Mitä asioita kaipaat?

• 16 768
  • 178

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Minä kaipaan niitä aikoja kun tutustuin tyttöön, josta sittemmin tuli vaimoni ja nyttemmin ex-vaimoni. Kaipaan niitä aikoja, jolloin esikoisemme oli syntynyt. Kaipaan myös kaikkia niitä perheemme yhteisiä hetkiä, jotka vielä olivat onnellisia. Antaisin aika paljon, jos saisin vielä joskus kokea jotain niin hienoa.

Kaipaan myös niitä aikoja kun pystyin kokemaan Jokerit aitona asiana. Nauttimaan jokaisesta sekunnista, jolloin näin idolini jäällä. Kaipaan niitä vilpittömiä tuuletuksia, joita jokainen Jokerien tekemä maali aiheutti.

Miksi ihmisen pitää vanhentua? Miksi asioiden pitää muuttua?

Suosikkijoukkue
Haukat
Kaipaan sitä aikaa, kun Haukat vielä pelasi divaria ja keräsi otteluihin keskimäärin noin tuhat katsojaa. En ikinä unohda sitä mahtavaa tunnelmaa, kun spottivalot kiertävät pimeää hallia ennen ottelua ja Adiemus soi. Jokainen Haukkojen peli oli ala-asteikäiselle minulle hieno asia. Jos jotain tekisin nyt toisin, olisin käynyt peleissä useammin ja käynyt myös liigakarsintaottelussa KalPaa vastaan. Harmittaa edelleen, että se silloin joskus jäi väliin.

Kaipaan myös monia muita juttuja, joita en jaksa eritellä tarkemmin. Poikamieselämä alkaa jo tympiä.

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Viestin lähetti girlzilla15

Helsingin heräämisen katsominen on muuten ihan käsittämättömän upeaa. Ollaan pari kertaa kesällä viiden aikoihin lähetty keskustaan. On jo valoisaa, mutta ihmisiä ei missään. Se on Mannerheimintiellä vähän pysäyttävä näky.
Uskomattoman hieno asia todellakin. Viime kesänä joku aamu baari-illan jälkeen istuttiin kaverin parvekkeella, josta näkyy lähes koko kaupunki (ja Espooseen saakka). Pienessä humalassa oli hienoa seurata miten aurinko pikkuhiljaa nousi ja ihmiset lähtivät liikkeelle ja elämä kaupungilla alkoi taas uudestaan. Miten kaupunki voikaan parin tunnin aikana muuttua niin suuresti; nukkuvasta hiljaisuudesta taas siksi tutuksi meluisaksi kaupungiksi. Tuo ja pari muuta vastaavaa ovat asioita joita kaipaan.

Kaipaan myös lapsuuden helppoutta, minnekään ei ollut kiirettä ja kaikki oli hyvin. Aikuisuus on loppujen lopuksi aika perseestä. Noh, onneks mä oon ikuinen teini...

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
-Vanhoja kunnon kummeleita, kun ei niitä ekoja aikanaan tajunnut nauhottaa, :-(

- Sitä kesää -97, kun asuin vielä kotona, ei ollut omaa autoa, ei vuokraa ja tienasin noin 55mk/tunti. Silloin oli rahaa lähes rajattomasti ja kyllä sitä kuluikin...no onhan siitä ajasta jäljellä vielä muhkeat kotistereot ja vielä kalliimmat autostereot. Eli käytännössä kaipaan sitä aikaa, kun rahaa vielä oli oikein tuhlattavaksi.

(Tulevana kesänä suuntaan täältä Treelta takaisin kotikonnuille työn perässä ja punkkaan porukoilla - saas nähdä mitä siitä tulee. Sanottakoon, että koskaan ei ole faijan kanssa llut niin hyvät välit, kuin nyt kun välimatkaa on 200km ja näemme muutaman kerran vuodessa).

-Sitä viikonloppua kun ajelin Porsche 911 targalla joka oli kaverilta lainassa - oliko ihan pakko myydä se, nyyh.

-Naapurin ämmien katsetta, kun viime kesänä täräytin lainassa olleen Cadillac Coupe de Ville -59:n käyntiin kerrostalomme pihassa.

-Kiihkeitä ensisuudelmia nykyisen avovaimon kanssa

-Niitä kesiä, kun aika kului purjehduskilpailuissa...

Aijjai, tätä listaahan voisi jatkaa ikuisesti.....no ainahan voi muistella.

-ipa rules

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Unta tällä hetkellä. Töissä kun ollaan..

Musta87

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
-Joulun taikaa. Vaikka kesä on ovella niin jotenkin tuppaa joulumuistoja mieleen pukkaamaan. Sitä tunnetta, kun monta viikkoa odotti sitä hetkeä jolloin lahjat saa avata. Unta oli turha yrittää edellisenä iltana nukkumaanmenoaikaan (varmaan klo.19.) saada.

-Aikaa jolloin kavereiden kanssa kiekkoiltiin Viitaniemen montussa / Puistokoulun kentällä myöhäiseen yöhön. Joulu- / hiihtolomat koulusta olivat parhaita, silloin ei kelloa katseltu. Monttuun pääsi silloin vielä ilmaiseksi ilman aitojen yli kiipeilyä...

-M.Nylanderia JYP-paidassa. Ensimmäisiä Micken harjoituksia oltiin seuraamassa ja niitä pelejä tuskin kukaan nähnyt unohtaa. Esim. Tikin ja Ruutun HIFKiä vastaan hallissa oli varmasti reippaasti yli 5000 katsojaa (Hippoksen kapasiteetti 4812).

-Aikaa jolloin lätkä oli elämää suurempaa. Jyppi-ilmiötä 89-93.

-Edelliseen liittyen: lätkäjunia Turkuun. Oli se mahtavaa kun pelaajat matkasivat (voitetun) matsin jälkeen fanien seurassa takaisin Jyväskylään. "Kato Haamu!" "hhhyssss, se voi kuulla".

-Koululaisen kesälomia.

-Leikkimistä. Pihapiirissä oli monta (n.10) lähes samanikäistä heppua, joten koska tahansa saatin jotkut pelit käyntiin. Sitä jännitystä kun makaat naapurin tädin punaviinimarjapuskassa piilossa toista tuntia, vain kytätessäsi paikkaa pelastaa kaverit "vankilasta" tuskin saa takaisin. Olisihan se tädille varmaan aika järkytys jos naapurien aikuinen lapsi tulisi takaisin lapsuudenkotinsa pihapiiriin pensaiden alle kyyristelemään.

-Ala-asteiden diskoja ja liikuntatunteja, kun sai tehdä vaikutusta tyttöihin yhteisillä luistelutunneilla.

-Kuten joku aiemmin mainitsikin: joulua edeltävää Izvestijaa. Kaikenmaailman eurohokituurit ovat vieneet tästäkin kisasta aidon fiiliksen. Joskus Moskovassa oli sellainen laitamainos, jossa luki "Hae joulukinkku K-Kaupasta 13.90 (tms) kg"

Rok

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat
Viestin lähetti Kolmas Johannes
Kaipaan sitä aikaa, kun Haukat vielä pelasi divaria ja keräsi otteluihin keskimäärin noin tuhat katsojaa. En ikinä unohda sitä mahtavaa tunnelmaa, kun spottivalot kiertävät pimeää hallia ennen ottelua ja Adiemus soi. Jokainen Haukkojen peli oli ala-asteikäiselle minulle hieno asia. Jos jotain tekisin nyt toisin, olisin käynyt peleissä useammin ja käynyt myös liigakarsintaottelussa KalPaa vastaan. Harmittaa edelleen, että se silloin joskus jäi väliin.

Kaipaan myös monia muita juttuja, joita en jaksa eritellä tarkemmin. Poikamieselämä alkaa jo tympiä.
Nimenomaan. Voi sitä aikaa, kun jääkiekko vielä merkitsi Järvenpäässä jotakin...

Poikamieselämä(ntapa) ei minua sinällään tymmi(?), mutta en toki pistäisi vastaankaan, mikäli sattuisin törmäämään sopivaan naikkoseen :-)

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Vakio
Minä kaipaan niitä aikoja kun tutustuin tyttöön, josta sittemmin tuli vaimoni ja nyttemmin ex-vaimoni. Kaipaan niitä aikoja, jolloin esikoisemme oli syntynyt. Kaipaan myös kaikkia niitä perheemme yhteisiä hetkiä, jotka vielä olivat onnellisia. Antaisin aika paljon, jos saisin vielä joskus kokea jotain niin hienoa.

Pyrkimättä neuvomaan asiassasi yhtään (,kunhan yleisesti vain höpötän), saattaa allaolevista olla joskus apua:

- Taaksepäin kannattaa katsoa vain sen verran, että niistä virheistä ottaa opikseen. Mikään ei ole niin helppoa, kuin todeta jälkikäteen, mitä olisi silloin pitänyt tehdä. Jälkiviisaus on itseasiassa jälkityhmyyttä

- Lapset ovat aina tärkeimpiä ja kaiken perusta. Aikuisia tulee ja menee, ystäviäkin jopa, mutta lapsiin perustuu kaikki. Kaikki peliin heihin. Suhde heihin on kuin laittaisi rahaa pankkiin. Se palkitsee, joka päivä - puhumattakaan vuosista

- Uutta matoa vaan. Vanhan muistelu tylsistyttää. Ylös, ulos ja vaikka flirttailemaan

- Tuleva kokeminen on itsestä kiinni. Elä! Tee asioita sen eteen, että voit vielä kokea niitä hetkiä. Opi virheistä.

- Ex-vaimo on _entinen_. Se ei estä arvostamasta häntä ihmisenä ja lastesi äitinä. Sellaisena minun on loistava, ihan kymppi. Parempaa en olisi voinut saada.

- Kaikki tekee virheitä. Toiset isoissa asioissa ja toiset pienemmissä. Virheiden määrä ei luokittele ihmisten hyvyyttä. Tekevälle sattuu.

- Vain Sinä määräät, tuletko kokemaan vastaavia hetkiä. Lapsen saaminen (oletetussa) iässäsi on huikea kokemus. Lapsen saaminen varhaisaikusena ja aikuisena ovat kaksi täysin eri asiaa. Kokeile vaikka.

''Miksi ihmisen pitää vanhentua? Miksi asioiden pitää muuttua?''

Sitä kutsutaan elämäksi, mutta sen kai jo tiesitkin.

Suosikkijoukkue
HIFK
Ensimmäisenä ja kirkkaimpana mielessäni on tyttöystäväni, joka on nyt ollut 7..8..eiku 9 kuukautta vaihto-oppilaana. Vielä kaksi kuukautta paluuseen, jonka jälkeen meillä on neljä yhteistä päivää, kunnes kähden puolustamaan isänmaatamme.

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Tattis Senior!

Vanha kunnon tirkistelykaverini lähestyi hienolla viestillä. Kiitos siitä. Kelit lämpenee (vaikkakin turhan hitaasti) Senior, kohta on taas Espan puistossa vipinää :) .

Arvelinkin, että joku saattaa puuttua hivenen turhankin hempeään kirjoitukseeni. Tämän ketjun aihe on kuitenkin "Mitä asioita kaipaat?" Minä nyt satun kaipaamaan noita asioita, jotka mainitsin. Ne olivat hienoja aikoja. Ne ovat kylläkin ohi. Enhän niitä muuten kaipaisikaan.

Minullehan kävi erossa periaatteessa hyvin, eli lapset ovat minun hoidossani ja asiat ovat ihan ok niin minulla kuin lapsillakin. Ja niistä muista ohjeistasi. Kyllä tässä matoa laitetaan koukkuun koko ajan. Välillä jo nykii :).

Eli olen omasta mielestäni jo nykypäivässä, vaikka välillä hempeilenkin.

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Tattis Senior!

Viestin lähetti Vakio
Kelit lämpenee (vaikkakin turhan hitaasti) Senior, kohta on taas Espan puistossa vipinää :) .

Soitto riittää ja täältä singahtaa väsymätön, D-kuppi-erikoistunut, mustavöinen pimatsuarvostelija luokittelemaan terassien jyvät akanoista ja hyvät erittäin hyvistä. Nielaisuääni. Kaverille ei jätetä.

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Re: Re: Tattis Senior!

Viestin lähetti Senior
Soitto riittää ja täältä singahtaa väsymätön, D-kuppi-erikoistunut, mustavöinen pimatsuarvostelija luokittelemaan terassien jyvät akanoista ja hyvät erittäin hyvistä. Nielaisuääni. Kaverille ei jätetä.

Niin ja eihän me ihan välttämättä niitä kuppeja katsella, vaan sisältöä, vai kuinka? Eli kupittomat ovat kuitenkin etulinjassa.

Jotta aiheessa pysytään, niin sanotaan vielä, että kaipaan helteisiä kesäpäiviä :) .

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti Senior

Pääseeks mukaan? minä voisin luokitella ne B- ja C-kupein varustautuneet neitokaiset. Lupaan ettei katseeni lähde harhailemaan D-kuppeihin, ei edes t-kuppeihin.

Siirrytäänpä vakaviin aiheisiin.

-kaipaisin napakkaa potkua perseeseen.

vlad#16.

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Viestin lähetti vlad
Pääseeks mukaan? minä voisin luokitella ne B- ja C-kupein varustautuneet neitokaiset. Lupaan ettei katseeni lähde harhailemaan D-kuppeihin, ei edes t-kuppeihin.

vlad#16.

Aina on tilaa vielä yhdelle, joka ymmärtää kunnon "voyeur"-meiningin päälle. Me ollaan Seniorin kanssa alan ammattilaisia, mutta lisää porukkaa otetaan messiin. Kolme silmäparia näkee enemmän kuin kaksi.

Bigreds.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ei lajil' väliä
kaipaan...

Seniorilta kauden ekassa matsissa kossupullon, kun todistuu, että Senior hävisi meidän vedon.. :D Vedon yksityiskohdat jääköön salaisiksi.. :D

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti vlad

Siirrytäänpä vakaviin aiheisiin.

-kaipaisin napakkaa potkua perseeseen.

vlad#16.

Pääsee. Mulla on jo diili JHagin kanssa, että sille jää alle D ja Bee-Ykkösen kanssa puoti, että sieltä hoidetaan tummat, joten vähällähän minä tässä pääsen. Kaljan kittaamiseen pystyn päähuomion suuntaamaan.

Aiheessahan tässä on koko ajan pysytty.

Mitä potkuun tulee, niin sovitaan sillä tavoin, että otamme miehissä kolmensadan metrin vauhdin ja monotamme Sua hanuriin täböllä, niin eiköhän herätys ole taattu. Jos ei, kysellään Rebeliä ja B-Ykköstä avuksi. Silloin luulisi heräävän. Ugh.

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: kaipaan...

Viestin lähetti Bigreds.
Seniorilta kauden ekassa matsissa kossupullon, kun todistuu, että Senior hävisi meidän vedon.. :D Vedon yksityiskohdat jääköön salaisiksi.. :D

Kuitti. Eka kotimatsi 10 minuuttia ennen matsia A-kutosen edessä mies kossupullo povarissa odottaa Sinua. Kyselet vaan, että 'onks Seniorii näkyny?'

Perketti, taidan hävitä...

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti Senior

Mitä potkuun tulee, niin sovitaan sillä tavoin, että otamme miehissä kolmensadan metrin vauhdin ja monotamme Sua hanuriin täböllä, niin eiköhän herätys ole taattu. Jos ei, kysellään Rebeliä ja B-Ykköstä avuksi. Silloin luulisi heräävän. Ugh.

Sinä, JHag, Vakio ja Rebeli nyt vielä menettelee, mutta että B1 porukan jatkoksi. Helvata, johan minä tuolloin lentäisin vähintäänkin jossain maan ja kuun välillä peräpukamat suusta ulos pullistuneina.

vlad#16.

kalma

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Sitä nuoruutta kun Ritari Ässä oli jotain aivan uskomatonta...
Myös sitä aikaa kun katsottiin Zorroa ja Batmania 3v pikkuveljen kanssa syöden joulutorttuja...
Kaipaan myös niitä jouluja kun koko suku oli aina koolla ja oli ihanaa aikaa...
Kaipaan myös niitä kaikkia päiviä ennen kouluaikaa, koulu jollain tavalla pilasi vapaa-aikani...
Kaipaan niitä aikoja kun vielä mahduin koon M-housuihin...
Kaipaan niitä aikoja kun vielä mahduin koon M-paitoihin...
Kaipaan niitä aikoja kun kengänkoko oli lähempänä 30:ntä kuin 50:ntä.

Kaipaan myös paljon muita asioita, mutta koitan elää nykypäivän mukana... Enkä katsoa menneisyyteen...

Roland

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
TGEKPKFASC (hallituksen jäsen)
Those were the days, my friend...

1. Sunnuntait, ruokana oli uunikanaa ja perunamuusia. Siskon kanssa jaettiin kanan rapea kuori kahtia ja nautittiin siitä. Jälkiruoaksi appelsiiniriisiä... Taivaallista. Ruokalevolle kaksin isin kanssa ja kuuntelemaan kertomusta Rontto-ketusta.

2. Seurapelit, tuntikausia kestäneitä turnauksia Monopolissa, Jengassa ja kaikissa mahdollisissa peleissä. Tietysti suljetussa huoneessa mistä happi vähenee.

3. Omenavarkaissa käynti, ahh sitä jännitystä. Vieläköhän sitä tänä kesänä kehtaisi jonain yönä lähteä... ;)

Kyllä sitä vaan palaa hienoja muistoja lapsuudesta mieleen, mutta siltikin, ei enää 80-lukua. Ei enää ikinä, jookosta ?

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Viestin lähetti Designer
Minulla on C64 edelleen tallella, sekä levy- että kasettiasemalla. Ja kaksi joystickia. Pelattiin kesällä kaveriporukan kanssa välillä, ja oli muuten hemmetin hauskaa! Tiedoksi kaikille, laitteet eivät ole myytävänä.

Tuota...mitähän se rouvasi sanoisi, jos tulisin joku päivä sinne teidän lemmenpesään 24 kylmän, vaahtoavan kaverini kanssa? Vastapalvelukseksi voisit virittää tuon C64-koneen seinään. Siitä sitten yksi asia johtaisi toiseen.... ;)

Nikke Knattertoneita löytyy mm. netistä. 15 jaksoa on tehty kautta aikain. En muistanutkaan kuinka huikeita ne ovat.

Nostin tämän ketjun sen takia ylös, että puhuin männä viikolla rouvan kanssa vanhoista asioista ja ajoista. Hän aloitti kysymällä:"Muistatko sellaisia karkkeja kuin Roope-sedän kolikot?" No totta hitossa muistan. Aivan huikean makuisia ja pehmeitä.
Paras juttu on se, että niitä saa taas kaupasta!

Ostin tän...siis eilisen puolella niitä kun kävin kaupassa ja iskivät silmääni. Hitto, on muuten hyviä. Kun sain pari ensimmäistä suuhuni, niin vanhat muistot tulvivat mieleeni.
Kun vielä samalla kuunteli 80-luvun musaa, niin meinasi tulla kyynel silmään....pistää herkistelemään.
Iso käsi Leafille näistä!

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Viestin lähetti vlad
Sinä, JHag, Vakio ja Rebeli nyt vielä menettelee, mutta että B1 porukan jatkoksi. Helvata, johan minä tuolloin lentäisin vähintäänkin jossain maan ja kuun välillä peräpukamat suusta ulos pullistuneina.

vlad#16.

Jaa? Minä siis ns. räjäytän potin? Emmä ny niin iso ole...vai olenko?

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti B1
Jaa? Minä siis ns. räjäytän potin? Emmä ny niin iso ole...vai olenko?

Jep! sinä räjäytät potin. Et niin iso mutta tarpeeksi iso kuitenkin, ainakin mun muistikuvan mukaan.

Ilmaannu Suokkiin elokuun lopulla niin sittenhän nähdään muistinko oikein vai väärin vai oikein väärin. Minä oikeastaan kaipaisinkin maatakiertävälle radalle "tuulettumaan".

vlad#16.

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Viestin lähetti vlad
Jep! sinä räjäytät potin. Et niin iso mutta tarpeeksi iso kuitenkin, ainakin mun muistikuvan mukaan.

Ilmaannu Suokkiin elokuun lopulla niin sittenhän nähdään muistinko oikein vai väärin vai oikein väärin. Minä oikeastaan kaipaisinkin maatakiertävälle radalle "tuulettumaan".

vlad#16.

Muistikuvasi mukaan? Tuskin muistat mitään. Muistini mukaan kiereskelit lattialla etsien tyhjää kohtaa, mihin painaa väsynyt pääsi....tai jotain sinne päin.

Suokkiin halajaisi mieleni, elokuun viikonloput ovat vain varatut täysin kohdaltani. Viimeinen viikonloppu voisi ehkä sopia, mutta sekin isojen järjestelyiden takia.
Olisi ollut kiva tulla käymään ja tutustumaan uusiin kasvoihin, mutta en varmastikaan ehdi paikalle. Sääli. Seuraavalla kerralla sitten ehkäpä.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy