Missä päin asut jokerifani?

  • 24 397
  • 217
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kukaan voi tietää, mistä toisen mielenkiinto ja fanitus jotain seuraa kohtaan syntyy.
Ehkä se on yks nähty matsi, hyvännäköinen logo, äidinmaidossa imetty tai isän jalanjälkien seuraaminen, mielenkiintoinen tarina, joku pelaaja, pelityyli, kaverit.
Tai ehkä se on stadilaisuus.
Kenenkään fanin omistautuminen seuralle ei ole toista parempaa tai huonompaa.
Monen polven stadilaisena olen ihan vaan ylpeä, että Jokerit vetoaa kehä kolmosen ulkopuolellakin.
Se on silloin jotain suurempaa kuin Hertsikan metroasema tai Itis. Vaikka niitä rakastankin.
Makeeta mennä mestoille, kun vieraspeleissä mukaan hallille tulee paikallisia tyyppejä Jokerien pelipaidat päällä.

Mielipiteitä mahtuu maailmaan ja jokaisella omansa, mutta ehkä se, et aletaan määrittelemään faniutta asuinpaikan suhteen, on yks köyhimpiä. Mun mielestä.
 

Teemu#8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
@Sämppäri hyviä pointteja kieltämättä. Silti vaikea samaistua tähän etäkannattamiseen ilman siteitä seuraan - tai ajatella, että itse kannattelisi jotain näätiä täältä Helsingistä ilman mitään oikeaa sidettä seuraan.
En ihan osta tätä ajatusmaailmaa. Faijan kautta on periytynyt Jokereiden kannattaminen itselleni ja faijakaan ei ole ikinä asunut Helsingissä. Itse olen 90-luvulta lähtien ollut henkeen ja vereen Jokereiden kannattaja. 2000-luvun alussa kun olin ala-asteella, niin puolustin aina Jokereita ja pidin Jokereiden puolia kaikissa keskusteluissa. Peleissä käytiin tiuhaan ja jokaisen häviön jälkeen automatkat kotiin oli paljon hiljaisempia, kun oltiin vitutuspäissään. Voittojen jälkeen juhlittiin koko automatkan ajan matsin voittoa ja fiilisteltiin kaikkia maaleja ja eri tilanteita uudelleen ja uudelleen. Kotona vielä piti katsoa tekstitv:stä sarjataulukko ennen nukkumaan menoa. Jatkoajan foorumeita aloin lukea heti jatkoajan tulemisen jälkeen. Joka päivä kävin katsomassa kesäisinkin, onko tullut uusia viestejä Jokeriosioon jokereiden sivulla käymisen lisäksi. Useat kausikortit on ollut ja paljon olen saanut kavereita matkan varrella. Voisin luopua Jokereiden vuoksi vaikka toisesta kädestä jos se olisi siitä kiinni. En näe itseäni yhtään huonompana fanina vaikka en ole päivääkään asunut Helsingissä.

Jokerit kun lähti pois K*L:stä ja tulevaisuus oli uhattuna, niin piti jotain keksiä millä saa pidettyä Jokerit mielessä, niin perustettiin siskon kanssa yhteinen tiktok-tili missä on Jokereiden vanhoja pätkiä kaikilta aikakausilta.

Tälle kaudelle on taas kausari hankittuna sekä Nordikselle, että Keravalle. Ensimmäistä kertaa liityin faniporukkaankin mukaan ja innoissani olen siitä, että olen voinut kanssa hankkia b-osakkeen Jokereista.

Itsellä Jokereiden kannattaminen näkyi ehkä parhaiten omissa häissäni vuonna 2021, kun kirkossa soitettiin uruilla Gonna Fly Now, kun käveltiin vaimon kanssa kirkosta uros.

Ja jos joku vielä väittää, että minun pitäisi kannattaa Keravan shakersia/KJT:ta, niin pakko sanoa ettei paikallinen seura ole ikinä itseäni kiinnostanut tunnetasolla.
 

Clubittaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
@Teemu#8 Joo, ehkä tuli nyt hieman epäselvästi ilmaistua alussa; en nyt tällä ”avautumisella” meinannut todellakaan kehyskuntien kannattajia, jotka pääsevät käymään matseissa paikan päällä, osallistumaan yhteisön toimintaan jnejne. Täysin luonnollista ja hienoa. Itselle ihmetystä aiheuttaa juuri Jyväskylät, Oulut jnejne tavoittamattomissa olevat pitäjät.

Mutta kuten todettua, jokainen tyylillään.
 

Valle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit. SJK.
Kaiken lisäksi tuo etäkannattaminen vie rahaa ja aikaa ihan saatanasti jos käy peleissä usein esim. Helsingissä kauempaa. Eikä mikään ole ilmaista. Eikö se juuri kerro siitä omistautumisesta jos rahoja ja aikaa tuohon on valmis laittamaan?

Kun Seinäjoelta kuljin peleihin nuorempana, parhaimmillaan myös arkipäivinä, niin oli se kuluttavaa hommaa. Koulun jälkeen juna Helsinkiin ( Joskus piti lintsata että ehtii junaan).Peli loppuu yhdeksältä, sitten odotetaan sitä lähtojunaa monta tuntia. Istutaan yöjunassa se viisi-kuusi tunti kun ne matelevat niin hitaasti.(Pohjoisempaan vielä kauemmin). Siellä nyt ei muutenkaan saa nukuttua. Siitä sitten samoilla silmillä koulun penkille. Peleihin kuitenkin piti päästä. Tätä useaan kertaan kaudessa. Sitten kun oli eväät muuttaa omilleen, saada työpaikka ja muuttaa Helsinkiin, niin olihan se huomattavasti helpompaa. Sitten pystyi olemaan joka ikisessä kotipelissä. Arvostan valtavasti kaikkia faneja.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Erikoinen keskustelu kyllä sinänsä. Mun mielestä Jokerien vahvuus, ja kannatuspohjan laajuuden syy, on nimenomaan ollut toi, että seura on eri aikoina onnistunut puhuttelemaan porukkaa eri puolilta Suomea. Vaikkei seura olisi Helsingissä suosituin, on se koko maan tasolla varmasti suosituin yksittäinen urheiluseura. Ei sitä kannata hävetä, olkaa ennemmin ylpeitä siitä.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Red Wings, #65
@Teemu#8 Joo, ehkä tuli nyt hieman epäselvästi ilmaistua alussa; en nyt tällä ”avautumisella” meinannut todellakaan kehyskuntien kannattajia, jotka pääsevät käymään matseissa paikan päällä, osallistumaan yhteisön toimintaan jnejne. Täysin luonnollista ja hienoa. Itselle ihmetystä aiheuttaa juuri Jyväskylät, Oulut jnejne tavoittamattomissa olevat pitäjät.
Jaa. Ehkä heitän sitten kahden ekan kotimatsin liput roskiin. Ovat kuulemma tavoittamattomissa. Menkööt samalla kaikki Jokerien fanikama viimeiseltä 30 vuodelta gameworneista lähtien. Ja Turun junareissusta haaveilu loppui seinään. Onneksi ehti senkin muutaman kerran kokea, vaikka onkin tavoittamattomissa. Saiskohan osakeannista vielä rahat takaisin?

En olisi uskonut, että Jokerifaneissa on noin ahdasmielistä porukkaa. Mutta näköjään. Ei meitä böndejä kaivata.
 
Viimeksi muokattu:

HokiTero87

Jäsen
Suosikkijoukkue
JOKERIT,FPS,NHL
@Teemu#8 Joo, ehkä tuli nyt hieman epäselvästi ilmaistua alussa; en nyt tällä ”avautumisella” meinannut todellakaan kehyskuntien kannattajia, jotka pääsevät käymään matseissa paikan päällä, osallistumaan yhteisön toimintaan jnejne. Täysin luonnollista ja hienoa. Itselle ihmetystä aiheuttaa juuri Jyväskylät, Oulut jnejne tavoittamattomissa olevat pitäjät.

Mutta kuten todettua, jokainen tyylillään.
Aina välillä jaksaa tuo stadilaisten idiotismi vain yllättää… Maalaisjärki, eipä se ihan tuulesta temmattu termi ole. Surullista!
 

MarkoPalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU, Hammarby IF, Jokerit
Helvetti sentään, olisitte kaikki ylpeitä suosiostanne! Jokerit on iso ja erittäin merkityksellinen organisaatio. Se, että seuraa kannatetaan laajasti myös pk-seudun ulkopuolella on ehdottomasti vahvuus! On täysin käsittämätöntä kylvää eripuraa omien keskuuteen sellaisen idioottimaisuuden perusteella kuin, että missä päin maata (tai maailmaa) kukakin kannattaja asuu.

Olen itsekin seurannut todella kiinnostuneena paluutanne kadotuksesta parrasvaloihin. Mielestäni Jokereilla on ihan mielettömän hyvin toteutunut startti nimenomaan A-J Niemen, Väänästen ym. jokerihenkisten ollessa taustoilla. Avoimesti, reilusti ja selkeästi ilman harkimomaisia suhmurointeja tms.

Innostuin myös pienellä summalla osallistumaan teidän kannattajien järjestämään osakeantiinkin, ihan vain, koska olen vilpittömän iloinen merkittävän seuran paluusta takaisin. Näin, vaikken millään muotoa olekaan jokerifani, erään palstalaisen letkautuksen mukaisesti kannatan ensisijaisesti lapsuuteni kotipaikkakunnan rakasta seuraa, kuten nimimerkkini vieressä lukeekin. Silti tykkään toki seurata myös muita, kuten nyt alkavalla kaudella Jokereita(kin)

Tämä Jokereiden paluu on alkavan jääkiekkokauden selvästi kiinnostavin tapaus Suomessa. Älkää nyt hyvät kannattajat sitä keskinäisellä kinallanne pilatko, kun mahdollisuudet voisi olla jopa reilun 30 vuoden takaisen ilmiön toistumiseen!
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Eipä se Bayern Munchenkään pitkälle pötkisi, mikäli fanit tulisivat yksinomaan Munchenistä. Ehdottomasti siis peukku Jokereiden valtakunnalliselle ja globaalille ulottuvuudelle.

Passissa lukee syntymäkuntana Helsinki. Kumpulan Kättärin jälkeen tuli Pohjois-Haagassa asuttua reilu vuosi, minkä jälkeen Jokereiden tulevan kauden evakkokaupungissa tultu buljattua.
 

Jannecky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eipä siihen sitten kauaa mennyt, että tääkin ketju meni riitelyksi.

No mielipide tietysti on kuin perseenreikä, jokaisella on omansa, toisilla se vain on paskaisempi kuin toisilla..
Oma perseenreikäni sanoo, että kuka vaan, mistä vaan on tervetullut jokerifaniksi.

Ei se ole keltään pois, jos joku esim. Kempeleläinen dikkaa Jokereita,mielestäni päinvastoin!

Mutta,voitaiskohan nyt tästä eteenpäin edes yrittää pitää keskustelu alkuperäisessä aiheessa, ilman mitään väittelyitä kuka saa kannattaa Jokereita, ja kuka ei?
 

Trymuch

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mun böndeläisen lapsen todellisuus ysäriltä oli sitä, että käytännössä fanitit joko Tepsiä tai Jokereita. Muut oli vähän noloja. Muistan yhden HPK-fanin, jota katsottiin vähän kieroon. Nykyään saattaisi kuulostaa gloryhuntingilta, mutta ei sellaisesta ysärillä tiedetty.

En tiedä millaista oli vaikka Tampereella tai Raumalla kun kaupungissa oli liigaseura, mutta vaikka samassa maakunnassa oli KalPa ja viereisessä JYP, ei niiden faneja juuri meidän pikkukaupungissa nähty. Oli Jokerit tai TPS.
 

Clubittaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jaa. Ehkä heitän sitten kahden ekan kotimatsin liput roskiin. Ovat kuulemma tavoittamattomissa. Menkööt samalla kaikki Jokerien fanikama viimeiseltä 30 vuodelta gameworneista lähtien. Ja Turun junareissusta haaveilu loppui seinään. Onneksi ehti senkin muutaman kerran kokea, vaikka onkin tavoittamattomissa. Saiskohan osakeannista vielä rahat takaisin?

En olisi uskonut, että Jokerifaneissa on noin ahdasmielistä porukkaa. Mutta näköjään. Ei meitä böndejä kaivata.

No nyt oli sinun 10 vuoden Jatkoaikaprovoilun jälkeen sen luokan uhriutuminen, että jää Sanna Marin kakkoseksi. Toivottavasti pääset tästä henkisestä kolhusta eteenpäin, itselle henkilökohtaisesti aivan sama tuleeko joku jyväskyläläinen hallille vai ei!
 

JokeriJätkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ylösnoussut
Mun böndeläisen lapsen todellisuus ysäriltä oli sitä, että käytännössä fanitit joko Tepsiä tai Jokereita. Muut oli vähän noloja. Muistan yhden HPK-fanin, jota katsottiin vähän kieroon. Nykyään saattaisi kuulostaa gloryhuntingilta, mutta ei sellaisesta ysärillä tiedetty.

Kuulostaa tutulta. Juuri tuolta ajalta oma fanituskin on peräisin, vaikka olenkin syntyjäni Pohjanmaalta. Melkoisesta ysärin kiekkotyhjiöstä siis. Kauempaa se fanituksen aihe piti hakea ja koko koulussa tilanne oli sama: Jokerit vai TPS. Tosin muistelen jo kauden 92-93 Hockey liigoja keräillessäni jo ihailleeni Jokereiden logoa. Helppo oli siinä leirissä olla, ku sittemmin alkoivat pärjätäkin.

Olen uskollista sorttia, toisin sanoen fanitus jäänyt päälle ja pysynyt. Nykyään asun Pirkanmaalla ja olen kauden alusta äärimmäisen innoissani. Olen tukenut seuraa tähän mennessä osallistumalla osakeantiin, ostamalla fanikamaa ja lipun kotipeliin itselle ja kahdelle kaverille. Näin aluksi. Täällä tavoittamattomuudessa tuen joukkuettani olemalla läsnä ainakin Tampereella, Jyväskylässä/Keuruulla ja Forssassa. En koe olevani huonompi fani kuin pk-seudulla asuva. Yhteisöllisyydestä jään tietyllä tapaa paitsi, mutta meillä etäfaneilla on omamme.

Voin sanoa, että etenkin viime vuosina on miespuolisia seireenejä pyörinyt houkuttelemalla muiden jengien väreihin. Ilveksen peleissä on toki hyvä meinkiki, joo. Hyvä heille. Syntyperän vuoksi tunnen sympatiaa Sportia kohtaan. Mutta niiden matseja katsellessa... missä fiilis voitoista? Ja ennen kaikkea: missä vitutus tappioista? Ei missään. Miksi? Koska mulle on vain Jokerit.
 

Jannecky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mutta,voitaiskohan nyt tästä eteenpäin edes yrittää pitää keskustelu alkuperäisessä aiheessa, ilman mitään väittelyitä kuka saa kannattaa Jokereita, ja kuka ei?
No nyt oli sinun 10 vuoden Jatkoaikaprovoilun jälkeen sen luokan uhriutuminen, että jää Sanna Marin kakkoseksi. Toivottavasti pääset tästä henkisestä kolhusta eteenpäin, itselle henkilökohtaisesti aivan sama tuleeko joku jyväskyläläinen hallille vai ei!
Näköjään ei voida..
 

Jannecky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eiköhän viimeinen lauseeni summaa tämän keskustelun omalta osaltani.
Toivottavasti!

Olin jo avaamassa uutta ketjua aiheella saako böndeläinen kannattaa Jokereita, että nämä keskustelut olisi voitu käydä siellä.

Mutta, kun kerran nyt tästä aiheesta on päästy, niin toivottavasti tässä jatketaan ketjun aiheen mukaista keskustelua.
 

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mä olen kannattanut Jokereita 35 vuotta ja asun Kotkassa. Toki tästä on stadiin vain tunnin ajomatka niin hallille pääsee usein, mutta etäkannattaja silti. Ja uskallan väittää, että aika hc-tason kannattaja olen asuinkunnastani huolimatta.
 

syndi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, HJK-Hockey, NHL
Mun böndeläisen lapsen todellisuus ysäriltä oli sitä, että käytännössä fanitit joko Tepsiä tai Jokereita. Muut oli vähän noloja. Muistan yhden HPK-fanin, jota katsottiin vähän kieroon. Nykyään saattaisi kuulostaa gloryhuntingilta, mutta ei sellaisesta ysärillä tiedetty.

En tiedä millaista oli vaikka Tampereella tai Raumalla kun kaupungissa oli liigaseura, mutta vaikka samassa maakunnassa oli KalPa ja viereisessä JYP, ei niiden faneja juuri meidän pikkukaupungissa nähty. Oli Jokerit tai TPS.
Helsingissä kasvaneena skidinä ysärillä porukat menivät aikalailla puoliksi Jokeri ja Hifk-faneihin. TPS:n fanit tulivat tutuiksi tuttavien kautta.

Niissä muistoissa herjaa heitettiin puolin jos toisin, päivän päätteeksi vedettiin aina yläfemmoja.

En muista kenenkään kritisoineen etäfaneja missään muodossa, päinvastoin nehän ovat osa kokonaisuutta.

Yhteisöllisyyttä tänne on kaivattu, ja sen eteen pitää taistella kynsin ja hampain. Yhdessä erilaisina. Sen ympärille on helppo rakentaa koko homma.
 

Artisokka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Onpa typerää väittelyä. Minä olen iloinen jokaisesta jokerien kannattajasta, olivat ne sitten Helsingistä tai vaikka Rovaniemeltä. Jokerit on maailman paras seura, joten tietenkin faneja on monesta takaa ja monesta paikasta. Simple as that.

Ja ketjun aiheeseen, itse olen Helsingistä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös