Mitä bonusjärjestelmää suosit eniten?

  • 10 515
  • 104

Eniten käyttämäni bonusjärjestelmä


  • Äänestäjiä
    296

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Eipä ole kuin ajo-, pankki-, kirjasto- ja kela-kortti. Mitään boonuksia en keräile nyt enkä tulevaisuudessa. Postinkantajana toimineena voin sanoa, ettei mikään vituta postimiehiä läheskään yhtä paljoa kuin jokakuiset Pirkat ja Yhteispahat. Joka saatanan torppaan täytyy roudata vähintään yksi kappale kumpaakin, usein jopa jokaiselle perheenjäsenelle omansa. Teen posteljooneille palveluksen omalta osaltani ja jätän väliin.

Ja missä on se asiakkaiden sitouttaminen, kun kaikilla on joka firman kortit? Sellainen laki pitäisi olla, ettei saa omistaa kuin yhden.
 

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Plussakortista meni maku siinä vaiheessa kun siirryttiin markoista euroihin ja viidenkympin plussaseteli muuttui viiden euron seteliksi! Ei saatana K-ryhmän markkinamiehillä ole alkeellisintakaan käsitystä siitä, miten asiakas sitoutetaan ketjun asiakkaaksi.

Mikä tuossa on niin ihmeellistä? Olisiko sinun mielestäsi ollut sitten viisaampi siirtyä vaikka 500€:n plussaseteleihin? Voisi vähän aikaa kestää, kun saa kasaan 500€:n edestä kerrytettyä pisteitä.

Itsellä löytyy sekä S-kortti että Plussakortti. Molempia tulee suht tasaiseen käytettyä. Lähi kauppa on S-Market, mut kerran viikossa tulee käytyä K-Citymarketissa.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Mikä tuossa on niin ihmeellistä? Olisiko sinun mielestäsi ollut sitten viisaampi siirtyä vaikka 500€:n plussaseteleihin? Voisi vähän aikaa kestää, kun saa kasaan 500€:n edestä kerrytettyä pisteitä.

Ennen: Tuhat pistettä ostoja = 50 markkaa rahaa.

Nyt: Tuhat pistettä ostoja = 5 euroa (n. 30 markkaa rahaa)

Tuntuuko reilulta? Jos sinusta tuntuu niin siitä mökin mummosta, joka ei tunne eikä ymmärrä pistelaskusääntöjä, ei varmasti tunnu.

Jos K-ryhmässä olisi ollut vähänkin markkinamiehiä niin totta helvetissä siirtymässä markasta euroon olisi pitänyt saada K-ryhmän asiakkuus näyttämään kannattavalta. Jos itse olisin ollut päättämässä niin ehdottomasti olisin nostanut tuon viidenkympin plussasetelin kymmeneen euroon. Pisteiden laskusääntöjä olisi aina voinut rukata sen jälkeen.

Onhan tuo nyt kertakaikkisen amatöörimäinen virhe markkinoinnin ammattilaisilta.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
S-kortti lähes kokonaan. Hyvinhän sillä kertyy bonuksia, ja Jykylässä Mestarin Herkku oli varsin hyvä paikka höylätä vihreää korttia. Täällä S-Lohjalla vain ollaan totuttu siihen, että SSO kyykyttää asiakkaita mielensä mukaan huonoilla tuotevalikoimilla.
 

-Mercury-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Ennen: Tuhat pistettä ostoja = 50 markkaa rahaa.

Nyt: Tuhat pistettä ostoja = 5 euroa (n. 30 markkaa rahaa)

Tuntuuko reilulta?

ennen: yksi piste 10mk (1,68e)
nyt: yksi piste = 1 euro

50/1,68=29,762

eli aika tasan.

Eri taulukoiden mukaantulo, ja viimeistään sekavat vuosisysteemit toivat vihreälle kortille enemmän käyttöä.
 

Poison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Korttia kysyttäessä en vastaa mitään, vaan annan ns. Tonnin seteli-katseen.

Voit olla käyttämättä kortteja, mutta älä vittuile kassapalvelijoille, jotka vain tekevät työtään korttia kysyessään. Itse en työskentele päivittäistavarakaupassa, mutta meidänkin lafkalla kortti on, ja asiakaspalvelijoiden täytyy jokainen kerta kysyä korttia ja ottaa se asiakkaan kanssa puheeksi. Muiden työtehtävien ohella olen itsekin välillä kassalla ja mikään ei raivostuta enempää kuin sinun tavallasi toimivat ihmiset. Vaikeutatte työtämme ja aiheutatte vitutusta. Ja kun takaisin ei voi vittuilla. "Niin, kysyin korttia vain, koska joku asiakas voi saada sillä meiltä 10% alennuksen ja jos en näytä korttia aivan ensimmäiseksi tälle kassakoneelle, se ei anna kanta-asiakastarjoustuotteille oikeaa hintaa. Että kiitos kun nyt et voinut vastata kysymykseeni, vaan annoit minun odottaa koko sen ajan, kun hitaasti etsit lompakostasi pankkikorttia ja paiskasit sen sitten lopuksi eteeni. Jos vaikka olisit heti sanonut, ettei sinulla kantiskorttia ole, niin olisin jo vetänyt nämä ostokset skannerista läpi ja pakannut pussiin ilman, että tuohon taaksesi olisi kertynyt viiden ihmisen jonoa. Ja tämä vain koska et vain voinut olla ystävällinen ja kohtelias ja vastata kysymykseen, kuten tapoihin kuuluu."

Aaaargh, voisin lähteä vitutusketjuun ihan vain sen perusteella, mitkä väreet tuo yllä oleva aiheuttaa jo ajateltunakin. Pieni asia, mutta kun se toistuu monta kertaa, niin... Ja en vain voi ymmärtää, miksi sille tiskin takana olevalle täytyy vittuilla aiheettomasti.

Ja niin, aiheeseen. S-korttia käytän aika aktiivisesti ja sieltä myös aina vähän bonuksia ropisee. K-kauppa on tuntunut aina vähän kalliimmalta enkä kyllä oikein edes tiedä, miten heidän bonussysteeminsä toimii. Plussakorttikin kuitenkin on (juuri pankkikorttiin liitettynä, kätevää) ja ainakin kerran taisin jonkun viisi euroa tililleni saada. Lisäksi plussatarjoukset ovat monesti hyviä. Nyt on lisäksi alkanut tuntua, että K-kaupasta saa laadukkaampaa tavaraa kuin viereisestä S-kaupasta - Siispä viime aikoina K:ssa on tullut vierailtua paljon aktiivisemmin kuin aiemmin.
 
Ei ole kuin s-kortti, ja sekin on äitini rinnakkaiskortti. Aika harvoin sitäkään muistaa näyttää. Ehkä jossain vaiheessa hankin plussakortin, kun sillä saa pisteitä ainakin sähköntoimittajalta. Tai sen voisi hankkia tuohon OP:n korttiin lisäksi. Tuo plussakortti vissiin vaan pitää olla jo ennenkuin hakee sitä tuohon osuuspankin korttiin? Kelpaako se väliaikainen kortti? Koska olen vasta menossa avaamaan käyttötiliä osuuspankkiin ja ei huvittaisi kokoajan vaihdella noita kortteja. Plussakortista saa ainakin jonkun väliaikaisen kortin heti kun sitä hakee. Siis jos sen tekee siellä kaupassa.
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Aaaargh, voisin lähteä vitutusketjuun ihan vain sen perusteella, mitkä väreet tuo yllä oleva aiheuttaa jo ajateltunakin. Pieni asia, mutta kun se toistuu monta kertaa, niin... Ja en vain voi ymmärtää, miksi sille tiskin takana olevalle täytyy vittuilla aiheettomasti.
Aiheettomasti? Jos asiakaspalvelija ottaa hiljaisen kannanottoni kusetussysteemiä kohtaan henkilökohtaisesti, niin se on voi voi. Vika on kuitenkin systeemissä, ei minussa. Minulla on oikeus maksavana asiakkaana hoitaa asiani kolmella sanalla, eli "Hei", "Pankki" ja "Kiitos". En halua kuulla sanaakaan mistään vitun bonuskorteista jossain päivittäistavarakaupassa, saatikka alistua maksutoimitusta hidastavaan kommunikointiin aiheesta, jonka kanssa en halua olla yhtään tippaa tekemisissä. Minä en hidasta maksutoimitusta, vaan systeemi. Pieni asia, mutta kun se toistuu monta kertaa, niin... Ja en vain voi ymmärtää, miksi sille tiskin edessä olevalle täytyy vittuilla aiheettomasti.

Muutenkin vituttaa tuo asiakaspalvelijoiden ymmärtämättömyys siitä, että he ovat yrityksen kasvot ja usein ainoa tartuntapinta asiakkaalle. Jos yritys sählää, niin asiakaspalvelija ottaa palautteen vastaan, pureskelee sen ja välittää sen edelleen. Ei siinä voi paeta vastuusta heittämällä, ettei esim. joku ongelmatilanne ole asiakaspalvelijan vika. Nyt S-kaupoilla on ongelma, tuo pakkokysyminen. Korjatkaa se.
 

scholl

Jäsen
Tässä on se hyvä puoli, että voi laittaa nimimerkit muistiin poliittisen suuntautumisen mukaisesti. Kepulaisia/maalaisliittolaisia näyttää olevan yli puolet.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Nyt S-kaupoilla on ongelma, tuo pakkokysyminen. Korjatkaa se.
Ei, vaan sinulla on pieni pippeli.

Älä käy enää S-ketjun liikkeissä tai kumppaniyrityksissä, sillä siitä selviää. Turha sitä omaa pahaa oloa on levitellä ympäriinsä.

Tässä on se hyvä puoli, että voi laittaa nimimerkit muistiin poliittisen suuntautumisen mukaisesti. Kepulaisia/maalaisliittolaisia näyttää olevan yli puolet.
No niin on. Mutta onneksi sulla on komea takki.
 

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
K-kortti löytyy. Suosin K-kauppoja, koska kannatan mielummin yrittäjyyttä kuin osuuskauppatoimintaa.

Kumpikaan ei ole sen kannattavampi. Joku toki saattaa vielä luulla että bonukset maksaa joku muu kuin sinä itse. Ainoa oikea etu minkä olen todennut oli takuuajan tuplaaminen K-kortilla, muutenhan noi vakuutukset maksavat vähän extraa kodinkonekaupassa.

Pisteet menee tyttären tilille.
 

Tex Willer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
95 prosenttisesti tulee käytettyä Plussakorttia. Tärkeimmät syyt ovat cittari parin kilometrin ja suppari 500 metrin päässä sekä tärkeimpänä 15 prosentin alennus käyttötavarasta henkilökunnan alekortilla.

Loput viisi prosenttia menee ilman korttia Lidlin vichyyn ja kokikseen sekä Teboilin bensaan.
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Ei, vaan sinulla on pieni pippeli.
Ei ollut kivasti sanottu. Osta uusi vitsikirja.

Älä käy enää S-ketjun liikkeissä tai kumppaniyrityksissä, sillä siitä selviää. Turha sitä omaa pahaa oloa on levitellä ympäriinsä.
Kuten sanottu, valitsen kauppani tilanteen mukaan. Jos tekee mieli jätskiä ja vieressä on Prisma, niin ovesta sisään. Ruoka ostetaan tietenkin Mankkaan K-Supermarketista. Siellä kerrankin käyneet lähialueen asukkaat tietävät miksi. Tämä bonussyöpä on kuitenkin levinnyt kaikkiin ketjuihin. S-ryhmä tekee vaan homman kaikkein räikeimmin. Viimeisimpänä esimerkkinä se pankkitilihomma.

Eikä syöpää pysty todellakaan välttämään edes omalla ostokäyttäytymisellä. Olen toistuvasti tilanteissa, joissa joku seurueesta haluaa tehdä koko poppoon (2+ hlöä) puolesta valinnan huoltoasemasta, kaupasta tai ravintolasta ja vielä pahimmillaan ravintolassa sisällä annoksesta tai olutmerkistä vihreän korttinsa perusteella. Sama pätee matkoihin. Ei voisi vittu vähempää kiinnostaa yhteistä reissua suunnitellessa, että minkä paskayhtiön mailikortti jollain on. Eräs muuten hyvä penkkiurheilijakaveri saa aina hermot kireälle, kun sille ei kelpaa matsiin mennessä minun etukäteen hommaamat lippupalvelun liput, vaan hän haluaa jonottaa viimassa hallilla s-korttinsa kanssa paskoja paikkoja parin euron säästön takia. Minä otan nämä tilanteet systeemin vittuiluna minulle ja omaan tällöin täydet moraaliset oikeudet antaa palautetta varsinkin silloin kun systeemi itse tunkeutuu reviirilleni.

Bonuskusetuksista ei seuraa yhdellekään kuluttajalle mitään hyvää pidemällä tähtäimellä. Suuret ketjut jyräävät bonusurpojen avulla muut yrittäjät pois markkinoilta tai syövät ne. Seurauksena kaikkien hyödykkeiden valikoima kapenee olemattomiin. Lopputulemana Suomessa on kaksi isoa ketjua ja kaikilla talouksilla molempien bonuskortit. Kaikki häviävät.

Mitä pahaan oloon tulee, niin minulla on systeemin välikädelle vittuillessa aina hauskaa ja sydämessä vilpittömän lämmin tunne, koska tiedän olevani oikeassa.
 
Viimeksi muokattu:

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tässä on se hyvä puoli, että voi laittaa nimimerkit muistiin poliittisen suuntautumisen mukaisesti. Kepulaisia/maalaisliittolaisia näyttää olevan yli puolet.

Mitä tämä tarkoittaa?
Kiinnostaako vain maalaisia bonuskorttikeskustelut? Vai olisiko osa porukasta jo siirtynyt eteenpäin 70-luvulta?
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Osta uusi vitsikirja.
En ollenkaan, mulla on paljon kikkelijuttuja vielä varastossa.

Mitä pahaan oloon tulee, niin minulla on systeemin välikädelle vittuillessa aina hauskaa ja sydämessä vilpittömän lämmin tunne, koska tiedän olevani oikeassa.
No joo, itse en kyllä koe erityisen vaikeaksi sanoa tuossa lähikaupan tiskillä, että ei ole plussakorttia. Tyylini ei ole erityisemmin tylyttää muita syyttä, enkä yksinkertaisesti koe kovin vaativana tehtävänä kahta tai peräti yhtä sanaa. Siitä olen kyllä samaa mieltä, että aukosta tämä juttu on, ja mieluiten ottaisin oman hyödyn suoraan hinnoissa. Sitä mahdollisuutta ei kuitenkaan ole, joten otan hyödyn bonuksina.

Itse en keskitä kaikkea S-ketjulle. Prisma on lähempänä, eikä CM:n valikoima ole ratkaisevasti parempi, Elisalta saa ja Tapiolalta sai bonukset. Polttoainetta otan sieltä mistä tiedän edullisesti saavani, tai reissulla kun tarvitsen. Toki tasahinnoissa yritän hyötyä S-kortista. Viime kesänä puolenkymmentä autovuokrausta meni Avikselle, kun hinta ja kilometrit olivat reilusti Hertziä suotuisammat. Ketjuravintoloita en erityisemmin suosi.
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Siitä olen kyllä samaa mieltä, että aukosta tämä juttu on,
No eihän meillä mitään erimielisyyttä olekaan. Sinä vaan et jaksa henkilökohtaisesti välittää isosta kuvasta.
Itse en keskitä kaikkea S-ketjulle
Se ei silti ole edes nollasummapeliä, koska me kaikki kortittomat ja kortilliset kuitenkin maksamme kaikkien järjettömien bonussysteemien pyörittämisen tuotteiden hinnoissa. Vaikka kaikilla olisi kaikkien ketjujen kortit, niin kaikki häviävät. Päälle tulee vielä nuo edellä mainitut kaikkien arjen valintoja enemmän tai vähemmän suoraan koskettavat vaikutukset. Ei vaan luonto anna periksi edes hymyillä bonussysteemeille, kun ei näe niissä mitään hyvää.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Se ei silti ole edes nollasummapeliä, koska me kaikki kortittomat ja kortilliset kuitenkin maksamme kaikkien järjettömien bonussysteemien pyörittämisen tuotteiden hinnoissa. Vaikka kaikilla olisi kaikkien ketjujen kortit, niin kaikki häviävät.
Jees, mutta kun systeemi ei muutu, otan tarjotun hyödyn irti mielekkäiltä osin.
 

Poison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Aiheettomasti? Jos asiakaspalvelija ottaa hiljaisen kannanottoni kusetussysteemiä kohtaan henkilökohtaisesti, niin se on voi voi. Vika on kuitenkin systeemissä, ei minussa.

---

Ja en vain voi ymmärtää, miksi sille tiskin edessä olevalle täytyy vittuilla aiheettomasti.

---

Muutenkin vituttaa tuo asiakaspalvelijoiden ymmärtämättömyys siitä, että he ovat yrityksen kasvot ja usein ainoa tartuntapinta asiakkaalle. Jos yritys sählää, niin asiakaspalvelija ottaa palautteen vastaan, pureskelee sen ja välittää sen edelleen. Ei siinä voi paeta vastuusta heittämällä, ettei esim. joku ongelmatilanne ole asiakaspalvelijan vika.


Kyllä vittuilu on aiheetonta nimenomaan sitä asiakaspalvelijaa kohtaan, ellei ajatella, että asiakaspalvelijat ovat yleisiä sylkykuppeja, joille voi käydä rähisemässä, kun siltä tuntuu tai jokin vähän ottaa päähän. Avainsanana edellisessä on vittuilu, palautteenkin kun voi antaa niin monella tapaa, jopa ystävällisesti.

Kassan takana oleva ihminen ei omasta päätöksestään vittuile sinulle korttia kysyessään. Tässä tulee pienehkö ero asiakkaan ja palvelijan välille - toinen tekee työtään, toinen tekee, mitä lystää. Jälkimmäiset voisivat aina välillä vähän miettiä käyttäytymistään. En tiedä, miten tarkasti näissä päivittäistavarakaupoissa (siis esim. S-ketju, Kesko) seurataan kassaihmisten toimintaa, kun en siis niissä työskentele, mutta ainakin meillä kanta-asiakkuus on tällä hetkellä mielettömän tärkeässä roolissa ja palautetta tulee takuulla, jos alkaa liikaa lipsuilla. En minäkään kortista ala sen enempää keskustelemaan (vaikka pitäisi ohjeistuksen mukaan keskustella), mutta kysyn 99% asiakkaista, onko korttia.

Totta kai asiakaspalvelija on firman kasvot - siksi sanoinkin, ettei kassalla voi vittuilla takaisin tai näyttää hapanta naamaa. Ja tietenkin asiakaspalvelija myös ottaa vastaan palautteet - tuli se palaute sitten asiasta mistä hyvänsä ja millä sävyllä tahansa. Jos sinua ärsyttää kassaihmisten ymmärtämättömyys, niin minua sitten ärsyttää se, että asiakkaat tietävät voivansa hyppiä mielensä mukaan asiakaspalvelijoiden silmille ja myös käyttäytyvät välillä sen mukaisesti. Enkä nyt tarkoita pelkästään mitään bonuskorttitilanteita. Onko se sitten vastuunpakoilua, jos ei kovin mielellään haluaisi kuunnella päänaukomista asioista, joista ei ole ollut päättämässä ja joille ei käytännössä mitään voi? Tai se, että toivoo kyseisiin tilanteisiin asiallista käytöstä? Jos on, niin voi voi todellakin.

Tiivistettynä lähtisin itse liikkeelle siitä, että tiskin kummallakin puolella on ihminen, jota siis ainakin minulle opetettujen käytössääntöjen mukaan täytyy kohdella kunnioittavasti ja kohteliaasti. En huuda kaduillakaan naama punaisena toisille kanssaeläjille. Ihmiset vain valitettavasti ovat välillä todella huonoja näkemään yhtään omaa napaansa pidemmälle ja asiakkaan roolissa kaikilla on oikeus vittuilla, kiukutella ja olla hankala. Itse yritän nykyään jättää parhaani mukaan tuon oikeuden käyttämättä.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Plussakortista meni maku siinä vaiheessa kun siirryttiin markoista euroihin ja viidenkympin plussaseteli muuttui viiden euron seteliksi! Ei saatana K-ryhmän markkinamiehillä ole alkeellisintakaan käsitystä siitä, miten asiakas sitoutetaan ketjun asiakkaaksi.

Justiinsa. Tokihan pisteiden kertymäkin muuttui samalla kertaa. Kuvitteletko oikeasti, että kun ennen sait 50mk saat nyt 5€ samoilla ostomäärillä? Mistä teitä sikiää?
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Justiinsa. Tokihan pisteiden kertymäkin muuttui samalla kertaa. Kuvitteletko oikeasti, että kun ennen sait 50mk saat nyt 5€ samoilla ostomäärillä? Mistä teitä sikiää?

Hohhoijaa. Luetaas nyt niitä viestejä. Minä en kuvittele yhtään mitään, vaan kyse on mielikuvasta, jonka tällainen muutos aiheuttaa ns. tavallisen kansan keskuudessa. Väitän että suurin osa asiakkaista ei ole edes tajunnut, että pisteiden kertymäkin muuttui. Ihmiset juoksevat rahan perässä sen enempiä miettimättä ja tässä olisi ollut tilaisuus K-ryhmällä saada siirtyminen markasta euroon näyttämään nimenomaan heidän asiakkailleen kannattavalta, mutta kun ei. Kuten aiemmin jo kirjoitin:

Jos K-ryhmässä olisi ollut vähänkin markkinamiehiä niin totta helvetissä siirtymässä markasta euroon olisi pitänyt saada K-ryhmän asiakkuus näyttämään kannattavalta. Jos itse olisin ollut päättämässä niin ehdottomasti olisin nostanut tuon viidenkympin plussasetelin kymmeneen euroon. Pisteiden laskusääntöjä olisi aina voinut rukata sen jälkeen.
 

Blue J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Jos sanon tähän paikkaan nopeasti että "vittu mitä jengiä".

Sanoo aikuinen mies.

Niin joku kertoo minulle kohta miten halvalla saa aikuista miestä.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Hohhoijaa. Luetaas nyt niitä viestejä. Minä en kuvittele yhtään mitään, vaan kyse on mielikuvasta, jonka tällainen muutos aiheuttaa ns. tavallisen kansan keskuudessa. Väitän että suurin osa asiakkaista ei ole edes tajunnut, että pisteiden kertymäkin muuttui. Ihmiset juoksevat rahan perässä sen enempiä miettimättä ja tässä olisi ollut tilaisuus K-ryhmällä saada siirtyminen markasta euroon näyttämään nimenomaan heidän asiakkailleen kannattavalta, mutta kun ei.

Ennen muutosta tätä asiaa toitotettiin kissan kokoisilla kirjaimilla joka paikassa. Ei nuo keskusliikkeet ole mitään hyväntekeväisyyslaitoksia. Jos ihmiset olisivat niin tyhmiä kuin kuvittelet, ei kellään olisi minkäänlaisia kortteja.

Toinen asia mikä naurattaa, on nuo ABC-asemat. Tokihan niistä saa S-poonusta, mutta hinnat ovat järjestään 2-3snt kalliimmat kuin esim. Nesteellä, josta saa vielä Plussakortilla 2snt hinnasta pois. Tulee huimat säästöt S-kortilla juu. Tässä jos jossain on kusetuksen makua ilmassa.

Naapurin äijä kerran selitti suu vaahdossa, että olipa hyvä kun tuli ABC-asema viereen. Nyt saa bensastakin poonusta.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Kyllähän Plussa on jäänyt S-kortin jalkoihin, muutenkin SOK uudistanut jatkuvasti ilmettään tuoreemmaksi kun taas Plussa jatkaa tyypillisellä juntti-imagollaan. Ykkösbonus on taas vähän niinkun presidentinvaaleissa se yksi ehdokas, joka ei missään nimessä tule voittamaan, mutta hänet on pidettävä vaalikeskusteluissa mukana ettei tule paha mieli.

Itse käytän S-markettia tai Prismaa ruokaostoksiini, ja pelkästään tuo saa minut automaattisesti keskittämään S-etukortin käyttöön. Onhan siellä S-pankin tilillä nyt joku satanen, "ilmaista rahaa".

Plussa-setelit taas haalistuvat jossain laatikossa, täytyykin ehkä tämän ketjun johdosta etsiä ne kaikki kasaan ja käydä ostamassa vaikka Anttilasta joku DVD.
 

Rinksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
S-etu selvästi eniten käytössä. Lompakosta löytyy myös ykkösbonus. Koskin S-Marketiin houkuttelee lähinnä lihatiski, jossa on mukava valikoima kalaa.

Nyt kun Valkeakoskelle saatiin vihdoin Lidl, on peruselintarvikkeita alettu sieltä ostaa.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Toinen asia mikä naurattaa, on nuo ABC-asemat. Tokihan niistä saa S-poonusta, mutta hinnat ovat järjestään 2-3snt kalliimmat kuin esim. Nesteellä, josta saa vielä Plussakortilla 2snt hinnasta pois. Tulee huimat säästöt S-kortilla juu. Tässä jos jossain on kusetuksen makua ilmassa.

Missähän päin Nesteellä on ns "halvat" hinnat? Itse olen pistänyt merkillä ihan paikkakunnasta riippumatta, että Nesteellä on kylän kalleinta polttoainetta. Täällä Riihimäellä ero muihin asemiin on välillä jopa naurettavan suuri (~10senttiä litra).
Mutta joo, hieno homma, jos jostain päin Suomea saa Nesteeltäkin polttoainetta edes jotain asemaa edullisemmin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös