OVECHKIN. Olen tainnut aikaisemminkin sanoa, mutta itselläni urheilun seuraaminen ylipäätänsä tapahtuu enemmänkin yksilöiden kautta. Ja syyt yksilöiden seuraamiselle voi olla todella kummallisia.
Tällä hetkellä ei oikein ole edes NHL:ssä itselleni sellaista "numero Uno"-joukkuetta.
Mutta Ovechkinin uusi sopimus pitää mielenkiintoa tarpeeksi yllä. Ollaan todella kaukana siitä, että Gretzkyn ennätys rikotaan, mutta kyllä tässä voidaan ruksata taas yksi loota asioista " tämän pitää tapahtua, jotta ennätys on mahdollista rikkoa".
Joukkueista, Washingtonia tulee seurattua Ovien takia, mutta "paloa" joukkuetta kohtaan ei oikein enää ole.
Sen verran urheiluromantikko olen, että tykkään vähän niistä "ryysyistä rikkauksiin"-tarinoista, että jotain altavastaaja porukkaa tulee vähän stalkkailtua.
Ja sit tulee tämä suomalaisedustus.
Ristolaista tulen yytsimään, koska siitä on tullut niin iso haloo.
Sitten jos joku suomalainen peluri intoutuu koviin tehoihin, tai saadaan joku vanha jermu (aka Filppula) kehiin, niin sitä seuraillaan.
Myös jos syntyy suurta draamaa, niin kyllähän se herättää meikäläisessä mielenkiintoa (tiedäthän, änärin Salkkarit).
Sit jos tulee suomalaisittain vaisu kausi, eikä Ovie tee maaleja, niin ei tule kyllä pahemmin edes seurattua, mitä rapakon takana tapahtuu.
Käytännössä seuraaminen tapahtuu Jatkiksen NHL-palstan suurkulutuksella, muutamana aamuna viikossa maalikoosteita, weird nhl ja mainittavat tapahtumat.
Kaudessa katson varmaankin 5-20 matsia, riippuen tapahtuuko mitään sellaista, mitä on mielenkiintoista seurata.
Ja pudotuspeleissä myös todella suuri vaikutus sillä, mitä kauden aikana on tapahtunut. Jotain jännää ja sytyttävät, niin katson joukkueen kaikki matsit!
PS. Nyt kun mietin asiaa, niin Crosby-Malkin, sekä Toews-Kane tulee olemaan mun tutkalla. Alkaako ikä tekemään tuhojaan vai vieläkö löytyisi tie terävimpään kärkeen. Hyvää yötä!