Tässä oli puhetta otteluiden katsomisesta livenä. Itse oon myös aika paljon harrastanut tätä "pari ekaa erää jälkilähetyksenä, kolmas erä suorana". Se tavallaan toimii hyvin, mutta ongelmaksi muodostuu houkutus nukkua vielä hiukan pidempään ja sitten alkaakin sellainen kelailu, että jokainen b-pistealoitus pitää hyödyntää 15 sekunnin skippauksella, samoin tietty mainoskatkot. Näillä saa kirittyä minuutteja, mutta jotenkin samalla missaa sitä pelin tunnelmaa. En tiedä onko samaa ongelmaa muilla? Tai vastaavasti niin, että pelin aikana tulee keiteltyä kahvia, tehtyä aamupalaa tms. kun sen voisi tehdä vaikka toisella erätauolla, jos malttaisi nousta varttia aikasemmin ja skippaisi vain ekan erätauon odottelun aloittamalla vähän myöhemmin.
Jos taas ei halua katsoa kolmatta erääkään suorana, niin sitten on melkein sama katsooko ottelua ollenkaan. Itse en malta ainakaan olla tsekkaamatta otteluiden tuloksia kovin kauaa, joten ottelun katsominen vaikkapa vasta työpäivän jälkeen ei kyllä onnistu.
Asuin lähes viisi vuotta Aasiassa, jolloin keskisen divisioonankin pelit alkoivat vasta aamulla 5-6 aikaan. Ja kun pystyin tekemään usein muutaman päivän viikosta täysin kotoa käsin töitä, oli se ihan unelmatilanne NHL:n seuraamiselle. Nyt kun oon takas Suomen aikavyöhykkeellä (en kylläkään Suomessa), niin tämä on taas astetta hankalampaa. Otteluita tulee seurattua hurjan paljon vähemmän. Tässä iässä ei enää jaksa useasti öisin heräillä pelejä katsomaan.
edit: Ja ehkä vastaus vielä varsinaiseen ketjun aiheeseen. NHL:n seuraaminen ihan yleisesti saa kyllä nousemaan sängystä mut aamulla paremmin kuin mikään muu. Viikonloppuaamuina on huippua nousta aikaisin katsomaan jotain matsia, kun lapset vielä nukkuu ja itse voi vaikka palata petiin ottelun jälkeen. Suomalaisia seuraan erityisesti ja kaikenlainen tilastojen seuraaminen ja tekeminen on ollut itselle mieluisaa jo ihan lapsesta saakka. Jo 90-luvun alkupuolella päivitin johonkin vihkoon suomalaisten yön tehopisteet, pistepörssin ja sarjataulukot, kun Teksti-tv ei riittänyt. ;) Sitten kun saatiin netti kotiin, niin muistan ESPN:n boxscoren kautta aina tsekanneeni pelien tulokset. Nykyisin NHL.com:sta. Se on edelleen juhlallinen hetki aamua selata yön tulokset. Jostain syystä teen sen vielä siinä järjestyksessä, että aloitan omasta mielestä tylsimmästä pelistä ja päätän mielenkiintoisimpaan.