No itse en varsinaisesti ole hukannut mitään, mitä ei olisi sitten myöhemmin löytynyt, mutta yksi ratkiriemukas kotiinpaluu on kyllä ollut...
Elikkäs lähdin yöllä n. klo 03.30 bussilla takaisin kotiin, tällöin asuin vielä Lohjalla. Nerokas suunnitelmani oli se, että jään siinä lähellä Lohjaa pois mihin sitten tilaan taksin (bussi meni siis Turkuun), niin ei maksa ihan niin paljoa kuin helsingistä. Sanoin vielä kuskille että tökkää ylös siinä Myllylammen kohdalla. että en vahingossakaan joudu saatana Turkuun.
Kaikki meni hyvin ja kuski ja itse kiittelin kovasti kuskia avusta jne. Hyppäsin bussista ulos ja kello oli n. 04.40 ja rupesin sitten soittamaan taksia. No eikös mun kännykkä ollut tippunut bussin penkille (sain siis myöhemmin takaisin). Siinä sitten ihmettelemään mites sitä pääsisi kotiin, matkaa kun kuitenkin oli reilu 10 km. No aikani yritin siinä liftailla, mutta ylläri että kukaan ei ottanut känniääliötä kyytiin, tosin ei mennytkään kun pari autoa ohi.
Aikani siinä kyyhötin ja kappas bussi lähestyy ja laittoi vielä vilkun päällä kun heilutin käsiä. Bussi pysähtyy ja ulos astelee n. 50 v täti ja kyselee, että mihin olen mennossa, johon vastaan että Lohjalle. Täti toteaa, että sama matka hyppää kyytiin. No hyppäsin bussin etupenkille ja ihmettelin, että mitäs vittua tapahtuu, porukka laulaa täysillä ja tämä sama täti vetää laulua siinä edessä. Sitten rupeaa kyselemään nimeä ja kuuluttaa sitten kaikille muillekin että uusi matkustaja astunut kyytiin ja porukka taputtaa suu vaahdossa. Koko loppu matkan kuuntelen siinä sitten laulua ja yritän tarjota kyydistä rahaa, mutta ei kelvannut. Olin siis päässyt mukaan helluntalaisten yömessubussiin. Oli kyllä semmoinen kokemus, että ei ihan heti unohdu.
Ei muuten mamma aamulla ihan heti uskonut mun kertomusta, mutta minkäs teet, joskus sattuu ja tapahtuu. Tuli muuten halvaksikin. Iso kiitos näille yömessulaisille, että ottivat kyytiin.