Mitä asioita kaipaat?

• 16 761
  • 178

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nyt kun sitä uudelleen miettii niin monia asioita muistuu mieleen:
- leikit (kymmenen tikkua laudalla / kirkonrotta)
- commandore 64 ja amiga 500
- koulumenestys
- ei ollut laskuja
- rahaa meni vain karkkiin
- diskot ala-asteella
- jäätelö maistui hyvältä, tupakka haisi ällöttävältä

King Harvest

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flyers, Seahawks, Die Mannschaft
Ainiin...

Yksi asia unohtui vielä:

Sitä aikaa jolloin vielä pelasin kiekkoa. Olin muuten hemmetin nopea. Pisteitä tuli hirveästi. Kyllä oli tyhmää lopettaa!

Voi vinetto! :mad:

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Viestin lähetti B1
- Commodore 64:sta. Vituttaa vieläkin, että menin myymään sen. Nyt olis kiva pelailla niitä yli 400 peliä :(
Minulla on C64 edelleen tallella, sekä levy- että kasettiasemalla. Ja kaksi joystickia. Pelattiin kesällä kaveriporukan kanssa välillä, ja oli muuten hemmetin hauskaa! Tiedoksi kaikille, laitteet eivät ole myytävänä.

Miten ihmeessä saatoin tosiaan unohtaa neppauskisat? :confused:

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Kun katsoo nykyään isompia yleisurheilukisoja niin täytyy sanoa että kaipaan 70-lukua ja Lasse Vireniä,Tapio Kantasta,Seppo Tuomista,Pekka Päivärintaa,Pekka Vasalaa ym.
Oli keinot sitten mitkä tahansa niin kyllä 70 luvulla Suomipoika juoksi ja hyvin.

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
On kyllä pakko hieman ohi "aiheen" kehaista, että suorastaan loistelias viestiketju.

Ihmiset luokassa pelokkaasti siirtyy kohti seinän vierustan tietokoneita kun takarivissä nyyhkyttää iso mies ja hokee sanoja kuten "juuh, lapsuus - kuusnepa - ei hitto - noitakin oli... emmää ... kyllämää ... toikin, juu ..." Pidättävät vielä, epäilevät että yritän kyynelten mukana jotain bakteeria levittää.

Mutta kiitos teille; muistoja, joiden olemassaoloa en edes tiennyt, mieleeni olette palauttaneet.

Habby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Les Canadiens de Montréal, John Ferguson Sr
Täytyy lisätä vielä omaan listaani tämä, jonka monet ovat listanneet, mutta jonka minä unohdin. Olen tätä monesti aikaisemminkin miettinyt, että joskus olisi kivaa palata päiväksi lapsuuteen ja leikkiä lasten leikkejä. Olla piilosta, rönttöä, leikkiä legoilla ja niin edelleen...

kerpo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pride FC, Iron Maiden
Viestin lähetti Habby33
Täytyy lisätä vielä omaan listaani tämä, jonka monet ovat listanneet, mutta jonka minä unohdin. Olen tätä monesti aikaisemminkin miettinyt, että joskus olisi kivaa palata päiväksi lapsuuteen ja leikkiä lasten leikkejä. Olla piilosta, rönttöä, leikkiä legoilla ja niin edelleen...
Muksulla on nykyaikaisia legoja, jotka on ihan eri planeetalta, kuin minun reilut 20v. vanhat neliöt, joten itse leikin siinä mukana vanhoilla legoillani :D.

mikkoz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
Brandonille joka kaipasi nappiverkkareita, tervetuloa hämikseen tämä on useampien mielestä nappiverkkarien mekka. :cool:

- 92 blackhawkseja

- 80-lukua

kamraterna

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aiai pisteet täältäkin viestiketjun avaajalle, vaikka onkin arkki-Tommy.. ;)

Vaikka ikää on "vasta" 23, niin kyllä sitä rupeaa jo välillä todella kaipaamaan wanhoja "hyviä" aikoja.. ilman huolia ja murheita..

Tässä muutamia:

- Suvivirsi kevätjuhlissa.. sen biisin kuullessa on kiva vieläkin keväisin fiilistellä. Parempaa fiilistä on harvoin ollu kuin koulun kevät juhlissa kesäloman häämöttäessä ilman kesäduuneja etc..

- ala ja yläasteen diskot.. voi voi sitä tunnetta, kun pääs jonkun ihastuksen kanssa tanssimaa hitaita :)

- Dr pepper

- Tony Arima! (aina sattu ja tapahtu, sitä asennetta kun olis kaikilla ifk:laisilla..)

- Lätkämatseja punainen paita päällä ja lippu kädessä wanhassa seisomakatsomossa.. nykyään tulee mentyä hallille aina asiallisesti pukeutuneen ja istuttua jossain kausarikatsomossa kaukana fanikulmasta..

- Junnuaikojen kaikkia mahdollisia turneita ulkomaita myöten. Kun pelasi yhtäaikaa Jalkapalloa, jääkiekkoa ja jääpalloa, niin turnauksia riitti.. ja tietysti niitä kisadiskoja ;)

Siinä nyt ensihätään.. lisääkin tulisi, mutta aika ei riitä....

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Kaipuulista jatkuu...

- lapsuuden "huolettomuutta"
- vanhoja alkuperäisiä Star Wars-figuureita kyllä ne PITÄIS olla jossain tallessa...
- Ritari Ässä
- Katuhaukka
- Commodore 64 (Blue Max, Rally Speedway, Law of the West, Spy Hunter, Spy vs. Spy...) (tai mitäs sitä kaipailemaan, tuollahan se on komerossa pelikunnossa, johdot vaan seinään)
- Montreal Canadiensin menestystä
- useita vanhoja IFK:n pelaajia
- useita vanhoja Canadiensin pelaajia
- joitain vanhoja kavereita
- entistä bändiäni, keikkoja

Viestin lähetti teemu73

- Tavallisia C-kasetteja
Näitä minun ei tule ikävä. Maailman surkein formaatti mielestäni, hyvänä kakkosena mp3. Vinyyliä ja cd:itä sen olla pitää. Vinyylejä kaipaileville tiedoksi, että eiväthän ne ole minnekään kadonneet. Itse ostelen vinyylilevyjä aina silloin tällöin ja tänä vuonna sain synttärilahjaksi mm. HIMin Razorblade Romancen vaaleanpunaisena vinyylinä ja Black Sabbathin mestariteoksen Master of Realityn.

Viimeksi muokattu:

turre

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
vaikka mitä olis

Listaani mahtuisi vaikka mitä mutta ei niitä kaikkia jaksa kirjoittaa

Muutama tuli kyllä heti mieleen.
Ifk matseihin pääsi seisomapaikalle lapsi muistaakseni n. 15 mk:lla, lippu ostettiin aina vähän ennen peliä ja riennettiin katsomoon.

ah ne ajat jolloin koko päivä venattiin ku pääs Ifk-Jokerit paikallispeliin, siellä oli fiilistä ja seuraavana päivänä koulussa puhuttiin /tapeltiin kumpi on parempi jengi.

toi neppisjuttu pisti meikäläisenkin suupielet ylöspäin just tollasta se oli mitä Filmirulla kertoili.

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Loistava kysely !

Jäähallista ikävä : Niitä nakkeja ( Karjakunta ) missä oli napsahtavat kuoret ja mitkä olivat " ylikypsiä " , Tapioca - tuutteja, aivan loistavan makuisia jätskejä ( varsinkin banaanin makuinen ). C ja F aulan välissä ollutta aivan legendaarista röökipaikkaa ( voisin vaikka lopettaa tupakkalakkoni , jos vielä saisi siinä polttaa ). Jäähallin vanhojen vaksien juttuja ( kunnon Stadin staroja ja sotaveteraaneja ).Sitä kun 3. erässä vaihdettiin aina puolia ( siis ei alettu kannattaa toista joukkuetta , vaan alettiin pelata toiseen suuntaan ajassa 10.00 ). Vanhaa pitkä kiekko sääntöä = nopea hyökkääjä ehti kiekkoon ensin ja siiloin ei pitkää vihelletty. " Isoja poikia " , joilla oli Kossua mukana matseissa. 70 - luvun Helsingin kesiä = Kaivarin konsertteja ja Linnanmäen / Mustikkamaan Hurriganes keikkoja. Sitä kun mentiin Tavastialle väärillä papereilla sisään ja portsarit olivat H. Moilasina.Bule , bule ( Bordeaux Blanc ) viiniä , nakkikiskoja ,...... Hei , tämä on aivan loistava kysely ( vanhahan oikein liikuttuu ) !

Shadowplay

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Brewer!

Mitä helvettiä?! Minä kun olin ihan varma, että olisit kaivannut Juha Jokiharjua...

* * *
shadowplay

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Shadowplay , mitä hel¤%&tiä ?!

Kyllä minä olin aivan varma , että minä sen nimen tohon listaan laitoin ?! Jotenkin se on sieltä kadonnut ?

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Vielä yksi ( ennen seuraavaa )

Vaimoni tossa kesällä kertoi , että oli nähnyt unta kun oli vielä hoikka nuori kimma. Niinpä , sen unen minäkin olen nähnyt monta kertaa .........

Shadowplay

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Huoh...

...no hyvä, suotakoon vanhoille pienet lipsahdukset. Pääasiahan on kaunis ajatus. Mutta katsokin ettei tällainen pääse toistumaan!

* * *
shadowplay

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No joo. Tuli tuossa Yö-ketjussa rappeutuneesta ostarista puhetta, niin saman tien rupesi lapsuusmuistoja virtaamaan päähän.

Silloin 70-80-luvun vaihteessa, kun polvenkorkuisena kuljin äidin ja naapurin muksujen äiteineen kanssa kauppaan sinne ostarille, oli asiat vähän toisin. Siellä oli T-kauppa (RIP) Sokos, Oravapankki, Posti, parturi, apteekki, kenkäkauppa, suutari, urheiluliike, kioski, ravintola ja kemikaalio, missä oli pikkunappulaa kovasti miellyttävä leluhylly. Aika monet lapsuuden lelut tuli siitä hankittua. Apteekki taisi ensimmäisenä häipyä kuvasta, mutta sen tilalle tuli viihtyisä, koko perheen ruokapaikka.

Nyt parikymmentä vuotta myöhemmin, kun suuri ja mahtava Columbus on syönyt suurimman osan asiakkaista, jäljellä on S-market, kaksi rupista kaljakuppilaa, kaksi parturia ja R-kioski. Ei enää edes se mukava yksityinen kioski, josta aina ostettiin viitosella irtokarkkeja.

Puhun Vuosaaren pohjoisesta ostoskeskuksesta. Tarkoitus oli laittaa valokuvakin rakennuksesta, mutta eihän sieltä Vuosaaren nettisivulta löydy kuvia muualta kuin sinne hiekkakuoppiin ja metsiin rakennetusta somalialueesta. *huokaus*

entti7

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Team Harrier
Kertakaikkiaan nostalginen viestiketju, muistojen aalto pyyhkäisi ylitseni kun luin tämän! Täällä on jo mainittukin itsellekin rakkaita muistoja kuten neppaukset, huolettomat kesälomat maalla yms. mutta tässä muutama lisää;

- syksyiset tuikkis-sessiot - perjantaita odotti aina valtavasti, kun pääsi tyttöjen kanssa kirmaamaan pimeään metsään
- ne vihreät mehujää-puikot, olisikohan olleet Lipsi-merkkisiä
- Kouvolan uutuuttaan kiiltelevä jäähalli 80-luvun alussa ja tunnelma siellä

- Osku-koirani

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
lisää

Vanhat ruotsin laivat ja niissä sauna baarissa juotu Carlsbergin Elefantti olut. InterRail matkat Euroopassa 70 - ja 80 - luvuilla.

filmirulla

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tulipahan lisää mieleen!

Lälälälä läää lää lähekkäin lälälälä läää lää lähekkäin... jne! Eli toihan oli Lähekkäin hammastahna mainoksesta jos joku vaan sattuu muistamaan.

Sit oli vielä yks toinen mainos jossa mainostettiin jotain karkkia lauseella PELKKÄÄ RAITAA! Se oli muistaaksen jotain toffeeta joka oli luonnollisesti valko-sini-punasta ja paperina oli läpinäkyvää muovia jossa oli tietenkin ameeriiikan tähtiä.

Ja sit olis vielä joskus mukava päästä katsomaan Sleepy Sleeperssiä!

Sanomattakin on selvää,että vuoden 1998 tapahtumat haluaisi kokea uudelleen paikan päällä riekkuen.

On vielä yksi asia joka ylittää minun mittakaavassa kaikki edelliset asiat! Nimittän oma veli (R.I.P) vois tulla takaisin sieltä jostain missä se nyt ikinä onkaan.

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Re: Garden

Viestin lähetti tapio
Näitähän on... lapsena varsinkin
elämä oli huoletonta ja leppoissaa, mutta:

Yksi ihan ehdoton oli kuitenkin Tapiolan
Garden Hotellin alakerrassa ollut Disko.

Tosin ei sillä nyt enää mitään tekisi, mutta
siellä oli kyllä hyvä meininki... kunnon
paikallinen :)

Voi jumaleisson!!! Onko täällä joku joka uskaltaa tunnustaa käyneensä Gardenin diskossa?:D On tullut itsekin siellä käytyä, nyttemmin paikka on täysin kuollut. Itseasiassa Espan ruotsalaisen linjan työharjoitteluravintola.
Olin siellä itsekin (tosin ihan suomenkielisellä puolella) työharjottelussa kouluaikoina keittiön puolella, hauskoja muistoja.

Cannibal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Patukka

Joku mainitsi täällä Jambo-suklaapatukan.
Tiedättekö mitä minä kaipaan. Patukkaa, jonka nimi oli muistaakseni ranskalaisittain: Merci. Se oli muistikuvani mukaan vihertävä pienehkö patukka (siis se paperi oli vihertävä) joka maistui todella hyvältä. Mikä sen vei ja vieläköhän sitä jostain saisi? Muistaako kukaan? Ehkä 80-luvun lopussa tai 90-luvun vaihteessa?

Ja kyllähän niitä monia asioita on joita kaipaa. Paras on jo sanottu moneen kertaan eli se huolettomuus ja stressittömyys lapsena. Sitähän sitä kaipaa. Kukapa ei haluaisi vapautua paineista ja kaikesta vastuusta. Ehkä eläkeläisenä saa taas nauttia elämästä. Jos on hengissä ja siinä kunnossa...

Ja sanomattakin on selvää, että ennen kaikkea kaikki kaipaavat menetettyjä läheisiä. Uskon, ettei Tommy hakenut tätä kuitenkaan vaan ihan arjen pikku asioita.

Hieno fiilis on aina talvella kun lunta tupruttaa ja lähestyy lätkäkenttää mistä kuuluu kiekon kalkatus laitoihin. Se on hieno tunne. Mutta sen saa taas pian kokea.

Kaipaan myös Matinkylän upeaa fiilistä ja sitä hajua mikä siellä oli ja niitä hetkiä kun siellä pienenä isän kanssa olin.

Ainahan aika kultaa muistot. Jopa negatiiviset asiat positiivistuvat jonkun verran. Itse asiassa aika paljonkin. Vain hyvät asiat muistetaan kaikesta. Jos nyt alkaa jo olemaan tällaista kaihoa menneisyyden perään, niin mitähän se sitten 70-vuotiaana on kiikkustuolissa kun terveyskin on jo mennyt....

Mutta hei, muistakaa se patukka, Merci. Kai joku sitä on syönyt....vai senkö takia se katosi kun olin ainoa joka siitä piti?

aHab

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Montreal Canadiens
Jääkiekko-, jalkapallo- ja pesäpallomatseja naapurin lapsien kanssa. Meitä oli melkoinen lössi suunnilleen samaa ikäluokkaa. Kovia otteluita, naurua ja kyyneliäkin joskus. Kaiken maailman muita pelejä, valovinkki, kymmenen tikkua laudalla jne...

Merkkareita ja Pätkiksiä, niitä suklaapatukoita (vieläkö Pätkiksiä saa jostain?)

Kalareissuja veljen kanssa, lähikoskilla taimenta metsästäen ja järven selällä iltamyöhällä uistellen.

ja viimeisenä, muttei vähäisimpänä... TV-sarjaa Kovaa Peliä Bostonissa.

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti aHab
Merkkareita ja Pätkiksiä, niitä suklaapatukoita (vieläkö Pätkiksiä saa jostain?)

Kyllähän Pätkiksiä melkein joka putiikista pitäisi saada, sen verran minäkin muistan että ennen Pätkikset oli isompia ja makoisampia. Mutta kyllä niitä vieläkin tulee joskus poskeen vedettyä.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy