehdä pojoja. Luonnonlakihan se on...
 

herttakurko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Svante
Eniten yleisöä

Miksi IFK:lla on kautta aikain eniten yleisöä vieraspeleissä?

A. Maalaiset tulevat katselemaan "Helsingin herroja"
B. IFK jakaa vapaalippuja vieraspeleissä
C. Ruåttalaiset tulloo
D. Ylivoimaisesti kiinnostavin joukkue

Öö.. kysytään katsomolta.


A:8% B:58% C:26% D:14%
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Viestin lähetti ribis
SM-Liiga ilman IFK:ta?

-Kuin peruskoulu ilman pakko-ruotsia
Eli siis oikea vastaus kuuluu: Ajatuksenakin täysin mahdoton. Ei ole peruskoulua ilman pakkoruotsia eikä liigaa ilman IFK:ta.

I F K ! ! !
 

bigZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei liity asiaan, mutta kuka katto just tulosruudun?

Siin kyl Kantor anto jollekki jokeri pelaajalle niin hyvän vastapallon et huhhuh!!

Siit sai kyl hyvät fiilikset!
 

Reporter

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM-liiga ja Mestis sekä nuorten SM-sarjat
Lyhyt vastaus alkuperäkysymykseen

Värittömämpi ja hajuttomampi:rolleyes:
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Re: Täysin samaa mieltä!

Viestin lähetti jokerimies uskomattomia menestystarinoita tyyliin hopea Stadin Finaalissa 1983, ...
[/B]

Kun puhut Jokereiden uskomattomasta menestyksestä vuonna 83, niin annat sanaparille "uskomaton menestys" uuden merkityksen. Menestys oli tosiaan uskomaton, en tahdo uskoa sitä todeksi vieläkään....

Mitä liigaan ilman julleja tulee, niin minä en ainakaan haluaisi, että nuo putoaisivat. Tai paras olisi, että putoaisivat huonouttaan, mutta sitten uikkarilakin säälipäätöksellä(lahjottu pullalla tai jotain), pelaisivat kuitenkin seuraavana vuonna liigassa.:p
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Re: Re: Täysin samaa mieltä!

Viestin lähetti jussi_j
Mitä liigaan ilman julleja tulee, niin minä en ainakaan haluaisi, että nuo putoaisivat. Tai paras olisi, että putoaisivat huonouttaan, mutta sitten uikkarilakin säälipäätöksellä(lahjottu pullalla tai jotain), pelaisivat kuitenkin seuraavana vuonna liigassa.:p
Sori, mutta meillä ei ole ollut tapana käydä hakemassa vauhtia alemmilta sarjatasoilta, toisin kuin eräillä... ;)
 

Thodin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Taitaa olla sen verran nuorta porukkaa kirjoittamassa mielipiteitä tälle sivulle että kaikki historian faktat ja taustat "HIFK:n kovuudelle" ei ole hallussa/tiedossa.

Carl Brewer toi aikanaan NHL:stä HIFKiin kovemman, agressiivisemman, yritteliäämmän, hyökkäävämmän, peräänantamattoman loppuun saakka pelaamisen.

Tämä on juuri sitä yleisöön menevää kiekkoa, ei ruåtsalaista neitimäistä kahvakiekkoa eikä Harkimolaista bisneskiekkoa ( "Hei hiljaa siella kaukalossa, mulla tärkeä myyntipuhelu menossa")

HIFK on ollut uranuurtaja SM-liigassa. Kun tuo yllä mainittu pelityyli sääntörajoja hipoen yhdistetään taitavaan pelaamiseen niin mestaruus on minkä tahansa joukkueen hallussa. Jos ette usko mitä selitän niin katsokaa HIFK:n joukkuetta keväältä -98. Sille joukkueelle ei kukaan voinut mitään. Ei yhtään tappiota playoff otteluissa. Joka kerta kun Stadin Ykköset on saaneet kasaan juuri nuo ainekset yhdistettynä siihen pelityyliin niin mestaruus on tullut Helsingin Jäähalliin. Se on onnistunut niin monta kertaa kuin on viirejä hallin katossa ja on niiden lisäksi ollut erittäin lähellä monta kertaa.

Älkää silti luulko että minä muka hyväksyisin pelaajan vahingoittamisen. Tuskimpa se Levokarista tuntui hyvältä nähdä lammikko verta ja irtonaisia hampaita jäällä sen poikittaisen jälkeen.

Kumma kyllä lehdet huomaa paremmin sen kun joku vastapuolen pelaaja loukkaantuu HIFK:ta vastaan pelatessaan, mutta kun HIFK:n mies menee pukukoppiin hampaita ulos sylkien tai sormet murtuneena sitä ei pidetä mitenkään ihmeellisenä. Sehän on vain jääkiekkoa.

SM-Liigalla ja koko Suomen kiekkokansalla ei ole varaa menettää jääkiekkoareenoiltaan sellaista helmeä kuin HIFK.

Repikää siitä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös