Mistä uusi kapteeni HIFK:lle?

  • 15 185
  • 84

penalalli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Leeds United
Koska Jere lähti Sveitsiin, jengi tarvitsee uuden kapteenin Villen jengiin. Eipä ole nykykokoonpanossa paljon potentiaalisia ehdokkaita kapteenin virkaan...
 
Suosikkijoukkue
IFK
Koska Jere lähti Sveitsiin, jengi tarvitsee uuden kapteenin Villen jengiin. Eipä ole nykykokoonpanossa paljon potentiaalisia ehdokkaita kapteenin virkaan...

No joo, harvinainen tilanne siinä mielessä että kai yksikään viime kaudella kapteenistossa ollut ei jatka?

Eli Sallinen, Lundell, Keränen, Varakas...oliko siellä joku muu vielä yksittäisissä peleissä?

Paajanen varmaan lähimpänä C:tä.
 

Vilja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Paajanen C, Motin A, Jääskä A.
Perustelut perään.

Paajanen, koska ilmeisesti kapteenityyppiä. Eikä oikein muitakaan vaihtoehtoja ole….

Motin; pakistosta oltava edustus. Samoin ulkkareille. Kuten Otonkin kohdalla, eipä juuri vaihtoehtoja.

Jääskä; oma, pelipaikan vakiinnuttanut junnu. Edustanut aina Stadin kingejä. Esiintyy usein ja ihan fiksusti median edessä.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Järjellä ajateltuna Paajanen, sydämellä Tallberg tai Jääskä. Toki Otolla on yksi kausi IFK:ssa takana, mutta kuitenkin mieluiten näkisin C: n jonkun pidemmän linjan IFK-laisen rinnassa.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Vaikea nimetä kuka olisi kapteeni mutta A:ta voisi ehkäpä laittaa seuraaville;

Paajanen
Tallberg
Jääskä
Broadhurst

En sitten tiedä Koivistoisesta, olisiko sopiva.

En silti näe ongelmana että meiltä puuttuisi "Sallisen kaltainen" kapteeni vaan ajattelen että jos joukkueessa on johtajuutta niin se riittää. Hyvät varakapteenit kompensoi myös. Joukkuehenki ja yhteinen tavoite ja kulttuuri joukkueen sisällä on tärkeää, ihan sama millainen kapteeni joukkueella on.
 

penalalli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Leeds United
Mä olen niin eri mieltä. Itse Ville Peltonen osoitti IFK:lle aikanaan mitä kapteenius merkitsee.
Olin jojona junnujoukkueessa vuosia, ja kyllä se näkyi jo nuorena kenestä pelaajasta on ja kenestä ei.
Muistaakseni Gabriel Landeskog valittiin 20-21-vuotiaana Coloradon kapteeniksi, ja on pärjännyt hyvin.
Toiset vaan on luotu jne.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105
Muulia mietin, mutta kyllähän Paajanen voisi olla myös kova gubbe siihen virkaan, eli Otolla mennään.
 

Redrose

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Mun listalla ovat:

Paajanen C
Tallberg A,
Auvitu A ja
Jääskä A

Mä voisin myös laittaa perustelut "omille" valinnoilleni:

Otto Paajanen on mielestäni itseoikeutettu C, koska hän on kapteenina toimiessaan voittanut Suomenmestaruuden HPK:ssa, ja valittiin vielä Liigan MVP-pelaajaksi v. 2019.

Teemu Tallberg ansaitaee A-kirjaimen pelipaitaansa. Tale on IFK-kasvatti, joka kävi hakemassa junnuvuosien jälkeen pelituntumaa Mestiksestä ja pienemmistä Liigaseuroista ennen paluutaan Nordikselle. Hän on myös esiintynyt tiedotusvälineissä erinomaisesti. Johtamistaitoja Talelta löytyy nähtyjen pelien ja haastatteluiden perusteella.

Yuhann Auvitulle sopii puolustajista parhaiten A rintaan. Auvitulla on iso IFK-sydän, jota hän osoitti paluullaan Nordikselle viime keväänä. Valitettavasti kausi jäi sen törkytaklauksen vuoksi lyhyeksi. Auvitulla on mielestäni enemmän johtajaominaisuuksia kuin Motinilla. A-kirjainta ei missään tapauksessa pitäisi antaa Ahoselle eikä Karjalaiselle. Auvitu voisi edustaa kapteenistossa myös kaivattua kansainvälisyyttä.

Juha Jääskä olisi se varakapteenien eka varamies. Jääskä on IFK-kasvatti, joka on kantanut Kolleissa C-kirjainta. Myös nuorisomaajoukkueissa Jäky on ollut kapteenistossa.
 

abc

Jäsen
C Paajanen, aivan ehdottomasti. IFK-tausta, vaikka lyhytkin. SM-kulta taskussa kapteenina.
A Motin
A Åsten (jos jatkaa), Mr. IFK tällä hetkellä
A Broadhurst / Dyk

Tallberg / Jääskä puolesta puhujia ymmärrän siinä, että IFK-tausta on vahvin, mutta miten itse olen aistinut niin Tallberg on uransa äärirajoilla pelaava duunari. Jääskästä toisaalta en ole vieläkään varma, minkä roolin mies hän on. Ei enää mikään nuori poika kuitenkaan, varmasti se "nice guy" jengissä, mutta en välttämättä haluaisi mestaruutta hakevan joukkueen kapteenistossa ensimmäisenä näkeväni. Ja mestaruutta hakevassa jengissä Jääskän paikka on max. 3 ketjussa.
 

Fränä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tallberg / Jääskä puolesta puhujia ymmärrän siinä, että IFK-tausta on vahvin, mutta miten itse olen aistinut niin Tallberg on uransa äärirajoilla pelaava duunari. Jääskästä toisaalta en ole vieläkään varma, minkä roolin mies hän on. Ei enää mikään nuori poika kuitenkaan, varmasti se "nice guy" jengissä, mutta en välttämättä haluaisi mestaruutta hakevan joukkueen kapteenistossa ensimmäisenä näkeväni. Ja mestaruutta hakevassa jengissä Jääskän paikka on max. 3 ketjussa.

Minusta siinä on ristiriita, jos kaikkensa antava ja äärirajoilla pelaava Tallberg ei kelpaa kantamaan A:ta, ja samaan hengenvetoon tarjoat sitä Åstenille. En tarkoita, että Åsten ei sitä ansaitsisi, ehdottomasti ansaitsee, mutta Tallberg on tuntumassa.

Paajanen on mielestäni selvä C. Arvelen, että Koivistoisella on yllättäen A rinnassa, johtava pelaaja ja tyyppi.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Tallbär on IFKn mies viimeisen päälle, mutta se ei voi olla peruste kapteniudelle tai kapteenistoon kuulumiseen. Ei ole tainut Tallbärillä ikinä olla edes A:ta niin ehkäpä se ei ole hänen juttunsa? Villen ja Tobiaksen ollessa puikoissa en pelkää, että kapteenin virka lyödään IFK-kasvattiuden perusteella vaan virkoihin valitaan parhaat syntymäpaikkaan ja kasvattajaseuraan katsomatta! Meillä on liikaa näitä huonoja esimerkkejä (Kuhta ja Petrell), jossa kapteenin virka lyödään sellaiselle pelaajalle, jolle se ei sovi. Nykyisessä joukkueessa en näe kuin yhden ainoan vaihtoehdon kapteeniksi ja se on Otto Paajanen, jolla on jo kovia näyttöjä kapteenina.
 

Forever#88

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Pidän Paajasta itsestäänselvänä valintana: pitkäaikainen liigajoukkueen kippari, Suomen mestaruus kapteenina ja samana vuonna playoffien MVP, laajasti arvostettu, ihan tarpeeksi pelejä IFK-paidassa (vähemmän Sallisella oli toissa syksynä).

Varakaput on vaikeempi juttu. Mä tykkään kovasti hymypoika Jäkystä ja Tale on kehittynyt mainioksi palaksi rosteria, mutta onko kummassakaan johtajuutta? Vain sillä on lopulta merkitystä, vaikka IFK-tausta ei toki haittaa. Ehkä näistä kahdesta Jäky, koska oli kapteenina Kolleissa ja kapteenistossa nuorisomaajoukkueissa. Mahdollista on sekin, että A ei ole kummankaan paidassa.

Pakistoa ei pidä unohtaa. Olisko neljännen IFK-kautensa aloittava Motin tässä oikea valinta, en oikein parempaakaan keksi.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Vaikka Jääskä on hauska tyyppi niin ei se välttämättä vähennä kykyä olla esimerkillinen. Monesti kun hoitaa hommat kunnolla niin on helppoa olla hauska. Uskon että Jääskä hoitaa treenaamisen täysillä ja vaatii itseltään ja muilta. A rinnassa voisi jopa Jääskän pelikin parantua. Kun vastuuta saa niin johtamiseen on helpompi kasvaa kuin ilman vastuuta. Mun mielestä on vain plussaa ettö on avoin ja rento tyyppi.

Jos pakin on pakko olla varakapteeni niin ehkäpä se olisi sitten Auvitu. En oikein Motinia näe siinä roolissa.

Tallberg ja AB voisi olla myös hyviä varakapteeneita ja olisihan se luottamuksen ja arvostuksenkin osoitus.

Ja joo, olen itsekin sitä mieltä että C Paajaselle tässä tilanteessa.

Koivistoinen yksi potentiaalinen A myös.
 

Helsingforce

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
C Paajanen
A Saarinen, jos jatkaa
A Auvitu (pakistosta ei löydy ketään parempaa valintaa, ja joku pakki on hyvä olla)
A Jääskä/Tallberg/Väänänen/Broadhurst (en osaa sanoa kuka näistä sopisi parhaiten)
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihan puhdas veikkaus omalta kohdalta:

C - Otto Paajanen
A - Micke Åsten
A - Yohann Auvitu
A - Teemu Tallberg/Juha Jääskä

Ja tällä myös itse lähtisin.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Muulin kohdalla mietin vaan, että voiko tuollainen verbaalinen akrobaatti olla kapteenistossa? Jengin ”johtajia” on varmasti. Tulee vaan mieleen se ”Muuli mikitettynä” peli ja minun on vaikea uskoa, että kapteenistossa oleva pelaaja voi tuolla tavalla ”löylyttää” vastustajia sekä tuomareita jatkuvasti? Tämä kuuluu kuitenkin Muulin peliin erottamattomasti, joten ettei vain mahdollinen kapteeniston jäsenyys kaitsisi liikaa?
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Oma veikkaus

C Paajanen
A Jääskä
A Koivistoinen
A Motin

Ja jos vielä tulee neljäs A, en tiedä onko se sallittua, joskus muistelen että oli 4 varakapteenia, niin sitten vielä Tallberg.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Paajanen on kyllä mielestäni aivan ilmeinen kapteeni. Vähintään yhtä ilmeinen kuin Sallinen oli kaudella 19-20 (sillä erotuksella, että tuolloin Sallisella ei edes ollut entuudestaan IFK-taustaa). Todella esimerkillinen pelaaja, paluumuuttaja ja toiminut jo kertaalleen liigamestaruuden voittaneen joukkueen kapteenina. Varakapujen osalta pitää vähän arpoa, mutta olisiko vaikka näin:

C: Paajanen
A: Jääskä
A: Tallberg
A: Motin

Jääskälle A rintaan on myös aika loogista jatkumoa, koska hän on junnuissa kuulunut useampana kautena joukkueensa kapteenistoon ja pyörinyt kuitenkin nyt edarissa mukana jo useamman kauden ajan.

Toisaalta en myöskään ihmettelisi jos näkisin Åstenin nimen tuolla listalla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös