Mitä bonusjärjestelmää suosit eniten?

  • 10 515
  • 104

Eniten käyttämäni bonusjärjestelmä


  • Äänestäjiä
    296

Tex Willer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Missähän päin Nesteellä on ns "halvat" hinnat? Itse olen pistänyt merkillä ihan paikkakunnasta riippumatta, että Nesteellä on kylän kalleinta polttoainetta.
Hartolan Nesteellä nelostien varrella on "halvat" hinnat. Pohjoiseen päin ajellessa tulee aika usein tankattua kyseisellä huoltamolla. Muuten kyllä Nesteen hinnat ovat mielestäni myös sieltä suolaisimmasta päästä.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Vihreätä ja keltaista korttia esittelen. Välillä molempia kun ei aina ole ihan heti äkkiä tiedossa kumpi toimii, mutta kyllähän tytöt sen kassalla tietää.

Sen verran täytyy sanoa, että kerran olen jomman kumman kortin tienesteillä tehnyt kahden hengen päiväreissun Tallinnaan, eikä edes mennyt käytännössä omaa rahaa. Voi niistä korteista siis olla jotain hyötyäkin.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
...Jos ihmiset olisivat niin tyhmiä kuin kuvittelet, ei kellään olisi minkäänlaisia kortteja...

...Naapurin äijä kerran selitti suu vaahdossa, että olipa hyvä kun tuli ABC-asema viereen. Nyt saa bensastakin poonusta.

No tulihan pointtini sitten todistettua sinunkin toimestasi. Ei tästä sen enempää.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Joo, eiköhän nyt voida sopia että kaikki bonuskortteihin liittyvä on sielunvihollisesta, eikä niihin pidä kajota. Ei niitä ollut Kekkosen aikaankaan, eikä näinollen tarvita nytkään.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Joo, eiköhän nyt voida sopia että kaikki bonuskortteihin liittyvä on sielunvihollisesta, eikä niihin pidä kajota. Ei niitä ollut Kekkosen aikaankaan, eikä näinollen tarvita nytkään.

Ai ne onkin sun keksintöä? Menisit välillä vaikka erämaahan kiusaamaan erästä miestä, joka naulattiin puuhun sen vuoksi, että hän oli ehdottanut että olisi kiva olla hyvä toisille vaihteen vuoksi. Jaa mutta senhän sä taisit tehdä jo.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Meillä ollaan hyviä toisilleen ihan päntiönään. Eikä siihen tarvita korttia.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Minkä tähen Pohjois-Karjalan mies käyttää tuommosta oululaista murresannaa? Mie en ymmärrä.
Kyllä meilläkin päin tehhään asioita ihan päntiönään, miekin vastottain vejin simmoo ja kossua päntiönään, äimäksi asti.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Kyllä meilläkin päin tehhään asioita ihan päntiönään, miekin vastottain vejin simmoo ja kossua päntiönään, äimäksi asti.

No onpas jännä juttu. Sen kahdeksantoista vuoden aikana, jonka itse olen asunut P-Karjalassa, en muista koskaan saaneeni korviini tuota "päntiönään"-ilmaisua. Äimänä oltiin kyllä useinkin, joskus käkenäkin.

Mutta ei siitä sen enempää, ei kuulu tähän ketjuun. Elekkää modet lyökö lyötyä ennää enemppää.

Ketjun aiheesta, pitäneekö tuo paikkansa että näiden korttien avulla ketjut tarkkailevat ihmisten ostokäyttäytymistä ja harjoittavat kohdemarkkinointia sen mukaan? Nimittäin jos näin olisi niin kyllä mulle olisi pitänyt tulla Olvilta jo muutamakin Loyal Customer Premiere Kulta Kanta-asiakas -tarjous, vaan eipä noita ole näkynyt.
 

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
.

Sen verran täytyy sanoa, että kerran olen jomman kumman kortin tienesteillä tehnyt kahden hengen päiväreissun Tallinnaan, eikä edes mennyt käytännössä omaa rahaa. Voi niistä korteista siis olla jotain hyötyäkin.


Niin tai siis kauppa on puolestasi säästänyt sinulle omia rahojasi ilman korkoa. Sinun omiahan ne on.

Vai luuletko että kanta-asiakas järjestelmää ei maksa asiakkaat vaan kauppa?
 

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
Paitsi S-etukortin kohdalla jossa tilillä oleville rahoille maksetaan ihan hyvää korkoa verrattuna pankkien käyttötileihin.

Old TJ

Joo, mutta raha on kertynyt sinne korkeampina hintoina, joten... No onhan se tavallaan sitten kai ihan oikeaa korkoa.
 
Suosikkijoukkue
Semo tutti parrucchieri.
Helppo päätös henksutarralla S-ryhmässä. Pinnaa tippuu 15 alaspäin....
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Joo, mutta raha on kertynyt sinne korkeampina hintoina, joten... No onhan se tavallaan sitten kai ihan oikeaa korkoa.

Korkeampina hintoina verrattuna mihin? Empiirisesti olen tullut siihen tulokseen, että ruokaostosten tekeminen S-ryhmän liikkeissä on edullisempaa kuin muissa ketjuissa. Taustatukea havainnolle löytyy vaikka täältä.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Ovatko nämä bonusjärjestelmät jotain Jokerien keksimiä tulospalkkauskohtia sopimuksissa?

"Olen Matti Virmanen
kaksikymmenvuotinen
ja kuljen niinkuin lapsonen
etsien ja kysellen
mä kuljen ilman ohjelmaa
työtä omaa maailmaa
mä miksi olen ihminen
ja miksi on tää maa"
 

ultrar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
Korkeampina hintoina verrattuna mihin? Empiirisesti olen tullut siihen tulokseen, että ruokaostosten tekeminen S-ryhmän liikkeissä on edullisempaa kuin muissa ketjuissa. Taustatukea havainnolle löytyy vaikka täältä.

Tässä ollaan asian ytimessä, kaikki hiukan oikella analyysillä tehdyt tutkimukset kertovat väistämättä S-ryhmän olevan selkeästi kilpailijoita halvempi. Helppo tapa todeta tämä on ottaa esimerkiksi joku tuoteryhmä ( kaikki myytävät omenat tai vaikka kaikki murot hyllystä) ja verrata eri kaupparyhmien vastaavien yksiköiden hintoja keskenään. Lopputuloksesta uskallan lyödä pienen vedon. Itselläni kaikki kortit lompakossa, mutta viime aikoina käyttö on siirtynyt entistä enemmän yhden kortin varaan, on turhaa maksaa toiselle enemmän samoista tuotteista.
 

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
Korkeampina hintoina verrattuna mihin? Empiirisesti olen tullut siihen tulokseen, että ruokaostosten tekeminen S-ryhmän liikkeissä on edullisempaa kuin muissa ketjuissa. Taustatukea havainnolle löytyy vaikka täältä.

Riippuu kaiketi mitä ostaa. Itse käyn kaiken merkkisissä kaupoissa ja olen huomannut, että toinen on toisaalla halvempi ja toinen toisaalla.

Ruoan lisäksi kannattaa vertailla muutakin. Viihde-elektroniikka, vaatetus, lasten tarvikkeet.... Ja pahimpana bensiini, joka on ylivoimaisesti kalleinta juuri näissä kanta-asiakas paikoissa, siis Neste ja ABC. Niillä euroillahan näitä "korkoja" ja bonuksia sitten maksellaan.
 

ultrar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
Ja pahimpana bensiini, joka on ylivoimaisesti kalleinta juuri näissä kanta-asiakas paikoissa, siis Neste ja ABC. Niillä euroillahan näitä "korkoja" ja bonuksia sitten maksellaan.

Tämä ei kyllä ihan päde. Esimerkiksi tällä hetkellä 95 oktaanisen hinta vaihtelee (niillä asemilla joita sattuu matkani varrelle) 1,42-1,51 välille. ABC:n hinta on tänään aamulla ollut 1,469, josta saan 5% bonusta, josta alkeellisella matematiikallakin saa ihan kilpailukykyisen hinnan.
 

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
Tämä ei kyllä ihan päde. Esimerkiksi tällä hetkellä 95 oktaanisen hinta vaihtelee (niillä asemilla joita sattuu matkani varrelle) 1,42-1,51 välille. ABC:n hinta on tänään aamulla ollut 1,469, josta saan 5% bonusta, josta alkeellisella matematiikallakin saa ihan kilpailukykyisen hinnan.

Tästä oikeastaan päästäänkin aiheeseen. Onko mielestäsi bonusta, että korttia vilauttamalla hinta putoaa markkinahintaan? Ymmärrän jos kaikilla on sama hinta ja kanta-asiakas saa lisäksi 5% bonusta, näin ei kuitenkaan koskaan tapahdu.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Onko mielestäsi bonusta, että korttia vilauttamalla hinta putoaa markkinahintaan?

Ultrarin mainitsemien hintojen keskiarvo on 1,465. Jos ABC:llä hinta on 1,469, ja siitä saa 5 prosenttia bonusta, se maksaa 1,395, mikä on vähemmän kuin muiden paikkojen edellä mainittu keskiarvo - ja jopa vähemmän kuin toiseksi halvimmassa paikassa.
 

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
Ultrarin mainitsemien hintojen keskiarvo on 1,465. Jos ABC:llä hinta on 1,469, ja siitä saa 5 prosenttia bonusta, se maksaa 1,395, mikä on vähemmän kuin muiden paikkojen edellä mainittu keskiarvo - ja jopa vähemmän kuin toiseksi halvimmassa paikassa.

Eikös tämä 5% ole sidottu johonkin kuukausiostosmäärään? Vai mites se nyt tässä mallissa menikään?

Edelleen tahdoin todeta, että bonukset, plussat, yms... maksaa aina asiakas hinnoissa, eikä niitä oteta kaupan katteesta, niinkuin mummo iisalmesta luulee.
 

ultrar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
Eikös tämä 5% ole sidottu johonkin kuukausiostosmäärään? Vai mites se nyt tässä mallissa menikään?

Edelleen tahdoin todeta, että bonukset, plussat, yms... maksaa aina asiakas hinnoissa, eikä niitä oteta kaupan katteesta, niinkuin mummo iisalmesta luulee.

Olennaista maksavalle asiakkaalle eli minulle on se loppuhinta tässä tapauksessa ja ainakin tänään se oli selkeästi halvempi. Ajoin Jetin ja St 1:en ohi, taisi siellä olla yksi Nestekin, niin tuon bonuksen kanssa, joka lapsiperheessä ja kahteen autoon tankatessa on kuukausittain 4-5%, jolloin hintaero näihin edellä mainittuhin jäi senteissä 3-7:een. Minulle ainakin hyvä syy ostaa tässä tapauksessa ABC:ltä. Mitä se minulle merkitsee, mistä se bonus rahoitetaan, sillä palkitaan uskollista asiakasta ja kiitos siitä, minulle riittää, että saan sen 95 oktaanisen halvemmalla, kuin muualta.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Erkki puolustaa osuuskauppoja tämän päivän Hesarissa.

http://www.hs.fi/politiikka/artikke...rä+osuuskaupan+kriminalisointia/1135238072419

Tuosta jutusta poimin oheisen kappaleen:
"Jos jonkun kunnan asukkaista yli puolet on osuusliikkeen jäseniä, niin ei kai se ole mikään kumma juttu, että osuusliike saa myös kohtuullisen osuuden kauppapaikoista. En ymmärrä, miksi kriminalisoidaan koko osuustoimintamuoto."

Voidaan kai kysyä kumpi oli ensin muna vai kana? Itse olen ollut siinä uskossa, että kaupan sijainnilla suhteessa kotiin on kaikkein suurin vaikutus ostopaikan valintaan. Tästä taas päästään siihen, että lienee kannattavinta liittyä siihen systeemiin, jonka piste on kodin lähellä.
Käsittääkseni SOK asiakasomistajien määrä kasvoi Spar-kauppojen myötä ja sitä myötä voitaisiin olettaa, että uudet hyvät kauppapaikat kasvattavat jäsenistöä?
Ei siis niin, että ensin puoli kuntaa liittyy jäseniksi ja sitten tehdään saadaan niitä uusia kauppapaikkoja. Varsinkin Spar-ostoksien myötä monella paikkakunnalla kilpailun määrä putosi S-myymälän jäädessä sijainniltaan käytönnössä ainoaksi vaihtoehdoksi ostospaikaksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös