Viestin lähetti vlad
Näistä ohareista ja paskan satamisesta niskaan minullakin on kokemusta riittämiin - jokainen minut nähnyt voinee olla sitä mieltä etten ole mikään kansikuvapoika joten ulkonäöllä ei paljoa hurmata ketään.
Niin, tuo toveri ulkonäkö. Ei allekirjoittanutkaan mikään kansikuvapoika ole lähellekään, tai miehisyyden perikuva varsinkaan. En voi sanoa että kovin moni nainen lakoaisi eteeni... äärimmäisen harva tosiasiassa, eikä se nyt haittaakaan. Toisaalta on täysin väärä ajatus ja lähtökohta vaatia että olisi itse joku kansikuvapoika tai valkokankaiden hurmuri. Miksi pitäisi olla? Ei kaikki vastaantulijatkaan ole? Valtaosa ihmisistä naamaltaan ja vartaloltaan hyvin normaaleja ja sen alapuolella.
Mikä taas toisaalta sitten on normaali? Ihmisiä miellyttää toisten ulkomuodossa hyvin moninaiset seikat, eikä ne aina ole niitä yleisen ns. "kauneuskäsityksen" mukaisia. Itse en oikeastaa koskaan (ehkä jotain lyhyttä elämänvaihetta lukuunottamatta) ole naiselta vaatinut mitään mallinmittoja tai äärimmäistä kauneutta, ns. täydellisyyttä. Minulle ihmisen ulkoinen kauneus on melko venyvä käsite ja siihen liittyy monenlaisia persoonallisia piirteitä ja luonnetta joka kirkastaa kasvot. Kliseitä, mutta tosia.
Näin uskon sitten jonkun naisen kokevan mahdollisesti myös minussa, eli että ne hyvät puolet mitä minussakin vääjäämättä on (kaikissa niitä on), parantavat yleisilmettäni. Korvaavat niitä puutteita. Kyllä se persoona varmasti on se mihin viimekädessä ihmiset ihastuvat ja rakastuvat. Sen voin ansiokseni sanoa että muutaman kuluneen vuoden aikana olen oppinut korjaamaan virheitäni, vähitellen mutta kuitenkin.
Älä luovu toivosta, vaikka sitä ei aina tuntuisi olevankaan. Muuta en voi sanoa.