Mistä olet keksinyt nimimerkkisi?

  • 31 810
  • 257

Mistä olet keksinyt nimimerkkisi?

  • Liittyy omaan nimeen

    Ääniä: 113 25,9%
  • Liittyy ammattiin

    Ääniä: 9 2,1%
  • Liitty harrastukseen

    Ääniä: 35 8,0%
  • Liittyy ihannoimaani asiaaan/henkilöön

    Ääniä: 121 27,7%
  • Täysin mielikuvituksen tuotetta

    Ääniä: 100 22,9%
  • Joku muu, mikä?

    Ääniä: 59 13,5%

  • Äänestäjiä
    437

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU
Nimimerkkini on kunnianosoitus Edmonton Oilersille ja Wayne Gretzkylle.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Curtis Joseph on minulle edelleenkin se kaikkein aikojen maalivahti. Fanitus alkoi joskus 1993-94, eikä loppua näy. Vaikka fanituksen kohde on jo hyvän matkaa päälle 50-vuotias ja aktiiviurakin on päättynyt jo toistakymmentä vuotta sitten.
 

redpecka

Jäsen
Mulla on kirjoitusvirhe. Alkuun oli niinkin eksoottinen kun *****nen mutta muutin sen ja nyt on vituttanut siitä lähtien, eli jostain vuodesta 2013-2015 eikä vitutukselle näy loppua kun ei saa millään inkakalenterimandaatilla vaihtaa kolmatta kertaa nimeä. Saatana!

Vaihtoehdoiksi on jäänyt keksiä jotain hauskaa tästä perkeleen merkistä: joku Rebecca-huora toki tulee mieleen, sitten SaiPaa luotsasi sellainen punapekkatirkkonen noihin aikoihin - liekö alitajuisesti vaikuttanut. Ja sitten joku puna(rinta)tikka saattaisi hyvässä lykyssä olla englanniksi tällainen.

Ette arvaa kuinka hävettää ja vituttaa. Aion kyllä kysyä modeilta joskus vielä kerran kauniisti ja vedota galaksin ratatason poekkeavuuksiin ja vaatia että saisin olla se mikä haluan eikä tarttisi olla nimimerkissä jota en tunne omakseni.

Sillä mä haluaisin olla, varaan sen jo tässä: Sitruc Not Limah
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Sen aikaisista douping-skandaaleista, joita taisi olla useampikin.

Voisi ehkä olla joku muu nimimerkki, mutta samalla mennään nyt ja jatkossa :D
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Maalivahdin hanskastahan tuo tuli kun en enää muutakaan keksinyt. Ei hanskaan vetämisestä niin kuin joku on luullut.

Jotain pervoa munkin nimimerkistä on saatu matkan varrella kuviteltua.

Jukka Jalonen kohautti aikanaan kiekkopiirejä mittauttamalla Jan Latvalan mailanlavan. Tämä tapahtumahan tässä on toiminut inspiraationa..
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Muistaakseni kun tein tunnukset niin fanitin Saravon Pekkaa joten siitä tuo. Sinänsä väsynyt jo nykyaikana mutta olkoot.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Alkuperäisen nimimerkkini joka, kuten moni varmasti muistaakin oli Smitty#41 takana ei ole kovin syvällistä tarinaa. Pelicans pelasi keväällä 2012 kaikkien aikojen lahtelaista kiekkokevättä ja silloin päätin että mun on päästävä hehkuttamaan itsekin kuinka innoissani olin. Mietin pääni puhki mahdollisia nikkejä ja päädyin lopulta silloiseen suosikkimaalivahtiini Mike Smithiin. Hänestä käytetään yleensä kutsumanimeä Smitty ja hänen pelinumeronsa on 41. That's it.

Nykyisen nimimerkkini takaa löytyykin sitten paljon monimutkaisempi, henkilökohtaisempi ja jopa tietyllä tapaa symboliikkaan liittyvä tarina. Mähän olin halunnut vaihtaa mun nimimerkin ja keksiä sen Smittyn tilalle jonkun "alkuperäisemmän" nimen jo aikapäiviä sitten. Tänä vuonna sitten eräs helmikuinen yö mä mietin lämpimikseni minkä niminen bändi mulla voisi olla, jos jossain elämänvaiheessa päätyisin sellaisen perustamaan. Mieleeni tuli silloin aivan puskista nimi "The Ocean Dive". Mietin saisinko väännettyä jotenkin tuosta nimimerkin jatkoaikaan. Näh, ei kuulostanut päässä sellaiselta nikiltä joka olisi just mun näköinen.

No tuolla kuitenkin päästiin ideoinnissa alkuun, sillä aloin miettimään merenkäyntiin liittyvää sanastoa ja miten siitä teemasta voisi saada väännettyä nickin jatkoaikaan. Sitten keksin että voisin ottaa inspiraatiota videopeleistä joita olen tahkonnut ja silloin mulla välähti! Mieleeni tuli tämä portaali Spyro 2:sta Breeze Harbor ja muistin että tuon tason päähahmothan olivat kuinka ollakaan, turkoosin sävyisiä pelikaaneja. Nimikin vaikutti jotenkin tosi miellyttävältä.

Sitten vielä ihan viimeisenä kirsikkana kakun päälle muistin että tuon portaalin talismaanihan on kultainen ankkuri. Ankkuri symbolisoi ainakin itselle ennen kaikkea toivoa ja jos olisin luopunut toivosta jonain niistä hetkistä, kun tuntui siltä että mun elämällä ei ole enää merkitystä, että mua ei tarvita, en varmaan olisi enää tässä kirjoittamassa teille tätä viestiä. Eli kyllä, ankkuri on mulle henkilökohtaisella tasolla erittäin tärkeä symboli.

Sitten piti vielä päättää haluaisinko mä olla Breeze Harbor vai Harbour. Jälkimmäinen kuulosti sitten jotenkin runollisemmalta kirjoitustavalta, joten päädyin siihen. Eli tiivistettynä kuinka päädyin tähän nimeen: meriteema -> videopelit -> -pelikaanit -> symboliikka + puhdas mielikuvitus.
 

1stApril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Alkuperäisen nimimerkkini joka, kuten moni varmasti muistaakin oli Smitty#41 takana ei ole kovin syvällistä tarinaa. Pelicans pelasi keväällä 2012 kaikkien aikojen lahtelaista kiekkokevättä ja silloin päätin että mun on päästävä hehkuttamaan itsekin kuinka innoissani olin. Mietin pääni puhki mahdollisia nikkejä ja päädyin lopulta silloiseen suosikkimaalivahtiini Mike Smithiin. Hänestä käytetään yleensä kutsumanimeä Smitty ja hänen pelinumeronsa on 41. That's it.

Nykyisen nimimerkkini takaa löytyykin sitten paljon monimutkaisempi, henkilökohtaisempi ja jopa tietyllä tapaa symboliikkaan liittyvä tarina. Mähän olin halunnut vaihtaa mun nimimerkin ja keksiä sen Smittyn tilalle jonkun "alkuperäisemmän" nimen jo aikapäiviä sitten. Tänä vuonna sitten eräs helmikuinen yö mä mietin lämpimikseni minkä niminen bändi mulla voisi olla, jos jossain elämänvaiheessa päätyisin sellaisen perustamaan. Mieleeni tuli silloin aivan puskista nimi "The Ocean Dive". Mietin saisinko väännettyä jotenkin tuosta nimimerkin jatkoaikaan. Näh, ei kuulostanut päässä sellaiselta nikiltä joka olisi just mun näköinen.

No tuolla kuitenkin päästiin ideoinnissa alkuun, sillä aloin miettimään merenkäyntiin liittyvää sanastoa ja miten siitä teemasta voisi saada väännettyä nickin jatkoaikaan. Sitten keksin että voisin ottaa inspiraatiota videopeleistä joita olen tahkonnut ja silloin mulla välähti! Mieleeni tuli tämä portaali Spyro 2:sta Breeze Harbor ja muistin että tuon tason päähahmothan olivat kuinka ollakaan, turkoosin sävyisiä pelikaaneja. Nimikin vaikutti jotenkin tosi miellyttävältä.

Sitten vielä ihan viimeisenä kirsikkana kakun päälle muistin että tuon portaalin talismaanihan on kultainen ankkuri. Ankkuri symbolisoi ainakin itselle ennen kaikkea toivoa ja jos olisin luopunut toivosta jonain niistä hetkistä, kun tuntui siltä että mun elämällä ei ole enää merkitystä, että mua ei tarvita, en varmaan olisi enää tässä kirjoittamassa teille tätä viestiä. Eli kyllä, ankkuri on mulle henkilökohtaisella tasolla erittäin tärkeä symboli.

Sitten piti vielä päättää haluaisinko mä olla Breeze Harbor vai Harbour. Jälkimmäinen kuulosti sitten jotenkin runollisemmalta kirjoitustavalta, joten päädyin siihen. Eli tiivistettynä kuinka päädyin tähän nimeen: meriteema -> videopelit -> -pelikaanit -> symboliikka + puhdas mielikuvitus.

Olisin voinut sanoa kohtuullisen varmasti, että nimimerkkisi vaihdosta olisi 1-2 vuotta aikaa, mutta oletkin siis vaihtanut vasta tänä vuonna? Ise asiassa olin jo unohtanut vanhan nimimerkkisi (siis sen mikä se oli, en sitä että olit vaihtanut nimimerkkiä), vaikka oletkin aktiivinen kirjoittaja varsinkin täällä Kierrätyskeskuksessa.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Mieleeni tuli tämä portaali Spyro 2:sta Breeze Harbor ja muistin että tuon tason päähahmothan olivat kuinka ollakaan, turkoosin sävyisiä pelikaaneja. Nimikin vaikutti jotenkin tosi miellyttävältä.

Sitten vielä ihan viimeisenä kirsikkana kakun päälle muistin että tuon portaalin talismaanihan on kultainen ankkuri.
Nyt kyllä pöllähti semmoinen happococtailin tuoksu ilmoille että tässähän alkaa itselläkin vilisemään yksisarviset niityllä.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Alkuperäinen nimimerkki oli nimikirjimeni ja se valikoitui sillä, että kaikki mitä yritin, oli jo varattu.
Nykyiseen nimimerkki taas pervosta vihahteesta huolimatta ei liity mitään pervoa. Se on syntynyt semmoisesta, kun lapseni olivat pienempiä, kutittelin ja pelleilin heidän kanssa, samalla sylkintoi jostain syystä seuraavat sanat suuhuni:
Sinäkin senkin banaaninviljelijän kaksoispilkun kaksoispilkku. Ja sitten kutitin lapsiani.
Olen tämän aiemminkin johonkin vastaavaan ketjuun raapustanut.
 

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
Aikoinaan valmentaja sanoi ettei minun kannata paljoa nurkissa pyöriä vaan käytät mitä sinulla on vahvuutena. Kun saadaan kiekko, niin käytä jalkojasi. Muiden homma on vain saada kiekko keskialueelle. Hae kiekko ja käytä nopeuttasi. Kun penkiltä kuului huuto "target", niin olin jo matkalla.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Detroit Red Wings, Manchester United
13. Päivä syntymäpäivä ja siitä on tullut mulle ns. onnenluku, vaikka pidetäänkin yleisesti epäonnenlukuna. :) Eikä yhtään haitannut että Detroitissa pelasi sellaset herrat kuin Kozlov&Datsyuk tällä numerolla.
 

Rekka Pinne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Vancouver Canucks
Oon tosi huono keksimään mitään luovia ja siistejä nimimerkkejä ja sitten kun isä välillä heitteli näitä sanamuunnoksia, niin siitä tuo Rekka Pinne. Toki tuo pitäisi kirjoittaa muodossa Rikka Penne, jos haluaisi että se olisi ns. oikein kirjoitettu. Miksi se on juuri väännetty Pekka Rinteestä? Sen takia, koska Rinne on Kärppien kasvatti.

Omasta mielestä ihan hauska nimi. Palstaurani ihan alkupuolella mietin, että mitä porukka on tästä mieltä, mutta nyt se on ihan vetun sama. Eilen ketjussa Jakoajan paras ja huonoin nimimerkki joku sanoi, että hän arvostaa nimimerkkiäni. Vähän naurahdin siinä ja tuli ihan hyvä fiilis :D kiitos sulle
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Jossain puutarhaohjelmassa tehtiin vanhan ajan perennapuutarhaa. Puutarhan portin lähelle istutettiin iisoppia ja kerrottiin että siitä kasvaa iso pensas. Oli sillä jotain muitakin ominaisuuksia joiden takia sitä haluttiin laittaa sinne mistä astutaan puutarhaan mutta en niitä enää muista. Joihinkin vanhan kansan uskomuksiin taisi joku liittyä. Iisoppi jäi jotenkin mieleen kivana nimenä enkä ollut aiemmin sellaisesta kasvista kuullut.

Kun sitten hain tunnuksia niin jostain pulpahti mieleen tuo iisoppi. Olen käyttänyt monissa muissakin paikoissa kasveihin liittyviä nimimerkkejä joten tämä oli jatkumoa sille. Eli jostain ruotsinkielisestä puutarha- tai lifestyle ohjelmasta (luulen että ei ollut Strömsö) olen nimimerkkini sinänsä keksinyt.
 

Rekka Pinne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Vancouver Canucks
Jossain puutarhaohjelmassa tehtiin vanhan ajan perennapuutarhaa. Puutarhan portin lähelle istutettiin iisoppia ja kerrottiin että siitä kasvaa iso pensas. Oli sillä jotain muitakin ominaisuuksia joiden takia sitä haluttiin laittaa sinne mistä astutaan puutarhaan mutta en niitä enää muista. Jäi jotenkin mieleen kivana nimenä enkä ollut aiemmin sellaisesta kasvista kuullut. Kun sitten hain tunnuksia niin jostain pulpahti mieleen tuo iisoppi. Olen käyttänyt monissa muissakin paikoissa kasveihin liittyviä nimimerkkejä joten tämä oli jatkumoa sille.

Eli jostain ruotsinkielisestä puutarhaohjelmasta (luulen että ei ollut Strömsö) on nimimerkkini sinänsä tullut.
Hetkinen siis iisoppi on kasvi??? Joka päivä sitä oppii jotain uutta.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Hetkinen siis iisoppi on kasvi??? Joka päivä sitä oppii jotain uutta.
Kyllä kyllä. Ei mikään yleisesti tunnettu mutta jossain Lähi-idässä ja Välimeren ympäristössä kasvaa luonnostaan. Itse en muista sitä missään nähneeni kasvavan enkä edes tiedä saako sitä jostain ostaa kasvatettavaksi. Joten tällä Iisopilla ei ole iisoppia kotona kasvamassa.
 

Rekka Pinne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Vancouver Canucks
Kyllä kyllä. Ei mikään yleisesti tunnettu mutta jossain Lähi-idässä ja Välimeren ympäristössä kasvaa luonnostaan. Itse en muista sitä missään nähneeni kasvavan enkä edes tiedä saako sitä jostain ostaa kasvatettavaksi. Joten tällä Iisopilla ei ole iisoppia kotona kasvamassa.
Löytääköhän nuita ees Suomesta? Kai niitä ny löytyy. En tiedä mitään kasveista ja kukista. Tunnistan mä ruusun ja tulppaanin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös