Osmo Rapeli
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Kuusijuhla - Sex Festival
dingus kirjoitti:Kait se sitten on niin. Äkkiseltään luulisi että joku seiskan kohu ei paljon tunnu viime vklopun tapahtumien jälkeen.
Elän toisessa todellisuudessa, enkä ole koskaan kuullut kenenkään ostaneen Suomen pelipaitaa. Ostin kyllä itse kerran, mutta seiska ei vaikuttanut ostopäätökseeni, eikä paitakaan kyllä ollut virallinen tuote.
Minä itse en aina tiedä missä olen.
Näin se alitajuntainen vaikutus (myyntiin) yleensä menee:
Positiivinen julkisuus: Lisää myyntiä suurimmassa osassa kansaa, menestys poikii menestystä, lisää julkisuutta ja rahaa. Yhteenkuuluvuuden tunne. Ihmiset lähtevät kaupoille ja keikoille pelkästään hakemaan levyjä, kirjoja, paitoja ja kokemuksia, näkemään ihailemaansa henkilöä/ryhmää, kuluttamaan, "pakko saada se ensimmäinenkin levy".
Positiivinen julkisuus - älykkäästi esiintyminen, älykkäät lausunnot: Lisää myyntiä jonkin verran. "Tuo oli hyvin sanottu, voisinpa ehkä tutustua asiaan lähemminkin". Osa älykkäisiin lausuntoihin ihastuneista jopa toteuttaa aikomuksensa.
Negatiivinen julkisuus - tyhmät kommentit, huono esiintyminen: Vähentää kiinnostusta ja myyntiä. "Eipä ollut erikoinen". Tämä kerrotaan vielä kavereille ja naapureillekin.
Negatiivinen julkisuus - hölmöily/sikailu: Asiasta riippuen saattaa jopa nostaa myyntiä ja kiinnostusta. Sotaveteraanien tai suomalaisen ruoan haukkuminen, Esa Tikkasen kanssa tappelu - erittäin huonoa julkisuutta, nostattaa vihat ja polttaa siltoja. "Vitun idiootti, eikä se musiikkikaan kovin kummoista ole". Kännissä toilailu/sikailu ulkomailla, tappelu Petteri Sihvosen kanssa - jakaa mielipiteet, toisten mielissä nostattaa sankarin maineeseen, toisissa nostattaa paheksunnan. Tosin se perusäijäryhmä on perinteisesti muutenkin todennäköisempaa kuluttajakuntaa kuin se kaikkea paheksuvien nirppanokkien ja vanhusten ryhmä.
Sankarimme kritisointi/kimppuun hyökkääminen: Kuten Lordin, sotaveteraanien, urheilusankariemme jne. tapauksissa annetaan paljon anteeksi ja ollaan aina valmiita puolustamaan heitä - tässäkin tapauksessa sankarin puolustaminen saa aikaan yhteenkuuluvuutta, halutaan kiittää sankaria siitä mitä hän on meidän hyväksemme tehnyt - vaikuttaa positiivisesti myyntiin ja mielikuviin, ts. vastapuolen negatiivinen julkisuus kallistaa sankarimme julkisuutta positiiviselle puolelle.
Kalja maistuisi.