scholl kirjoitti:
Sitä voi sitten myöhemmin elämässä kun haluaa asettua aloilleen tsiigata juttua toisesta näkökulmasta, mutta jos puhutaan vaikka kolmekymppisistä niin ei tarvitse elää kuin eläkeläinen. Nyt ei ole enää sota-aika, joten ihmiset voisivat relata ja yrittää edes näyttää ihmisiltä.
Asia on (onneksi) pikkuhiljaa muuttumassa!
Asenteellisesti säästäväisyyttä ei enää pidetä samanlaisena hyveenä kuin joitain kymmeniä vuosia sitten, vaan nykyään on ok kuluttaa rahaa. Se miten kuluttaa rahansa on tosin vielä vaiheessa, ymmärrän että talvi säätelee sitä että sisällä pitää olla paljon, mutta en minä ainakaan halua kuluttaa rahaani loputtomasti materiaan joka löytyy kodin sisältä, vaan kaikkeen sosiaaliseen, illanviettoihin ulkona, matkustamiseen, konsertteihin, keikkoihin, ja sen sellaiseen. Plasma-tv merkitsee minulle nautintoa vain jos menen ystävän luokse katsomaan sellaisesta matsia ja jauhamaan paskaa samalla (jos mainitsisin sanan
brenkku tähän väliin kuulostaisin eräältä lainaamaltani henkilöltä). Sama pätee muuhun. Hieno auto on hienoimmillaan ajossa, tai autobahnilla eikä tallissa tai työmatkalla viiden kilometrin päähän Riihimäen loskassa.
Toinen homma on ylisuurien lainojen ottaminen (ei mene off-topiciksi sillä lukekaa loppuun, tässä on pointti). Porukka sijoittaa asuntoonsa niin paljon että joutuu kituuttamaan seuraavat 30 vuotta, hyvässä lykyssä loppuelämänsä! Monelle tulee vararikko!
Tuolloin minä aion olla hyvin hengissä edettyäni uralla pikkaisen ja parannettuani palkkaani, enkä epäile ettenkö pysty siihen. Voi olla että olen liian laiska ja tyhmä tullakseni ökyrikkaaksi, mutta joka tapauksessa en ole silloin vararikossa ylisuuren asuntolainan ja kituuttamisen rasittamana.
Miten tämä liittyy Miss Suomi (2007)-kisoihin? Ehkä joku paremman näköisistä misseistämme, tai niistä hyvistä jotka Makunen jätti pihalle, kuten tämä bosnialainen, on silloin valinnut väärän tien, ja ottanut sen ylisuuren asuntolainan, vässykkämiehen ja kituutuksen, mutta silloin tajuaa minkä virheen on tehnyt ja älyää tarpeeksi epätoivoiseksi alentuneena hakeutua peesiin kun kaltaiseni härski jannu steppailee asiallisissa, tyyliini ja asenteeseeni sopeutuneissa kuteissa pitkin rantabulevardia.
Miss Italia soittaa, nostan kännykän taskusta ja suomalaisen missin ote lipeää muskelikkaasta käsivarrestani.
Suomalainen missi nielee pettymyksensä mutta hyväksyy sen että näin menestyvällä ja fiksulla miehellä on muitakin naisia.
~BREASTS!!!